iPon Hírek

Project Phoenix - kelet és nyugat találkozása

Dátum | 2013. 09. 09.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Kevesebb mint két nap van hátra a neves keleti és nyugati fejlesztők által fejlesztett Project Phoenix Kickstarteres kampányából, de máris sokszorosa gyűlt össze a kitűzött alapösszegnek. A Creative Intelligence Arts névre keresztelt csapat élén Hiroaki Yura áll, aki a VG24/7-nek adott interjújában részletesen kifejtette a játékkal kapcsolatos elképzeléseit. "A koncepció tőlem származik. Mindig is rajongója voltam a JRPG-knek, a Warcraft és StarCraft kisebb küldetéseit is szeretem, és ezek elemeit akartam összehozni valamilyen értelmes módon. Fő célunk, hogy értelmes harcrendszerrel rendelkező JRPG-t hozzunk létre. Számomra a JRPG olyan játék, ahol a történet áll a középpontban. A játékmenet és a többi elem is a sztori körül forog. Olyan játékmenetet kellet találjunk, amelyben egy kis csapat szerepel, a Gyűrűk Urához hasonlóan, és amely működőképes kézikonzolokon. A fő küldetés nem a háború megnyerése az ellenfél seregének elpusztításával, hanem hogy elegendő mennyiségű csatát megnyerjünk csapatunkkal ahhoz, hogy a háborúban is győztesek lehessünk. Bár a történet nem a háborúról, mint olyanról szól." Yura elmondta, hogy szeretnék elérni, hogy a játékos úgy érezze részese a világnak. Fő céljuk az, hogy kiegyensúlyozottan egyesítsék a japán esztétikát a nyugati funkcionalitással, annak érdekében, hogy hihető és jól működő fantasy darabot kapjanak. A sztori szerint Azureguard világát ork klánok ostromolják, és a káosz közepette egy nemes paladin, Marcus Stern összetalálkozik Ruffles-szel, az amnéziás angyallal. A kis csapathoz csatlakozik még az elf hercegnő, Sylrianah és a harci mágus, Zarum az Elveszett is, és együtt szembeszállnak a gonosz hódítókkal. Bár a kis csapat, akik megmentik a világot és az amnéziás hős is elég klisészerűen hangzanak, a fejlesztők szeretnék megváltoztatni a műfajjal kapcsolatos előítéleteket. A körökre osztott harcot régiesnek érezték, ezért az Unity motor segítségével olyan rendszert szerettek volna létrehozni, amellyel természetesebbnek tűnnek a csaták. A harc során nagy szerepet kap a környezet is, Sylrianah pl. érzékelni tudja majd az ellenfeleket a falakon keresztül is, ezért felderítőnek használhatjuk, és előre megtervezhetjük támadási stratégiánkat, ahelyett, hogy csak berontanánk valahová. A magasabban fekvő helyekről ráugorhatunk az ellenfelekre, lerombolhatjuk a hidakat, hogy elzárjuk az ellenfeleket az utánpótlástól. Nehezebb fokozaton azonban az ellenfelek is ugyanígy bevethetik ellenünk ezeket a taktikákat.
Karaktereinket tetszésünk szerint alakíthatjuk, a csatákért xp-t, kincseket kapunk, mint bármelyik JRPG-ben, a csaták azonban inkább a Starcraft és Warcraft kisebb csapatokra méretezett küldetéseihez fognak hasonlítani. Alapban az egész csapatot irányítjuk, de ha szeretnénk, akár egyetlen karakterre is koncentrálhatunk. Az irányítás egyszerű egérkattintással történik, a támadó parancsokat az RTS-ekben szokásos módon adhatjuk ki, de lesznek különböző stance-ek, melyek közül választhatunk (pl. agresszív, defenzív, lopakodós). Lényegében a küldetéstől függően kell megválasztanunk a leginkább célravezető taktikát, megtervezni, hogyan osszuk be embereinket, és hogyan használjuk ki a terep nyújtotta előnyöket. Nem ez az első játék, amely szeretne szakítani a JRPG-k körökre osztott csatarendszerével, a nyugaton nemrégiben megjelent Tales of Xilliában már valós idejű harc szerepelt, míg pl. a Valkyria Chronicles harcai még körökre osztottak voltak. "Véleményem szerint a nyugat és kelet kiegyensúlyozott keveréke fogja megalkotni a végső nagy JRPG-t. Ok, talán nem a végső nagyot, de mindenképp abba az irányba fog mutatni. Szerintem a japán fejlesztők sokat tanulhatnak a nyugatiaktól, és szakítaniuk kell a régi módszerekkel annak érdekében, hogy hatékonyabbak legyenek és logikusabb dizájnt hozhassanak létre. A játék hangulata kicsit komorabb lesz, mint a szokásos JRPG-ké, de szerintem ez rendben van, ki kell egyensúlyozni a fényt és a sötétséget. Honnan tudhatnánk, mi a fény, ha nem lenne sötétség?" Yura a JRPG mai helyzetével kapcsolatos kérdésre a következőképpen válaszolt: "Szerintem a játékmenet nem valami szórakoztató, a szokásos nagy léptékű történetek pedig elriasztják a fejlesztő cégeket, mert mások ezeket már korábban jól megcsinálták. Úgy gondolom fel kell rázódnunk, új ötletekre van szükség, vagy talán új ötletekre, régi témákkal párosítva?" "Már az újfajta módon strukturáltam a fejlesztést, és szerintem máris megvan az eredménye: Yoko Enoki jelenet író Bill Benfield angol szerkesztővel együtt dolgozik, a japán művészcsapatot Gontaro vezeti, aki New Yorkban tanult, és együtt dolgoznak Steffan Unger német modellezővel, akinek neve főként a Halo 4 kapcsán ismert." A játék muzsikájáról a neves Final Fantasy zeneszerző, Nobou Uematsu fog gondoskodni, aki Yura régi barátja. "Már régóta ismerjük egymást. Kb. kilenc évvel ezelőttről, amikor meglapítottam az akkor még újnak számító Eminence Symphony Orchestrát, azon a napon, amikor ő utoljára dolgozott a Square Enixnél. Mivel ismerjük egymást, egyszerűen megkérdeztem tőle, hogy érdekli-e egy közös projekt. Még mindig azon dolgozunk, hogy hogyan készítsünk olyan nagyszerű zenét, amin a világ elámul." A Project Phoenix 2015 közepén jelenhet meg PC-re, Macre, Linuxra. PS4-es és PS Vitás változata is készülőben van.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. KatonaKM
2013.09.09. 20:15
"A sztori szerint Azureguard világát ork klánok ostromolják, és a káosz közepette egy nemes paladin, Marcus Stern összetalálkozik Ruffles-szel, az amnéziás angyallal. A kis csapathoz csatlakozik még az elf hercegnő, Sylrianah és a harci mágus, Zarum az Elveszett is, és együtt szembeszállnak a gonosz hódítókkal."

Na jó, el se kezdjétek, öreg. Ilyen kliséhalmokat már az oviban is kitalálnak ebéd közben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!