iPon Hírek

Prolimatech processzorhűtő HTPC-be

Dátum | 2010. 05. 22.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az új hűtő a keresztségben a  Samuel 17 nevet kapta és egy olyan piacon próbál szerencsét, ahol elég kicsi a kínálat.

Prolimatech Samuel 17
A ventilátor nélkül érkező terméket a Prolimatech illetékesei HTPC konfigurációkba vagy kompakt játékgépekbe szánják. A 92 x 45 x 82 mm-es mérettel és 410 grammos súllyal büszkélkedő Samuel 17 összesen hat rézből készült hőcsővel rendelkezik, amelyek hatékonyan és gyorsan eljuttatják a processzor által termelt hőt a hűtő alumínium lamelláihoz. A nikkelezett réz talpazattal büszkélkedő megoldáson szükség esetén egy 120 mm-es átmérőjű ventilátor elhelyezésére van lehetőség.

Prolimatech Samuel 17
A Prolimatech újdonsága univerzális megoldás, azaz az Intel LGA-775/1156/1366-os és az AMD AM2/AM3-as processzorfoglalatokhoz egyaránt alkalmazhatjuk. A Samuel 17 hamarosan kereskedelmi forgalomban is elérhető lesz és 40 euróba kerül majd.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

28. axe
2010.05.22. 16:20
Komolyan mondom, nicns elég CPU hűtő már? a fenének sem kell ennyi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. icerock
2010.05.22. 16:46
elnézést a szövegelésért a többiektöl! csak már unom kicsit az ostoba hozzászolásait ennek a szerencsétlen kisgyereknek.. bocsi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Jhonny06
2010.05.22. 16:54
icerock: Egyetértek; attól még, hogy unatkozunk, nem kéne telespammelni minden cikket idióta kérdésekkel. Bármikor idejövök olvasni, mindig ott van axe hozzászólása az elsők között valami baromsággal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. hungarypet...
2010.05.22. 17:03
minek ennyi cpu hüttő ez most komoly kérdés volt?

ha versenyez 5-6 komolyabb gyártó és te is beakarsz szállni a versenybe nem csinálsz egy újjab CPU hűtőt aminek 1-2%-al jobb a hatásfoka? nem hát persze eszedbe se jutna....(főleg h a prolimatech nem egy elterjedt gyártó MO-n^^ pedig a megahalems az nagyon ütős...)

főleg ahogy mikrobi is mondta HTPC-be nincs sok cpu hűtő még....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Gurigas
2010.05.22. 17:04
De ha egyszer unatkozik!
Egyem a kicsi szívét!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. spuros
2010.05.22. 17:04
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. LittleDemo...
2010.05.22. 17:08
ezaz mindenki flame \o/
nekem is elegem van axe-bó de kissé toleránsabban légyszives
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. uristen
2010.05.22. 18:04
Mindenkinek lehet véleménye, axe mindenhez saját véleményt ír, és ez az ő dolga. Ha ezt hülyeségnek tartjátok, hát ne csináljátok. Amúgy az ilyen intoleráns személyek engem jobban idegesítenek. Passzív hűtés nem annyira jó. Azért szerintem a termelt hő nem távozik csak úgy el. Minimum a házra kéne egy ventilátor, hogy kitudja juttatni a házból. De dizájnos palacsintasütő, ha a processzort szépen tuningoljuk alatta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. axe
2010.05.22. 18:20
Legalább én kérdezek, esetleg hülyeséget írok és kijavítanak az okosabbak így is tanulok valamit. Sajnos ezzel a hozzáállással csak azt árultad el, hogy magyarból nem vagy a toppon, és te is csak így tudod oltogatni a másikat, de ez nem probléma 2010-et írunk ez a menő nemde? Te meg csak azér írtál ide, hogy én mekkora paraszt vagyok, és hogy csak balfaszságot írok. Szeretem nézni amikor azok írnak baromságot, akik előtte engem fikáztak ilyen-olyan megjegyzésekkel, mégsem küldöm el őket melegebb éghajlatra, ez különböztet meg minket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. StevyXIX icero...
2010.05.22. 18:21
El van nézve, de legközelebb nem lesz.
Örülnék ha nem indulna meg a flame, előre is köszönöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Jhonny06
2010.05.22. 19:15
axe: "hogy magyarból nem vagy a toppon"

Ezt nem tudom, hogy kinek írtad, de nekem nincsenek problémáim a helyesírással, azért köszi. Vicces, hogy még neked áll feljebb ezek után.. ha kérdezel valami hasznosat, akkor biztos szívesen válaszol is rá valaki, de őszintén, az vesse rám az első követ aki szerint ez egy értelmes kérdés volt, a tálalásról nem is beszélve. Ezen gondolkozz el egy kicsit. Részemről befejezve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. axe
2010.05.22. 21:09
Jhonny06 - icerockról beszéltem, nem pedig rólad!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. uristen
2010.05.22. 22:05
Ez a viszálykodás pont illik egy passzív hűtőhöz... komolyan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. treydar
2010.05.22. 22:32
Én akkor is túrós palacsintát szeretem jobban!

Hja, hogy ez nem a kötekedős topik? Elnézést...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Joachim21
2010.05.22. 23:10
Ez NEM PASSZÍV hűtő!!! Lehet venti nélkül jön, de ott van a tetején a kialakított hely egy légkavarónak. Más helyen egyenesen egy 12cmest javasoltak rá, bár a méreteit elnézve egy 90mm-es, vagy egy 80-as jobban passzolna rá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dongo84
2010.05.22. 23:15
Nekem ez a márka nagyon bejött. Most is egy Megahalems teljesít a CPU-n. (Az első példányai már nem ma gördültek le a gyártósorról mégis az egyik legjobb, hanem a legjobb processzor hűtő.) A vga-ra szánt MK-13-ról nem is beszélve. Szóval ez egy furcsa nevű gyártó, szerintem nagyon jó termékekkel. Így tovább Prolima!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Vendég-Ven...
2010.05.23. 09:40
Annyiban egyetértek axeval, hogy ez a hűtő semmi újat nem nyújt, kb. a húszezredik variáció ugyanarra a témára (nem belekötni a számba!). Sőt még a hőcsövek látjogosultsáégáról sem vagyok meggyőződve: ahogy elnézem, olyan közel van a bordázat a talphoz, hogy akár egybe is lehetett volna építeni a kettőt. Nem vagyok biztos abban, hogy a hőcső jelen esetben jobb, mint egy kb. kétcentis talpba ágyazott bordázat. Attól persze még jó, ha van választék.

Az is jogos, hogy nem érdemes a pszzív üzemmel büszkélkedni, egy izmosabb CPU-t az életben nem fog tisztességesen passzívan hűteni ez a cuccos a maga 45mm-es összmagasságával, aminek kb. csak a fele a bordázat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Vendég-Ven...
2010.05.23. 11:52
Nem biztos, erősen függ a házon belüli légáramlástól, de attól is, éri-e a CPU-t ez a légáramlás vagy máshol halad.
Épp ezért is parasztvakítás passzívnak nevezni ezt a hűtőt. Egy olyan házventilátor, ami rendesen kihúzza a házból a meleget, nem biztos, hogy a hűtő körül is elég légmozgást csinál. Márpedig ennek kell rendesen légáram, mert a lamellák elég kicsik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Vendég-Ven...
2010.05.23. 15:30
HA jól megtervezték. Addig is kíváncsi vagyok, milyen irányban állnak a lamellák beszerelve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. prohlep
2010.05.23. 16:12

"Az új hűtő a keresztségben a Samuel 17 nevet kapta ..."

Senki sem kap nevet a keresztsegben.

Sot: keresztsegkor a mar korabban megkapott nevunkon vagyunk megszolitva.

Lutheranus liturgiakban elterjedt szokas mindezt azzal is kihangsulyozni, hogy noha a lelkesz nagyon is tudja a gyermek nevet, megis a kereszteles pillanata elott hangsulyosan megkerdezi a hozzatartozoktol a gyermek nevet.

Ateistak is szeretnek unnepelni, igy lett a keresztelot potlando nevado unnepseg, a Karacsony egy alternativ ertelmezesa a veget nem ero Mikulasozas, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Tamásbátya...
2010.05.24. 07:09
Új kacat a piacon. Miért szükséges új dolgokat kifejleszteni ha a megoldás már évtizedek óta jelen van? Pénz pénz blabla. Egy alaplapot tervezzenek át, hogy a CPU a fólia oldalt keljen beültetni ne az alkatrész oldalról. Az alaplap így is egy hordozó fémlapra van szerelve. Cseréld le egy kb 6mm vastag bordázott alu hordozóra, ez legyen a cpu hűtőlapja is egyben. Venti szükségtelen, hővezetést a lap vastagsága biztosítja, felület sok száz négyzetcentiméter. Még mindig nem hiszed? Autóhifiknél ez már rég bevált csak a subvooferen 1200W. Kezdetek 80'évek Quad erősítőjéig nyulik vissza. 2010 írunk. Tessék vásárolni van választék plusz venti. Csak a nem létező alkatrész nem tud meghibásodni, vegyél új ventit? A fent leírt hordozólap használatával rendkívül jó hűtést lehet biztosítani, passzív hűtés. A ház oldalán kinyúlhat, egyben részét képezheti a hordozólap (hűtőtőnk) csak kulturáltan kellene megoldani (Techics 92')Ki csinálna egy ilyen alaplap+ház megoldásd? Hja 5-10 évig nem is nyulnál hozzá, nem vásárolnál ilyen kacatokat gyártóknak nem volna mit eladniuk, mert van tuti megoldás. Lényeget ABBA is megénekelte.
manimanimani...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Hawaii Tamás...
2010.05.24. 14:17
Tamásbátya76: Véleményed szerint az alaplapi távtartók mi célt szolgálnak?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Tamásbátya...
2010.05.24. 17:40
Hawai: nem mondam, hogy a panelt rá kell szorítani a fémhez hátha minden jo zárlatos lesz. Nyák folia oldal és hordozólap közé jöhet a cpu, így gondolom. cpu magassága megadja a távtartók méretét. Aki jártas az elektronikában gyakorlatilag is vágja míről beszélek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Vendég-Ven...
2010.05.24. 19:17
Aki jártas az elektronikában, az gyakorlatilag is vágja, hogy míg egy CPU 85 Celsius fok (szubsztrát) felett már többnyire nem működik megbízhatóan, addig egy mai végtranzisztor (vagy FET) 150 Celsius fokos szubsztrát-hőmérsékleten még vígan üzemel, sőt fölötte is. Ha nem hiszed, ez a Quadban is hasnzálatos 3055 adatlapja:

http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/stmicroelectronics/4079.pdf
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Hawaii
2010.05.24. 20:37
A passzív hűtés eredendően több problémát vet fel, mint amennyit megold.
- Ugyanakkora hőleadáshoz sokszorta nagyobb passzív felületre van szükség, mintha biztosítod az aktív légcserét, ami feleslegesen növeli az alapanyag-szükségletet, a méretet és a súlyt egyaránt.
- Nem csak a processzor felületét kell hűteni, a környező alkatrészek is meghálálják a hűs légáramlatot. (Ahol nem szükséges, ott eleve minimális a hőtermelés. Nyilván a ventilátorral szerelt léghűtőket nem oda szánják.)
- Az elterjedt szabvány makacs egy dolog. Még a BTX-nek, vagy a DTX-nek sem sikerült elterjednie, pedig azok mellőzték az igazán radikális változtatásokat.

Tamásbátya76: Tehát igazad van: pénz, pénz, pénz. A többség nem fog akármennyit hűtésre áldozni, csak amennyit feltétlenül szükséges. Ha ez számodra nem probléma, akkor neked találták ki a <Zalman TNN500A>-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Vendég-Ven...
2010.05.24. 21:04
Hawaii:
Amiből kb. az látszik, hogy egy jól kivitelezett passzív hűtéses rendszer sokkal többe kerül, mint a hagyományos hűtés. Na meg a passzív hűtés árát még az alaplaponj is megfizeted, mert a magasabb belső hőmérséklet miatt (OK, nem csak azért) még inkább szükségesek a szilárd elektrolitos elkók.

A 6mm vastag bordázott alulemez amúgy is a vicc kategóriája, akinek csak egy kis fogalma is van a hővezetésről, az tudja, miért. Akinek meg nincs, az ne beszéljen a levegőbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Hawaii
2010.05.24. 21:28
Vendég-Vendög: "Amiből kb. az látszik, hogy egy jól kivitelezett passzív hűtéses rendszer sokkal többe kerül, mint a hagyományos hűtés."

Igen, a Tamásbátya76-nak címzett utolsó bekezdésnek ez volt a lényege, még ha nem is fogalmaztam elég egyértelműen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. prohlep
2010.05.24. 22:14
"Még a BTX-nek, vagy a DTX-nek sem sikerült elterjednie, pedig azok mellőzték az igazán radikális változtatásokat."

Pont ezert nem sikerult elterjednie, mert melloztek az igazan radikalis valtoztatasokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!