iPon Hírek

PS4: Megelőzik a vágyainkat

Dátum | 2013. 11. 12.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mark Cerny a Polygonnak adott interjújában beszélt a PS4 tervezésénél követett alapelvekről és arról, hogy hogyan fejlődik majd a konzol az eljövendő években.

Cerny elmondása szerint a PS3-nál megfizették a tanulópénzt. Felhasználói oldalról nézve nagy probléma volt, hogy elképesztő drágán adták a gépet, mikor kijött, míg fejlesztői oldalon az okozott óriási problémát, hogy nagyon nehéz volt rá fejleszteni, kiválóan kellett hozzá ismerni ugyanis a konzolt. Azért aztán ha egy szóval kéne összefoglalni a PS4 lényegét, akkor az a hozzáférhetőség lenne. Hozzáférhető a felhasználónak, mert megfizethető az ára és a fejlesztőknek, mert könnyű rá fejleszteni. A gép vezető tervezője arra is kitért, hogy mennyire sokat változtak az emberek elvárásai a játékokhoz és a mennyire más dolgokat igényelnek a fejlesztők is. Mostanában már általánossá vált, hogy a felhasználók kapcsolata 1-1 címmel nem addig tart, míg néhány 10 óra alatt végigjátsszák azt, hanem hónapokig, sőt akár 1 évig is hozzákötik magukat 1-1 darabhoz. Ezekhez aztán folyamatosan jönnek a frissítések, amik így több igényt is támasztanak. Egyrészt fontos, hogy azonnal és észrevétlenül letöltődjenek az új tartalmak (akár éjjel, amíg ti alszotok), hogy ne kelljen várnunk, hogy végre játszhassunk, valamint szükséges ezeknek kellő helyet biztosítani. Az új konzol tehát nagy háttértárral (fontos megjegyezni, hogy a PS4-ben könnyedén cserélhető a HDD, nem úgy az Xbox One-ban) és kiváló letöltés menedzseléssel kell, hogy érkezzen. Cerny elmondása szerint a PS4 minden hónapban változni fog, a Sony célja, hogy minél hamarabb feltérképezze az új igényeket és már azelőtt implementálja őket a rendszerbe, hogy mi megfogalmaznánk magunkban ezeket a vágyakat, de még a hálózati infrastruktúra is fejlődni fog idővel. "Az egyetlen állandó dolog a változás lesz, az emberek igényei iszonyatos gyorsasággal változnak." A konzol érkezésénél óriási lesz a nyomás, mert hiányozni fog még sok dolog. Nem lesznek kész a Gaikai-os streamelési lehetőségek, az appoknál (a játékokban működhet persze, az a fejlesztőkön múlik) még nem fog működni a hang alapú parancsadás (nem mondhatjátok, hogy "PS4 ON") és még néhány dolog, ami hónapról hónapra adódik majd a szolgáltatások listájára. Ami pedig Mark Cerny jövőjét illeti, mivel a hardverrel már egyre kevesebb dolga van, ő innentől kezd egyre több időt fog szentelni a játékfejlesztésnek. Az interjú végére azért jutott még egy kis Xbox trollkodás is: a Polygon rákérdezett, hogy nem fókuszál-e a PS4 csak és kizárólagosan a játékra, mire Cerny kifejtette, hogy ők alapvetően egy játékkonzolt csinálnak, ami mellesleg képes sok minden másra is, például van rajta Nexflix és Hulu, valamint más multimédia lehetőségek, de nem állnak ki és mondják, hogy itt egy doboz amivel tévét nézhetsz. :) Aztán ott a remény arra is, hogy a Share gomb és rengeteg megosztási lehetőségnek hála talán átcsábíthatnak a konzoljátékok táborába sok olyan embert is, aki eddig csak az Angry Birds-ön vegetált. A Knack könnyű fokozata például pontosan arra van, hogy ez lehessen az első konzoljátéka valakinek, aki először lát DualShockot is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. Riddick77
2013.11.12. 19:46
Brutál jól csinálja a Sony. Az MS marketing,hozzá állás 0 ehhez képest. Pedig xbox fan lennék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Shinjiii
2013.11.13. 07:48
Egy évig ragaszkodunk a játékokhoz? Ha jó a multija igen, e mód hiánya esetén nem tudom, honnan vették ezt a hülyeséget.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. mikej95
2013.11.13. 08:16
Nem semmi a Sony marketing jól kimagyarázták, hogy miért lesz szénné patch-cselve az új konzoluk...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Magrathea
2013.11.13. 09:49
mikej95: Az elején még valamennyire még igaz amit mondasz, mert ugye nem tudtak elkészülni minden funkcióval. Később viszont már olyan dolgokat fognak beletenni, amik olyan igényeket elégítenek ki amiket még fel sem térképeztünk most. Egy konzollal több évre terveznek, ha egy konzol firmware megállna a fejlődésben kb. földelhetnéd is el a kertben. Mondd azt az Androidnak, hogy ne hozzon több frissítést vagy Microsoftnak, hogy a Windows 8 mostantól maradjon érintetlen 8 évig. Kell az update.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Lazahunter
2013.11.13. 09:49
mikej95 - 2013-11-13 08:16:51

De azért ugye azt nem gondoljuk, hogy egy MS termék majd nem lesz szénné pöcsölve?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Peter1987
2013.11.13. 09:51
Az a jó játék amit nemcsak hogy 1 évig, de utána is bármikor előveszel. Ilyen mondjuk nem sok van, és persze mindenkinek más.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Lazahunter
2013.11.13. 10:06
Peter1987 - 2013-11-13 09:51:44

Szóval menjünk és játszunk a pöcsünkkel?

'és persze mindenkinek másé'

Ebbe bele sem akarok gondolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. wishformor...
2013.11.13. 10:23
@mikej95
Te nem erted a fejlesztes lenyeget ugye? Tudod ha valami igeny valtozik azzal foglalkozni kell, informacio gyujtes, tervezes, fejlesztes, teszteles es majd karbantartas. Ez igy mukodik, ha nem tetszik esetleg nem tudod megerteni, hogy erre miert van szukseg, akkor lehet menni jatszani a fakerekes tologatos pillangoval a kertbe hatul...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Szefmester
2013.11.13. 17:59
Shinjiii, akkor én most össze meg vissza szégyellem magam mert van pofám egy két random mapos stratégiai játékkal offline egyedül játszani a gép ellen bő egy éve.. meg olykor egy egy csalódás (valami új ilyesmi cím után) előveszem a remekbe szabott Master of Orion 2-t netán az eredeti X-Com trilógiát.

Jah hogy sokan csak a multi miatt játszik valamivel, mert ezáltal azt érezheti (hamisan) hogy tartozik egy közösséghez, hogy fontos bárkinek is, mert az offline életében nem olyan a szociális kapcsolatrendszere amilyet akarna?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. nemlehet
2013.11.13. 18:11
A jó játék az amit minden éveben előveszel és végigjátszod egyszer. Pl Jedi Academy, Kotor 1-2, Mass Effect 1-2, Witcher, Baldurs Gate, Neverwinter Nights, Prince of Persia Sand of Time és Warrior Within stb. Aktívan kevés játékkal játszanak 1 évig folyamatosan. Kb csak az MMO-k amik képesek ilyen hosszan lekötni bárkit is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. asztro nemle...
2013.11.13. 18:21
Ja, meg CivV, SimCity, Railroad Tycoon, hogy néhány nagy újrajátszott kedvencet említsek más műfajból.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Peter1987
2013.11.14. 07:55
Egyedül is rengeteg időt eltöltöttem és bármikor szívesen előveszem a Heroes of Might and Magic 2-3-at, Might and Magic 6-7-et, Diablo 2-t, Age of Wonders 1-et, Oblivion-t, most már nyugodtan hozzátehetem asszem a Skyrim-et is.
Persze azért van 1-2 olyan játék is amit csak a multi miatt nem untam meg egy hónap alatt, ilyenek pl. a versenyjátékok, kiemelten közülük a Race 07 amivel évekig játszottam online.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Squall85
2013.11.18. 09:00
Ez a rész nem tetszik, hogy az emberek tovább magukhoz akarják láncolni a játékot az alap kampány 10 órájánál. Én nagyon sok játékot játszottam már, sok régit is. A régihez azért mentünk vissza mindig, mert bitang nehezek voltak és meg kellett tanulni a játék kisebb-nagyobb trükkjeit. Sztem ma nem a játékosok akarnak több tartalmaz, hanem szándékosan tolják ki az újabb DLC-ket. Ami régen 1 játék megvásárlásakor a miénko volt, azokat most DLC-kbe szabdalják. És ezt durvára nem a játékosok akarják így!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!