iPon Hírek

Quake Wars: 720p felbontás, ray-trace

Dátum | 2008. 06. 17.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A valós idejű ray-tracing demok esetében majdnem mind ugyanazok a dolgokat tapasztalhatjuk: régi játékokat vagy egyedi demókat használnak alacsony felbontásban. A demók elhagyhatatlan kelléke a rendszerint tompa megvilágítás, valamint a tükröződő gömbök, ám az Intel legutóbbi bemutatóján már sokkal magasabbra helyezte a minőség lécét. A vállalat nem elég, hogy működésre bírta az Enemy Territory: Quake Wars című játékot egy ray-trace (sugárkövetés) alapú 3D-s motor segítségével, de rögtön 720p-s felbontást is alkalmazott, amelyben a konfiguráció "valósidejűhöz közeli", 14 és 29 FPS közötti teljesítményt mutatott fel.


A TG Daily jóvoltából néhány képet is megtekinthetünk az említett bemutatóból, amelyek első ránézésre is komolyabbaknak hatnak, mint az Intel korábbi ray-trace demói. A céltalanul mozgó, tükröződő felülettel rendelkező gömbök ezúttal is szerephez jutottak, ám a ray-trace effektusok már sokkal szebbek és látványosabbak, ezeket főleg a víz tükröződésénél, a pilótafülke ablakánál és a víz alatti képkockákon lehet jól szemügyre venni, ahol a ray-trace rendszer engedélyezi a fénytörés és fényvisszaverődés effektjeit. Az Intel továbbfejlesztett ray-trace motorja az ütközésérzékeléshez is használja a ray-trace technológiát.



Ahhoz, hogy az előbb említett eredményeket elérjék (14-29 FPS), egy négyprocesszoros szervert hívtak segítségül, amelyben négy darab négymagos, 2,93 GHz-es órajelen üzemelő Xeon processzor próbálta elvégezni a ray-trace és egyéb feladatokat. Érdekes volt, hogy a demo konfiguráción nem Windows, hanem 64-bites Linux disztribúció teljesített szolgálatot. Az Intel Larrabee névre hallgató komplex megoldásának köszönhetően remélhetőleg már egy asztali számítógép is rendelkezni fog akkora számítási teljesítménnyel, hogy könnyedén elvégezze a megterhelő ray-trace munkát.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások