iPon Hírek

QuakeCon - Carmack beszéd, Bethesda akciók

Dátum | 2013. 08. 02.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

John Carmack már tavaly sem bírta mondanivalóját 3 óra alá szorítani, idén sincs ez másképp. Beszélt a következő generációs konzolokról a Kinectről és a Move-ról, hogy a Sony mennyire összeszedte magát, de arról is, hogy mennyire indokolatlannak tartja a boszorkányüldözést a Microsofttal szemben. Carmack szerint elképesztő mennyire hasonlít a Sony és MS konzol olyan tekintetben, hogy mindkettő többmagos AMD processzort kapott, AMD grafikát és hogy ez mennyire előnyös lesz majd az AMD-nek magának. :) Hozzátette, hogy persze lehet vitatkozni a memória architektúrákról, de ez nem változtat azon, hogy lényegében mennyire hasonló a két vas. Grafikai motorok tekintetében már szinte lehetetlen olyan csúcsszínvonalú technológiával előállni, ami mindenben a legjobb. "Ehelyett meg kell választanod a magad kis küzdelmeit." A legendás fejlesztő szerint már nem létezik olyan ember, akinek a fejében van a modern platformok minden tulajdonsága és képessége. A fejlesztés inkább olyan, hogy minél többet hozzunk ki a belefektetett idő függvényében. Carmack méltatta a PS3-at is, amit a Sony nagyon szépen felhozott a kezdetek óta. Nem titok, hogy az előző generációban a 360-at preferálta, de most elismerte, hogy a Sony hatalmasat lépett, remek fejlesztői csomagokat dobott össze és gamer fókuszú stratégiai döntéseket hozott. A Kinectről még mindig elég rossz véleményen van, szerinte olyan, mint egy 1 gombos egér, csak őrületes késleltetéssel. Párhuzamba hozta az Apple egygombos egerével, amiért a cég nagyon sok sarat kapott. Egy egéren az a jó, ha minél több hasznos gomb van. A Move ezzel szemben társítja a manőverezéshez a gombokat, így behozhatatlan előnye van a Kinecthez képest. Hozzá kell viszont tenni, hogy a technológiának van jövője és a Microsoft nagyszerű kutatási eredményeket ért el, de Carmack nincs meggyőzve, hogy ez lehetne a következő generáció egyik alapköve. Az Xbox One körüli botrányt, ami az adatvédelem fölött tört ki, érdekes volt látni. Carmack szerint amit a Microsoft lefestett, az hosszú távon elkerülhetetlen. "Teljesen biztos vagyok benne, hogy ez csak rövid távú nézet. Ha visszamegyünk 10 évet, akkor a tömeg megőrült volna ha azt mondják nekik, hogy a telefon amit magaddal cipelsz folyamatosan követi GPS-en a helyzetedet és a gondolat, hogy a kormány - ahogy azt most teszi is - ebbe a rendszerbe bármikor találhat kiskaput és követheti hol vagy, egyszerűen várlázító. Aztán valahogy mégis túltettük magunkat rajta..." Az emberek mindent megszoknak. Most még felhúzott szemöldökkel beszélünk a Google Glass-ról, ami kamerafelvételt csinálhat a fél életünkről, aztán kitudja... Ami pedig a birtoklási szabályzat körüli vitát illeti, Carmack szerint a jövő úgyis a digitális vásárlásoké. Ő személy szerint imádja rendezett sorokban látni a digitális vásárlásait, az összes iTunes, Amazon és Steam-es cuccát. Az optikai média kora lassan lejár, a mester szerint már csak néhány év míg eltűnik és mindent csak digitálisan dobnak piacra. Innováció tekintetében a jövő generáció nem hoz túl sok újat. Carmack elmondása szerint a játékfejlesztés módja nem igazán fog változni. Többé-kevésbé csak fejlesztik majd a kódokat, amik már elve megvannak. "Nem fogunk eldobni több millió kódsort és valami teljesen újjal előállni. Lényegében ugyanolyan kódokat használnak majd, hogy vertexeket generáljanak és fragment shadereket futassanak, ez ugyanaz, csak sokkal többet kapunk mindenből." Ami nagyon fáj neki, hogy a 60 FPS-t nem akarják normává tenni és sokan még mindig a 30 FPS-t célozzák meg. Méltatta viszont a kijelzők fejlődését és elérhető árát. Amennyiben végighallgatnátok a teljes előadást, alább találjátok az első részt belőle (Carmack a 14. perc környékén jön).
A QuakeCon alkalmából a Steamet elárasztották a 75%-os akciós pakkok, minden napra jut egy Bethesda/id frachise, amihez nyomott áron juthattok hozzá. Az egyik legnagyobb persze mi más is lehetne, mint a PC exkluzív Elder Scrolls Anthology csomag. 60 euróért a következő játékokat kapjátok: ◾The Elder Scrolls Arena ◾The Elder Scrolls 2: Daggerfall ◾The Elder Scrolls 3: Morrowind ◾Expansion Tribunal ◾Expansion Bloodmoon ◾The Elder Scrolls 4: Oblivion ◾Add-on Knights of the Nine ◾Expansion Shivering Isles ◾The Elder Scrolls V: Skyrim ◾Add-on Dawnguard ◾Add-on Hearthfire ◾Expansion Dragonborn

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. deviant01
2013.08.02. 21:00

A GPS hasznos az embereknek és még a bűnüldözésben betöltött szerepét is meg lehet érteni. Az viszont, hogy a konzol folyamatosan kukkol és jelent az semmiféle hasznot nem hoz az embernek, szemben a gyártóval. Az innováció nem lesz meg komplett baromság. Brain-computer interface, virtuális valóság sisak, stb... Csak ehhez innoválni kellene, nem a csillió shadereket hajszolni. Carmack bátyó meg egy normális rombolható környezetet sem bírt összehozni már x éve.

Nagyon tisztelem Carmackot, de a Quake 3 óta erősen leszállóágban van a fiú. A Doom 3 és a Rage nekem speciel bejött, de egyik sem lett világsiker, max. a név adta el őket. Egyszóval talán ideje lenne visszavonulni Carmack papa ;-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Tapir_606
2013.08.03. 11:07
egy korábbi interjúban leadta,hogy az id játékok nem Carmack játékok, egy csapat dolgozik fölötte, nem csak Carmack, és megmondta, hogy a Doom idején is épphogy csak köze volt a játékmenethez (egy játék sikerének legnagyobb tényezőjéhez)
Carmack tudása abban van, hogy a Rage konzolon stabil 60fps-t adott
(a hírhedt graf. bug tudtommal nvidia hiba volt, de ennek nem néztem jobban utána megerősítésért)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Flegeton
2013.08.05. 08:30
"Ami nagyon fáj neki, hogy a 60 FPS-t nem akarják normává tenni és sokan még mindig a 30 FPS-t célozzák meg. " - A rage pc-s verziója igen gyenge volt, néha eszetlenül lagolt és biztos nem volt meg a kellő fps. A felemás grafikia világ ellenére is (néhol szépen ki volt dolgozva, néhol még nézni is rossz volt).
Carmack már rég eljátszotta a lehetőségeit. Rage elég jó lehetett volna de eljátszották, egy középszerű játékot csináltak rengeteg hibával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Lazahunter
2013.08.05. 12:39
Egy kicsit félrelőtt ezzel a GPS hasonlattal, mert éppen, hogy teljesen más a kettő ....... ugyanis az okostelefonos funkciókat le lehet tiltani, úgy, mint a GPS-t, a Wifi-t, stb .... míg az MS-nél kötelező lett volna az online és a kamera is kötelező, és állandóan 'érzékel' .... tehát semmilyen beleszólása nem lett volna a felhasználónak.
A mobiloknál viszont user döntés, hogy kinek mit enged ... ha valaki mindent nyitva hagy, akkor nézegethetik, követhetik ... de aki nem, azt nem. Pl nem tudom hogy és mit kezdenének a telefonom által generált adatokkal ha soha nem is csatlakozom vele a netre ... idejön valaki és lehúzza?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Flegeton
2013.08.06. 05:56
Telefon témában ne felejtsük el, hogy nem kell bekapcsolva hagyni semmit, akkor is tudják követni a telefonod, ha akarják. Ugye a szolgáltató képes erre... és ki tudja még mire. sms és hang is rajtuk keresztül megy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!