iPon Hírek

Radeon HD 5830 információmorzsák

Dátum | 2010. 02. 10.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Radeon HD 5830-as videokártyája a legutóbbi hírek szerint sajnos márciusig szinte egészen biztosan nem lesz jelen kereskedelmi forgalomban, ám a kártya várható specifikációiról azért sikerült néhány információt begyűjteni, sőt, egyes európai webáruházok listáinak köszönhetően a termék várható árával kapcsolatban sincs már homály.

Már nem kell sokat várni a HD5830-ra.A Radeon HD 5830 215 eurós áron kerülhet forgalomba és a kártyán található 40 nm-es Cypress GPU belsejében már nem 1440 shader lesz jelen, mint a Radeon HD 5850 esetében, hanem „csak” 1280 (minusz két blokk). Mivel a textúrázok is a blokkokhoz kapcsolódnak, ezért azok száma is csökken 64-re (16*4). A kevesebb stream processzort egy kicsivel magasabb órajellel kompenzálják, így a HD 5830 GPU-ja 750 MHz-en üzemelhet majd. A memória alrendszerhez nem nyúl a gyártó, azaz továbbra is 4 GHz-es órajelen ketyegő GDDR5-ös fedélzeti memória lesz jelen a kártyán és ezzel együtt természetesen a 256 bites memória interfész is marad. Kimenetek tekintetében az újdonság a szokásos portokat tartalmazza: két DVI, egy DisplayPort és egy HDMI csatlakozó szerepel a kínálatban. A Geizhals kínálatában már megjelent néhány Radeon HD 5830-as modell, ám ezeknél a GPU órajeléhez 800 MHz-et írtak (majd kiderül kinek van igaza, de a 750 hihetőbbnek tűnik).

Amennyiben a Radeon HD 5830-as kártyák ára jövő hónapban valóban a 215 és 240 euró közötti tartományban fog elhelyezkedni, úgy a termék 8-17%-kal lesz olcsóbb Radeon HD 5850-es társánál. Ez nem egy óriási különbözet, arra lesz elég, hogy itthon 60 ezer forint alá menjen a kártya. Persze ezek az adatok még változhatnak, illik őket fenntartásokkal kezelni.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Steadywarp
2010.02.10. 22:46
várjuk már!! talán ezt lessz érdemes venni a csóróknak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Castiel
2010.02.10. 23:00
jelenlegi EURO árfolyam szerint, 58-65 ezer forint között lesz az ára..

szép.. én meg reménykedtem az 50-55-ben..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Balucsek Casti...
2010.02.10. 23:08
Hát igen így nem sok értelmét látom mert még pár ezret hozzá csap az ember és kap érte egy 5850-et ami azért csak erősebb... és még mindíg elég jelentős közel 20 ezres rés marad az 5830 és 5770 közt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. debdavid
2010.02.10. 23:32
Hát, ahhoz képest, hogy 200 dollár alatti kártyának jósolták... (45000 körül)
Így ezzel se megy sokra a közember... Sztem ebből nekem max.júliusban lesz videókártya... Fél év alatt csak drágul a hd5xxx széria...
Sztem nagyon is jól teszi, aki vár a gf4xx szériára...
Ha más nem, hát az árverseny miatt... És a selejtarányból ítélve hamar jönni fognak a középgategóriás gf-ek...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Steadywarp
2010.02.10. 23:32
csak pont ugy jön ki hogy 5770 pont nem elég 5850 kicsit sok nekem 5770 repont lenne keret még kicsit hozá tennék akkor lene 5830 de az a pár ezer akkor meg már 5850 milegyen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Horusz
2010.02.10. 23:47
mi legyen? tanulj meg írni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Moresz
2010.02.10. 23:55
Elég kicsi lesz a teljesítmény különbözet az 5850 hez képest ha az elözö szériát vesszük figyelembe hiszen a a 4830 bol is 160sp -t vettel le csak még a magórajelet és memsávszélt is csökkentették és igy van kb 12% különbség a 4850hez képest kiváncsi leszek jekent esetben mekkora különbség van hiszem a mag még egy kicsit nagyobb freqvencián jár mint az 5850 és a memória orajelét nem csökkentették.Ha azt vesszük figyelembe hogy az 4830 és a 4850 között azonos órajelen mindössze 3-6 különbség van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Steadywarp
2010.02.11. 00:29
hórust te grammatika huszár úly magyarul van úgy hogy gyuladj meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Matyo83
2010.02.11. 00:56
de most komolyan! Én jóformán azért járok ide, hogy olvassak újdonságokról...ehelyett, pedig az egymást ócsároló "emberek" hozzászólásait kell olvasnom... GRATULA!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. nagoli
2010.02.11. 07:25
Az a baj hogy az egész széria kb 8-10e Forintal van feljebb mint kéne az Nvidia töketlenkedése miatt.
Nem azt mondom jó látni hogy lovon van az AMD de akkor is kapják be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Samael
2010.02.11. 07:56
Eh, mindig ez van ha nincs konkurencia Én is kacérkodok az 5770 megvásárlásával, de csak nem megy lejjebb az ára. Reménykedtem benne, hogy az 5830-as majd leszorítja, de ahogy elnézem inkább az ellenkezője fog történni. Szerintem azért van ekkora árrés a két kari között, hogy lehessen még emelni az 5770-est
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. doktorovic...
2010.02.11. 08:39
Elég szomorú hogy késik, nem bánnám ha kicsit lentebb nyomná itthon is a vga piac jelenlegi árait, és kifuttatna egy két "nem túl" sikeres terméket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Balucsek
2010.02.11. 08:54
Én attól félek hogy nem fog kialakulni árverseny a fermik érkezése után se mert az nv látja hogy az 5xxx széria ilyen áron is kelendő dolog akkor minek próbáljanak meg versenyezni a radeonokkal mikor az ő kártyáik elvileg többet tudnak (ugye physx CUDA) ha egy olyan 10-15% drágábban fogják adni mint az azonos teljesítményű radeonokat akkor meg az AMD nem hiszem hogy csökkenteni akar majd az árain...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. atti2010
2010.02.11. 09:39
Samael Láttad az MSI-nek az 5770 Hawk kártyáját? Egy olyat lenne jó venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rini
2010.02.11. 11:22
Ne haragudjatok de ezen olyan jót röhögtem. Tehát az nV. hibája, hogy ilyen drágák az AMD kártyái. Nem is a gyártó adja drágán a kártyákat hanem egyenesen az nV a bűnös amiért magasan tartja az árakat az AMD. Ez vicces.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Leemonade rini
2010.02.11. 12:16
Ha nem is az nV. hibája , de közrejátszik hogy az AMD nyeregben érzimagát és kitart az árakkal .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Kange
2010.02.11. 12:41
Így van, az nV hibája... Egyszerűen ha nincs konkurencia, nincs árverseny sem, ennyi az egész.
De én is attól félek, amitől Balucsek, hogy egész egyszerűen az nV magasabb árat fog megállapítani és akkor aztán tényleg várhatunk a gyártók "jóindulatára", ami meg felesleges, hiszen ebben az árban is fogynak a kártyák...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. debdavid
2010.02.11. 13:31
rini:

nV a kártyáit már így is csak minimál haszonnal tudja árulni, mivel a gyártástechnológiájuk nem éppen gazdaságos, éppen ezért nV képtelen jelenleg árversenyben maradni.
Örül, ha a rajongóin kívül más is vesz nV kártyát, ami mondjuk sztem csekély számban van, mivel azonos teljesítményű nV kártya jelenleg minden árkategóriában 10-15%-al drágább.
De mivel az nV ennél nem tudja lejjebb vinni az árait, az AMD kihasználja, hogy még így is jóval olcsóbban adja ugyanazt a teljesítményt, és minek árulna féláron azonos teljesítményt???
Viszont amiben sztem itt mindenki reménykedik, hogy amint kijön a 40 nm-es GF, akkor nV-nek két lehetősége lesz. Vagy piszok drágán árulja, és a rajongóit eteti vele egy ideig (pár hónapig ez is elég ahhoz, hogy az összes kártya, amit legyártanak elfogyjon, mert elég sok nV rajongó várja epekedve a Fermit...).
De ha ezt is teszi, akkor is ott lesz az AMD kezében az adu, hogy ők már megkeresték a nagy hasznot, és most megpróbálnak kicsit betenni nV-nek, és elkezdenek árat csökkenteni... És sztem nagyon fannak kell lenni ahhoz, hogy kifizess a zöld logóért plusz 30-40 ezer forintot...
Tehát nV kénytelen árat csökkenteni azonos teljesítményen.
az árversenynek nem az a célja, hogy a vásárlók jól járjanak majd, hanem az, hogy a konkurenciától átcsábítsák a vevőket, valamint hogy a konkuerinciának ha kevesebb a bevétel, a következő generáció fejlesztésére is kevesebb jut, AMD megint előnybe juthat újra, stb.

Csak ennek mi is a nyertesei lehetünk, és mindenki erre vár, mert az elmúlt fél évben a videókártyák árainak alakulása nem épp a legkedvezőbb...
(Pl.
2009 október:
hd5870 -100.000
gtx295 - 125.000
hd5850 - ha találtál, akkor kb. 70.000
gtx285: 75-80.000
hd4870: 38.000
gtx260: 38.000
hd5770: 41.000

Jelenleg kb.
hd5870 -95-105.000
gtx295 - 120.000
hd5850 - 69-80.000
gtx285: 80-90.000
hd4870: 50.000
gtx260: 48.000
hd5770: 39-43.000


Tehát alapvetően a régi cuccok emelkedtek, a hd5xxx széria stagnál...
Arányaiban azóta jobban megéri venni egy 5xxx-es kártyát, de árban ugyanott tartasz fix euro és dollárárfolyam mellett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2010.02.11. 14:55
Az nem magyarázat, hogy nincs árverseny és ezért az AMD-nek kötelező ilyen drágán adnia a kártyáit. Amúgy én egyáltalán nem tartom drágának ezeket a kártyákat ha a tudásukat nézem. Mi lesz akkor ha az nV teljesen kivonul majd erről a piacról? Az új Radeonok előállítási költsége alacsonyabb mint az előző szériáé és mégis drágábban adja. Így is mindig azt mondták, hogy nagy nyereséggel adta el a 4000-es sorozat kártyáit.

Az előző szériánál az AMD-t imádtuk mert jó áron adott kártyákat és ezzel lefelé szorította az árakat, amelyet az nV-nek is követni kellett. Most várjuk az nV-t, hogy tegye meg nekünk ugyan ezt a szívességet és kényszerítse rá az AMD-t, hogy lejjebb vigye az árait. Értem én csak valahogy nem jön le, hogy ezért miért az nV a hibás.

A probléma most is ott van, hogy a felhasználok ezeket az árakat még mindig csak saját szemszögükből figyelik és véleményezik. Eszük ágában sincs piaci oldalról is figyelemmel kísérni mert az őt nem érinti és nem is akarja megérteni. Hogy a gyártó mennyi pénzt akar? Hol érdekli az a felhasználókat. Őt csak az érdekli, hogy minél olcsóban kapjon jó teljesítményt. Pontosan ezért tűnt el a piacról egy csomó gyártó mert a másik a sok pénzénél fogva jobban bírta az alacsony árakat. Utána kamatostul beszedi a vevőkön. Ettől nem kell félni. Most még csak a finomabb formáját látjuk és érezzük a pénztárcánkon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Samael
2010.02.11. 16:41
Atti2010 láttam, jó cucc Most is MSI karim van, szóval jöhetne a Hawk is. csak hát az ára....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. debdavid
2010.02.11. 16:42
Nem hibás az nV, meg nem arról van itt szó, hogy hülye nV, de AMD miért vinné lejjebb az árakat, ha tudja, hogy ha lejjebb vinné, nV akkor sem tudná lejjebb vinni a drága gyártástechnológia miatt??
És így most jó nekik, mert még így is jobban megéri AMD kártyát vásárolni, mint nV-t.
Amire vár mindenki az az, hogy olyan nV kártya jöjjön, aminek a kp. kategóriás kártyáit majd tudja az nV olcsóbban árulni.
Biztos drágább lesz az AMD-nél, senki se arra vár, hogy olcsóbb lesz...
Hanem inkább a várható lépés az AMD-től az, hogy mivel ő már magas árakon most lefölözte már a nagy hasznot a türelmetlenekről, most fogja magát, és elkezdi kényszeríteni az nV-t az árainak a csökkentésére, azzal, hogy az 5xxx széria kártyáit olcsóbban adja, mint az nV hasonló teljesítményű kártyáit.
Ami piacilag logikus... Csak mindenki türelmetlen már... És AMD sem tudja, még mire számítson...
[LINK]
Pl. ezen a linekn alul van egy grafikon, ami valszeg nem fake, és ebben pl. látszódik, hogy dx11-en magasabb a teljesítmény a hd5870-nél unigine-ben...
Tehát lehet, hogy az új GF-ek azonos átlagos teljesítmény mellett dx11-ben többet fognak tudni, mint a hd5xxx, mert elvileg több tesszelátor egység van bennük.
És ha pl. ez történik, akkor AMD-nek megint csak nincs más választanivalója, mint árat csökkenteni.

És itt sztem senki sem hibáztat senkit, egyszerűen az elmúlt félévben egy a vásárlókra kedvezőtlen piaci helyzet alakult ki, amiből természetes, hogy mindenki várja a kiutat...
Legalábbis aki szeretné lecserélni végre kiöregedett x1800-as radeonját...
Nyáron frissítettem amúgy a gépet, de akkor még őszre ígérték mind2 gyártó dx11-es kártyáit, elhatároztam, hogy akkor megvárom, mert én nem veszek 2,5 éves amd kártyát, sem egy harmadjára átnevezett nV-t...
Azóta már majdnem egy év telt el, és még mindig várakozom...
Persze, hogy türelmetlen vagyok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. norman81
2010.02.12. 12:07
Az általad közölt linkben lévő gf100 teljesitményét én is reálisank látom ami nem is csoda hisz mire megjelenik addigra lassan több mint fél év különbség van a 2 kari között!! Ergó illik is többet teljesitenie! Az Amd részéről még mindig ott a lehetőség az 5890 kiadására,ami anno egy interjúban el is hangzott : egy gpu-s 5xxx szériás kártyák esetén nem az 5870 a maximum ami kiadható....kb ez volt a lényege! Szal a Fermi megjelenését követö elsö pár hónapban lesznek még itt érdekes Amd kari bejelentések/árcsökkentések!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mamo33
2010.02.23. 12:22
rini !

Ne találd fel újra a közgazdaságtant! Már létezik! De mivel te nem nagyon értesz hozzá, így javaslom ne írj sületlenségeket!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!