iPon Hírek

Radeon HD 6000-es család: kiszivárgó specifikációk

Dátum | 2010. 09. 17.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Chiphell munkatársai a sok Radeon HD 6000-es videokártyáról készített kémfotó után most egy igazi csemegét kínálnak mindazoknak, akik már várják az AMD  következő generációs videokártyáit. A kiszivárgott dokumentumot az AMD eredetileg csak a partnereknek szánta, ám a külföldi kollégáknak köszönhetően szerencsére most mi is betekintést nyerhetünk a termékek várható specifikációiba.

A Barts Pro és Barts XT modellek adatait tartalmazó dokumentum minden fontosabb műszaki paraméterről lerántja a leplet. Vegyik is sorra, hogy mit érdemes tudnia  friss jövevényekről, amelyek valamikor október végén debütálhatnak.

A Barts Pro (valószínűleg Radeon HD6750) esetében a GPU 800 darab Stream egységgel rendelkezik, ami 10 darab SIMD tömböt takar. A ROP egységek száma 32, míg a Textúrázóké (TMU) 40. A GPU és az 1 GB-nyi GDDR5-ös fedélzeti memória között 256-bites adatsín húzódik majd. A GPU órajele 700 MHz, illetve 725 MHz környékén helyezkedik majd el, a memória chipek pedig 4 GHz-es effektív órajelen fognak üzemelni. A termék TDP-je várhatóan 150W alatt lesz, pontos szám azonban egyelőre nem ismert.

A másik újdonság, azaz a Barts XT kódnéven futó modell már valószínűleg Radeon HD 6770-es típusjelzéssel kerül forgalomba és 10 helyett 12 SIMD tömbbel fog rendelkezni, ami 960 darab shadert jelent. Ez a GPU 850 MHz-es magórajelen üzemel, ROP egységekből ugyanúgy 32 darabot tartalmaz, mint kisebbik társa, ám a több SIMD tömbnek hála textúrázókból már nyolccal több, azaz 48 áll majd rendelkezésére. A GPU és az 1 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memória között ebben az esetben is 256-bites adatsín húzódik, ám itt a memóriachipek már nem 4000 MHz-es, hanem 4200 MHz-es effektív órajelen fognak dolgozni. A termék TDP-je valamivel 150W felett fog elhelyezkedni.

A kiszivárgott dokumentum.
A Barts modellek Juniper alapú társaikat, vagyis a Radeon HD 5750-es és Radeon HD 5770-es videokártyákat váltják majd a piacon. A specifikációk szerint az újdonságok elődeiknél közel 100%-kal nagyobb memória sávszélességet kínálnak majd, ugyanis elődeikkel ellentétben már nem 128-bites, hanem 256-bites adatsínt használnak. A megnövelt ROP mennyiség és a shaderek által nyújtott 20%-nyi sebességnövekedés rendkívül hatékony fegyver lehet az Nvidia GeForce 400-as sorozatú videokártyái ellen. A tervek szerint az AMD a Barts család tagjaival a GeForce GTX 460 768 MB-os és 1 GB-os változatai ellen veszi majd fel a kesztyűt.

Hogy az újdonságok mikor érkezhetnek? Nos, a hírek szerint az AMD nagyjából 3 hónappal azelőtt szokta kiküldeni a specifikációkról szóló tájékoztatókat a partnerek részére, mielőtt az adott termékcsalád tagjai megjelennek. A korábbi pletykák október végi formális bejelentésről és november eleji tényleges elérhetőségről szóltak, ám ebben a témakörben azóta sem érkeztek friss hírek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

79. zozozo
2010.09.17. 13:06
A mikulástól már lehet kérni, ezek szerint. : D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. tszaboo
2010.09.17. 13:06
HD6750 kb ugyanaz mint a hd4870. Csak én érzem úgy hogy egy helyben topod az amd is?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. Colos1988
2010.09.17. 13:08
Én azért várom, hogy mi lesz belőle...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. atti2010
2010.09.17. 13:09
tszaboo:Ja csak DX11 ben ugyanaz mint a HD 4870, DX10-be jól odaver neki és a fogyasztás is kisebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
75. Colos1988
2010.09.17. 13:09
zozozo:
Azért nem mondanám, hogy egy helyben topogmert a HD4870-es kártyának 1000Mhz környéki a memória órajele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. i2k010
2010.09.17. 13:10
tszaboo: Rosszul érzed. Nézz a számok mögé - eladások, teljesítmény/ár mutatók, és meglátod, hogy magához mérten mutat kevesebbet most a Radeon termékcsalád: nem kell megerőltetniük magukat ahhoz, hogy minimális finomításokkal újra lefölözzék a piacot, és legyőzzék az nVidiát, ami/aki közel 1 éves lemaradásban van, és szenved.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. Tirexi
2010.09.17. 13:11
Incoming ATI series detected!!!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. zozozo
2010.09.17. 13:13
Colos1988

A mikulásnak mond ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. lionhearte...
2010.09.17. 13:17
colos:
Ennek 1050MHz a memó órajele. Jah, hogy van különbség effektív és valós között??? Kihitte volna...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. kontar
2010.09.17. 13:24
tszaboo, inkább olyan mint a 5770 ami olyan mint a 4870
persze gyorsabb lesz az 5770nél mivel 256bites lesz, szóval nem olyan rossz ez... ez csak ráncfelvarrás lesz, szóval nem kell a középkategóriának hozni az előző "generáció" felsőkategóriás teljesétményét, bár a 6770 közel lehet a 5850hez

de valóban ahogy csökken a diszktrét vga-k piaca annál inkább egy helyben toporgás lesz, mert nem éri meg drágán kifejleszteni ha senki nem veszi meg
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. XtreemX
2010.09.17. 13:26
Na azért várjunk az örömködéssel.. kijött a GTS 450 ami elég vonzó ajánlat azok számára akik eddig nvidiát szerettek volna de alsóbb kategóriában. Azon számára már van megoldás,így nem feltétlen váltanak radeonra. SLI-be pedig igen szépen visz a 450..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. atti2010
2010.09.17. 13:32
XtreemX: Azért ne feledd hogy karácsonykor vásárolnak inkább, a SLI-t meg meg se hallom számold csak ki hány pénzbe jön ki 2xGTX450, az is kérdés hogy menyiért fogják adni a 6770-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. fenyo1111
2010.09.17. 13:36
Szerintem a HD 6750 40000 Ft körül a 6770 pedig 50000 Ft körül lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Heroes27
2010.09.17. 13:36
Ph-s teszten a 450-től abszolót nem voltak elájulva, a tesztelő hozzátette, hogy kb azoknak érdemes azt a karit megvenni, akik 3-4 éves 9800gtx-el rendelkeznek. Összteljesítményben az 5750-nel van egálba kb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. lionhearte...
2010.09.17. 13:42
Heroes27: feltaláltad a spanyol viaszt? Ha sokkal gyorsabb lenne, verné a gtx460at. Érdekesen nézne ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Sheldon
2010.09.17. 13:44
1) Az NV mostani kínálatából szerintem csak a GTX 460-asok jók. A többi ezer sebből vérzik. A GTS 450 kb. 15% erősebb a GTS 250-nél tesztek alapján, ami egy átkeresztelt, 9800 GTX+, ami egy megemelt órajelű és csíkszélesség csökkentett 9800 GTX, ami egy átkeresztelt 8800 GTS 512MB. Amely már 3 éve jelen van. A héten volt egy korrekt teszt erről a prohardveren.
2) Ha a kiszivárogtatott specifikációkból indulunk ki, akkor tényleg az NV egyetlen jól sikerült szériáját a 2 db GTX460-at veszik célba, ahogy a cikk állítja. Ne felejtsük, hogy az GTX 460 1 GB- ben is le van egy rész tiltva. Ha majd jobb lesz a kihozatal, (meg jönnek a HD 6000-eket), akkor szerintem azok is aktiválva lesznek. Az NV-t sem kell túlságosan félteni, bár tény is való, hogy most a Radeonok jobbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. somakb
2010.09.17. 13:59
Azért az szép dolog, hogy az 5750 meg 5770 utódaik lesznek ... papíron... majd az árcédula dönti el, hogy akkor ez tényleg ezek, vagy inkább az 5830 és 5850 utódai. Az AMD jelenlegi árpolitikájából kiindulva inkább az utóbbi valószínű. Ezek bőven nem a HD5770 árszegmensébe jönnek... az 5770 sem a 4770 helyére jött árban. Azaz lehet hogy a palettán azt a pozíciót váltják, de nem ugyanannak pénztárcájú vásárlónak jönnek mint az 57xx.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. rini
2010.09.17. 14:03
Ennek a kártyának kellet volna kijönni az 5000-es sorozatban az 5750/70 helyett. Nem ennyire szétszakítani az 5850 és 5770 közötti részt. Az nV jól látta meg a lehetőséget a gtx 460-as kártyáival. Most próbálják betömni ezt a lyukat az AMD-nél, viszont most ebben a teljesítményszinten lévő kártyáknál ők kerültek több hónapos késésbe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. somakb
2010.09.17. 14:04
fenyo111: Szerintem a HD 6750 40000 Ft körül a 6770 pedig 50000 Ft körül lesz.

Tuti nem... eleve limitált a gyártókapacitás a TSMC-nél az AMD hátrányára, mivel az NV-val exkluzív szerződésük, és ővék a 40nm gyártósor kapacitásának többsége. Azaz minden legyárott darabból a maximális hasznot kell kihozni, nincs lehetőség arra, hogy nyomott áron adják őket, mivel "olcsón sokat" módszer most nem kivitelezhető, illetve a jelenlegi kapacitással gyárott is elfogy. Bőven 60-tól fognak ezek indulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Castiel
2010.09.17. 14:13
ez sem véletlenül szivárgott ki, csak magára akarja vonni a figyelmet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. fenyo1111
2010.09.17. 14:30
somakb! Hát ha nem akkor nem. Ja vagy te belekalkuláltad az orbáni vezetés forint gyengítési törekvéseit?! Így már értem a 60000 Ft feletti árjóslatodat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. borsosa
2010.09.17. 14:38
A képen a gtx460 ellenfeleinek szánja őket az amd, tehát sokkal drágább nem lehet mint azok. Épp egy zotac gtx460 vásárlásán gondolkodom és ez most elbizonytalanított. Szerintetek megéri várni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. fenyo1111
2010.09.17. 14:45
Szerintem igen borsosa. Addig mindenképpen amíg kiderül, hogy reagál a piac és azon belül a befektetők az októberi kormány intézkedésekre és ezáltal meglátjuk, hogy merre fog menni a forint. Mert szerintem ezen is múlik mennyibe fog kerülni az adott termék, legalábbis jövő januárba biztos megtudjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. gab78
2010.09.17. 14:50
Ha jobban megfigyeljük a specifikációkat, és figyelembevesszük, hogy nem 5D-s hanem 4D-s processzorokkal érkezik akkor a 5770-hez képest kb 40-50% plusz teljesítményt hozhat az új jövevény! Kérdés mekkora magmérettel teszi mindezt, (szerintem másfél milliárd tranzisztornál nem lesz több benne) és hogy fogják árazni! (A "better perf/W" alapján nem lesz olcsóbb mint a gtx460) Ezzel pedig már nem a 5770 kerül veszélybe hanem a 5830 és 5850 is! Gondolom jön a gyors raktársöprés, vagy megveszi az Apple, úgy mint a 4850-es karikat anno!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Phantomstr...
2010.09.17. 15:08
"Ezzel pedig már nem a 5770 kerül veszélybe hanem a 5830 és 5850 is! Gondolom jön a gyors raktársöprés, vagy megveszi az Apple, úgy mint a 4850-es karikat anno!"

Nem hiszem, hogy volna olyan nagy raktárkészletük az 5000-es szériából, hogy nagyon sepregetni kelljen, bár a felső kategóriát most picit megfoghatta a GTX460.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Sheldon
2010.09.17. 15:14
borsosa Ha vársz, akkor tovább eshet a forint.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. ByrDer
2010.09.17. 15:17
Tyű, ez azért combosabb mint amire számítottam. Ha árban a gtx 460 körül lesznek, az nvidia le is húzhatja a rolót, mert 460 az egyetlen versenyképes, és tényleg pöpec kártyájuk jeleneleg, ezek meg az infók alapján erősebbek lesznek.

(5830 is jobb lehetne, ha nem herélték volna ki 16 ROP-al) ROP-ok duplázása meg az extra textúrázók plusz jelentősen nagyobb mem sávszél szerintem önmagában elég lesz hogy simán 5830 / 460 fölé érkezzen (minimum a 6770 de lehet még az 50 is), plusz még egyéb finomításokat is elkövettek. Már csak az ár az igazi kérdés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. pdx06
2010.09.17. 16:02
Jelenpillanatban nemérdekel. A 4 éves konfigomon is simán elzötyögnek a mai játék, látványban pedig csak az új 3D tudott számomra sokkal újabbat mutatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. atti2010
2010.09.17. 16:03
borsosa:Mindenképp érdemes várni mert karácsony fele eshetnek az árak elég komolyan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. _DiEGO_
2010.09.17. 16:43
No meg addig még mi ki nem fog szivárogni lesz itt még nagyobb szélesebb kínálat is .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. rabib
2010.09.17. 16:45
Uristen. Minek ez az őrületes hajtás? Szerencsétlen játékkészítők már nem tudnak akkora gépigényű játékokat készíteni régóta, hogy szegény 8800 GT/GTX tulajokat új kártya megvételére sarkallják. Eszem megáll.

Sheldon: 3 éve vannak jelen a piacona GTS250 utódai? Gond ezzel szerintem egy szál se. Mindig az átnevezett kártya gyorsabb lett elődjénél. Ugyanígy csinálja Ati bácsi is, és NV bácsi is, nincs ezzel semmi gond. Mindig tökéletesítettek a kártyákon.

ByrDer: nem húzzák ott le a rolót egykönnyen. a 8 ezres sorozatnál meg az Ati húzhatta volna le a rolót, mert a 8600 GT, meg többi sokkal jobbak lettek az akkori Ati szériánál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Heroes27 rabib
2010.09.17. 16:48
"Szerencsétlen játékkészítők már nem tudnak akkora gépigényű játékokat készíteni régóta, hogy szegény 8800 GT/GTX tulajokat új kártya megvételére sarkallják."

na ezzel rabib lehetne vitatkozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. dongo84
2010.09.17. 16:51
Vajon a 6800 + os kártyák mit fognak tudni? Én egy XFX 4890-el rendelkezem jelenleg. Egy 6850 már jó alternatíva lehet cserére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. rabib Heroe...
2010.09.17. 16:51
Mondj egy játékot, amit 1280x1024-ben egy átlagos játékos egy 8800 GT-vel, vagy 9600 GT-vel nem tud játszani. Én lehet, hogy nem veszek GTX460-at se. 9600 GT-vel mindent tudok játszani, a FULLHD TV-n meg filmezek a gépemről. ehhez nem kell erőmű. Mostanában meg nem nagyon játszok, dolgozni járok, fáradtan max zenét hallgatok, meg MSN-ezek, filmezek, ahhoz szintén nem kell erőmű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. dongo84
2010.09.17. 16:54
rabib - Ma már egyre elterjedtebbek a Full HD-s monitorok (egy minőségibb BenQ sem több 40.000 jó magyar FT-nál igaz csak TN paneles). Melyek natív felbontásban az 1920 * 1080-at szeretik. Én minden játékot ezen a felbontáson szeretek játszani..és bizony 4890-el max grafikán 16*os anizo-val élsimítás nélkül pl a Split Second is képes lassulásokat okozni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. dongo84
2010.09.17. 16:56
Jah arról nem beszélve, hogy én 1,5 éve pont egy 35%-al megemelt magórajeló 8800 Gts-t (Köszönhetően a Scytche Mushashi-nak) váltottam le 4890-re. (Ami most 10%-os túlhajtással üzemel).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Heroes27 rabib
2010.09.17. 16:57
Na tessék, megelőztek

És itt nem az 1280-as felbontással kell magyarázkodni. Sajnos kevés már az a kártya nem egy játékhoz, nem hiába akarsz tese váltani már, mindig hangoztatod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. rabib Heroe...
2010.09.17. 17:03
Igen, egyik nap megveszem, megveszem! Másik nap meg: mi a csodának? Persze az lesz belőle, hogy majd veszek újat, de amíg nem szükséges, addig hagyom.

dongo84: A Split Second nálam is megy FULLHD-ban. Magas részletességi beállításokkal stabil 30 FPS-t. Unokatesóm HD4670-e behal 1280x1024-ben magas beállítások mellett már.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. dongo84
2010.09.17. 17:06
Jó-jó..de az én szemem hozzá szokott a 60 FPS-hez. És mondhatsz bármit, hogy a szem csak 30FPs-ig tudja érzékelni a folyamatos mozgást...az FPS ingadozása akkor is zavaró lehet. A legjobb az ha egy TFT-nél ami legyen 100, vagy 60 Hz-es be van kapcsolva a Vsync és ez mellett e kártyád tudja teljesíteni a folyamatos 60 FPS-t de legalább annál többet, így a Vsync-nek köszönhetően folyamatosan 60Fps-t fogsz látni....na az úgy már egész kellemes. Hosszú órák után sem fájdul bele az ember feje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. _DiEGO_
2010.09.17. 17:10
Van még működő tökéletes 17" CRT monitor használatban ?
1280x1024 <<<--- emiatt tényleg nem szükséges/(kell) új karit venni...
19"+ CRT monitor meg sokkat fogyaszt (85-160W) - egy mostani 30-38W fogyasztású monitor szinte 1 év alatt meghozza lazán a fogyasztási árkülönbözeten ...

Helytakarékosságot meg nem is említem - egyből 30-40cm-rel hátrébb kerül a képernyő , szóval mindenképp előny egy új megvétele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. rabib
2010.09.17. 17:18
Nekem mindegy. Ha nálam megy átlag 30 FPS-t, akkor már azt mondom, hogy jó. Van, aki pedig több FPS-ez van "szokva".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Sheldon
2010.09.17. 17:41
rabib A 8800 GTS 512MB utódai vannak jelen 3 éve. Ugyanaz a G92-es csip, átnevezgetve, meg egyszer volt egy csíkszéleség csökkentés, amitől kevesebbet fogyasztott. Az nem érdemi fejlődés. Vagy tán te megvennél egy GTS 250-est, ha van egy 8800 GTS 512MB-ed. Esetleg egy meglévő 8800 GTS 512MB-t lecserélnél egy GTS 450-re? Addig az ATI-AMD eljutott a HD3850 320 stream procijától, át a HD 4850-es 800 stream prociján egészen a HD 5850-es 1440 stream procijáig és már várható a HD6000-res széria. Ezt viszont úgy hívják, hogy fejlesztés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. rabib Sheld...
2010.09.17. 17:56
Esetleg egy meglévő 8800 GTS 512MB-t lecserélnél egy GTS 450-re? Igen, lecserélném, ha szükségét érezném. Sőt, nem rég még egy GTS250-en is gondolkodtam, de aztán nem lett belőle semmi. Nem értem, hogy az NV elmúlt években történt átnevezgetései miért zavar néhány embert.

Megnézhetjük a dolgokat más szemszögből is: NV-nek 3 éve elég volt átnevezett kártyákat a piacra dobnia, miközben az Atinak, hogy az NV átnevezett kártyáit meg tudja verni, mindig újabb típusokat kellett kifejlesztenie. /Na persze a GTX200-asok nem átnevezett kártyák voltak, hanem egy új sorozat./ Az NV-nek elég volt, és elég is pár száz shader, miközben az Atinak már 1000 shader sem elég.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Heroes27 rabib
2010.09.17. 18:19
oké, csak ne feled, hogy más összetétel alapján számolják a sheadert, ez így nagyon pontatlan fogalmazás volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Sheldon
2010.09.17. 18:37
Más a felépítése egy NV és AMD csipnek, úgyhogy ez a "ATI-nak már 1000 shader sem elég" nem érv. Nézd meg hogy egységnyi méretű csipből ki tud több teljesítmény, kisebb fogyasztás mellett kihozni, jó áron, át rájössz arra, hogy most miért az AMD-nek áll a zászló a diszkrét VGA-knál.
Ami meg az átnevezéseket illeti, az átlag vásárló nem követi rendszeresen hardverteszteket, ezért az ilyen "marketing fejlesztés" során létrejött kártyák (8800 GTS 512MB leszármazottjai) kiválóan alkalmasak a fogyasztók megtévesztésére, akik azt hihetik, hogy a GTS 250 sokkal jobb mint a régi 8800 GTS 512MB-es, amíg rá nem jönnek, hogy alig gyorsabb, mert a lelke mélyén ugyanaz a technológia.
Ami pedig a "Esetleg egy meglévő 8800 GTS 512MB-t lecserélnél egy GTS 450-re? Igen, lecserélném, ha szükségét érezném." illeti, ha szükséges akkor mindenki cserélné. Pl. ha végérvényesen elromlik, akkor valóban szükséges, de hogy 15-20% plusz teljesítmény eléréséért aligha.
Továbbá az NV nem vírtusból csinálja, azt hogy egy 3 éves felső kategória alját megcélzó csipet árul az alsó középkategóriában, hanem mert ne tud jobbat felmutatni. Azért a fogyasztóknak sem lenne hosszútávon jó, az NV tartós gyengélkedése, mert rossz hatással lenne az árversenyre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. jozsefm
2010.09.17. 19:06
Hát egy igazi árverseny már jól jönne,mert ez a mostani maszatolás nem igazán emlitésre méltó.
Az nem igazán verseny,hogy az Nv házon belül rendezte az árviszonyokat a kialakult keresletnek megfelelően.Az ATi esetében egyedül az 5830-as ára csökkent jelentősebb mértékben,a teljes palettából.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Sheldon
2010.09.17. 19:12
Amúgy a 260-as euro és a 180-as dollár árfolyam sem okoznak gondot nekünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. rabib Sheld...
2010.09.17. 19:22
Én nem szeretnék vitázni. Ami ezt illeti: Megnézhetjük a dolgokat más szemszögből is: NV-nek 3 éve elég volt átnevezett kártyákat a piacra dobnia, miközben az Atinak, hogy az NV átnevezett kártyáit meg tudja verni, mindig újabb típusokat kellett kifejlesztenie. /Na persze a GTX200-asok nem átnevezett kártyák voltak, hanem egy új sorozat./ Az NV-nek elég volt, és elég is pár száz shader, miközben az Atinak már 1000 shader sem elég egy másfajta paródia volt, mivel sokaknak szemet szúr az átnevezgetés.
Nos nem baj, én maradok az NV-nél, azt már jobban ismerem. Ugyanilyen okból vettem Gigabyte alaplap után Gigyabyte alaplapot. Ati vezérlőpultjában nem tudom, hogy hol kell testreszabni azt, hogy egy adott játék esetén hogyan viselkedjen a videokártya.

Lenne még egy kérdésem: az Ati kártyáknál mekkora a legnagyobb támogatott élsímítás?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Zack( ro) rabib
2010.09.17. 19:30
16X
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Csaber
2010.09.17. 19:32
_DiEGO_ : egy régi CRT monitort lecserélni a kisebb fogyasztásért nemigen éri meg ha non-stop megy a monitor talán 3 év alatt hozza be az árát (feltéve ha nem kapcsolod ki..) másrészt a CRT moncsik jól fűtenektélen lehet vele spórolni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. pdx06
2010.09.17. 19:33
Aki monitort vesz, az is jobban teszi ha olyat vesz ami már támogatja a 3d-t. Attól hogy csak Full HD egy monitor nem azt jelenti hogy sokkal szebb lesz a kép rajta - monitoroknál nincs is jelentősége mert kezdetektől fogva léteztek felbontások, simán HD minőségben nézhetőek a filmek egy 12 éves monitoron is. Ez csak a televíziózásnál jelentett nagyobb változást. A nagyméretű monitorok már alapból HD-nek számítanak, mert ígyisúgyis támogatniuk kell a magas felbontásokat. Csakis az új 3D technológia képes 80%-os látvány/élmény növekedést biztosítani, nem holmi újabb shaderek meg directX-ek, amik mára szinte észrevehetetlenek lettek a látványvilágban.. Sőt az élsimítás nélkül is tűéles a 3d.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. rabib pdx06
2010.09.17. 19:46
Zack( ro) Köszönöm a választ. Azért voltam erre kíváncsi, mert egyik barátom HD4650-e max 8x élsímítást támogat, és van pár játék, amit elbírna szerintem 16Q-ban is.

pdx06: Ez igaz, szebb a 3d, de egy olyan monitor azért elég drága még.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Sheldon
2010.09.17. 19:55
rabib Az hogy te mire költöd a pénzedet az abszolút a magánügyed. Ez pont olyan,minthogy a mérési eredmények alapján 40K alatt prociból jobban jársz AMD-vel, fölötte meg az Intel a nyerő, bár ha gyakran használsz profi programokat akkor Phenom X6-osok is mellett is el lehet gondolkodni. Ha valaki meg vesz egy core 2-est amikor ugyanabból a pénzből egy athlon x4-est is kaphatna, és ráadásul fontos neki a teljesítmény, csak mert az Intelt szereti, azon nem tudok segíteni.
Az ATI esetén meg nem tudod hol kell testre szabni, meg azt már jobban ismerem.
Ha következetesen gondolkodsz akkor te valamelyik linuxot használnod, ugyanis a Windowsban állandón egyik oprendszerről a másikra változtatják, hogy mit hol lehet elérni. A Linuxnál meg a mindenki anyázná azt a programozót aki valamit elrakott a jól megszokott helyéről.
Szerintem nem kell félni sem az NV sem az AMD videokártyáitól, (sem az AMD, és az Intel CPU-któl). El kell olvasni a teszteket, és a legtöbbet kihozni a rendelkezésre álló pénzből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Heroes27
2010.09.17. 20:02
Sheldonnal egyet értek maximálisan, énsem vagyok semmilyen párti kb, de logikusan gondolkodtam. Nekem is GeForcome volt, semmi bajom nem volt vele, de váltás előtt álltam, kibróbáltam az atit. Van bajom belőle, semmi. Jóáronm egvettem az 5830-at azt egészségemre válik. Hogy szerzel így XP-t, ha mást nem próbálsz ki csak mindig ugyanazt? Egész életetbe egy nőt akarsz blokkolni érted...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. XtreemX
2010.09.17. 20:10
Én meg azt mondom vegyen az ember egy GTX 470-et és húzza fel 480-as szintre azt elvan vele pár évig... (Radeon fanoknak ugyanez 5870-el)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Sheldon
2010.09.17. 20:17
Heroes27-nél a pont. A változatosság gyönyörködtet, pláne hogy ha tesztek is azt hozzák ki, hogy kell próbálni a konkurencia termékét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. fxdx
2010.09.17. 20:23
Azért az akkora baromság két eltérő felépítés esetén számolgatni, hogy melyikben hány SP van.
Jó, hogy nem arról szól a vita, hogy a régi P4-esek 3GHz-en mennyivel jobbak voltak egy C2D-nél, hiszen ez utóbbiak CSAK 1800MHz-cel kezdődtek.
Ez már fáj.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rabib Sheld...
2010.09.17. 21:16
Ez van. Nem lehet mindenkit meggyőzni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. pdx06
2010.09.17. 21:32
90k ért már lehet kapni 3D monitort. Akkor inkább már ilyet veszek annyi pénzért mint videokártyát, ami az esetek többségében csak FPS-értéken változtat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Balucsek pdx06
2010.09.17. 22:04
Meg számold mellé a szemüveget és 3D setet meg vedd figyelembe, hogy a 3d-hez 2x akkora számítás esik a vga-ra mint alapból, szóval hajrá...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Heroes27 pdx06
2010.09.17. 22:07
Hát igen egy 3d-s monitorhoz nem IGP-t kéne/kellene használni. Meg hát egy 100K-s monitorhoz csak illene egy jobb VGA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. carraroxt
2010.09.18. 00:05
Elég szolidnak tűnnek nekem ezek az órajelek, nagy tuningosok lesznek ezek, minimum a kissebbik!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. raiden
2010.09.18. 11:59
sheldon, nekem egy 4870-em van - csak hogy megnyugtassalak a felől, hogy nem egy elvetemült NV fan vagyok...
Szóval azért ezt: "ATI-AMD eljutott a HD3850 320 stream procijától, át a HD 4850-es 800 stream prociján egészen a HD 5850-es 1440 stream procijáig és már várható a HD6000-res széria. Ezt viszont úgy hívják, hogy fejlesztés." ezt azért na, megkérdőjelezném... Sztem meg ez sem fejlesztés... Tökmind1, hogy hány emberre főz egy szakács bablevest... 4 emberre vagy 200-ra, akkor is bableves. Még pár év, és ott fogunk tartani, hogy lyukat kell vágni a régebbi házak elejébe, hogy beférjen a videókártya... Az új technológia sztem nem abból áll, hogy megduplázom az előzőt... Mert ha jól megnézed itt semmi más nem történik. a 3850 idejében is meg tudták volna csinálni a 6770-et. Ami fejlődött az a csíkszélesség meg a memória... annak idején 90nm volt, meg gddr2... most 40nm van meg gddr5... Én így vettem észre... érteni nem nagyon értek hozzá, csak tudom, hogy 5 éve is ugyanazt néztem meg egy videókártyán mint most. Mekkora a tranzisztor szám, mekkora a memória, mekkorák az órajelek, és miből mennyi van rajta. milyen érdekes ezelőtt pár évvel nem - közel - fél méteres kártyák voltak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. raiden raide...
2010.09.18. 12:13
Szóval a fejlesztés az az sztem, amikor csinálod a bablevest, és valaki azt mondja, hogy "Ja, én nem így szoktam."
(erre a bableveses téma nem a legjobb példa, de remélem érthető a lényegi különbség)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. anzani
2010.09.18. 13:00
jöjjön minél előbb.. akkor az 5xxxes széria olcsóbb lesz és lehet váltani arra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. GerryZ raide...
2010.09.18. 13:06
Értem amit mondasz, de egyet már nem értek vele.

Van egy recept, az AMDnek és az nVIDIA-nak videokártyát KELL csinálnia. Nem az a fejlesztés, ha GPU helyett számológépet, vagy valami fogaskereket szerkezetet találjon ki videoszámolásra, hanem GPU-t.
A te példáddal élve: Benevezel egy versenyre, ahol a feladat, hogy csinálj bablevest. Akkor biztosan nem fogod megnyerni, ha te annyira továbbfejleszted a bablevest, hogy zöldborsófőzelék lesz, mert nem ez a feladat. Ha bablevest kell főznöd, nem főzhetsz mást, csak azt. Így csak egy nyerési esélyed van, ha jobb fűszerezése lesz, vagy UGYANAZT JOBBAN meg tudod főzni.

A videokártya-piac videokártya piac marad, semmi köze hozzá az IGP-knek, vagy bármi másnak, itt CSAK videokártyát lehet csinálni, ahol ugyanaz a recept, de jobbat kell belőle létrehozni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. fxdx
2010.09.18. 13:32
Azért az nagyon le van egyszerűsítve, hogy csak az SP-k száma változott, és az nem fejlesztés.
Nézzetek utána (csak ami hirtelen eszembe jutott, annak ellenére, hogy nem játszom a gépen):

3000-ről 4000-re áttéréskor: UVD->UVD2, egyszerre 2 HD film lejátszása, 5.1-ről 7.1 hang a HDMI-n, PowerPlay, GDDR5

4000-ről 5000-re: DX10-ről DX11-re, Eyefinity

5000-ről 6000-re: új SP-k, új felépítés.

Az új szériák mindig hoztak magukkal optimalizációkat a belső felépítésben.
Nekem az lenne a gyanús, ha minden generációnál valami "forradalmia újatt" alkotnának.
(Mint a mosóporoknál)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Sheldon
2010.09.18. 13:41
Látom mások sem értenek egyet az ilyen túlzott leegyszerűsítéssel. Még hogy egy mikroelektronikai fejlesztést a bableves főző versenyhez hasonlítsuk!

raiden Üdvözlendő, hogy te "Mekkora a tranzisztor szám, mekkora a memória, mekkorák az órajelek, és miből mennyi van rajta" alapján döntesz, nem pedig a modell szám alapján. A HD 3850 meg 55 nm-en készült nem pedig 90nm-en. Valakiknek az új kisebb csíkszélességű gyártástechnológiát is ki kellett fejleszteni, nem pedig "Ja, én nem így szoktam." módon odaszólni. Amúgy a nagyobb külföldi tesztoldalak minden új architektúra esetén részletesen kivesézik az új technológiai fejlesztéseket, amik igenis vannak bőven. Nem csak a leütésszám növeléséért írnak pár tucat oldalt.
Amúgy ha egy HD6770 teljesítményű csipet akarnánk építeni a HD3850-ban használt technológiával akkor a csip kb. 15%-al lenne nagyobb(számolj utána), mint a GTX480- bazi nagy csipje, amiről közismert, hogy mérete miatt komoly gondok voltak a kihozatali aránnyal. Tehát értelmetlen lett volna, mert az ára miatt nem lett volna rá érdemi kereslet. Jobban kéne tisztelni a tudományt és a technikát. A Tudósokat, orvosokat, tanárokat, mérnököket kéne a társadalomnak piedesztálra emelni, példaképként tekinteni rájuk, nem pedig holmi műveletlen celebeket. Elvégre a technikai fejlődésnek köszönhető, hogy nem kőkorszaki barlangokban lakunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. rabib
2010.09.18. 14:00
Hát halljátok... én ezt nem bírnám ideggel. Állandóan fejleszteni, fejleszteni, mert a másik jobbat csinál, és a miénket nem veszik meg! Vááh Nincs értelme ezen vitázni, van aki így, úgy gondolja.

Elvégre a technikai fejlődésnek köszönhető, hogy nem kőkorszaki barlangokban lakunk. Igazad van, ezért nem kell az NVidát sem becsmérelni örökké. Mert ha NV nem lenne, Ati bácsi se biztos, hogy olyan vadul fejlesztene, meg ilyen aránylag jó árban adná a videokártyáit. És ugyanez igaz fordítva is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. StevyXIX Gerry...
2010.09.18. 15:12
IGP is azonos piac, csak ügye integrált, eladások döntő hányada innen származik és Intel vezet még mindig, külön álló grafikus kártyák eltérőek, de még se mondhatjuk, hogy ne lenne közük egymáshoz, hiszen IGP és különálló VGA is egy célt szolgál, megjeleníti a képet a monitoron. Van akinek elég egy IGP is mert nem játszik a gépen, szóval minek vegyen külön VGA-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. StevyXIX Sheld...
2010.09.18. 15:16
Tudás alapú társadalomra ne nagyon várj, soha nem lesz szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. TJZ83
2010.09.18. 18:08
Valami olyasmire számítottam a hatezres sorozattól, hogy optimalizált teljesítmény, egy-két számolóblokk pluszba, de úgy néz ki az ATI nem vette ilyen félvállról a mutatványt. Újfent brutális teljesítményű középkategóriát dobnak piacra. A drivereik (a ritka bugoktól eltekintve) mostanában nagyon jól sikerültek, nekem HD5770 van, szóval úgy néz ki van mire várni, bár kérdés, hogy kinek van pénze évente új cuccokat venni a mostani időkben.

Én is szeretnék tudásalapú társadalomban élni, de a mostani kapitalista elit nem nagyon teszi ezt lehetővé... na de majd Kína megmutatja nekik
(Ha valaki ismeri a The zeitgeist movement-et, akkor tőlük sok érdekes elméletet és véleményt lehet megismerni a világ működésével kapcsolatban és az ideális társadalmat illetően. Nem szentírás amit mondanak, de sok benne az igazság.)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. rini
2010.09.18. 19:32
Én úgy gondolom, hogy ez valahova a gtx 460-asok szintjére érkezik. Egyik a 768 a másik az 1 gigás mellé. Véleményem szerint már az 5750/70-nek is ide kellett volna érkezni csak hát nem akarták elveszíteni az 5830 által képezett bevételt.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pdx06
2010.09.18. 21:28
Balucsek, nem számolok semmit mert a gépem többékevésbé már 3d tartozékokkal rendelkezik. És kevésbé küldött anyagilag padlóra mint egy 4 évvel ezelőtti gépfejlesztésem. Biztosan lesz olcsóbb is a technológia, de egy Crysis2 látványvilága 80%-al jobb lesz a térbeli 3D-ben mint a megszokott síkbeli 3D-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. _DiEGO_
2010.09.19. 15:24
Ez mind szép és látványos, de gondolj az egészségedre is ... ezt de félre teszi mindenki... szem és agy tevékenység - ugye nem kell elmagyarázni ... van ám ott sok negatívum is... majd alul a mikronagyságú betűvel nyomtatott részt is olvasni tájékoztatón.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. norman81
2010.09.20. 12:43
raiden: na na!! Álljunk csak meg egy pillanatra! Ne huzzuk már le az Ati-t a kedves ellenlábas szintjére,mert amit ott elkövettek közel nulla fejlesztéssel 2 generáción át az már szinte minősithetelen! Méghogy nem voltak érdemi fejlesztések a HD generációk között... na neeee ezt nem gondolhatod komolyan
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. raiden
2010.09.20. 22:41
madj ha tanulom akkor én is biztosan máshogy fogom látni a helyzetet... csak furának találom, hogy ilyen nagy fejlesztések, olyan nagy fejlesztések, merthogy a másik nem csinál semmit... blablabla... de kb ott tartunk, mint az építészetnél anno. Mikor már nem volt hely széltében, meg hosszában, akkor elindultunk felfelé, meg lefelé... itt is ez lesz? a SLY meg a CF ennek az előfutára kb~... és sztem az informatika az nem egészen (ilyen jellegű) építészet, ahogy a fejlesztés sem (egészen) bablevesfőző verseny.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. jozsefm raide...
2010.09.20. 22:58
Bizonyos szempontból igaz és egyet is értek veled.Kétségtelen,hogy az igazi teljesitmény duplázás leginkább a prémium szegmens privilégiuma maradt.De azért azt nem nevezném zsákutcának hogy pl. az 5870-el hozták a saját 4870X2 és az NV GTX-295 teljesitményét kishiján ,egy csippen és normális fogyasztás, hőtermelés mellett.Az is igaz,hogy lassan már külön kategória lesz az a ház amibe ez belefér.Másütt is dohogtunk,hogy bezzeg a középkategóriát nem kényeztették el ennyire!Aki a csucsot akarja az fizessen,végülis a gyártók szempontjából érthető!
Arról meg nem az ATi tehet elsősorban ,hogy egyenlőre az erőgép kártyáikat csak SLI.-be szerelve tudják befogni a konkurens használható modelljei.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Terror
2010.09.21. 10:52
Nem tudom miért vagytok meglepődve az SLI meg a Crossfire puszta létén, amikor már a Voodoo 2-ből is lehetett kettőt rakni egymás mellé, és az mikor is volt? 1998-ban! Jóval hamarabb, mint ahogy a kétmagos processzorok megjelentek volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!