iPon Hírek

Radeon HD 6990 teszt és órajel-információk

Dátum | 2011. 03. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A tegnapi nap folyamán már érkeztek hírek az AMD és az Nvidia két GPU-s videokártyáiról, amelyből az is kiderült, hogy milyen stratégiával készülnek egymás ellen a gyártók, igaz, az értesüléseket azóta sem erősítették meg hivatalos források. Pletykák ide vagy oda, most sokkal érdekesebb hírek érkeztek, amelyek a diák alapján hivatalos forrásból származnak. Az AMD által a média képviselőinek szánt információs anyag egyes részletei kiszivárogtak, így most már tudható, hogy milyen specifikációkkal érkezhet az AMD Radeon HD 6990-es videokártyája, amely egy két grafikus processzorral ellátott videokártya szörnyeteg lesz.


Érdekesség, hogy a termékkel kapcsolatban most már március nyolcadikai megjelenésről beszélnek a források, ami két dolgot jelenthet: a tegnapi hírekben olvasható stratégia alapján Nvidia már a CeBIT alkalmával bemutathatja a GeForce GTX 590-es modellt, de az is lehet, hogy a tegnap felvázolt stratégia hibás és mégis a Radeon HD 6990 jelenik meg előbb. No, de a találgatást inkább hagyjuk meg másoknak, inkább foglalkozzunk azzal, amit a diákról megtudtunk.


A Radeon HD 6990-es modell két darab 40 nm-es csíkszélességgel készülő Cayman GPU-val érkezik majd, amelyek egyenként 1536 stream processzort kínálnak. Egy-egy GPU-hoz 2 GB-nyi GDDR5-ös típusú fedélzeti memória társul, amelyhez az egyes GPU-k 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódhatnak. A GPU-k magórajele 830 MHz-es lesz, a memóriachipek pedig 5 GHz-es effektív órajelen üzemelnek. A 4 GB-nyi memóriával és két GPU-val ellátott különlegesség egyetlen DVI portot és négy 1.2-es mini-DisplayPort csatlakozót tartalmaz, azaz a tegnap bemutatott képek helytállóak voltak, valóban a Radeon HD 6990-es modellt láthattuk rajtuk, de ez tulajdonképpen nem is volt kérdés.


Az előzetes hírek szerint a Radeon HD 6990 referencia változatai földbe döngölik majd a GeForce GTX 580-as modellt, a két GPU-val rendelkező GeForce GTX 590 ellen pedig tuningolt Radeon HD 6990-es videokártyákkal készül majd az AMD, amelyeknél a GPU 880 MHz-en, a memóriachipek pedig továbbra is 5 GHz-es effektív órajelen ketyegnek.


A két GPU áramellátásának megoldása nem kis feladat. Egy-egy GPU 2,64 milliárd darab tranzisztorral rendelkezik és mindketten nagyon-nagyon jó étvággyal rendelkeznek: a gyártó mérnökei a referencia PCB-t tápellátásért felelős áramkörét úgy alakították ki, hogy az akár 450W-os teljesítmény leadására is képes. A tápellátásért felelős digitális áramkör minőségi alkatrészekből épül fel, amelyeket kézzel válogatnak ki annak érdekében, hogy a szivárgási áram mértéke minimális lehessen, így a hatásfok a lehető legmagasabb legyen, de ez egy csúcskategóriás megoldásnál nem is csoda. A referencia modellek esetében egyébként egy-egy GPU 4+2 fázisú tápellátással gazdálkodhat. A fogyasztást a PowerTune technológia segítségével próbálják majd kordában tartani (power throttling).


Az új videokártyák esetében a CCC (Catalyst Control Center) segítségével könnyedén megemelhetjük a GPU-k és a memóriachipek órajelét. Abból kiindulva, hogy a referencia modellek TDP-je 375W körül helyezkedik majd el, de a tápellátás jóvoltából akár 450W-os fogyasztással is elbír a digitális tápellátó áramkör, joggal gondolhatjuk, hogy igen jó eséllyel tuningolhatjuk majd a termékeket.


A prezentációs képkockák egyikéről az is kiderül, hogy mire képes a Radeon HD 6990 az egyetlen GPU-val ellátott GeForce GTX 580-nal szemben. Az AMD állítása szerint a DirectX 9-es, DirectX 10/10.1-es, DirectX 11-es és OpenGL tesztek alapján átlagosan 67%-kal gyorsabb a két GPU-val ellátott Radeon HD 6990 a GeForce GTX 580-asnál, sőt, a különbség egyes alkalmazásokban akár 117%-os is lehet. A Radeon HD 6990 OC, azaz a tuningolt modellek a gyártó belsős tesztjei szerint 8%-kal gyorsabbak lesznek, mint a referencia modellek.

Az, hogy a GeForce GTX 580-as modellt elveri a két GPU-val ellátott Radeon HD 6990, szinte nem is volt kérdés. No, de vajon mire megy a termék a saját súlycsoportjában tanyázó GeForce GTX 590-es modellel? Erre a kérdésre remélhetőleg hamarabb választ kaphatunk, mind gondolnánk.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

61. irdatlanno...
2011.03.01. 11:59
Biztos finom lehet, várom a folytatást!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Cukrosbacs...
2011.03.01. 12:00
"No, de vajon mire megy a termék a saját súlycsoportjában tanyázó GeForce GTX 590-es modellel?"
Szerintem verni fogja mint árba és teljesítménybe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. gery84
2011.03.01. 12:18
Na a vőrősek támadásba lendültek! A spenot nvidia meg várlja míg kidobják leteszteleí ő is mivel áll szembe, utána az 590 órajeleit ugy kalkulája be hogy jobb legyen a 6990-nél kinézem belőlük!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. carraroxt
2011.03.01. 12:22
Mivel a GTX 590 nem is biztos, hogy létezik, így lehet nem kell megerőltetnie magát. Ha létezik, és az NV égisze alatt dobják ki, akkor 2*GF114-es konfig lesz, amit eszetlenül túl kéne hajtani, hogy legyen esélye ez ellen.
Igazából csak akkor van jó esélyük befogni, ha valamelyik gyártópartneren keresztül kidobnak egy 2*GF110-es cuccot. De akkor az meg limitált példányszámú lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. markangabo...
2011.03.01. 12:31
375-450W
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. somakb carra...
2011.03.01. 12:33
Mivel a HD6990-nagy ívben tesz a 300w limitre, nyugodt szívvel teheti az NV a GF110-eket egy nyákra. Miért is kellene GF114-el beérnie? Onnantól hogy átlépték a 300W-t, tökmindegy hogy 375, 390 vagy 415... kutyát nem érdekli.

Azt meg mindegyik gyátó pontosan tudja mire képes a konkurrens gyártó megjelenés előtti terméke, így bőven tudnak rá készülni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Forcecaste...
2011.03.01. 12:38
Lesz még itt meglepetés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Forcecaste...
2011.03.01. 12:38
Lesz még itt meglepetés...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. No.1.
2011.03.01. 12:39
Épp akartam kérdezni, hogy mi van a bűvös határral. De látom, akkor az is ugrott már.
Így ez a kártya nekem "nem tetszik", hanem inkább az, amit _DiEGO_ linkelt a másik 6990-es hírben. De ennek ellenére elfogadnék egy ilyet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. noPublicFG
2011.03.01. 12:43
A hónap végére már biztos megtudjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. _DiEGO_
2011.03.01. 12:44
No talán így jobban láthatóak adatok:

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Terror
2011.03.01. 12:48
Az ilyen két-három kártyás gaming stationök bőven átlépik amúgy is a 300 wattos limitet a videokártya oldaláról, sőt, úgyhogy az egynyákos-egykártyás megoldással még spórolnak is, 350 watt tdp ide vagy oda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. atti2010
2011.03.01. 12:49
neurosys A bűvös határ csak az OM gyártóknak eladott cuccokra vonatkozik, itt lényegtelen hogy 400-500W, elméletben, gyakorlatban azért itt presztízs kérdés mert ha 350W veri az Nvidia 450W-át azért az nagy előnyt jelent.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. atti2010
2011.03.01. 12:51
Azért egy ilyen szörnynél 35W idle nem semmi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. _DiEGO_
2011.03.01. 13:01
GTX 590 (?)



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. somakb _DiEG...
2011.03.01. 13:13
GF100 rev.A3 gpu van rajta, nem GF110, ez így fura lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. _DiEGO_
2011.03.01. 13:19
És eme ?






[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. jozsefm
2011.03.01. 13:36
Akkor itt az fog dönteni melyik a hatékonyabb, a CF, vagy az SLI!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Enno
2011.03.01. 13:56
Mekkora nagy böszme állat ez , lassan már külön házat kell fenttartani a VGA-nak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. rini
2011.03.01. 14:06
Azért ne csak a fogyasztást nézd. Ha a több fogyasztáshoz nagyobb teljesítmény is párosul akkor már nem biztos, hogy a 350 jobb mint a 450. A kérdés csak az, hogy mennyi lesz köztük a teljesítmény különbség. És ezután jöhet a képbe ahogy józsef m. is írta. CF vagy SLI. Hozzá kell tenni itt azt is, hogy mindkét típusnál rengeteget fejlődött ez a két használati mód. Nem mernék szavazni mostanában egyik fajtára sem mert ez még a használt programok típusától is függ.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. DeathAdder
2011.03.01. 14:13
Ugyam-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyan-ugyanmár.
Miért van erre szükség?
67%-al gyorsabb a GTX580-nál? jajj de LOLLL

Van valami ami kifog egy GTX580 vagy egy HD5970-en?

Erre most jön eza böhöm nagy vacak, ami fél kilowattot zabál fel

ÉS 2 GPU-S!
Jövőre hozni fogják ezt a teljesítmény 1 GPU-val, 28nm- en, és ez akkor már egy szenny-szutyok lesz a dupla GPU-jával
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. atti2010
2011.03.01. 14:18
A CF-nek jobb a hatásfoka, ez már régi letárgyalt ügy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. atti2010
2011.03.01. 14:19
DeathAdderNekem ezek a 2 GPU-s akármik mindig is szutyoknak számítottak, legyen zöld vagy piros.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. DeathAdder
2011.03.01. 14:28
atti2010 - Ebben egyetértek
Volt már pár 2 gpu-som ,zöld is piros is, előbbi jobban bejött, de lekell szögezni szutyok volt minda kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. kkkgeri0
2011.03.01. 14:38
még jó hogy pár nappal ezelött közölték, hogy amig nvidia kinem dobja az ő monstrumját, addig ők még tesztet se, illetve magáról a kártyáról infót sem adnak ki, hogyha kijön amaz, akkor ezen tudjanak korrigálni... nah deh ez van D
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Turai
2011.03.01. 14:40
http://www.youtube.com/watch?v=0uzgFthYyA8
http://www.youtube.com/watch?v=tmp2Etov0ms
http://www.youtube.com/watch?v=IjUiANvfDac
http://www.youtube.com/watch?v=GNTqSxJC3YA
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. rini
2011.03.01. 15:01
Átlagban én is jobbnak tartom a CF hatásfokát de már nem annyival mint mint régen. Nagyon sokat javult a SLI hatásfoka is az utóbbi időben. Másrészt mint írtam ez a programoktól is függ. Tehát nem elég, hogy jobb a hatásfoka mert ezt a programoknak is támogatni kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. tibi27
2011.03.01. 15:13
Ez most mi?2 db 6950 vagy 6970?

Amd-nél nem sz@roznak a százalékokkal,utoljára az egyik catalystnál láttam ekkora paraszvakiitást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. dlaccc
2011.03.01. 15:49
nem tudom jól látom-e? az ott 450W?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. levaipeti
2011.03.01. 16:03
Nem azért de most mire veri magát az amd? He arra, hogy gyorsabb az két magosuk az nvidia egy magosánál? Mert erre nem nagyon lehetne... Kíváncsi leszek azért a gtx590-re. Tulajdonképpen amd túllépte a határt akkor nvidia is túl fogja és akkor nincsen olyan baj, hogy visszakell fogni a gtx580-kat. Majd meglátjuk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. DeathAdder
2011.03.01. 16:09
Szerintem egy 590-re is kerülni fog egy olyan kis kapcsoló,amivel a 300w limit nem lesz túlléphető, persze ez jelentős teljesítménycsökkenéssel is járni fog.
Így a szabvány is bizonyos szinten be lesz tartva ,mert nem mondhatni,hogy nem lehet majd használni 300w-on,de aki szertné az mehet feljebb is..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. DeathAdder
2011.03.01. 16:28
(vagy simán szoftverileg lehet majd szabályozni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. atti2010
2011.03.01. 16:40
kkkgeri0 Szerinted egy GPU teljesítményét egyik napról a másikra változtatják? Hát nem, kb fél év kell neki, jó hogy kitaláltál egy hülyeséget és terjeszted.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. atti2010
2011.03.01. 16:44
levaipetiNem tűnt fel hogy 2 mag van az Nvidia kártyáján is? Ébresztő 2011-et írunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Turai
2011.03.01. 16:56
atti2010-nek

kkkgeri0 valószínűleg erre a cikkre gondolt...
http://www.ipon.hu/hir/nagy_csata_lesz_a_ket_gpu_s_videokartyak_piacan/15980
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Terror levai...
2011.03.01. 17:26
Te, lévai, szerinted mihez kellett volna hasonlítani, nem a GTX 580 az nVidia legerősebb kártyája? Amúgy a két gpu-s nVidián majdnem másfélszer annyi tranzisztor lesz, mint az AMD-n. Rohadtul kíváncsi vagyok, hogy az mennyit fog zabálni, ha ez megeszik 450-et.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Menthix
2011.03.01. 19:08
Turai, egyik linkednek sem volt semmi értelme.
WHY?? WHY?
Amúgy durva egy dög lesz, viszont akinek van esze...csak nézi, lehető legtávolabbról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. levaipeti Terro...
2011.03.01. 19:17
modjuk 2db gtx580-hoz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. arn
2011.03.01. 19:17
hat ez mar messze van az amd altal hirdetett sweetspottol... jo lenne mar egyszer normalis tobbgpus kartyat latni, nem cf/slire epitettet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm tibi2...
2011.03.01. 19:50
De itt be is jön!

Egyébként pedig a sima 6990 az ay adatai alapján 2 db teljes értékü 6970 de a 6950 800MHz-e és a 6970 880MHz-e közötti 830 MHz-en járó GPU-val és a 6950 1250MHz-es memória órajelén.Az OC verzio pedig turmix mert a GPU a 6970 órajalein megy de a memória az itt is a 6950 1250MHz-án jár a 6970 1375 MHz-e helyett.
A méret és a tranzisztorszám az pedig a 6970-é ,de tujuk hogy az 50-és a 70 valójában egy és ugyanaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. tibaimp
2011.03.01. 20:17
akkora ez a kártya, hogy nem fér be a cm932-esembe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. jozsefm
2011.03.01. 20:27
Az elődje se egy kis példány, ha méretarányos a kép akkor ez bizony 33-34cm körül lehet valahol˙( a PCi-e slothoz viszonyitva)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. _DiEGO_
2011.03.01. 21:17
Józsi ez mi lett volna , nagy üres tér

... látom korrigálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. jozsefm _DiEG...
2011.03.01. 21:21
Elkéstél ! Nem akarok újból patáliát...

Azon töprengek éppen milyenek lesznek erre a VGA-ra a tuning hűtők, ráfér már vajon 4db ventilátor ,olyan még nem volt!?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Humbuk
2011.03.02. 07:55
Csinos kis kütyü!

Terror, szerintem lévai arra gondolt, hogy nem ártana mindent a saját kategóriájához hasonlítani.

Ha viszont a marketinget nézzük, akkor parasztvakítás is benne van, mert mit vesznek észre leghamarabb az emberek?? "ÚÚÚÚ 117%, vááá 67%"

A legoptimálisabb az lenne szerintem ha úgy kezdődne ez a hasonlítgatás hogy 6990 vs 2x gtx580 sli mert nyák ide vagy oda ez is csak egy crossfire.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. jozsefm Humbu...
2011.03.02. 08:08
Egyenlőre nincs mihez máshoz hasonlitani mert a leendő saját ellenfeléről nem tudunk tul sokat.A másik pedig hogy a 6990-et eleve a GTX-580 ellen tervezte az AMD, ezt szánta a csúcsnak nem pedig a 6970-et mint azzal sokan dobálóznak.Ilyen alapon pedig teljesen jogos ahhoz mérni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Riddick77
2011.03.02. 12:03
Egy áram temető ,és szélerőmű is egyben egy ilyen kártya. Majd az új 7000 szériát kell kivárni,alacsonyabb fogyasztás jobb teljesítmény. Vagy egy 6950et mikor leesik az ára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. rini
2011.03.02. 12:38
Kétlem, hogy a 6990-et az 580-ellen tervezte volna. Ők is hallották a híreket, hogy lesz kétmagos Fermi. Méghozzá biztosan jobban képben vannak ebben a tekintetben mint mi. Összehasonlítási alapot viszont csak az 580-nal tudja létrehozni, így őt jelöli egyenlőre ellenfélként. Ez jelenik meg a diagramokon amelyeket látunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. jozsefm rini
2011.03.02. 12:55
Ez is igaz, nyilván számoltak vele, hogy az NV is próbálkozik előbb utóbb dual GPU-s VGA-val ,ha a GF 100 gyermekbetegségein tul lesz, mivel az látszott már jó ideje ,hogy egy GU-val nem lehet felvenni a harcot sikerrel a legerősebb VGA ciméért, akár a 480-at akár az 580-at nézzük mindkettőnek sikertelen maradt az 5970 trónfosztására tett kísérlete.Most ,hogy az AMD is kénytelen átlépni az eddigi 300W-os moratóriumot ,az NV előtt is megnyílik a lehetőség.A siker záloga ,hogy melyik lesz képes úgy megoldani a feladatot, hogy az OEM partnerek számára elfogadható 300W TDP. kereten belül is értékelhető teljesítményt nyujtsanak illetve ezen a limiten belül melyik lesz a jobb.Az győz az eladások tekintetében és annak térül meg a fejlesztés,a másik megoldás az nem lesz több az ASUS ARES-hez hasonló limitált példányszámban adható méregdrága tech.demo-nál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. DeathAdder
2011.03.02. 14:17
Azért azt ne mondja senki,hogy 5970 vs 580-ból melyik a jobb választás.
Eleve az 5970 az 2 gpu-s tehát egy rakás sz*r.
A GTX580 pedig egy GPU-s,és ugyanazt tudja majdnem,mint az 5970.Az egymagos a biztos, és a stabilan teljesítő kártyák minden téren.
És abban a NV eddig legjobb.
Ami pedig a 6990-et illeti, hasonlítgasság az eddigi legújabb csúcskategóriás VGA-hoz, a 6970-hez,hamár annyira kötik az ebet..
1 vs 2 gpu, olyan nem létezik.

a Moto GP-ben is KÜLÖN KATEGÓDIA az 1 hengeres 125ccm ,és a 2 hengeres 2x 125 ccm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. MZperX75
2011.03.02. 16:17
HD6990-es a GTX580-ellen lett tervezve ,2010-es 6970-es kártya megjelenésekor volt beharangozva,nem most lett kitalálva,minthogy 6970-es kártya GTX570-es teljesítményére volt kb optimalizálva-lásd ára és teljesítménye kb azonos 6970-es kb 5% -al erősebb .......tehát 6970--gtx570 ellen 6990-gtx580 ellen....
Na de maradjunk most 6990-nél ,jó kur*a hosszú lett ez a kártya,ha kapnék egyett,tennék rá,hogy nem fér bele a számítogépházba,van itthon flex
simán kivágom az elejét,legalább onnan szívja a levegőt.Ezért nem értem a parát,hogy hosszú és nem fér bele.......(1 pénz sincs rá éz ez a nagyobb baj)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. MZperX75
2011.03.02. 16:23
DeathAdder :
-Ez azért elég hülye duma.
-A hamburgert a sültcsikéhez hasonlítani azon kívül,hogy kaja az is.....
itt csak az ár/teljesítmény számít,nincsenek más kategóriák.
Meg talán magméret alapján (nehéz,mert két gpu-s 6990- talán közelebb van 580-hoz ,mint 6970-hez) %viszonában.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. rini
2011.03.02. 16:56
Az azért nem biztos, hogy így kellene felosztani, hogy csak az ár/teljesítmény számít. Egy kategórián belül ez így van, de különben nem igaz. Van ahol csak az ár számít, van ahol az ár/teljesítmény és van ahol csak a teljesítmény a lényeg. Másrészt a 6970 már nincs olyan messze magméretben az 580-től de még tranzisztor számban sem. A 6970 2,640 milliárd, az 580 3 milliárd míg a 6990 5,28 milliárd. Tehát az 580 inkább van jóval közelebb a 6970-hez mint a 6990-hez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. DeathAdder
2011.03.02. 18:48
Nah persze, tiszta hülyét csinál akkor magából az AMD.
Jó kifogás sose rossz,eddig az volt mondva,hogy nah majd a 6970 odavág az 580-nak,amikor meg NEM,akkor jött aza duma,hogy áhh még nagyon új,majd a driverekkel idővel korrigálják,úgy ,hogy 20%-al jobb fog lenni, amikor meg NEM,akkor meg aza duma,hogy majd a 6990

Hát ezek szerint az árban is ott fog lenni mint a GTX580 és fogyasztásban is.
Mert ugye az AMD nem akar s*gget csinálni a szájából
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. pistifonok
2011.03.02. 19:15
Ne haragudjatok de itt vitáztok a semmin. Ez az egész mind csak reklámfogás semmi más. Szerintetek azért csinálják ezeket a kártyákat hogy ebből akarnak meggazdagodni? Sztem az itt vitázók közül nem hogy venni nem fog szinte senki még látni se fog élőbe ilyen kártyát. Ez csak reklám, azért hogy vitázzanak róla az emberek és ingyen reklámot csináljanak vele a cégnek mind1 az hogy piros vagy zöld.

Most állok videokártya vásárlás előtt és marhára nem érdekel az hogy melyik gyártóé a legjobb videokártya a világon. Mitől lesz jobb vagy gyorsabb bárki videokártyája ha attól a cégtől veszi aki épp a leggyorsabb videokártyát gyártja? Van rá egy keretem amiből a lehető legjobbat akarom megvenni. ennyi...
Nem érdekel hogy milyen kategória, hogy hány tranzisztor van benne vagy hogy piros e vagy zöld.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jozsefm rini
2011.03.02. 19:29
Kb. annyi a különbség is 10-15%, ha még van, az 580 javára, a 6970-hez viszonyitva,ami a tranzisztor szám alapján várható bár ez sem igaz így tisztán a teljesen eltérő architektura miatt.A 6690 meg bőven fogja hozni a tranzisztor arányos teljesítmény többletet, az előzetesek szerint, mivel várhatóan közel a GTX-580SLI szintjét hozza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. rini
2011.03.02. 20:15
Én nagyon kétlem, hogy egy belső CF vagy SLI kártya képes hozni azt, amit két önálló grafikus kártya tud mutatni CF-ben vagy SLI-ben. Nagyon sok korlátozó tényezője van az egykártyás CF és SLI rendszereknek az előnyeik ellenére is. Jó lesz már az is ha hozza a 6950/70 CF vagy 570 SLI kategória teljesítményét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. jozsefm rini
2011.03.02. 20:33
Ez órajel kérdése lesz, az alapverzió a 6950 CF-et alulról fogja súrolni bár az is egyező teljesítményileg a GTX-580SLI-vel, annak rosszabb skálázódása miatt.Azok amik meg túllépik a 300W-os határt a felhúzott órajelek miatt most nem lényegesek,az összehasonlíthatóság okán, mivel az már tényleg külön kategória.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. rini
2011.03.02. 21:56
A 6950 CF teljesítménye egy szinten van az 580 SLI teljesítményével? Ezt kérlek ne mond mert ez sehol sincs így. Minimum 20 % lemaradásban van az 580 SLI-hez képest. Még a 6970 CF sem éri el az 580 SLI teljesítményét néhány esetet kivéve. Márpedig ezeknél lassabb vagy azonos teljesítményű lesz azokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. markangabo...
2011.03.02. 22:51
' kis multi gpus teszt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm
2011.03.02. 22:58
Egy olyan teszt lenne jobb amiben csak a mai DX11-es címek szerepelnek, és legalább 5760-as felbontáson, ott látszik ki is az úr a portán.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!