iPon Hírek

Radeon R9 380X: Ilyen lett a felhozatal

Dátum | 2015. 11. 20.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Az AMD tegnap mutatta be legújabb videokártyáját, a Radeon R9 380X modellt, amelyre nagyon komoly szerep hárul, hisz egy óriási, majd 40 000 forintos rést kell betömnie a videokártyák piacán, amelyben eddig egyik gyártó sem kínált ütőképes alternatívát vásárlói számára. Az AMD meglehetősen agresszív árazást alkalmazott az újdonság esetében, ugyanis a listaár 229 dollár lett. Ezek után kíváncsian várjuk, mivel rukkol elő az Nvidia – valamivel egészen biztosan válaszolni fog az új fenyegetésre. Válasz ide vagy oda, foglalkozzunk inkább az ismert tényekkel, azaz nézzük, milyen Radeon R9 380X modellekkel készültek az AMD partnerei a rajtra. -- ASUS --
ASUS STRIX-R9380X-OC4G-GAMING •GPU magórajel: 1030 MHz (Gaming Mode) | 1050 MHz (OC Mode) •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz -- Gigabyte --
Gigabyte GV-R938XG1 GAMING-4GD •GPU magórajel: 980 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz -- HIS --
HIS R9 380X IceQ X² OC 4GB •GPU magórajel: 990 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz HIS R9 380X IceQ X² Turbo 4GB •GPU magórajel: 1020 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz -- PowerColor --
POWERCOLOR PCS+ R9 380X MYST. EDITION •GPU magórajel: 1020 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5900 MHz -- Sapphire --
SAPPHIRE NITRO R9 380X 4G D5 •GPU magórajel: 1040 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz -- VTX3D --
[link href="http://www.vtx3d.com/products_features.asp?id=212" target="_blank"] VTX3D R9 380X 4GB GDDR5 X-EDITION[/link] •GPU magórajel: 1002 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz -- XFX --
XFX RADEON R9 380X DD XXX OC •GPU magórajel: 990 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5700 MHz XFX RADEON R9 380X DD BLACK EDITION OC •GPU magórajel: 1030 MHz •VRAM: 4 GB GDDR5 @ 5800 MHz Az új videokártyák rövidesen elérhetőek lesznek kereskedelmi forgalomban. Az egyedi hűtéssel és/vagy extrém tuninggal érkező példányok esetében 10-30 dolláros felárra kell felkészülni.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

64. IcolumboI
2015.11.20. 10:20
Nem tudjátok mi a helyzet a Sapphire VaporX-ekkel? Lecserélték Nitro-ra, vagy később várható?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. MR_47
2015.11.20. 11:00
Van egy kis elírás a Sapphire karinál: 5700 MHz, valójában 6000 MHz Effective Memory Clock.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Bzsolt
2015.11.20. 11:00
Jövő héten iPon BlackFriday?, 30-60% kedvezmény, és rendelek
Az ajánlott áránál jelenleg drágábbak. 10-15 nappal ezelőtt 100k körül 390-eset lehetett kapni, most azok felmentek 120-150k-ra, és ez jött a helyére
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. Whysper
2015.11.20. 11:17
Nem mentek a sima 390 megeszi ezt reggelire és már 90 körül lehet őket kapni 90-100.+ ért kapsz +10-15 FPS-t is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Bzsolt Whysp...
2015.11.20. 11:26
hol találsz 390-et 90 körül???
konkrétan erre gondoltam hogy volt némi áremelés pár napja...

https://ipon.hu/webshop/product/gigabyte_gv_r939g1_gaming_8gd_r9_390_8gb_gddr5_pcie/1186372
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. thestock Icolu...
2015.11.20. 11:53
Ez a kérdés bennem is felmerült. Keresgéltem neten, de úgy néz ki hogy nem lesz vapor-x,amit sajnálok,mert egy vaporos furyra lehet hogy beneveztem volna. A nitro nem váltotta le,az csak egy új megoldás (vagy csak a neve új ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Whysper Bzsol...
2015.11.20. 12:02
Leírtam. Privátban. leírtam pls a msi ami itt 139 ott 112
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. Riddick77
2015.11.20. 12:06
Már tesztelték őket:

http://www.guru3d.com/articles-pages/amd-radeon-r9-380x-4gb-review,1.html
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Riddick77
2015.11.20. 12:27
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. jedi
2015.11.20. 13:17
75-80 körül lenne a reális ára max, mivel a 390-ek olyan 100-tól indulnak. Majd beáll ez pár hét múlva, mikor is elmúlik a "varázs". De ez minden új terméknél így van, nem kell csodálkozni rajta
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. gaborw
2015.11.20. 13:40
Hmm...! Egész jó kis kártya sikeredett! Ára meg, beáll pár héten belül! Ár/teljesítményben mindig is jól pozícionál az Amd, videokártyáknál biztosan! Nem lesz ez rossz vétel, ha az ára is beáll!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. thestock gabor...
2015.11.20. 13:49
A mindig is jól pozícionál kijelentésedre rácáfolnak a furyk
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. atti2010 thest...
2015.11.20. 13:55
A Furyk nagyon is jól vannak pozicionálva, sajnos a szimpla Fury -n kívül egyikből sem tudnak eleget gyártani így nem is csoda ha annyiért adják amennyi, most bedobtak a Star Wars játékot csalogatónak a Fury mellé úgy látszik nem is a selejtes olcsó darabokra utaznak a vevők.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. lekvarka
2015.11.20. 13:59
Erdemes erre a kartyara lecserelni egy giga 7970 et?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. ChoSimba lekva...
2015.11.20. 14:04
Semmiképpen, szinte tök ugyanaz a teljesítménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. atti2010 lekva...
2015.11.20. 14:10
Ha megnézed a tudását azért jóval több a 380X viszont ha ráérsz várj még 1 évet a csíkszelesség váltás miatt, amúgy ez Tonga GPU utód ami jóval másabb mint a 7970.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. thestock atti2...
2015.11.20. 14:33
Értem én hogy AMD fan vagy,de attól még használhatnád a gógyidat... nem a termékkel van bajom,mert a furyra beneveznék,de ne mondd már hogy jól van pozícionálva mikor a fury X drágább mint a 980ti úgy hogy csak 4k-ban tud vele lépést tartani,a nanoról nem is beszélve...jah persze meg lehet magyarázni hogy rétegkártya,meg kevés van belőle,meg HBM de ár/érték arányra nem jó. A sima fury elgondolkodtató,számításba jöhet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. atti2010 thest...
2015.11.20. 14:37
Te magad magyaráztad el, ha nem menne a portéka már rég játékot adnának hozza és az árát is csökkentették volna, ameddig a Fury x és a Nano ennyiért elkel és nem gyűl a raktárakban addig ez így is marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. BReal
2015.11.20. 14:55
Szerintem meg egy 7970-ről abszolút nem éri meg váltani. Amennyiért azt a 7970-et el tudni adni, és megvenni ezt újonnan... semmi másnak nem tudnám nevezni, mint pénzkidobás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. thestock atti2...
2015.11.20. 15:06
Az volt a felvetés hogy az AMD az árakat mindig jól pozícionálja,erre reagáltam...jobb kártyát kapsz olcsóbban,akkor miért is van jó áron? Az hogy megveszik még nem jelenti azt hogy megéri megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Terror thest...
2015.11.20. 15:18
A hír mindig az, hogy az AMD-nek hogy teker a szekér, milyen jól fogy, milyen szuper, aztán a negyedéves jelentés meg mindig az, hogy csődtömeg szerencsétlenségek megint, mint mindig.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. atti2010 thest...
2015.11.20. 15:29
Ja, csak úgy megveszik mert nem éri meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. thestock atti2...
2015.11.20. 15:38
Magyarázd el kérlek hogy miért éri meg megvenni a gyengébbet drágábban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. atti2010 thest...
2015.11.20. 16:06
Például ha kell egy kis helyre betehető kártya ahol számottevő a hőleadás és a kártya méretei most csak a Furyx-Nano jöhet szoba azon a teljesítményen, a Nanónál meg a fogyasztás is számíthat akit az érdekel és külföldön ahol nem gond a pénz megveszik, ha nem így lenne nem panaszkodnának hogy nem bírnak eleget gyártani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Bzsolt thest...
2015.11.20. 16:07
Magyarázd már el kérlek, hogy anno a titánt miért érte meg megvenni +1-2 fps és 5X ár. ...
Imádom a kettős mércét
Ha nVidia nevezget át régebbi generációs kártyákat, 4!!! generáción keresztül, az teljesen rendben van. Túlárazza a kártyáit, főleg a top régiót, rendben van. De amint szerencsétlen AMD csinálja rögtön fújolás, hogy képzeli stb...
És csak úgy megjegyezném, hogy semmivel sem gyengébb kártya
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Terror Bzsol...
2015.11.20. 16:26
A Titannek a mai napig nincs konkurenciája, akkor hogyhogy az AMD csinálja ugyanezt? Ha akarnák sem tudnák, nincs elég erős termékük hozzá.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. 0rigami Terro...
2015.11.20. 16:29
Nem az volt a kérdés, h ahol az 1-2 plusz fps-t méred az a legerősebb kártya-e...
...mint ahogy a Nano-nál sem számít, h abban a méretben (egy speciális kategóriában) a legerősebb-e ugyebár...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.20. 17:14
Hagyd, hiába bizonyítod az állításod akkor sem érdekli. Bármit megvesz ami piros, még egy túlárazott nanot is ami még a 980 szintjét se éri el. Vagyis mindegy, hogy milyen és mennyibe kerül csak piros legyen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. Gunther Bzsol...
2015.11.20. 17:17
Melyik Titan jött 5x-s áron az elődjéhez képest?
780Ti volt 700$ Titan meg 1000$ az az 5x jó lesz 1.4x-nek is..
"És csak úgy megjegyezném, hogy semmivel sem gyengébb kártya"

https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Fury_X/19.html

Megnéztem 4 címet ami szerintem jól sikerült:
GTA V, BF 4(hardline kb. ugyanez), Witcher 3 mindegyikben gyengébb.. főleg 1440p-n jön ki a különbség és oda valóak ezek a kártyák mert UHD-n egyedül nem sokra mennek(van ahol 1440p-n sem).
És itt alapórajelen mentek a kártyák 980Ti-ra 20%-ot simán rá lehet húzni..

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. atti2010 gtas
2015.11.20. 17:26
egy túlárazott nanot is ami még a 980 szintjét se éri el

Remélem csak teszed a hülyét, majdnem veri a GTX 980Ti-t csak olyan tesztet kell nézni ahol nem 2-3 hónapos driverrel tesztelték .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. BReal atti2...
2015.11.20. 17:34
Erről adnál egy linket? Jó 20%-os hátránya volt a 980TI-hez képest, meglepne, ha azt ledolgozta volna. Az más kérdés, hogy gtas tényszerűen hazudik, mivel a Nano pont a 980 szintjén van 22 játék tesztje alapján (https://www.techpowerup.com/reviews/AMD/R9_Nano/30.html), amiben olyan játékok is benne vannak, mint a WoW, ahol a Nano 30 fps-sel van lemaradva a 970-hez képest.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. atti2010 BReal
2015.11.20. 17:38
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. TheRealTsL atti2...
2015.11.20. 17:46
csak olyan tesztet kell nézni ahol nem 2-3 hónapos driverrel tesztelték .
A nanót nem is, megtették helyette a 980Ti-vel, konkrétan 5 hónapos csak az a verzió, de ez persze ne zavarjon. Sose szokott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Gunther atti2...
2015.11.20. 18:00
És még a Fury X-et is veri.
Ezt hogy hozták össze?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. janika77 Gunth...
2015.11.20. 18:12
Ahonnan a kép származik bármi lehetséges......
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. thestock
2015.11.20. 18:41
Nyilván a méret miatt vették meg a nanot,mivel évek óta batár lapát kártyákat gyártanak, és megvették a nappali méretű házakat hogy jó legyen a szellőzés.
A kettős mérce jó dolog hogy ha van alapja...drága a Titan X? hát az ellenfelei sem olcsóbbak.Ajánlom figyelmedbe a 295x2-t,és az ARES III-at.
Max azért veszik meg a nanot mert ragaszkodnak az AMD-hez, vagy mert kíváncsiak a HBM-re,vagy mert mást ötletem nincs. Én úgy szoktam videókártyát vennie hogy megvan mennyi rá a keret, elolvasok egy rakat tetsztet,és az alapján döntök. Ha lenne 200-250 ezrem egy kártyára és így kéne választanom akkor valószínűleg 980Ti lenne a vége.
A sima fury jó ellenfele a 980-nak,jó áron adják,a többi fiji kártyával sajnos elszálltak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. gtas BReal
2015.11.20. 19:20
Igen, stock 980-asakat valóban lehagy, de mivel a piacon OC-s verziókat lehet kapni ezért azokkal mérve már nem mindenhol ez a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Bzsolt Gunth...
2015.11.20. 20:43
Azt, hogy a nano erősebb a fury x-nél azért lehet, mert ez a nano tesztjének egy darabja, amit most készítettek frissen, friss driverekkel, míg a többi eredmény a régi tesztből való. Valószínűleg a többi kártya is gyorsabb, de nem csinálnak átfogó teszteket minden driverfrissítés után.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. ChoSimba
2015.11.20. 21:30
Na akkor itt egy tegnapi [teszt], vadi új driverekkel, ebben a Nano a 980 és a 980ti között van valahol félúton, közelebb a 980-hoz.
(AMD 15.11.1 Beta és NVIDIA 358.91)
Köszönjük atti a népbutítást.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.20. 21:44
És most szép csendben jó messzire elvonul innen atti..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. istvankiss...
2015.11.21. 01:08
Bocs Fiúk ha alkalmatlan a kérdés ideje, de már rég meg akartam kérdezni, hogy az mi alapján szokás eldönteni, hogy egy vga-t ki tud-e hajtani agy processzor, vagy sem? Van erre valami számszerűsített adat, paraméter, számítási teljesítmény, vagy ilyesmi? Ha valaki írna valami számomra is érthető magyarázatot, azt megköszönném.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. BReal gtas
2015.11.21. 01:09
Tök mindegy, azt írtad, a 980 is elveri. Ez meg hazugság. Mivel egy csomó referencia 980-ast is lehet kapni. Ennyit erről.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. gtas BReal
2015.11.21. 01:48
Az emberek 99%-a valamelyik húzott változatot használja. Alkalmazkodni tudni kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Terror
2015.11.21. 02:00
Nem mindegy, hogy elveri vagy nem? 60 ezer forinttal drágább kizárólag azért, mert 14 centivel rövidebb. Ki az az agyhalott, aki fizet +60 ezret EZÉRT? Abból a 60 rongyból veszel egy full extrás házat, amibe akármi befér. Már mATX méretben is akár. Vagy az ITX elfér a lakásodban, egy mATX meg nem? Miben laksz, egy szatyorban, vagy wtf?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. tibaimp istva...
2015.11.21. 10:41
Szerintem nincs külön "képlet", a tesztekből látni, jobb tippem nincs. Ma az az általános nézet, hogy az i7-es "fölöslegesen erős" játékra és elég az i5 vagy hasonló 8 magos fx.
Én személy szerint nem értek vele egyet, cpu-ból sosem elég, de mondom ez az én véleményem.
Ha korlátozott keret van gépépítésre, legfontosabb a jó alaplap (nem feltétlen 100.000+-os!!), majd a vga, mivel az dönt, majd a cpu. Ram még lég 8GB, de én már ha most raknék össze gépet 16GB-t vennék (bár sokan ezt is fölöslegesnek tartják még).
Remélem segítettem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Phantomstr... istva...
2015.11.21. 12:11
Alapvetően többféle hardverteszt létezik. Van a klasszikus, amilyenek itt szoktak megjelenni. Ebben ha megjelenik egy CPU vagy videokártya, azokat letesztelik, hogy milyen erős a konkurenciához képest. Rendszerint úgy választva meg a hardvereket és beállításokat, hogy a teszt végén kapott eredmény a lehető legpontosabban mutassa a vizsgált hardver teljesítményének viszonyát, vagyis CPU játéktesztnél erős videokártyával alacsony beállítások mellett kis felbontáson, ami megmutatja (CPU limiten), ami megmutatja, hogy a proci teljesítménye milyen viszonyban van a többihez képest, illetve odacsavarva neki, hogy kiderüljön, mennyit tud kihozni az erős kártyából.

A másik típusú teszt, amit például a TechSpot közöl, ha megjelenik egy játék, végig tesztelik egy sor videokártyával, ami megmutatja, hogy melyik videokártya mire képes a játék esetében, illetve végigtesztelnek egy halom procit egy csúcskártyával, ami megmutatja, hogy az egyes procik mennyit tudnak kihozni belőle. Ebből következtetést lehet levonni, hogyha például a Fallout 4-ben az R9 290X-ed 66 min. és 83 átlag fps-t tud, az FX-8350 procid pedig 54 min. és 67 átlag fps-t (amennyiben erre a mellé rakott videokártya is képes), akkor feltételezhető, hogy a procid ezen játék esetében 1080p-ben benne hagyhat akár 20% kihasználatlan teljesítményt a videokártyádban, viszont 1440p-ben már nem lesz szűk keresztmetszet, ha van olyan monitorod, mivel a felbontás változtatása a processzor terheltségére gyakorlatilag semmilyen befolyással nincs, a videokártyáéra viszont nagyon is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. BReal Terro...
2015.11.21. 22:06
Azért fizet egy agyhalott 14 centivel rövidebb kártyáért 60e-rel többet, amiért egy másik agyhalott szinte 0% (na jó, kb 5%) teljesítménykülönbségért TX-et vesz a 980TI helyett 100e-rel drágábban. Azért a 100e-ért vehet egy jó házat, +8 GB ramot, mechanikus billentyűzetet, vagy csak simán megtartja a pénzt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. istvankiss... Phant...
2015.11.21. 23:50
@Phantomstranger
@tibalimp
Köszi a válaszokat, igazából azért kérdeztem, mert januárban összeraktam egy gépet A10 5800K procival, és és sok helyen rávágták, hogy az mellé felesleges videókártya, mert nem tudja kihajtani. Ezt el is fogadtam, azóta is így ketyeg szólóban butácskább játékok alatt, de nem értettem, hogy miért, hiszen egy különálló kártya biztosan nem rontana a dolgon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Gunther BReal
2015.11.22. 01:46
De azt a +6gb vram-ot semmilyen ház nem fogja neked kompenzálni és még a teljesítménye is nagyobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. atti2010 istva...
2015.11.22. 04:32
Nem kell elhinni bármilyen hülyeséget, egy R9-270, R7-370 kártyát nyugodtan kihajt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. thestock istva...
2015.11.22. 06:06
Az általad vásárolt FM-es processzornak elvileg az a lényege hogy ne kelljen mellé videókártyát venni, de ez nem jelenti azt hogy azzal rosszabb lesz a helyzet mondjuk ha alapvetően az volt az elképzelés hogy cuppantasz mellé egy jó VGA-t akkor jobban jártál volna egy fx6300-al (ha már az AMD platformnál akarunk maradni)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. atti2010 thest...
2015.11.22. 06:10
Késő bánat mert már megvannak a cuccok de egy R7-370 tökéletes lesz oda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. tibaimp istva...
2015.11.22. 10:23
atti2010-nak igaza lehet, egy 370-est simán kihajt és azért az a vga nem hasonlítható össze a cpu igp-jével, sokkal erősebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. ejcy
2015.11.22. 15:39
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=steamos-22-gpus&num=1


tudom kevesen játszanak linux alól, de azért elég lelombozó látvány az AMD softveres lemaradása
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. BReal Gunth...
2015.11.22. 17:46
Igen, bizonyára a 12 GB ram miatt kérnek el érte +100e-et. Minél nagyobb a 12 GB ramnak a teljesítménye? Illetve hol használod ki a 12 GB ramot játékokban? Ha már játékkártyákról beszélünk. Illetve azt ugye tudod, hogy a TX-nek visszavágták a számításteljesítményét az előző Titanokhoz képest? (erről a komolyabb munkára használók nyilatkozhatnak)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. BReal ejcy
2015.11.22. 17:51
A Metro Reduxot 1080p-ben egy GTX 750 90 fölötti fps-sel futtat? Ezt ugye most nem kell elhinnem? Vagy esetleg full minimumra volt állítva? 750ti-s tesztben máshol 36 fps szerepel...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010 BReal
2015.11.22. 18:08
Még ha így is van 1% a Linux részesedése most azért nyilvánvaló hogy nem arra fognak koncentrálni ha pedig áttérnek a Vulcan API-ra Linux alatt mindjárt változik a helyzet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Gunther BReal
2015.11.22. 21:05
5k felbontás, Gta V is képes kifutni a 6gb-ból uhd-n, munkára egyértelmű hogy nem gamer kártyát kell használni.
Tisztában vagyok vele hogy kisebb a számítási teljesítménye de ahova való ott sokkal jobban teljesít mint az előző Titanok.
Én inkább fizetnék a + vram-ért mint 16 cm-ért.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.23. 15:10
Igen, és 4k-n (vagy 4k, csak elírtad?) milyen fps-t produkál egy kártyával egy rendszer, mégha az TitanX is? Naivan feltételezem, hogy aki 350000-ért vesz VGA-t, az már valóban elvárja minden körülmények között a 60 fps-t. Én 60000-ért vettem, de nem is az volt a célom.
Ja, csak ha már azt nézed, hogy 6 gb van egy 980ti-n, akkor elgondolkodik az ember, hogy még 6 gb ramért és nagyjából 2-3% teljesítménytöbbletért fizet-e 100e-et. Persze aki a lepedője alatt is pénzt tart, nyilván azt ilyen dolog nem zavar. A TitanX-et pedig megnézném, hogy rakod bele egy mini PC-be, hogy mellette jó hőfokokat is produkáljon. Nekem nem álmom egy mini-ITX rendszer, szeretem a nagyobb, szép számítógépházat az asztalon, így engem pl a Nano hidegen hagy, de ha most az lenne a kérdésed, hogy mit választanék: a Nanot 220e-ért, vagy a Titan X-et 350e-ért, akkor nem kérdés, hogy előbbit választanám. Ha már 980ti-t kérdeznél, akkor utóbbit természetesen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. BReal
2015.11.23. 15:21
Közben most nézem, hogy a 980ti és TitanX közötti 100e Ft különbséggel jó nagy marhaságot írtam, mert majdnem 150e Ft a különbség...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Gunther BReal
2015.11.23. 16:29
Igen elírtam és nem is 4k-t hanem uhd-t akartam írni.
Egyedül nem is de SLI-ben már hozza az elfogadható szintet.
Én se vennék TX-et mert nincs szükségem rá elég nekem a 6gb vram.
Nem kell a lepedőd alatt is pénzt tartani.. külföldön a TX ára 1 átlag ember fizetésének az 1/3-a.
Simán elfér MiniITX házakban
http://pcpartpicker.com/builds/#g=106&E=9,10 (tudom hogy 980Ti de a méretek megegyeznek).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. thestock
2015.11.23. 22:36
A titanx megint egy más kategória,nem tudom miért kell felhozni példának. Az hogy a 980ti nem sokkal marad le tőle teljesítményben azt mutatja hogy hozzá képest jó vétel...ettől még az X-es verzió szerintem kuriózum. Azt fizeted meg hogy az Nvidia legjobb videókártyája,míg a nanonál (ami gyengébb mint a fury x) azt fizeted meg hogy töpörödött..nem ugyanaz.
No de majd az AMD-nek is lesz ilyen e-pénisz növelő kártyája, volt róla cikk hogy lesz 2 fiji GPU-s kártya. Anno ott volt a 295x2 meg az Ares III,mindkettő 450-500 ezer körül mozgott. A 295 teljesítményben megegyezett egy 290x cf-el, viszont az árából kijött vagy 3 290x. Megérte így? nem. Azt vetted meg hogy az a legjobb kártyája az AMD-nek. Nah ugyanez a TX
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. ThePoweR atti2...
2015.11.23. 23:20
Nem hiszem hogy azután nagyon megugrana a Linux részesedése. Mindenki windows-t vagy OSX-et használ. Casual user meg is őrülne linuxon. A SteamOS pedig szerintem egy bukott dolog. Bár úgy néz ki hogy csak szerintem, mert a valve piackutatásai mást mutatnak ha ennyire nyomják. Miért vennél egy Steam konzolt ha vehetsz pc-t is? Vagy veszel konzolt az exkluzívok miatt. Steam konzolra úgysem lesz exkluzív, mert ami azon megy az megy egy sima PC-n is.

Olyan gyenge proci mellé én egy nVidia GPU-t tennék a kisebb driver cpu overhead miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.11.23. 23:25
Az oké, hogy a méretek megegyeznek, de ha jól tudom, a TX sokkal nagyobb hőt termel. SLI-t meg CF-t hagyjuk inkább, nem értem, hogy aki egy drága kártyát vesz, hogy veszi rá magát, hogy kettőt vegyen belőle, hogy egy csomó optimalizálási problémába fusson bele vele. Én arra gondolnék, hogy aki sok pénzt költ a gépére, azt várja el, hogy akadozás és egyéb problémák nélkül fussanak a kedvenc játékai, és ez SLI és CF esetén finoman szólva messze nincs így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!