iPon Hírek

Ragnar Tornquist nem ért egyet George Lucasszal

Dátum | 2013. 06. 24.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Ragnar Tornquist, a The Longest Journey sorozat atyja nem ért egyet a George Lucas nézeteivel a videójátékok történetmesélésének evolúciójával kapcsolatban, főleg azzal nem, hogy a játékok még mindig egy olyan nagy sikerre várnak, mint amilyen a Titanic filmé volt. Tornquist a 2013-as Rezzed találkozón tartott előadásán szóvá tette Lucas vitára okod adó megjegyzéseit. "Manapság a játékokon kísérletezünk leginkább a történetmesélés módszereivel. Nézzük például a Journey-t: az egyik legjobb játék, amivel valaha játszottam, egy csodálatos történetet mesél el képek és hangok segítségével, úgy ahogyan egy tévésorozatban azt sosem láthatnánk." "Ez arra emlékeztet, hogy pár hete George Lucas és Steven Spielberg beszélgetett a játékokról. Lucas azt monda, hogy abban a pillanatban, amikor felveszed a kontrollert, valami megáll a szívedben, és az egész csak egy sport lesz." "Ezzel nagyon feldühített, pont a The Last of Usszal játszom... nem fogok semmit sem lespoilerezni... de a játék már az elején felépít egy nagyszerű érzelmi kapcsolatot. A kontroller bekapcsolódik, a szíved viszont nem kapcsol ki." Lucas kommentárjai miatt másokban is felment a pumpa, főleg azután, hogy a Star Wars atyja azt mondta, hogy a játékok még mindig egy "igazi szerelmes történetre" várnak. Lucas és Spielberg bölcsességeiről korábbi cikkükben olvashattok.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. heckles04
2013.06.24. 15:56
Lucas vajon szándékosan járatja le magát ennyire?

..."igazi szerelmes történetre". Az Anakin-Amidala szál után én ilyet ki se mernék ejteni a helyében...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Lazahunter
2013.06.24. 16:46
" amikor felveszed a kontrollert, valami megáll a szívedben, és az egész csak egy sport lesz"

Mekkora idióta ez az ember ... milyen játékokkal játszott? CoD?

Megannyi játék volt már az életemben, amelyek érzelmeket csaltak elő, kezdve az ICO-tól a Shadow of the Colussus-ig, Zeldák, egy rakat JRPG, MGS-ek, stb-stb ....

Bár lehet a SW játékokból indul ki .................. pf
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. 0rigami
2013.06.24. 18:23
2 "ekkora név" hogy járathatja magát le ennyire??? (facepalm)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. praetor 0riga...
2013.06.24. 18:53
...úgy, hogy túl voltak eddig is értékelve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kullo1
2013.06.24. 19:03
Két egykoron hatalmas tehetséggel megáldott ember, vénségére hülyét csinál magából.Szomorú...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Asagrim kullo...
2013.06.24. 19:52
Egyszerűen arról van szó, hogy a mai ember ha sztorikról van szó, minél teljesebb, minél kerekebb, és minél logikusabb (logikailag lekövethető) tartalmat vár.

Ezelőtt 40 évvel lehetett csinálni olyan filmből kasszasikert aminek se eleje, se vége, és ezer sebből vérzik a koncepció. Ma ez már nem menne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. mikej95
2013.06.24. 20:37
@Asagrim: Én sem szeretem a se eleje, se vége dolgokat(Hardreset c. vacak volt a legutóbbi, ami kiverte nálam a biztosítékot, nem érte meg azt a 2000 forintot sem, hiába cyberpunk.), de az olyan műveket - lehet az játék, film vagy sorozat - ami rejtetten, nyakatekerten, logikailag nehezen lekövethetően(igen ezt tőled vettem, nem találtam jobb szavakat, +1), de logikus történetet mesél el imádom!
pl: Penumbra, Outcry, Rejtély, talán a S.T.A.L.K.E.R. stb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. otherl
2013.06.24. 22:28
Asagrim: És milyen jók voltak azok a filmek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. kullo1
2013.06.24. 23:21
mikej95 a Hardreset-el nagyon rossz lóra tettél ,mivel az csak egy tech-demo,ami csak azt példázza hogy az adott fejlesztő technikailag mire képes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Supra
2013.06.25. 08:03
praetor +1

Mindig elfelejtődik, hogy azokat a filmeket nem egy ember csinálta!!! Tessék megnézni 1x a végén a stáblistát, higgyétek el, nem csak sminkes, takarító és titkárnő van benne!

Még valami: én is szeretem azokat a filmeket, de azért tessék egyszer pártatlanul megnézni: valójában azok ott és akkor lettek kultusz filmek, ma ha látsz egy hasonló alkotást a moziban, akkor morogsz, és a készítők mamáját emlegeted míg a sorban állsz a pénztár előtt, aminek a végén majd visszakéred a két órája befizetett pénzt...

Az pedig, hogy kontrollerel/egérrel/billentyűvel a kezükben kivetkőznek megukból, az nem a játékot, hanem a játékost minősíti!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. m76
2013.06.25. 09:19
Semmi különös nincs, amikor ők befutottak videójátékok még sehol sem voltak. Most meg pocskondiázzák, mert fosnak hogy a játékok átveszik a filmek helyét a szórakoztatóiparban és meló nélkül maradnak.

Az ember aki egy szaros gépet is képes emberi tulajdonságokkal felruházni, nehogymár egy videójáték esetén ne tenné meg ezt a majdnem valóságos karakterekkel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!