iPon Hírek

Rain játékmenet előzetes

Dátum | 2013. 03. 26.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Sony tavaly augusztusban jelentette be ezt különleges játékot, amelyről aztán nem sokat lehetett hallani. Ma a GDC-n végre újra előkerült a darab, melyet a Japan Studio és az Acquire készít, és egy előzetest is bemutattak, amelyből már jól látható a játék menete, valamint a hangulatára is ráérezhetünk. A Rain még az idén meg fog jelenni. A harc hiánya az alkotók elmondása szerint azt a célt szolgálja, hogy ne érezzük magunkat biztonságban. Az előzetesből a játék elejét ismerhetjük meg: a főszereplő egy kisfiú, aki elvész az éjszakában és felfedezi, hogy láthatatlanná vált és egy különleges világba került, ahol egy kislányon és rajta kívül nincsenek más emberek. A kislányt követve el kell kerülnie a furcsa, kutyaszerű lényeket, melyek üldözik. A fiú csak az esőben látszik, ha van fedél a feje felett, akkor eltűnik és üldözői is elveszthetik a nyomát. Amikor láthatatlan, akkor is akad azért pár jel, ami mutatja, merre van, hiszen nedves lábnyomok, feldöntött tárgyak jelzik az útját. A játék lopakodós és logikai fejtörős részekből áll, mivel nincs harc, a kutyákat okosan el kell kerüljük, mesterévé kell váljunk annak, hogy mikor kell láthatatlanná váljunk, és mikor nem. A játék melankolikus hangulatát a sötét, elhagyatott esős helyszínek és a zene adják, a történetet pedig a menet közben feltűnő feliratokból ismerhetjük meg. Yuki Ikeda az Acquire fejlesztője elmondta, hogy a játék kísérleti jellegű és azokat az emlékeket próbálja feléleszteni, amikor gyerekként elvesztünk. "A Rain koncepciójának a lényege a bizonytalanság. Kérlek emlékezz arra, mit éreztél, amikor gyerekként elvesztél. Egyedül voltál, ideges voltál, féltél és sírtál, de volt még valami más is, amit éreztél: izgalom és kíváncsiság az ismeretlen iránt, ami rávett arra, hogy felfedezd az utcákat. A Rain pontosan ezeket az érzéseket próbálja felébreszteni: a félelmet és az ismeretlen világ felfedezése során érzett kíváncsiságot." A félreértések elkerülése végett Ikeda elmondta, hogy a Rain nem horrorjáték, hanem művészi darab, az egészet körüllengő rejtély benne a meghatározó. Felfedezhetjük, mik is valójában a szörnyek, ki a kislány és miért váltunk láthatatlanná. A Rain ötlete a PlayStation C.A.M.P. kezdeményezés során született, melynek lényege az volt, hogy pályakezdő fejlesztők előállhattak ötleteikkel, melyek közül a legjobbak meg is valósulhattak, így született pl. a Tokyo Jungle és az Echochrome is.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Magrathea
2013.03.26. 15:12
Engem megfogott, nem hagyom ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. mikej95
2013.03.26. 16:24
Egy pillanatig azt hittem horror lesz, aztán 12-es karika. Ennyivel a pedomaci is üldözhetné, bár attól lehet félnének a 12 év alattiak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!