iPon Hírek

Rainbow Six: Siege - újgenerációs túszok

Dátum | 2014. 06. 25.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Tisztában vagyunk vele, hogy a Ubisoft és a szexizmus témája lassan unalmassá válik, de ha egyszer a kiadó sok muníciót ad az erre érzékenyeknek, akkor mi sem mehetünk el mellette szó nélkül. A Far Cry 4 és az Assassin's Creed: Unity után ezúttal az E3-on bemutatott Rainbox Six: Siege került terítékre, pontosabban a játékban látott túsz, aki nő. Ez pedig ismét előveszi azon - a játékiparban egyébként is domináns - toposzokat, mely szerint a játékokban helyet kapó nők leginkább áldozati szerepben tetszelegnek, akiket meg kell menteni. Oliver Couture a fejlesztők részéről elmondta, tudatos döntés volt, hogy a demóban női túszt mutassanak, és hogy egyébként a végleges játékban természetesen lesznek férfi túszok is, akik megmentésre szorulnak. "Amikor ezt a demót megcsináltuk, azt szerettük volna, ha mindenki együtt érez a tússzal. Azt akartuk, hogy az emberek meg akarják védeni őt. Ha a túsz meghal, akkor az egyik csapat elveszíti a játékot, így azt akartuk, hogy a játékosok törődjenek vele". A demó pedig rá is játszik erre. Egy ponton például hallani, hogy az ellenfél a gyerekszobában van. A játékosban rögtön felmerül a kérdés: a gyerekek itthon vannak? Valahol máshol? Ha vannak gyerekek, akkor hol a férj? Vagy egyedülálló anyáról van szó? Esetleg az anyát akarják felhasználni a férj megzsarolására? Alapvetően tehát számos oka lehet egy női túsznak, ami a demóból nem derül ki, a végleges játékban azonban kiderülhet. Akárki is a túsz, a Ubisoft azt szeretné, hogy a játékosnak fontos legyen, és ahhoz, hogy fontos legyen, realisztikusan kell reagálnia az eseményekre. "Gyakorlatilag a túsz jelenti számunkra a következő generációba lépést. Úgy hívjuk ezt a rendszert, hogy 'élő túsz'. Reagál a robbanásokra, köhög, ha poros lesz a levegő körülötte, próbálja védeni magát, ha lövöldözés tör ki, és hasonlók. Ráadásul azt szeretnénk, hogy a játékos simán tudja őt mozgatni különböző helyekre és pozíciókba, és ehhez egy nagyon sima irányítási metódust találtunk ki. Úgy egyensúlyoztuk ki, hogy a játékosnak is kényelmes legyen, mégis valóságosnak tűnjön".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

3. Shinjiii
2014.06.25. 20:10
Az a helyzet, hogy ha hoznak egyfajta ilyen körökre osztott meccs keretet neki, mint ahogyan működik a CS pl., akkor még teljesen jól is elsülhet a dolog.. Gondolok itt arra, hogy a túszrablókat ne AI irányítsa, hanem játékosok. Annak ellenére, amit egy előző Siege cikk alatt lekopogtam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. tamaspolga...
2014.06.26. 12:02
a tudatos szótól a falnak megyek. annyiféle szép szinonímája van, könyörgöm, használjuk őket, ne a buta focistákat interjúztató buta riporterektől vegyünk át elcsépelt közhelyeket és kifejezeéseket!

kkthxbai
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Shinjiii
2014.06.26. 19:24
Mert mi bajod a szóval?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!