iPon Hírek

Rászállna a NAV a Steamre?

Dátum | 2014. 08. 06.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Érdekes cikk jelent ma meg az Index.hu-n arról, hogy néhány magyar Steam felhasználó meglepő üzenetet kapott a NAV-tól a Steam kliensén keresztül. Az üzenetben, amely az újdonságokat bemutató ablakban jelent meg a NAV közölte, hogy a még 1991-ben hozott szerencsejáték szervezéséről szóló XXXIV. törvény alapján a szolgáltatók segítségével az oldalt elérhetetlenné tette. A letiltás a beszámolók szerint csak az oldalra vonatkozott, tehát a Steam többi része és a már megvásárolt játékok elérése változatlan marad, a szolgáltatók nem a Steam kliensbe nyúltak bele, csak a weboldalt tiltották le. A Steamen kapható játékok között van póker és persze más kártyajátékok is akadnak, de ezekben legfeljebb virtuális tárgyakat lehet nyerni, melyeknek van ugyan értéke, de pénzért nem adhatóak el. A Steamen vannak lehetőségek pénzszerzésre, ill. olyan virtuális tárgyak megszerzésére, amelyeknek van pénzbeli értéke, de az ezek segítségével megszerzett pénzt csak Steamen belül lehet elkölteni. Az IDDQD blog facebookos csoportjának tagjai szerint, ahol az alábbi kép is megjelent az eset főként olyan vidéki játékosoknál fordult elő, akik a TARR szolgáltatótól kapják internet-hozzáférésüket.
Az Index munkatársai már kapcsolatba léptek a NAV és a fent nevezett szolgáltató munkatársaival az ügyben, érdemi választ valószínűleg a NAV-tól fognak kapni, mivel a szolgáltató valószínűleg csak a tőlük kapott lista alapján tiltotta le az oldalt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

108. Enno
2014.08.06. 14:38
Mi lenne ezen szerencsejáték ? Ostobák...
Akkor minden netes alapú vásárlással kapcsolatos oldalt lecsapnak ahol digitális formában veszel valamit ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
107. djgeg
2014.08.06. 14:39
A Láda nyitogatásról már ne is beszéljünk ami gyakorlatilag félkarú rabló semmi több. 1-2 eurós "kaparós sorsjegy" fiatalkorúaknak,

Enno
Ha oda figyeltél volna azzal van a baj, hogy olyan tárgyakat nyersz vesztesz el egy játékban aminek van fizikai értéke. Ennél sokkal nagyobb gond, hogy pénzért vásárolnak virtuális tárgyakat a fiatalkorúak, és azt szerencsejátéknak megfelelő módon felhasználják. Fogadnak, felteszik játék során stb.
Ez klasszikus szerencsejáték (legalább is egy része), de pl a láda nyitás semmi más mint egy félkarú rabló. pörög pörög pörög aahhh fene... na még egy.mindezt 1-2 EUR tényleges pénzért.
Mindezt kor behatárolás és szabályozás nélkül!. Arról már nem is beszélve, hogy más adó kötelessége van a szerencsejátéknak.

Van egy közelei ismerősöm (fiatalkorú) már legalább 100-150 EUR-t elköltött ilyen szar virtuális tárgyakra, amiket feltesz meg mit tudom én. So sincs hosszú ideig nála a tárgy. Előbb utóbb úgy is elveszti.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
106. m-a-r-i-u-...
2014.08.06. 14:50
Vessünk ki szerencsejáték adót az összes szerepjátékban előforduló ládára!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
105. Enno
2014.08.06. 14:59
Az oké hogy sok fiatal nem képes a pénzel bánni, vagy szarnak rá mivel nem az ő kártyájuk adata van lementve neki, hanem a szülő. De erre akkor valami ide illő protokolt, felügyeleti eszközöket nyomjanak bele a rendszerbe. Én pl egy fillérrel sem akarok többet fizetni, vagy korlátozásokba ütközni a játékaimmal kapcsolatban amiben nem szerencsejátékozok, azért mert a vérpistikék nem bírnak magukkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
104. wishformor...
2014.08.06. 15:02
Mostmar tudjuk hogy melyik szolgaltatot kell elkurlni,

@jgeg
bujj vissa a barlangodba, aztan fizesd be az adot a kaparos sorsjegyed utan.
az ismerosodet meg nem nevelte meg az anyja, csak azert valami majom elbassz az eletet, azert miert kell kollektiven engem buntetni.
A majom meg is erdemelte hogy elbukta a 200 eurot, bar bukott volna 2000-et ha ennyi esze van....

Nem ertem miert kell megvedeni az embereket, ha valaki nem tud sajat magarol gondoskodni, es donteseket hozni.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
103. piero86
2014.08.06. 15:03
a bwin-t is blokkolták... Ez Magyarország...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
102. noherczeg djgeg
2014.08.06. 15:06
Anyukája/apukája azért adta neki a pénzt, hogy valamilyen formában "eljátssza". Tök mindegy, hogy Siófokon dobálja a 200-asokat az autómatákba 5 perc játékért, vagy egy PC-s játékba tölti és ott szerez (vagy nem) magának valami virtuálisat érte.

Fiatalkorúaknál nevelés, felnőtteknél pedig ép ész kérdése a dolog. Senkinek semmi köze hozzá, hogy ki, mire költi a pénzét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
101. gabesz7630
2014.08.06. 15:22
En a symantec helyebe fossa perelnem a nav-ot (Northon AntiVirus).


7
Egy normalis orszgban ez igy is lenne.
De magyarorszagon ezeknek a "barnaingeseknek" mindenhez kozuk van.
Ha gondolnak egyet es meg a szart is kiadoztatjak beloled mikozben a haverok ugyet meg sikaljak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
100. Mastigias noher...
2014.08.06. 15:31
"Fiatalkorúaknál nevelés, felnőtteknél pedig ép ész kérdése a dolog." - szívemből szóltál, noherczeg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
99. kazsakke gabes...
2014.08.06. 15:44
ez most nagyon OFF, de a nav pereleserol eszembe jutott a merestechnika tanarom tortenete (ki tudja mennyi igaz belole), hogy egyszer beperelte az (akkor meg) apeh-et, mert szerinte nem igazan volt tenylegesen veletlenszeru az evenkenti veletlen ellenorzes
sajnos megnyerte a pert, azert sajnos mert azota ot minden evben ellenorzik veletlenul
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
98. kekegsm gabes...
2014.08.06. 15:51
Gabesz, jól sikerült a poénod, csak éppen magadat röhögtetted ki:

A Norton Antivirus szópárosban nincsen H betű. Ha poénkodsz, legalább keress rá előtte...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
97. djgeg
2014.08.06. 15:53
A leborult szivar végit. Szóval mindenki csináljon azt amit akar, mert miért ne? Hagy játssza el a pénzét, hagy férjen hozzá szinte egy az egyben szerencsejátékhoz játékos formában a gyerek, mert ki nem szarja le...
Nevelés kérdése? Egyáltalán nem az. Tanult "jól nevelt" emberek is szerencsejáték függők! Nem értelmiségi szint vagy nevelés függvénye.

Egy dolog a szerencsejáték, más dolog, hogy egy az egyben gyakorlatilag egy új formáját a szerencsejátéknak nem szabályozzuk és az 5 éves gyerektől kezdve már szembesülhet ezzel a gyerek és szippanthatja be.

Hány millió ember kattant rá ezekre? Rengeteg. Hány Cs:GO ládát nyitnak ki napont, 1.8 EUR árú kulcsért? Kurva sokat. Szerencse játék? Az.
Szabályozzuk?
Nem...
Játékos formába játssza el a gyereke a pénzét, és a szülő még nem is tud óla...


De hagyjuk az egészet.... Agyatlan nyomorult barmok.

A Szerencse játék mindenhol ott van. Nem csak a casinóban, vagy a sarki kocsmában. Ott van "kevésbé káros" formában mindenhol. Tőzsdétől kezdve az online pokeren keresztül a e-sport verseny tárgybeli fogadásán át, cs go ládákig. Az egy dolog, hogy a 10 éves gyerek melyikhez fér hozzá, vagy az általa játszott játék mellet melyiket nyomjuk le a torkán, ha már nem pókerezik a gyerek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
96. dragon83 djgeg
2014.08.06. 16:02
Jézusom, neked átmosták az agyadat valamivel? Mondjuk hipóval?

Egy 5-10 éves gyerek nem fog eljátszani semmilyen pénzt a Steamen, mert még bankkártyája sincs, amit beregisztrálhatna. Ha meg a szülő a sajátját odaadja neki, akkor az igenis nevelés kérdése.

Te gondolom azon a szinten vagy még, hogy a videójátékok a sátán eszközei, és sorozatgyilkosokat csinálnak a gyerekeinkből.

Tanult "jól nevelt" emberek is szerencsejáték függők! Nem értelmiségi szint vagy nevelés függvénye.
Bocs, de ez értelmiségi szint függő. Akinek van egy kis esze, az megembereli magát és nem zuhan bele ilyen szenvedélybe. Lehet, hogy van 2 diplomája, de ha nincs annyi esze, hogy ne verje el a pénzét pókeren, akkor nem túl magas az értelmi szintje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 16:05
Igen, ő ahhoz a népes táborhoz tartozik, akik boldogan tapsikolnak az autoriter állammá válásnak. És lefogadom, hogy a homoszexualitást meg nem betegségnek, hanem egyéni aberrációnak tartja, ami nevelés kérdése.

Istenem, nagyon szeretem ezeket a konzekvens érvhuszárokat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 16:10
Olyan izé vagy! Megadóztassuk a Googlet is, meg a Facebookot! Merjünk nagyot álmodni NERtársak! Merjétek azt álmodni, amit mi! Sőt, csak azt merjétek, mert ellenkező esetben...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
93. wishformor...
2014.08.06. 16:12
@djgeg
te ilyen szabalyzas manias vagy?

en tudom magamat szabalyozni koszi, nemkell hogy egy velejeig korrupt allami oligarcha szabajozzon engem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 16:18
Nem, nem és nem!

Vezetőink csak a javadat akarják! Az összeset! Ha beledöglesz, akkor is!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
91. vivanto noher...
2014.08.06. 16:18
"Tök mindegy, hogy Siófokon dobálja a 200-asokat az autómatákba 5 perc játékért, vagy egy PC-s játékba tölti és ott szerez (vagy nem) magának valami virtuálisat érte."

Nem teljesen ugyanaz a kettő. Ha a kocsmai rablóba dobálod a pénzed, abból az üzemeltető szép vastagon adózik. Nincs itt másról szó, mint ezek a barmok a Valvetől is szeretnének jussot tarhálni, és azt hiszik ennek a tiltás a módja. Persze sehogy se fog sikerülni, akár szépen kérik, akár ilyen kretén módon, de mindenképp mi isszuk meg a levét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
90. eriol djgeg
2014.08.06. 16:19
Ezt most ne vedd sértésnek, de szerintem olvass utána az addikciók kialakulásának okairól és utána gondolnod át, mi az: jó nevelés. Esetleg ennek is adj egy esélyt: tanult "jól nevelt" ember nem egyenlő a mentálisan/lelkileg stabillal.

Amúgy ennyi erővel a kosaras kártya mekkora szerencsejáték volt már. Jó, hogy arra nem vetettek ki adót...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
89. djgeg wishf...
2014.08.06. 16:24
Ki beszélt itt magyarország szintü szabályzásról? EU nak és más szerveknek kéne szabályoznia a kiskorúkra veszélyt jelenthető ilyen szerencsejáték formákat.
Pl ne pörgő félkarú rabló dobozokat nyitogathasson a gyerek a játékban.(jó pénzért mellesleg)

dragon83
A Szerencsejáték függőség nem, nemiség, raszt, értelem, vagy jómódúság, nevelés kérdése. Azért FÜGGŐSÉG.

Azért vannak törvények erre, hogy lehetőleg 18 életéved után tehessed ezt legálisan mert addigra lesz annyi tapasztalatod talán a világról, hogy tényleges döntést tudsz hozni.
Azonban ez még mindig nem garancia, hogy nem lesz e valakiből függő.

Adjunk dohányt alkoholt, kurvákat, szerencsejátékot, minden gyereknek, kortól függetlenül. Mert nevelés kérdése, hogy hogy reagál nem?

Nagyon nem

eriol
"Amúgy ennyi erővel a kosaras kártya mekkora szerencsejáték volt már. Jó, hogy arra nem vetettek ki adót..."
A Kosaras kártya szabályzott formájú dolog volt. Mindazok mellet, nem olyan dolog lapult a kártyák között ami akár 100-200 EUR-t is érhet amit akár tényleges pénzért visszaforgathatsz, vagy fogadhatsz felteheted egy lóra(csapatra) és még többet nyerhetsz.
Az egy nyomorult kártya ami volt és kész. Max cserélgettél haverokkal. Nem nyereségi szándékkal álltál neki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
88. Fada djgeg
2014.08.06. 16:28
Gyerekként és később sem drogoztam, nem cigiztem, nem kurváztam, nem szerencsejátékoztam. És nem vagyok valami terézanya, mielőtt.

Viszont lehetséges, hogy több lóvét elszórtam az iponon, mintha bagóznék vagy kurváznék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
87. djgeg Fada
2014.08.06. 16:34
Gyerekként a pofádba volt tolva a kedvenc játékod mellett az, hogy gyere 1.8 EUR ért nyisd ki a ládát pörög pörög, hátha kés lesz? Nagyon nem.
Ha a 10-15 éves gyerek egész nap dohányozhatna alkoholt ihatna, eljátszhatná a pénzét, drogozhatna, anélkül, hogy meg se próbálnánk korlátozni és azt látná, hogy a haverja is csinálják... Akkor szerinted mi lenne ezekből a gyerekekből?
Szerintem nem kell korlátozás nélkül hagyni hogy a gyerekek ilyen formában részt vehessenek szerencse játékban.
Mert a gyerekedbe talán bele nevelted, hogy a kártya meg a mit tudom én rossz. Póker eszébe se jut.
Jaaa, hogy skinek, nem ládák meg mit tudom én? Ez egy kis ártatlan semmiség.... Nagyon nem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
86. pdx06
2014.08.06. 16:38
Könnyedén meg lehet kerülni a rendszert, nincs itt semmi probléma. Szerencsejátékok nem érdekelnek, de ha a többi szolgáltatást is elérhetetlenné tették az már gáz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
85. Phantomstr... djgeg
2014.08.06. 16:49
Hogy ez veszélyt jelentsen, két dolog kell. Egy felelőtlen szülő, aki otthagyja a gyereket a bankkártya adataival, és egy gyerek, aki nem tanulta meg még érezni a pénz értékét.

Az első ellen nincs mit tenni, de ami a másodikat illeti, a legtöbb gyerek legalább úgy, ha nem jobban érzi a digitális pénz értékét, mint a szülei. Olyan gyerekekről van szó, akik játékokban folyton digitális pénzzel gazdálkodnak, tehát valamennyire megtanulják azt beosztani. Ha fiatalabb és a szülő időnként tölt neki a steam pénztárcába vagy idősebb és már saját bankszámlája van, akkor ez is egy olyan pont neki, ahol a maga kárán megtanul gazdálkodni a pénzzel, mire felnő és már nem csak a szórakozása, hanem konkrétan a megélhetése fog múlni rajta. Most ebből akarják kizárni a gyerekeket.

A cigis, alkoholos, drogos hasonlatod pedig teljesen abszurd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
84. Fada djgeg
2014.08.06. 16:49
Így a közös épülésünkre szolgáló hozzászólásaid alapján találtam pár országot, ahol biztosan jól éreznéd magad: Észak-Korea, Irán, Szíria, egyéb szabadságszerető formációk.

Vazze, én sem a szabadosság híve vagyok, de hogy valaki vágyódjon egy agyonszabályozott világba, ahol megfojtják és olyan szűk keretek közé szorítják, hogy mozogni alig bír...

Tudod mit? Az a szülő annyit is ér, amelyik ezt nem tudja kezelni. A technikai megoldásoktól kezdődően a nevelő célzatú felvilágosító, makarenkói eszmecseréig
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
83. DogTheDog
2014.08.06. 16:50
Az ev hire,el is mentettem.Hajra NAV.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
82. 5hR3kY
2014.08.06. 16:56
A NAV simán bekaphatja, mert TOR alól simán megy a bwin mint az állat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
81. Szefmester djgeg
2014.08.06. 16:57
pajti, képzeld, én anno vettem két pakli star wars gyűjtögetős kártyajáték kártyát... 10 lapot ott helyben a boltban eladtam a két pakli négszeres áráért, majd a maradékot elcseréltem egy sw fan haverommal 6 pakli magus kártyára, amiben szintén volt pár ritka darab (de ő is olyan volt mint te.. nem ér semmit szerinte), majd azokat becserélve pár haverral pizza mellett játsztottunk... és gyakorlatilag a vonatozás a pizzázás, és a kezdőpaklik is ingyen voltak.

Mellesleg engem nem igen neveltek, anyám 9 éves koromban meghalt.. elitta magát... ennek ellenére, én nem cigizem, iszom, drogozom, vagy költöm minden pénzem online szerencsejátékokra. Kockulgatok, de csak ha nincs más dolgom. Na most akkor a te fogalmad szerint engem jól neveltek, (le se szartak) vagy csak volt bennem annyi értelem hogy nem látom értelmét a ciginek, a szesznek, a drognak, (meg úgy a tudatmódosításnak..? Jó az én tudatom ahogy van.. mind a három ) És inkább arra költöm a pénzem amire jól esik, és nem verem magam adósságba.

Az hogy te másra akarod hárítani a felelősséget, mert egy értelmes emberi lényt nem tudnál felnevelni (talán még egy tamagocsit sem, pár hsz-ed alapján) az nem a világ, és a társadalom hibája hanem a tied!

Ez az egész csak arról szól hogy még több bevételt szerezzenek valami fantazmagória miatt! Azt sem tartanám kizártnak hogy valamelyik NAV-os zseniutánzat családtagja költötte el apuci/anyuci pénzét a steamen mert nem logolt ki, vagy netán feltörték az accountját és most hisztis gyerek módjára mindenkivel veszekszik aki ott van.

Gondold végig hogy mennyire jó buli ha nem vállalod semmiért a felelősséget, és a végén azt is megmondják majd milyen wc csészére ülhetsz le, egészségi okok miatt! Biztos jó dolog a szolgalelkűség, mert nem kell gondolkozni, én viszont maximum rabszolga leszek, de szolga nem!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 16:58
Jók a meccsstreamek az oldalon? Azért gondolkodtam, hogy befizetem a kezdőösszeget, mert akkor lehetne csomó mindent nézni. Vagy nem így működik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
79. 5hR3kY Fada
2014.08.06. 17:02
Ez nem TV csatorna hanem online fogadóiroda.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
78. dragon83 djgeg
2014.08.06. 17:02
Tehát azt mondod, hogy az összes mikrotranzakciós modell szerencsejáték, mert mindegyik ilyen játék azt nyomja az arcodba, hogy költs pénzt, és kaphatsz ingyen skineket, autót, extra tartalmat.

djgeg
A Szerencsejáték függőség nem, nemiség, raszt, értelem, vagy jómódúság, nevelés kérdése. Azért FÜGGŐSÉG.

Nem, nem azért függőség, a szónak nem éppen ez a jelentése. A függőség lelki, szellemi egészség kérdése, hogy képes vagy nemet mondani káros dolgokra.

Egyébként meg az, hogy 1,8 eurórét kést, vagy gránátot dob a virtuális láda nem szerencsejáték. Fizetsz, és kapsz valamit a pénzedért. Az már más dolog,hogy véletlenszerűen dobja ki a tárgyat a játék. De nincs olyan, hogy bedobod a pénzt és azt elveszted, ahogy a szerencsejátékban lenni szokott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
77. wishformor...
2014.08.06. 17:02
@djgeg

no offense, de a hszeid alapjan egy korlatolt pocs vagy.

itt mar reg nem arrol van szo, hogy normalis e a 13 eves gyerek kezebe adni a szerencse jatekot, (anno en is toltam a mortal combatot a gepterembe)

hanem arrol hogy itt az zavarja oket hogy nem adoznak belole az emberek, feloluk oszt nyugottan tolhatna bele akar a havi fizut is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
76. slayer007 Phant...
2014.08.06. 17:03
Abszolút egyetértek veled, jól megfogalmaztad.
A gond a tiltásokkal szokott lenni, a teljes elzárkózással az ilyesmitől, szülői szinten.
Nem kapsz bankkártyát, nem vehetsz ezt-azt online, stb. Hülyeség. Adjanak a gyereknek egy keretet, azt ossza be, ugyanúgy mint mi régen a zsebpénzünk. Ők nem fagyira fogják nagyrészt költeni, hanem az informatika világában valami hülyeségre. Más világ van mint 10-20 éve, sőt még az 5 évvel ezelőtti is abszolút különbözik a mostanitól. Gyorsan változik a világ, a szülői nevelésnek is utol kell ezt érnie.
Szerintem nem rossz dolog, ha egy gyerek megtanulja beosztani a pénzét, a kérdés, mekkora limitet kap. Ez megint szülői döntés, itt hajlamosak elszúrni. Sok a lóvé szülőnél, nesze egy 20as, vásárolgass. Na ezek ellen nem a NAVnak kell tenni, ilyenek régen is voltak, ebből lettek az elkényeztetett kis p...-k
Amennyiben a gyerek egy AAA-s játékot meg tud venni teszem azt 3 havi lóvéjából, már bőven tudja a pénz értékét. (spórolás valamire... nekem anno sokat kellett...)

Szerintem semmi köze a NAVnak a dologhoz.
Az más kérdés, hogy abban viszont egyetértek, hogy a picsába fel kellene számolni a mikrotranzakciós játékok egy részét. Nem LoL félére gondolok, hogy kapsz egy skint, amivel nem vagy előrébb, hanem olyanokat, amiben valós pénzért ténylegesen előnyhöz jut a játékos. Na pont az ilyenekbe botlanak bele a fiatalabb játékosok...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 17:15
Tom, de a bet365-ön is mennek orrba-szájba az élő streamek, azt próbáltam megtudakolni, hogy a regisztrált és az alapösszeget feltöltött delikvens tudja-e nézni az összeset, vagy van-e valami korlát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
74. R3LaX123
2014.08.06. 17:15
"Rászállna a NAV a Steamre?"

Egy aknamezőre is rászállhatna már...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
73. szilagyiv
2014.08.06. 17:26
@djgeg

Én értem mit akarsz mondani, csak az egyedi tálalásod miatt nem jön át a mondanivalód a többieknek.

Véletlenül sem szeretném magam lehülyéztetni, de azért a "szülői felelősség" témakörbe beszállnék.
Az hogy valaki gyermeket hoz a világra és ezáltal szülő lesz nem jelenti azt, hogy bölcsebb is lesz, vagy onnantól kezdve joban érti a világban zajló folyamatokat. Sajnos sok esetben egyáltalán nem lesz felelősségteljesebb a szülő és egyáltalán nem fogja tudni hogyan kell felnevelni egy utódot épeszű módon - mivel saját magával sem tud mit kezdeni. Na EZÉRT KELL a külső beavatkozás, ezért van szükség szabályzásra és tiltásra! Hogy ha már a szülőnek nincs annyi esze, abból a gyerekből egy normális (vagy ahhoz közeli) felnőtt válhasson.

Meg kell látni a párhuzamot a káros folyamatok között, ami szánt szándékkal a tájékozatlan emberek kihasználására hoznak létre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
72. NNTRM
2014.08.06. 17:34
Uh akkor most kezdek felni mi lesz a farmville coinjaimal ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
71. dragon83 szila...
2014.08.06. 17:55
De figyelj, ha a szülőnek nincs annyi esze, hogy nevelje a gyerekét, akkor a külső tiltás és beavatkozás szart sem ér.

Az elhanyagolt és/vagy bántalmazott gyerekekből is ezért lehet drogos, vagy épp alkoholista, pedig az állam tiltja őket ezerrel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
70. Phantomstr... szila...
2014.08.06. 17:57
Csakhogy normális vagy ahhoz közeli felnőtt így sem lesz belőle, és akiből lehetne, attól is értékes tapasztalatokat vontak meg. Így olyan embereket nevelnek ki, akik rászorulnak, hogy egész életükben vezessék őket.

Amikor én voltam általános iskolás, nálunk ez úgy működött, hogy kaptam 300 forintot egy hétre. Ebből kijött 6 gombóc fagyi a suli melletti cukrázdában, vagy 3 melegszendvics és 3 ivólé és pár szem cukor az iskola büféjében, vagy ha megspóroltam egy havit, akkor egy makettet. Aztán persze volt olyan, hogy első nap elvertem dragon ball kártyákra az egész heti pénzt, vagy épp más divatos hülyeségre, de mire középiskolába kerültem, megtanultam bánni a pénzzel.

Akkor még a digitális pénz kezelése nem volt probléma, mert a bankkártyát is csak arra használták, hogy készpénzt vegyenek fel ATM-ből. Fizetni vele sehol nem lehetett, interneten vásárolni akár tárgyi dolgokat, akár digitális tartalmat, még nem lehetett. A paypalt gyakorlatilag csak akkor alapították, netbankok szerintem még nem is voltak nálunk. Internet hozzáférés is inkább csak a városokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
69. djgeg
2014.08.06. 17:58
Egy ember nem a nevelésének az összegzése. Vannak genetikai, egyéb környezeti, kialakult betegségi tényezők. Nem attól leszel jó ember, mert templomba jársz vagy mert jó és felelősség teljes szüleid voltak.

Phantomstranger
Csak felelőtlen szülő gyermeke kezd cigizni, lesz alkoholista, szerencsejáték függő, vagy abszurd példa de depressziós vagy öngyilkos?!
Nem. Ezek függetlenül mindentől kialakulhatnak. Lehetnek neked a világon a legjobb fej szüleid és nevelhettek téged a legjobb féle képpen akkor is bárminek a rabjává válhatsz....
Az egyéb káros szenvedélyes példát azért hoztam mert korlátozzuk őket. Azért, hogy ne gyerek fejjel érjenek, hanem 18 éves korodtól űzhesd. Amikor már "benőtt a fejed lágya"

Fada "Észak-Korea, Irán, Szíria, egyéb szabadságszerető formációk."
Te se vagy normális. Most milyen országban élünk? 18 életévedet be nem töltötted akkor nem csinálhatsz xy dolgot. Ennyit említettem meg, hogy ezt is bizony meg kéne vizsgálni és bizonyos részeit minimum korhatárossá tenni pl.
Agyonszabályozott világ Ezen jót nevettem....

Szefmester
Köszönjük, hogy te olyan tökéletes lény vagy aki minden negatívum ellenére ami érte, még is tökéletes emberi lénnyé váltál. A többi nyomorék esendő ember meg dögöljön meg.
Nem hálítom sehova a felelősséget. Pont hogy felelősség teljesen lépnék, fel az ellen, hogy a kialakult szerencsejáték szerű fiatalkorúakat érintő káros dolgokat szabályozzuk meg. Ez nem felelősségteljesség? Nem, hogy adott esetben a saját gyerekem (ha lenne ) figyelnék oda hanem mindenkiére? Akkor mi is vagyok? Áthálítom? Lószart.
Nem azt akarom, hogy a NAV szabályozza be, hanem központilag világ szinten nézzenek a körmére ezeknek. Ennyi.
Nem vállalom a felelősséget. Ejj de jól nevettetek

dragon83
Te ennyire nem érted amit írtam, vagy csak játszod a hülyét?
Azért írtam, pont ezt mert a FÜGGŐSÉG nem a fenti dolgok tétele, hanem amit le is írtál azoké.... Pont ugyan azt írtad............
Ha az általam leírtak kitételi lennének akkor nem függésnek neveznénk.

"A Szerencsejáték függőség nem, nemiség, raszt, értelem, vagy jómódúság, nevelés kérdése. Azért FÜGGŐSÉG.

Nem, nem azért függőség, a szónak nem éppen ez a jelentése. A függőség lelki, szellemi egészség kérdése, hogy képes vagy nemet mondani káros dolgokra. "

wishformore

Egy korlátolt pöcs vagyok aki hisz abban, hogy általános jóindulatú szabályok igenis kellenek. Aki hisz az emberi esendőségben és belátja, hogy a függőség, nem nevelés hovatartozás, származás értelmiség kérdése?
Fú igen azt hiszem korlátozott vagyok.

"anno en is toltam a mortal combatot a gepterembe"
Igen és a gép a 100 asodért azzaél kampányolt, hogy dobd be a 100 ast, mert iylen olyan dolgot nyerhetsz. Akár egy 300 EUR os kést is?
Nem az egy játék volt amit bizonyos időre megvettél. Nem "nyerőgép"

szilagyiv

Én annyit akarok itt az engem korlátoltnak nevező emberek agyába vájni, hogy lehet bárki bármilyen. Nevelhették csuda jól. Lehet értelmiségi diplomás. Akkor is lehet Függő.
Ez, hogy talán elkerüljük, pedig nem 10 évesen kell lehetőséget adni rá, hogy bármilyen formában elkezdje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
68. Avisto
2014.08.06. 18:11
Annyit megjegyeznék hogy a szülőnek nem kell a bankkártya adatait a gyerekre bíznia, mivel a steamen van fizetésnél olyan opció hogy paypal fiókkal fizetsz. Kis összegű fizetéseknél se jelszót se semmi más nem kér (nem vennék rá mérget de lehet ez a paypass rendszer miatt van), és ilyen tételekről általában a bank se küld smst.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
67. R3LaX123
2014.08.06. 18:19
De jó, hogy mindenre rámondják, hogy szerencsejáték... Ládanyitogatás stb. Ennyi erővel az is szerencsejáték, hogy melózol 1 hónapig és a végén vagy kapsz fizut vagy nem. Hajrá, tiltsuk be a munkát.
A "ládanyitogatásnál" tudom, hogy lehet nagyon jó is de csak kis eséllyel és a végén mindenképp egy virtuális dolgot kapok. Ellenben a félkarúnál, ahol pénzt(!) nyerhetsz illetve bukhatsz, így a nyereményvágyból kifolyólag simán rákattanhat az ember, ellenben amikor csak egy virtuális sz*rt kap az ember.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
66. Phantomstr... djgeg
2014.08.06. 18:21
"Csak felelőtlen szülő gyermeke kezd cigizni, lesz alkoholista, szerencsejáték függő, vagy abszurd példa de depressziós vagy öngyilkos?!
Nem. Ezek függetlenül mindentől kialakulhatnak. Lehetnek neked a világon a legjobb fej szüleid és nevelhettek téged a legjobb féle képpen akkor is bárminek a rabjává válhatsz...."


Ezek csak kifogások. Környezeti hatás kell ahhoz, hogy ilyen függőségek, betegségek kialakuljanak. Nem feltétlenül csak a szülő, például orvosi kezelésre szoruló lelki sérülésekét tud összeszedni egy gyerek, ha az iskolában rendszeresen bántalmazzák a társai, akár szóban, akár tettben. De ehhez is kell a szülő, aki nem ismeri fel vagy elbagatellizálja a jeleket. Mert jelek azok vannak, azt garantálom. És az ezekből való menekülés vezet függőségek kialakulásához is.

"Az egyéb káros szenvedélyes példát azért hoztam mert korlátozzuk őket. Azért, hogy ne gyerek fejjel érjenek, hanem 18 éves korodtól űzhesd. Amikor már "benőtt a fejed lágya""

Na és látod, mégis hozzáférnek, és mégis csak azokból lesz függő, akik felelőtlenebb szülőktől vannak. Elemelik a cigit, italt otthonról, vagy megvetetik az idősebb haverokkal. 12 éves koromban volt olyan osztálytársam, aki már akkor láncdohányos volt és elég sokan kipróbálták mások is. Az általános iskolai ballagás előestéjén volt olyan gyerek, aki fél liter pálinkával jött a szerenádra. Még mindig 14-15 évesekről van szó. Középiskolában, ahol a legidősebbek is 18-19 évesek voltak, kb minden osztály fele dohányzott. Ha épp volt kijelölt hely, akkor ott, ha nem, akkor a mosdóban. A szokásos péntek esti összejövetelek meg nem voltak meg alkohol nélkül. Mire 15 éves lettem, volt olyan osztálytársam, akinek már karon ülő gyereke volt.

Ennyit ért a szabályzás. Lószart. De elkallódni csak azok kallódtak, akik rendezetlen körülményke közül jöttek. Ez ellen nincs védelem! Épp ezért csak árt a tiltás.

És én sem voltam szent. Ott voltam azokban a bulikban, éltem a számomra tiltott dolgokkal. Megismertem a korlátaimat és otthon is jó irányba tudtak terelni, mint a legtöbbünket. Az a beszőkült hozzáállás, hogy a szabadság káros, sokkal károsabb, mint amit tiltás alá akarnak vonni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
65. djgeg Phant...
2014.08.06. 18:47
"Ennyit ért a szabályzás. Lószart. De elkallódni csak azok kallódtak, akik rendezetlen körülményke közül jöttek. Ez ellen nincs védelem! Épp ezért csak árt a tiltás."

Ilyen hozzá állással semmi értelme beszélgetnünk. Köszönjük az "építőjellegű" hülyeségeket.

Fogjtáok már fel, hogy nem rólatok szól, ez az egész. Nem azokról akik ha érték is rosz dolgok vagy tapasztalták a tíltott dolgokat és még se lett belőlük roncs vagy függő. Viszont vannak olyan emberke akik nem olyan szerencsések ilyen téren. Nincs annyi önuralmuk vagy tényleg nem úgy lettek nevelve, környezeti körülmények hatására, tragédia vagy egyéb külső dolog hatására, ne adj isten mentális betegség miatt a függőség mellet kötnek ki. Róluk van szó.

Én úgy gondolom, hogy értelmes korlátozások kellenek. Mert nem lehet arra alapozni, hogy 10 jólnevelt jó szülőkkel rendelkező gyerek közül csak 1 fog elkallódni. Ki nem szarja le. Vagy ki nem szarja azt a gyereket akik mellet nincs pozitív példa?!.
A társadalomnak kell pozitív példát mutatni. Azt, hogy 18. élet évedig ne csináld az nem viccből van. Hanem azért mert addigra benőhet a fejed lágya. Előtte viszont ne érjen olyan amit esetleg nem tudnál jól kezelni a korod függvényében és tapasztalat hiányban.


Az a hozzá állás, hogy aki elkallódik az úgy is elkallódik nem mozdítja előre a világot... Köszön én nem kérek belől.

Ilyen hozzá állással le lehet magunkat húzni a WC én köszönjük...

"És az ezekből való menekülés vezet függőségek kialakulásához is."
Évekig dolgoztam a baptista szeretetszolgálat berkein belül. Eleget láttam. elég orvos, pszihológus véleményét hallgattam meg a témában. Elég félresikerült életet látam. Elég függőt és roncsot. Elég embert láttam még meg is halni.

Te talán orvos vagy, hogy ilyen magabiztossággal állítod az egyébként baromságokat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
64. Fada djgeg
2014.08.06. 19:09
Aki el akar kallódni, az el is fog. Saját akarata ellenére senkit nem lehet megmenteni semmitől.

There is no fate, but what we make.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
63. djgeg R3LaX...
2014.08.06. 19:09
Te se vagy a felfogás magaslatán, ha a munkát, ami egy szerződéses dolog (bizonyos tevékenységet elvégzel másnak és ezért megfizetnek fix keretek között) összehasonlítod egy szerencsejátékkal vagy láda nyitogatással. Ha te valami elég kétes feketéző dolgot dolgozol ahhoz meg nincs köze senkinek....

A Láda nyitogatás szerintem azért a szerencsejáték egy formája mert nagy nyerési esélyért kér el tőled 1.8 eurót. Aztán igen biztosan kapsz valamit.
Mondom máshogy. Képzelj el egy kindertojást amiben lehet 300 EUR van. vagy egy ócska 0.02 EUR értékű műanyag szar.
Így lehetne jellemezni ezt. Gyerekeknek készült biztosan kapsz valamit "játék" amit azért vesznek és azért kattannak rá mert lehet egy nagy értékű dolog van benne húúú.
Amit majd fog aztán egy ESL mecs fogadására feltesz aztán vagy elbukja vagy nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
62. Phantomstr... djgeg
2014.08.06. 19:11
De ha értelmes szabályzás, akkor legyen értelmes szabályzás. Mert én is elég jól szabályozott dologról beszéltem, ami senkit nem akadályozott meg semmiben. Csak az nem jutott hozzá ezekhez a dolgokhoz, aki nem akart. És ez a mai napig nem így van.

Te nem értelmes szabályozásról beszélsz, te csak hisztizel anélkül, hogy bármi gőzöd lenne bármiről. Ez nem nagyobb szerencsejáték, mint a blind bagbe csomagolt gyűjtőkártya packok a pénztárak mellett a boltokban, a reklámok meg nem nagyobb reklámok, mint amivel két rajzfilm között találkozik a gyerek akármelyik mesecsatornán.

Nem tudom, hogy mit csináltál a baptistáknál, de nem biztos, hogy rossz, hogy abbahagytad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. djgeg Fada
2014.08.06. 19:15
Fogjad már fel, hogy nem mindenkit akarok "megmenteni"...
Azonban nem lehet így hozzá állni, különben már világ se lenne, ha mindenki ilyen értelmesen állna hozzá mint te.


Minek törvény? Aki bankot akar rabolni az úgy is fog.
Aki gyilkolni akar az úgy is fog.
Aki drogozni akar úgy is fog.

Az lehet. Csak attól még nem úgy kell hozzá állni, hogy majd te ezt 10 évesen dönthesd el (vagy pár dolgot sokkal később)
Minek szabályozni. Legyen mindent szabad és minden legális. Megnézném milyen lenne a társadalom azzal az "ösztönökkel" amik az embereknek van.

Én pl rengetegszer vernék el embereket. De úgy isten igazából. Sokszor olyan barom hozzáállással rendelkező embereket mint te. Még se teszem. Pedig ha nem lenne rá törvény , hogy nem szabad szerencsétlent 8 napon túl gyógyuló sérülésekkel ellátni akkor isten biza tenném....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. djgeg Phant...
2014.08.06. 19:27
Ha "gőződ lenne bármiről" akkor tudnád, hogy nem olyan könnyű alkoholt és cigit vennie egy fiatalkorúnak mint amikor mi voltunk gyerekek.

"Te nem értelmes szabályozásról beszélsz, " Még is mi a fészkes kurrva istenről beszélsz? Nem írtam SEMMI szabályozási módszert. Csak azt, hogy KÉNE.

Még találj ki pár dolgot amit nem is írtam kérlek.

Egy reklámot összehasonlítani ezzel az egésszel... istenem... Gyüjtőkártya... Ha úgy vesszük az is valamilyen szinten zsákba macska történet. Viszont annak a gyüjtés a lényege. A Játék. Itt semmi egy értelmetlen skinért nyitsz egy ládát? Nem azért nyitod mert woaaa 300 EUR értékű kés is van benne. kést akarok. Meg drága AWP skint meg stb baromság.
Nem azért veszed, mint a kártyát, hogy 1 játszhass vele pl. Vagy gyűjtsd. Hanem szimplán érték került az előtérbe.
Persze nem mindenkinél.... vagy nem mindenkire lesz kártékony hatással. De még nem hallotam olyat aki azt mondta, azért nyitom ki ezt a ládát 1.8 EUR ért mert gyüjtöm a skineket..... Nem is nagyon van. Hanem csak és kizárólag nyerési céllal.

Azt, hogy mit csináltam a baptsitáknál nincs semmi közöd. Ilyen hozzá állásal meg fel se fognád, hogy esetleg miért segítettem más embereknek, akik nem voltak olyan erősek vagy volt szerencséjük mint nekem.


 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. Fada djgeg
2014.08.06. 19:40
Annyira várom már, hogy egyszer egy ilyen önmaga által felkent értelem bajnoka a billentyűzeten edzett izmaival megüssön. Tényleg.

Monomániásan szajkózod a magad vélt igazát, a tolerancia bajnokaként már káromkodsz mint a kocsis, minősítgetsz másokat és olyan analógiákat hozol, amik nem jók, csak képtelen vagy ezt is felfogni. Példakép vagy. Elrettentő.

Vigyázz, az idegeskedés megrövidíti az életedet

Don't feed the trolls, gentlemen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Fada djgeg
2014.08.06. 19:41
U.i.: Egyébként szemnélyes érintettség okán pörögsz? A gyerek elverte a kölcsönkért pénzét, vagy mi?

Egy tuti: a kocsmában már kidobtak volna pajti. Ott egyszerűek de szigorúak a szabályok.

Ja tudom, a magadfajta finom entellektüel ilyen helyekre nem jár

Az adminokat kérném, hogy véletlenül se töröljék ki az eszmefuttatást, hadd lássa mindenki a klasszikus görög logika szerinti érvelés eme magasiskoláját némi kultúrszósszal nyakonöntve.

A baptistáknál mennyire bevett szófordulat a "kurva Isten"? Neked lehet, hogy szerencséd volt, csak nekünk nem, hogy idetaláltál. Érted, az érem két oldala.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. 0rigami
2014.08.06. 19:47
Fada: +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. djgeg Fada
2014.08.06. 19:49
Én nem becsméreltem senkit. Csak a hozzá állásotokat. Igenis nagy baromságokat hordtok itt össze. Kezdve azzal aki szerint csak a szülők tehetnek mindenről. Vagy egyáltalán ne legyenn szabályzás, vagy törvénykezés úgy is mindenki azt csinál amit akar.. Meg aki a MUNKÁT hasonlítja a szerencsejátékkal és még jó nagy orbitális hülyeségek

Más szerint meg én túlzott értelmetlen korlátozási rendszert tettem le az asztalra... Amikor egy szóval se tettem ilyet.

Nem vagyok egy kis nyámnyila hülye gyerek. Felvállalom magam és a véleményem és hidd el nem akarsz te velem találkozni amikor ideges vagyok és legszívesebben elvernélek, mert úgy gondolom, hogy ilyen hozzá állással az tenne neked jót vagy a világnak(még se teszem).... Kárt is tudnék tenni bárkiben....(még se teszem) mert nem "billentyűzeten edzettek az izmaim".
De nem is trollkodom mint egyesek.

Ahhoz, hogy a Bapptista szeretszolgálatnál dolgozz, vagy segíts nem követelmény a hit.

A Poén az, hogy az eszme futtatásomban nincs semmi. Csak a baromságaitokra reagáltam. (lehet a néha túlzó példákkal, de attól meg témába vágóak)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. Riddick77
2014.08.06. 20:00
Szerintem csak valamit elcsesztek,de csak valami übergány internet szolgáltató csinálhat ilyen bírósági végzés nélkül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. Fada djgeg
2014.08.06. 20:02
" és hidd el nem akarsz te velem találkozni amikor ideges vagyok és legszívesebben elvernélek, mert úgy gondolom, hogy ilyen hozzá állással az tenne neked jót vagy a világnak(még se teszem)...."

És miért nem teszed? Pedig akár fiatalkorodban is láthattál igazi verekedést, vagy filmben, erőszakot rajzfilmben. Nem teszed, mert bár ott a kísértés, hogy megüss, de nem így neveltek. Hanem úgy, hogy a szeretetszolgálatnál önkénteskedj.

Adódik a kérdés, hogy akkor ugyanilyen formán miért nem lehet ellenállni az elektronikus világ csábításának ha úgy nevelnek? Ne mondd, hogy erősebb, mint a legősibb ösztöneink egyike, a velünk ellenkezők fizikai megsemmisítésnek vágya.

Érted már? te magad vagy a saját ellenpéldád.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. djgeg
2014.08.06. 20:07
Egyébként sokan itt lovagoltok a ládanyitogatásos dolgon amit csak megemlítettem, hogy szerintem az a szerencsejáték egy formája....
A felteszem a cuccaimat egy verseny fogadásra és lesz ami lesz dologra mint mondtok? Minek kell még kielégítenie vagy feszegetnie a szerencsejáték fogalmát?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. Fada djgeg
2014.08.06. 20:11
Azt a ládanyitogatásos dolgot nem csak úgy megemlítetted. Nem véletlen, hogy azt említetted, Valszeg személyes, vagy ismerősökön keresztüli tapasztalat.

Persze mostmár előkerült a "miért azon lovagoltok, hogy..." című eposz, ami a saját álérveibe és hőzöngésébe belesült trollok és hatalmas jellemek sajátja.

Végül csak kiderült, mennyire komolytalan vagy.

Ignore ON.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. djgeg Fada
2014.08.06. 20:13
Azért nem verek meg egy embert ma már csak mert felhúz az orbitális baromságaival mert már nem olyan ember vagyok
Engem nem úgy neveltek, hogy ne verjem valaki fejét szét. Engem stresszben és feszültségben "neveltek" sok szar ért. Sokat verekedtem. Sok fájdalmat okoztam. Éltem tíltott dolgokkal. "bűnös" dolgokban is vettem részt. Éltem át jó pár szerettem halálát. Megéltem azt amit sokan nem.
Mindezeken kívül mindig is szerencsém volt az életben. Főleg, mert nem lettem egy roncs, vagy egy hulla egy névtelen sírban.
Én a szerencsének köszönhetem azt, hogy mára már arany életem van. Éppen ezért látom azt a részét, amiért szerintem egy normális szabályzás igenis csak jó lenne ilyen téren.

Tudod mi került elő? Rohadtul nincs értelme ilyen barom nyomorult hozzá állású emberekkel beszélgetnem dolog. Na az került elő.
Akik szerint minek a törvény, minek a szabályzás. Akik szerint, a függőség, értelem, neveltetés, vagy bármi ilyen kérdése. Akik annyira korlátoltak, hogy nem látnak a saját példájukon túl.

Annyi szar ért, hogy csoda, hogy nem lettem egy roncs. Várjam el ezt el mindenkitől, csak mert nekem ment?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. djgeg Fada
2014.08.06. 20:16
Idézem az első hozzászólásomat a témában
"A Láda nyitogatásról már ne is beszéljünk ami gyakorlatilag félkarú rabló semmi több. 1-2 eurós "kaparós sorsjegy" fiatalkorúaknak,

Enno
Ha oda figyeltél volna azzal van a baj, hogy olyan tárgyakat nyersz vesztesz el egy játékban aminek van fizikai értéke. Ennél sokkal nagyobb gond, hogy pénzért vásárolnak virtuális tárgyakat a fiatalkorúak, és azt szerencsejátéknak megfelelő módon felhasználják. Fogadnak, felteszik játék során stb.
Ez klasszikus szerencsejáték (legalább is egy része), de pl a láda nyitás semmi más mint egy félkarú rabló. pörög pörög pörög aahhh fene... na még egy.mindezt 1-2 EUR tényleges pénzért.
Mindezt kor behatárolás és szabályozás nélkül!. Arról már nem is beszélve, hogy más adó kötelessége van a szerencsejátéknak.

Van egy közelei ismerősöm (fiatalkorú) már legalább 100-150 EUR-t elköltött ilyen szar virtuális tárgyakra, amiket feltesz meg mit tudom én. So sincs hosszú ideig nála a tárgy. Előbb utóbb úgy is elveszti."

Én nem szégyellem a véleményemet, vagy azt, hogy mit miért mondok. Vagyok amilyen vagyok.
De legalább nem egy troll...
Ignore? Who the fucking cares? Szerinted vágyom a figyelmedre? Támadásra reagáltam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Fada djgeg
2014.08.06. 20:18
"Mindezeken kívül mindig is szerencsém volt az életben."

Látod? Az élet is egy nagy szerencsejéték, a tied is.

Thank you for watching us, the show is over, have a good night! Woohoo!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. commodore
2014.08.06. 20:20
Én nem csodálkozok hogy a NAV rászállt a Seam-re.

A mostani nyári akción én nem játékot vetem. Hanem pénzt fektetem be.
Igaz buktam nagyjából 30 Eurot. Mert nem sikerült.

DE! A Karácsonyi akció alkalmával meg nyertem legalább 50 Eurot.

Hogy szerencse játék-e? IGEN AZ!

TF2 láda nyitáshoz kell egy kulcs ami 1,8 EUR.
És ha szerencsés vagy, akkor nyithatsz akár 5.000 EUR értékű tárgyat is.

Itt egy Steam acount, TF2 tárgyak értéke 72.000 USD
http://backpack.tf/profiles/76561197976968076

És kilehet venni a pénzt Steam-ről. Csak legalább a fele elveszik, mire valódi pénz lesz belőle.
Steam tárgy -> Bitcoin -> PayPal -> Bank
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. djgeg commo...
2014.08.06. 20:26
Egyszerűbben is át tudod forgatni pénzé. Steam itemet eladod a community marketen aktuális legolcsóbb áron(vagy még vársz és kereskedsz vele). Játék Giftet veszel amit eladsz(jó pár oldal van rá). 10-40% max a veszteséged, de átlag 20% ék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Phantomstr... djgeg
2014.08.06. 20:39
"Engem nem úgy neveltek, hogy ne verjem valaki fejét szét. Engem stresszben és feszültségben "neveltek" sok szar ért."

Ez mindent megmagyaráz. Roncs lettél, csak nem tudod magadról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. Axane
2014.08.06. 20:58
djgeg
Valaki benyalta keményen azt a ládanyitogatást...szar ügy.

1. Ráhúzod a f*szságodat a gyermekvédelemre, miközben ezek le se szarják a gyerekeket, csak pénzt akarnak csinálni a dologból.
2. Az esetek döntő, értsd k*rva nagy százalékában mindenki beteg. A lusta chipszabáló azért nem fit, mert beteg, a havi fizut 10 perc alatt eljátszó beteg, az iskolából kibukó inkább napi 10 órát játszó gyerek beteg, a felnőttként drogfüggővé váló anyuciék által pénzelt jóéletű egyetemista beteg, az alkoholistává váló ember is beteg, mindenki beteg...egy nagy szart. Én is voltam dagadt, és tudtam, hogy lustaság, változtattam, mert akartam. Édesapám 25 évig cigizett, leszokott róla, mert le akart, ezekre nem pszichomókus meg gyógyszer kell, hanem akarat, millió példa van erre. És igen: natural selection, a gyenge meghal, szar ügy.
3. 1-2-5-10-20 euró az nem drog, és nem pia vagy cigi, nem vágja szét a testedet. Nekem gyerekként adtak némi zsebpénzt, kipróbáltam a szerencsejátékot többféle módon is: bedobod a pénzt és random játék jön, sose az amit akartam, hát feladtam -> megmaradt a lóvé / bedobod a pénzt és vagy értékes ajándék vagy semmi, 2-3 alkalommal semmi, elsírtam magam, hogy se pénz se játék, de nem adtak újra pénzt (felelős szülői döntés mond valamit?), és leesett, hogy ilyet nem tolunk, legközelebb mikor megkérdezték akarom-e, inkább kértem 1 kólát meg 1 fagyit. Nem kell hülyének nézni a gyereket, nevelni kell, és az nem a NAV dolga. Akinek az anyja ad a kezébe 1 kártyát 12 évesen azt hogy a szarba akarod megvédeni? Az a gyerek nem szerencsejáték-függő, hanem elbaszott szülei vannak, ha nem tudja elkölteni steamen a pénzt megteszi máshol, ami nincs letiltva. Nem tudsz mindent letiltani, ha mást nem 17 évesen kap 1 autót és feltekeri magát az első fára, vagy ő lesz igazán függő mert 0 értékrendje van, ami nem betegség, hanem nevelés, valamint személyes értelmi képesség kérdése.
4. Mi az hogy most nehezebb alkoholhoz jutni mint mikor te voltál gyerek? Jártál te a külvilágban az elmúlt pár évben? a diszkóban 12-14 éves gyerekek hányják le a falat és járnak a wcre füvezni meg dugni...bemész a tescoba és kapsz piát _pont_
5. A pénzzel való bánást és azt, hogy a szerencsejátékban mindig a bank nyer, azt nem 18 éves kortól kell tanulni, addigra jó esetben már tudja az ember értékelni a lóvét, főleg hogy van aki akkor már munkába áll, és jó lenne ha tudná hogy a nyerőgép és a lakbér nem éppen puszipajtások.
6. Nem igaz a különbséged a láda és a kártya közt sem. Legegyszerűbb példa ami eszembe jut: a WoW gyűjtökártyacsomagok. Én is vettem párat anno, hátha bemákolok 1 többszázezres értékű mountot...adóztasd meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. R3LaX123 Fada
2014.08.06. 21:02
Ne alázd már meg ennyire
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Fada Axane
2014.08.06. 21:21
"csak pénzt akarnak csinálni a dologból"

Szóval ezért nem szóltak sohasem ránk a lottózóban, pedig középiskolában végig totóztunk meg tippmixeztünk (ja és nem huszévesen jártam középsuliba, de nem ám, hogy nem voltuk 18-ak!)! Örülök, hogy kiosztották az oligarcháknak, mert hát csak a mieink, nem idegeneket gazdagítottunk! És közben helyes irányba is tereltek, mert nem cigire meg kokszra költöttük a pénzünket, hanem a totón keresztül széles sportismeretekre tettünk szert!

Emlékszem, egyszer tizenkettest elosztottunk testvériesen (szeresd felebarátaid elv megvalósítása), és azt kiegészítve vettem anno videokártyát, ami sokkal szemkímélőbben jelenítette meg az érettségi tételeket a monitoromon, tehát még jól is esett, hogy végtére a tanulmányaimba, a társadalom hasznos tagjává válás rögös útjain megteendő első lépésekre fektettem be azt a pénzt! Bakker, csak most gondoltam bele! Erkölcs, tudás, mindent a szerencsejátékoknak köszönhetek. Lenne a krimóban félkarú, most rögtön bedobnám minden zsetonomat!

Köszönöm, Szerencsejáték Zrt!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. djgeg Axane
2014.08.06. 21:22
Nem valaki nyalja be a ládanyitogatást, hanem minden ládanyitogatóból 10 ből 9 .

1. Milyen faszságot húzok mire? Szerintem korlátozni kéne az ilyen dolgokat, mert szerintem "gyerek kezébe nem való" szerencsejáték. Leírtam már sokszor, NEM ÉRDEKEL A NAV SE A ORSZÁG szabályzási módszerei ilyen téren.
2. Te meg jössz azzal, hogy az összes szenvedély"beteg" az nem is beteg, hanem csak lusta. Akart kérdése minden..... Pff.......
3.Ki mondta, hogy a nav dolga a nevelés? Senki. Megint képzelődsz. Társadalmi kérdés, hogy miknek engedjük kitenni a gyerekeinket.

Mai világban beszélsz nevelésről? Meg felelősségteljes szülői viselkedésről? Egy olyan világban, amiben már szexuális felvilágosítás se kell mert előbb szexel a gyerek mint, gondolnád, hogy beszélgetni kéne a gyerekkel? Ahol azért "kell" "iPhone-t" venni a gyereknek mert ha nincs neki kiközösítik? Ahol akkora társadalmi, marketing és média nyomás éri az embereket na még a gyerekeket?
Ebben a világban te mindent szülőre bízol... Amikor sokszor önhibáján kívül azt se vágja mi van. 90% fel se fogja, hogy mi itt épen min "veszekszünk"
4. Sokkal nehezebb mint amikor én voltam gyerek. Sokkal több kis bolt tartja be a szabályokat mert jól megvágták őket. Cigit csak nemzeti dohányboltban tudsz. Olyan nagy üzletláncokban mint a Tesco a büdös életben 10 éve se tudtál alkoholt venni. (Próbáltam jó párszor... )
5. Nem 18 évesen kell megtanulnia... de nem is 10 évesen a 18 éves korhatár ahhoz kell, hogy legálisan akkortól csinálhasd... mert addigra talán tudsz normális döntést hozni.
6. A a WoW os nem normális gyüjtő kártya, de azzal is játszani lehetett. Egy eszköz volt amit gyüjteni lehetett, és igen lehetet nagy értékű dolgot is nyerni vele. De 300 meg 400 EUR értékű valamik? nagyon nem volt ilyen érték bennük és igazán ezekkel pénzt vagy fogadást nem tudtál csinálni.
A mostani skines itemes ládanyitogatós, felteszem egy cs go mecsre a itemeimet téma meg nagyon nem a gyüjtőkártya kategória....
A Gyűjtőkártya az egy játék eszköz az alap koncepciója az, hogy játék eszközt veszel és gyüjtesz, cserélgeted akár eladod (oké lehet ilyen)
Azonban ezek a virtuális itmek semmik csak értékek. Nem gyüjtik. Nem szükséges a játékhoz. csak van. Költsél rá sokat, talán nyerhetsz. Ez egy lószar.... nem gyüjtőkártya kategóra

Phantomstranger
Köszönöm az építő jellegű kritikát, de inkább leszek egy ilyen roncs, mint egy barom szarjunk le mindenkit nézettel rendelkezi hülye gyerek, mint ti. (ja meg a ki beképzeli amit a másik ír Kedvencem)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. djgeg R3LaX...
2014.08.06. 21:23
Megaláz? Téged meg mi lelt? Bolond gomba volt vacsira?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Fada djgeg
2014.08.06. 21:26
" ...a gyerekeinket"

Na ez a baj a felkent prófétákkal. Mindenki nevében beszélnek, mert tudják, hogy mi a jó mindenkinek. Az, ami nekik. Demokratikusan. Magyarország, én így szeretlek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Phantomstr... R3LaX...
2014.08.06. 21:28
Fada nem aláz meg senkit.
djgeg önmagát alázza meg minden egyes szavával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. djgeg Fada
2014.08.06. 21:29
Na mi van troll felébredtél? Már magadat is meghazittolod? Azt hittem vége a műsornak.
BTW

"Társadalmi kérdés, hogy miknek engedjük kitenni a gyerekeinket." Idézd az egészet ne egy szót emelj ki. Igen én vagyok a próféta... mert szerintem társadalmi felelősség van... nem mondtam, hogy mi a tuti, csak hogy szerintem igenis vannak káros dolgok, amiket korlátozottan elérhetővé kell tenni legalább korhatárosan.

Tessék bevenni a gyógyszered szerintem kihagytál pár adagot. Kezdesz rémeket látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. djgeg Phant...
2014.08.06. 21:34
Mondja ezt aki aki annyira szűk látókörű aki szerint ""Ennyit ért a szabályzás. Lószart. De elkallódni csak azok kallódtak, akik rendezetlen körülményke közül jöttek. Ez ellen nincs védelem! Épp ezért csak árt a tiltás.""
I
Nem kell ide törvény, se semmi majd megoldjuk okosban. Gyerek úgy is azt csinálja amit akar. Aki elkalódik elkalódik , ki nem szarja le. Dögöljön meg a gyenge barom. "Nem az enyém" "Nem az én gondom" hozzá állás viszi előre a világot igazad van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. myckie2 5hR3k...
2014.08.06. 21:42
A többséget korlátozni fogja a NAV, a többieknek meg ott a TOR.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.06. 21:49
Azért csak a NAV-nak köszönhetjük, hogy ma este ismételten egy rendkívüli embe... izé akarom mondani félistent ismerhettünk meg, aki szerencsénkre a magasból csalhatatlanul átlátja mindazt, mire a mi halandó agyunk képtelen.

Ha engem kérdeztek, én már boldogan fekszem le... (egy szerencsejátékon nyert pénzből fizetett rosszlányrengeteggel)

Apám, imádom az internetet!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Phantomstr... djgeg
2014.08.06. 21:52
És még te állsz neki hisztizni, hogy kiforgatom a szavaidat meg olyasmit adok a szádba, amit nem mondtál. Az első hozzászólásod óta őrjöngve hisztizel és másokat minősítgetsz.

Olyan ügyet csinálsz megvásárolható skincsomagokból, mintha a heroint legalizálnák és kötelezően az iskolatej mellé csomagolnák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. djgeg Phant...
2014.08.06. 21:59
Én idézek és nem egy egy szót, hanem mondatokat. Akkor most van? Nem is úgy gondoltad? jaj jesszus pepi... Akkor minek írtad le?

Én minősítgetek másokat?
Elöb voltam szűk látókörű pöcs, meg még egyéb szépségek.
Hisztizik a faszom. A ti "reagálásaitokra" és egyoldalú elvakult véleményeitekre reagáltam.
Mint. A függőség, az lustaság ja nem... Családi körülmények,ja nem....neveltetés kérdése... ja nem, kurva mind 1 mert aki akar az elkallódik....
Ejj de sok "igazság" van erre felé
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Axane
2014.08.06. 22:20
djgeg

14 voltam mikor először vettem alkoholt tescoban, minden gond nélkül. Itthon kis hazánkban az azóta eltelt kicsit több, mint 10 évben egyszer, azaz egyszer kellett személyit elővennem ehhez a folyamathoz, ironikusan a 18. szülinapomra vásárláskor. Angliában minden egyes alkalommal elkérték, pedig vastagon látszott, hogy 20 + vagyok, itthon simán beengednek a diszkóba is, és piát is adnak nem érdekli őket mennyi vagy, főleg hogy ilyen helyekre nagyon-nagy százalékban 18 alatt járnak emberek, ezt letagadni tök felesleges. a cigi valóban neccesebbé vált, ennek ellenére rengeteg gimnazistát, sőt általános iskolást is látok dohányozni az utcán.

Még mindig nem arról van szó, hogy ez a gyerekek védelméről szól, csak simán pénzt akarnak csinálni a kedves NAVosok, nem érdekli őket, hogy felnőtt, vagy gyerek költ, csak adózzon.

Nem az összes szenvedélybeteg, és nem lusta, csak a legtöbbnek nulla akaratereje van, és az nem betegség, csak k*rvára kényelmes azt mondani, hogy sorry gyerekek beteg vagyok ez van. A suliban 20 embert megölő gyereknek is egyszerű azt mondani, hogy ja bocs nem az én hibám, csak a CoDban is így tolják, nem kell börtön csak heti 2 pszicho foglalkozás, és csókolom. Persze ez elég extrém, de azért lássuk be, ebben a baromi kényelmes világban, k*rvára egyszerűbb azt mondani, hogy beteg vagyok, és amúgyis a körülmények áldozata és rátekerni még 1 cigire, mint azt, hogy na nem, inkább valami hasznosat csinálok.
Nem, baromira nem társadalmi kérdés a gyereknevelés, csak sokan azt hiszik, hogy menőnek lenni a legfontosabb, ezért rohangálnak a lakásom melletti játszótéren a 6-10 éves gyerekek azt üvöltve, hogy ki kit dugott meg a valóvilágban, vagy épp nem tudom most mi a menő szarságban. Ez a szülő dolga, nem a tiéd, és igen az ilyen szülő gyereke nagyon sanszosan szar ember lesz, de ezzel nem tudsz mit tenni, ha elkúrja az életét akkor ez van, örülj hogy te nem tetted, és előrébb jutsz, mert ha nem lennének ilyenek akkor neked se lenne arany életed, ahhoz hogy te feljebb juss kell egy narkós/alkoholista/játékfüggő aki lejjebb csúszik, nem lehet mindenki első....
iPhonet kell venni? ja. ez menő volt, egy pár évig, esetleg gimiig, de aztán ha te ebbe nem ugrasz bele, mert mondjuk neked vagy anyádéknak van annyi esze, akkor túl tudsz lépni egy olyan körbe, ahol mondjuk nem az iPhoneod miatt vagy menő, hanem mert te vagy a legpengébb heggesztő/programíró/védőügyvéd/vagy csak jó arc vagy, és máris sokkal értékesebb körbe kerülsz, a társadalom alja aki meg tömi a gyereknek oviba az ájfónt az lehúzhatja magát.
a Wowos kártyával játszani lehet, de vannak benne ingame kódok, legtöbbször mondjuk elhasználódó kis vackok, de ritkán mountok, ami úgyanúgy mint a kés ingame semmiség, de bizony a spectral tiger mount még most is valami 200 000 HUF körül megy ebayen ha jól emlékszem, de hogy sok éve ennél még többet ért az tuti. ez nálam bőven pénzcsinálás. Aki meg fogadni akar az mindenre tud fogadni, akármilyen cs go meccsre, de akár arra is, hogy a gyűrt papírzsepit bedobom e a kukába...vesztes fizeti az ebédet....wowban is emlékszem mennyien játszottak duelt goldban, amit ha nem is legális de sokszor vagy euróból vettek vagy azért adták el. Ingame tárgyat ingame fogadással veszíteni nagyon necces szerencsejátékkal összehasonlítani, főleg hogy ugyanúgy akarod szabályozni a két dolgot, ami meg nettó baromság. Minden lootgyűjtő netes game szerencsejáték lehetne ennyi erővel, főleg ahol dobnod kell a tárgyakra 1-100 ig például.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Ronan
2014.08.06. 23:02
Mire nem száll rá a nav amiből lophat?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. slayer007
2014.08.06. 23:24
Igazán értelmes vita is lehetett volna ebből, kár, hogy nem tudtok kulturáltan beszélgetni egymással... :-/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Steadywarp
2014.08.07. 00:00
Figy én kb 13 éves koromban elkezdtem piálni a haverokkal aztán ahogy felkerültem Budapestre 15 évesen el kezdtem füvezni meg jó pár dolgot kipróbálgatni. Az iskolás éveimet füvezéssel és a partizással töltöttem ami volt azt csináltuk a heroint kivéve mert azt tudtuk hogy annak mik lesznek a következményei. Teltek múltak az évek és folytattam ezt az élet módot , az iskolás évek véget értek utána el kezdtem dolgozni (1 hetet sem voltam munka nélküli a mai napig sem) munka mellet tovább képeztem magam és egyre jobb vagyok abban amit csinálok. Sosem voltam korlátok közé szorítva és még is meg tanultam a mértéket! Ma már nyugodtabb életet élek... Ha találkoznál velem nem tartanál egy buta ostoba embernek... Pedig ha el mondanám neked miket csináltam egyből arra gondolnál hogy hülye drogos. , mégis felnőttem és értékes tagja vagyok a magyar társadalomnak.. Ami viszont engem nagyon zavar a magyarokkal kapcsolatban az hogy általánosítanak ha más olyan amilyen akkor nekem is olyannak kéne lennem de én nem vagyok olyan mert én ,én vagyok és nem ő. Meg kellene adni az embereknek a szabadságot , a választás szabadságát , azt hogy mindenki azt csinálhasson amit akar addig amíg neked nem okoz vele kárt vagy nem zavar vele. Valahol azt olvastam egyszer hogy az igazi demokrácia a másik ember orráig tart és én ezzel mélységesen egyet értek. Ha én valamit a saját káromra csinálok ahhoz senkinek semmi köze. Káros ez a túlgondoskodás ami a mai Magyarországot jellemzi , megmondják mit csinálj ,mit gondolj , mi a jó neked. Ebből egy dolog lessz: sok szürke, buta ,csőlátású ember aki minden szart elhisz és lehet felette uralkodni. Ha te el akarod játszani a pénzed , játszd , ha te a darálóba akarod dugni a kezed, dugjad! Szerintetek melyik gyerekből lessz életre való felnőtt akit minden szartól óvnak és az állam bácsi fogja a kezét , vagy abból akinek meg van az esélye a döntésre arra hogy hibázzon? Hagyják az embert békén , tanuljon a saját kárából hiszen a tanulás egy folyamat .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. eriol djgeg
2014.08.07. 00:44
Nem bántásból, de ha egy kicsit odafigyelnél a modorodra az elejétől kezdve, talán még át is menne az üzenet, amit szeretnél átadni a többieknek. Mert az elfojtott dühödet, ami arra késztet hogy megverj itt mindenkit, te úgy gondolod jól beszabályzod, mégis ráöntöd az itt lévőkre. Az mellett, hogy ezt kapod vissza, láthatod mire mész vele.
Amúgy az, hogy a te életedet esetleg a "szabályzás" tette helyre és hogy sok olyan emberen is segít akiket említettél, akik valahogy oda jutott, hogy egy szeretetszolgálat támogatására szorulnak, nem azt jelenti, hogy minden embert szigorú szabályokkal kell a (valaki szerint) helyes útra terelni és ott tartani. Nem azt mondom, hogy nincs szükség szabályzásra, mert egy társadalomban igenis van, de azért nem kell túlzásokba esni. Véleményem szerint a NAV húzása a cikkben túlzás. És ezt még sokan érzik itt így. De szerintem ugyanúgy túlzás 2 cicire kirakni a 18as karikát is.
Szóval ha még idejében jó irányba tudsz terelni egy embert neveléssel, akkor nincs akkora szükség a tiltásra, mert emberünk egyszerűen nem akarja majd megtenni. Nem azért mert nem szabad, hanem mert nem érzi szükségét. Mint például nem érezem szükségét, hogy itt bárkit megverjek, csak mert más a véleménye, vagy idiótán kommunikál. A más vélemény ugyanis szíve joga, az rossz kommunikációt meg nem gyógyítja az erőszak. Sőt...
Amúgy meg egy Adó Hivatal nem gyermekeink védelmébe rak ki ilyen tiltást (nem mondom, hogy ezt állítja bárki is), hanem mert úgy érzi, hogy esetleg elesik némi bevételtől... Főleg itt, Magyarországon.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. djgeg eriol
2014.08.07. 01:24
Az "elfojtot dühömet" a hülye begyöpösödött hozzáállás hozza ki. Minthogy a függőség különállóan neveltetés vagy lustaság, vagy szülői kép, vagy inteligencia kérdése.
Minden közre játszik úgy mint a társadalom szerepe is. Nem tettem említést semmilyen módszerről vagy kemény szigorról, vagy szabályozásról. Sőt többször leírtam, hogy se a nav se a magyar szabályozási módszerekről nem alkottam véleményt ebben a témában. Annyit írtam, hogy igenis az cikkben említett téma keményen súrolja vagy meg is haladja a szerencsejáték fogalmát amit igenis szabályozni kel. Nem éppen egy navnak... de ez egy másik történet.
Nem tudom megérteni és nem is akarom azokat az embereket aki abból indulnak ki , hogy ők megoldották maguk akkor mindenki oldja meg mag. Igenis van társadalmi felelősség és ezekre a dolgokra oda kell figyelni.Van egy stílusom, és könnyen felkapom a vizet. Aláírom. Azonban ilyen hülyeségeknek sem szabad burjánzani hagyni mint itt pár ember a véleményével tesz. Meglehet a saját véleménye. Az odáig teljesen rendben van, de ha azt kapom, hogy korlátozott pöcs vagyok, meg hülye meg mit tudom én mi vagyok (még ha szerkesztéssel ki is szedi) nem fogom türtőztetni magam. Igenis kellenek szabályok és korlátok. Nem túlzottan, de kellenek. Nem lehet homokba dugni a fejünket és "nem az én dolgom" hozzá állással elintézni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. sandor555
2014.08.07. 01:45
djgeg
Érted megérte benézni ide.

Találkozunk Észak-Koreában!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Milow
2014.08.07. 01:45
djgeg

Elképesztően rossz irányba mennek a dolgok. Most az történik ugyanis szerencsejáték téren, h rájöttek, ebben a zinternetes dologban is van pénz. Sikerült 10 év lemaradással elindítani a tippmixprot, de hát a piaci már telített így a tiltást választják, mert így a legegyszerűbb a bödönhöz odajutni, (korábban próbálkoztak reklámmal, h csak a Szrt-nél kell játszani mert az nem okoz függőséget...hát persze).

Gyönyörűen lehet ezt kommunikálni, "ez értetek történik...mi vigyázunk rátok és megmondjuk mi a jó", "A csúnya külföldi szolgáltatók nem fizetnek adót" ezek a szolgáltatók még adót is fizetnének, ha normális feltételekkel adnák az engedélyt, de nem ez a cél. A cél az, h a tipmixpronak ne legyen konkurenciája és sajnos sokan be is dőlnek ennek a sok marhaságnak.

Szarnak mindenre és mindenkire, a lényeg, h minél több pénz folyjon a kasszába.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Trolltaxi
2014.08.07. 09:11
Most, hogy megy a befőzési szezon, meg készül a cefre mindenhol, ahol 1 gyümölcsfánál több van a kertben, a cukor kisker ára a multiknál megint 200 Ft alatt van. Csak mondom.

Jobb dolguk nem lenne ott a PACMAN-logós (ok, ez már megváltozott) hivatalban?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Riddick77
2014.08.07. 10:06
Végigolvastam a hozzászólásokat,jobb mint egy szappanopera!

Kicsit, felfújta pár ember a dolgot.

Szerintem ,teljesen felesleges aggódni,hogy a fiatal gyerek pént költ neten bármire,mert NEM SZABAD nekik,bankszámlát ,bankkártyát,jelentős készpénzt adni,és akkor nem költ el semmit! Ennyi!

Majd ,ha dolgozik,akkor költ amire telik neki.

Felnőt ember,arra költi a pénzét amire akarja,nem lehet mindenkit beszabályozni,hogy ne verje el a pénzét hülyeségekre....

Amikor én veszek egy lottó szelvényt,szoktam látni olyanokat,akik 30e ft ért vesznek mindenféle sorsjegyet,lottót.....

Viszont,szerintem is egyértelműen azt bánja az állam,hogy nem az ő kasszájukba folyik be a pénz,más nincs az ilyen szabályzások mögött.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Csimbee Stead...
2014.08.07. 16:04
Sajnos nem tudok ez mellett elmenni, pedig nem nagyon szoktam hozzászólni ilyen dolgokhoz.

"mégis felnőttem és értékes tagja vagyok a magyar társadalomnak"

Nem tudom mi alapján értékeled magad, és hogy számodra mit jelent az értékes, így ezen csak mosolyogtam egy jót... Viszont érdemes elgondolkozni azon, ha nem így nősz fel, hanem 'normálisan' keretek és szabályok közé szorítva, megfelelő szülői szigor mellett, akkor mi lehettél volna, mire lennél képes, és mennyivel lenne elismertebb - előkelőbb - jobb pozíciód, életed.

"Meg kellene adni az embereknek a szabadságot , a választás szabadságát , azt hogy mindenki azt csinálhasson amit akar addig amíg neked nem okoz vele kárt vagy nem zavar vele"

Ez viszont totál kiverte a biztosítékot. Ahogy kedvenc politikusunk mondta, "el lehet innen menni". Ez esetben egy lakatlan szigetre, ahol rajtad kívül nincs - vagy csak és kizárólag hasonló érdeklődési körű mint te - más élőlény.
Gondolom fogalmad sincs miért mondom ezt...
Lehet, hogy a hülyeségeddel, életviteleddel közvetlenül nem okozol nekem (másnak) kárt, de sajnos a rossz példa és rossz környezet borzalmasan káros. Ha lesz egyszer gyereked, majd megérted. Sokkal nagyobb károkat okozol(tál) mint valaha is gondolnád. "Nekem miért nem lehet?" "Nekem miért nem szabad?" "Ő miért csinálhatja?" kérdések elhangzása otthon még a lehetséges változatok legjobbika, mert TALÁN el tudod magyarázni a csemetének, miért... de ha egyszerűen csak kérdések nélkül csinálja amit te (és a hozzád hasonlóak) akkor gáz van, vagy lesz...

A kárt meg jobb megelőzni, mint kezelni. Hadd ne hozzám fel mennyi baleset és bűntény írható a drogosok, alkoholisták számlájára... és legtöbbször az ártatlanok halnak meg. Majd ha a te hozzátartozódat csapja el egy beszívott suttyó, aki 'csak szabadon élt' akkor megkérdem, mennyire tetszik a szabadság...
És akkor arról már ne is beszéljünk, hogy a te (és a többiek) egészségügyi kezelése, elvonója, műtéte az én adómból lesz kifizetve.
Persze, mindenki tönkre vághatja az egészségét, élhet ahogy akar, de utána ne az én pénzemből kezeltesse magát a kórházban.

Ne haragudj, ha kicsit személyesebbre sikerült a dolog, nem kifejezetten veled van bajom, hanem ezzel a gondolkodásmóddal, amit képviselsz. Ez a gondolkodás nem való társadalomba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. _DiEGO_
2014.08.07. 16:13
Csókolok mindenkit

Akkor mizu azokkal akik nyerészségvágyból euró ezreket költenek pl WOW és hason online játékokba - ez is egy nyereségvágy, hogy Ő nyerjen a virtuális világban . Jah és a feltett azaz ráköltött pénz nem is MO-nak folyik be ... Ajajjjj jajjj Lesz még dolga NAV -nak bőven

Ott volt egy asszem angol eset , hogy apuka tabletjén egy free gaméval játszott a 12 éves gyerek és aztán elfogyott a mana a puskából ...
Jött a kérdés : szeretnél-e újabb lőszert, hogy tudd ölni a gonosz lényeket ?! Igen ám , de ez már nem FREE volt. A gyerek asszem 1500 Fontot kapásból eljátszott ... nézzetek bátran utána . Max a számjegyek nem stimmelnek .
Persze , hogy kellene némi szabályozás központosítva , kontrollálva . Üzemeltető nem tudja ki van a netháló másik végén ... hiába teszi ki , hogy : elmúltál 18 éves ? csak egy katt , hogy : YES

Riddick77

jaja +1

Trolltaxi

West-be 169Gt / Kg


"Meg kellene adni az embereknek a szabadságot , a választás szabadságát , azt hogy mindenki azt csinálhasson amit akar addig amíg neked nem okoz vele kárt vagy nem zavar vele"
Csimbee
Mert a BP Éjjel-Nappal - az az élet sava borsa ugye ? szerinte hova menne fejlődne a 2000 után született gyerektársadalom ? Mit látnak ? Mi folyik a csapból ?

Kissebbségi gyerek mit lát otthon ? Akkor minek tanuljon és miért is dolgozzon ? ha megkapnak úgyis mindent ??!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Szefmester djgeg
2014.08.07. 16:32
Te úgy nem vagy normális ahogy mutatod magad.

Kellenek a szabályok, de had ne a szabályok neveljék már a gyereket hanem a szüleik, és legyen már a szülők felelőssége ha a hülyegyerek elládázza a család vagyonát, mert azok elfelejtették megtanítani ilyen apróságokra, mint a való világ.

Te vagy az a fajta ember aki betiltaná a kerékpározást csak mert ketten elestek és az egyik bele is halt.

A a lottó tudod mi? Befizetsz pénzt és lehet hogy nyersz. Nem követelhetsz kártérítést mert nem nyertél. Ez benne van a szerződésben.
Ha veszel egy ládát akkor elfogadod hogy a pénzedért kapsz valamit, ami lehet egy hasznáhatatlan rózsaszín tüllszoknya 10 cent értékben, de lehet egy hiper szuper gigabrutál ráketláncsörshátgán is ami 5millió dollárért kelne el a neten.
Se lottóra sem, ládavásárlásra nem kényszerít senki!

Te szeretnéd ha a konzervatívabb és szigorúbb szomszédod egyik nap bekopogtatna, kihívná a gyereket majd felképelné nevelés célzattal mert lehugyozta a macskáját bedrogozva? TE biztos megtapsolnád hiszen annyira örülsz ha más neveli a gyereked, és nem te leszel a felelős azért ha az gyökér lesz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. lozsi
2014.08.07. 17:20
A degenerált NAV vizsgálgassa csak Rogán "úr" és a többi párttárs és családtagjaik vagyonát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. djgeg Szefm...
2014.08.07. 20:09
"Te úgy nem vagy normális ahogy mutatod magad. " mert ez a mondat normális volt....

Szabályok azért kellenek, hogy a társadalmi normák kialakuljanak. Úgy tudnak kialakulni, ha a társadalom résztvevői kialakítanak egy rendszert. Szabályokkal is.
Azért vannak társadalmi szabályok és törvények, mert egy általános normális életet, egy irányvonalat próbál mutatni, adni.
Persze semmi sem tökéletes, de kellenek szabályok.
Szabályok törvények nélkül szerinted, hogy lenne egy mai társadalom?

Tehát nem a társadalomnak kell nevelnie a gyerekedet, de mivel nem mindenki egy rohadt lakatlan szigeten él külön külön, ezért a társadalomnak is hatása van minden külön egyénére is. Ezért van közös felelősség. Pl, hogy a gyerek ne tudjon, vagy nehezen droghoz, cigihez, alkoholhoz , szerencsejátékhoz jutni... Legalább 18 éves koráig, amíg úgy gondolja a társadalmi átlag, hogy az egy olyan kor amikor talán tudsz dönteni a saját sorsodról.
Te is társadalmi normák és szabályok alapján lettél nevelve... nem a szüleid találták ki, hogy járjál iskolába, vagy nem jó lopni. Illedelmesen viselkedj meg ilyenek. Azért lett ez beléd (jó esetben) nevelve, mert a szüleidet is nevelték. Amit nem a te ükükük apád talált ki és csak a te családodban öröklődik a "jóság".... Ez az egész társadalmi szabályok hatása. (Illetve vallási vonatkozások vagy nyomások is vannak, de az gyakorlatilag a társadalom része)

Miért tiltatnám be a kerékpározást? Mi köze a kerékpározásnak egy a szerencsejáték fogalmát erősen feszegető illetve meghaladó dolognak?

Leírom még egyszer, mert látom nem megy az értelmező olvasás.
A láda nyitogatás szerintem azért szerencsejáték egyik formálya mert nem azért veszed, hogy gyűjtsd a tartalmat. Vagy ne adj isten kikapsz egy értékesebb darabot és eladod... Csak azért nyitod, hogy hátha lesz egy nagy értékű dolog benne. Ezért nem egyenértékű pl a gyűjtőkártya témával. Mert azt azért veszed, hogy játszani tudj(vagy gyűjtöd). Az egy dolog, hogy lehet benne egy két értékesebb darab.
Nincs olyan ember, aki cs go ládát azért nyitogat mert gyüjti a skint...

Arról meg már ne is beszéljünk, hogy a gyerek foghatja és felteheti egy cs go versenyen az összeset. Ha nyer akkor meg többet is vissza kaphat (értékben).... Cs:go ismerősi körben szinte mindenki fogad vagy már fogadott... Ez megy most.

Konzervatív szomszéd aki jön es felpofozza a gyerekedet meg rohadtul nem értem mi köze van bármihez is.... Össze vissza beszélsz.... te is hallucinálsz vagy mi a tök van?
"annyira örülsz ha más neveli a gyereked"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. and1ao djgeg
2014.08.07. 22:07
Itt csak én nem értem hogy te mi a kócos fityfirityről beszélsz?

Mert ahogy olvastam itt a dolgokat, neked azzal van a bajod a hogy kiskorúak "szerencse játékot" folytatnak steam-em mert akkor azt is megsúgom neked hogy a steam felhasználok nagyobb része 70-80%-a de ennek majd nézz utána mert a Valve csinált róla kutatást felnőtt korú. Tehát ha felfogod akkor ezzel több tíz száz ezer embert valójában megkárosít a NAV.Hello ám!

Szóval mi a büdös faszomról szól ez a egész megint húzzuk le ott a magyar parasztot ahol tudjuk.

Internet adó meg az ilyen hasonló baromságot amiket be akartak/akarnak vezetni itt ebbe fékevesztett faszom országba.

Húzza le magát a NAV a pöcegödörbe és maradjon is ott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. eriol Csimb...
2014.08.07. 22:49
Nálam meg ez csapja ki. De remélem nem veszed személyeskedésnek, csak elmondom a véleményem. Meg már nem sok kell, hogy elérjük a 100 postot.

"Nem tudom mi alapján... így ezen csak mosolyogtam egy jót."
Ha tényleg nem tudod, akkor mi alapján mosolyogtál? Rosszindulatú feltételezésből?

"nem okoz vele kárt vagy nem zavar vele"
Pontosan ez van leírva a törvénykönyvekbe. Mi az ami zavar vagy kárt okoz. Ami pedig nincs leírva itt, azt szabad. Ezen mi veri ki a biztosítékot..? Az, hogy Magyarországon az emberek azt se merik/tudják megtenni, amire lehetőség lenne, az más kérdés. Valóban el lehet menni külföldre, hogy lásd, a jobban működő "társadalmakban" hogyan csinálják. Ha meg téged zavar, de a törvényt nem, akkor az igenis a te bajod. Vagy nyújts be törvényjavaslatot.

A gyerek kérdései miért zavarnak? Mert nem akarod neki elmagyarázni, vagy mert nem tudod? Ha nem tudod, akkor valószínűleg te se érted miért van úgy.

A balesetek nem drogosok, alkoholisták vagy beszívott suttyók számlájára írhatóak, ahogy nem is a kocsi számlájára amit vezettek, hanem az egyén számlájára, aki normál állapotában sem volt mentálisan rendben. Mert ugyanígy rengeteg baleset írható nem drogos/alkoholista, de mentálisan problémásak számlájára. Vagy a véletlen számlájára. Vagy van egy csomó drogos vagy alkoholista, ki nem okoz balesetet.

És te nem drogosok és alkoholisták rehabilitációját fizeted, hanem mentálisan sérült emberekét. Mert a társadalom, amibe élsz elhibázta a nevelését vagy nem kapta meg azokat a lehetőségeket, amik kellettek volna ahhoz, hogy ez ne történjen meg. Így lettek hisztérikusok, skizofrének, mániás depressziósok vagy csak simán átestek pár idegösszeomláson, de üss fel egy pszicho könyvet és válogass. A különböző függőségek kialakulása csak egy variánsa a dolognak, amit ugyanaz okoz.

Esetleg érdemes utánanézni, hogy hány drogos és alkoholista számlájára írhatóak társadalmakat megmozgató művészeti alkotások, irományok, zenék, ideológiák, tudományos tézisek, újítások, milliókat megmozgató elgondolások. Meg fogsz döbbenni. Művészek, tudósok, politikusok, forradalmárok, óriási, társadalmakat előre vivő megmozdulásokkal.

De valóban, Steadywarp gondolkodása nem való a magyar társadalomba. Egy olyan társadalomba, ami a honfoglalás óta csak hanyatlik és ezt nem hajlandó beismerni. Valóban jobb dolga lenne máshol, de szerintem ő is reménykedik és megpróbálja hozzátenni ami tőle telik, a maga módján, hátha egyszer itt is jó lesz. Hátha egyszer felébredünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. csabi02
2014.08.08. 00:44
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. franc03
2014.08.08. 08:07
Már értem, miért van ilyen könnyű dolga a narancsos bolsevikeknek.
A magyar ember hülyesége határtalan.

Ti is bazmeg egymás torkának estek ahelyett, hogy a lényegi problémával foglalkoznátok.
Ti. erőszakos és nem biztosan törvényes, de egészen biztosan nem európai módon épít ki a magyar kormány szerencsejáték monopóliumot.

EZ a probléma. És ezt nem ismeri fel a sok hülye tróger proli magyar.
Mert ha ezt elfogadod, mondván hogy áhh úgyis utálom a sok cigist/piást/gépezőst, azzal legitimálod a rendszert.
Aztán amikor te kerülsz sorra, mert pl a steamre. vagy más neked kedves dolgodra azt mondják, hogy ez is azon szabály alá esik, akkor csak hápogsz és nézel, mint hal a szatyorban.
Szégyellem hogy magyar vagyok, ha ti is annak tartjátok magatokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. lozsi
2014.08.08. 09:30
A rendszerváltáskor senki sem gondolt arra,hogy visszatérnek a sötét idők. Tegnap belenéztem a Tanú című filmbe. Nem sok van már addig, nem sok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Csimbee eriol
2014.08.08. 10:00
"Pontosan ez van leírva a törvénykönyvekbe. Mi az ami zavar vagy kárt okoz. Ami pedig nincs leírva itt, azt szabad. "

Ezt ugye te sem gondolod komolyan? Erkölcsi és morális normákról hallottál már? Íratlan szabályokról? Az együttélés alapjairól? Nem lehet mindent szabályozni, de ennek ellenére nem mindent szabad.

"A gyerek kérdései miért zavarnak? Mert nem akarod neki elmagyarázni, vagy mert nem tudod?"

Amit ezzel kapcsolatban írtam, azt látom nem bírtad értelmezni. Azt írtam, az a jobbik eset, ha hazajön és kérdez, és el lehet neki magyarázni, mit miért nem szabad. De ha nem kérdez, csak utánozza a többieket, mert be akar illeszkedni, mert kirekesztik, vagy bántják, akkor gáz lesz.

" Vagy a véletlen számlájára. Vagy van egy csomó drogos vagy alkoholista, ki nem okoz balesetet."

Persze, van egy csomó medve is, amelyik nem eszi meg az embert... ennek ellenére nem javasolják, hogy simogasd. Mindegy... arra akarok kilyukadni, hogy míg a véletlent nem lehet megelőzni, elkerülni, addig a drogos alkoholista beszívott emberek által okozottat igen.

"ert a társadalom, amibe élsz elhibázta a nevelését vagy nem kapta meg azokat a lehetőségeket, amik kellettek volna ahhoz, hogy ez ne történjen meg. "

Vagy éppen ugyanezt látta, mert a szülei is ittak. Esetleg a 'baráti' társasága rángatta bele. Mert meg akart felelni nekik (is).

"Esetleg érdemes utánanézni, hogy hány drogos és alkoholista számlájára írhatóak társadalmakat megmozgató művészeti alkotások, irományok, zenék, ideológiák, tudományos tézisek, újítások, milliókat megmozgató elgondolások"

Sorold őket kérlek. Én nem nagyon találtam, pláne nem olyat, aminek hosszútávú hatása lett volna az emberekre és ELŐRE vitte volna őket a fejlődésben. (nekem a beszívottan írt, festett, költött 'művek' nem ide számítanak) De ha tudsz mondani egy atomfizikust, egy biológust, kémikus vegyészt, aki beállva talált fel valamit, szívesen meghallgatom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. eriol Csimb...
2014.08.08. 11:02
Az együttélés alapjait az adott társadalom szabja meg. Erre mondtam, hogy el lehet menni külföldre, és megnézni más társadalmakat, ahol 1000x jobban élnek együtt az emberek mint itthon és megnézni, ott miben másak a társadalmi normák mint itthon.

Ha a gyerek nem mer otthon kérdezni, az megint a szülő problémája.

"addig a drogos alkoholista beszívott emberek által okozottat igen." Látom nem jött át, hogy nem az a lényeg, hogy drogos/alkoholista. Pedig én elégé megpróbáltam ezt vázolni.

Most komolyan azt gondolod, hogy a gyerek aki azt látja, hogy a szüle és alkoholisták, ő is az lesz..? Btw a szülei és a barátai = társadalom.

Alkoholisták 2 perc google után:
Buzz Aldrin
Vincent Van Gogh
Betty Ford
Ernest Hemingway
Joseph McCarthy
Bill Wilson
Boris Yeltsin
Winston Churchill
Nagy Sándor
Ulysses S. Grant
F. Scott Fitzgerald
Napoleon Bonaparte
Pyotr Ilyich Tchaikovsky

Drogosok:
Benjamin Franklin
Charles Dickens
Edgar Allan Poe
John Lilly
Sigmund Freud
Stephen King
Francis Crick
Thomas Edison
Paul Erdös
Steve Jobs
Bill Gates
Richard Feynman
Kary Mullis
Carl Sagan
Philip K. Dick
Aldous Huxley

Az, meg hogy szerinted művészeti alkotások nem visznek előre társadalmakat, a saját szegénységi bizonyítványod...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dwhcgamer
2014.08.08. 11:19
Nem allnak ki a magyar emberek egymasert, minek azt... Csesztetni tudjak egymast, mert azt egyszerubb. Tisztelet a kivetelnek, sok-sok magyar ember lehuzhassa magat a pocegodorben, mert csak fikazni tudjak egymast. Nem kell csodalkozni, hogy itt tart az orszag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Trolltaxi eriol
2014.08.08. 11:56
A jereváni rádióba kérdés érkezik:

Elvtársak, igaz-e, hogy Puskin buzi volt?

A válasz: Igaz, de nem ezért szeretjük!

Ez csak a drogos és alkoholista "dicsőségfal" kapcsán jutott eszembe. Ők nem azért lettek híresek, mert alkoholisták/drogosok, hanem annak ellenére!

Ezen kívül legalább ilyen hosszú listát lehetne állítani absztinensekből, aszkétákból, akik legalább ennyit letettek az asztalra, sőt, ugyanilyen hosszú listát lehetne gyártani alkoholista/drogos férgekről, akik meg legalább ennyit ártottak, mint amennyit a te 2 perces listád tagjai használtak a világnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.08. 12:02
Asszem félreérted a listázás okát, mert én is a te véleményeden vagyok. Valahol lentebb volt egy állításom (megértem hogy nem olvastad el, hosszú), hogy az alkoholista/drogos nem automatikusan egy káros elem a társadalomba. A károsságot más határozza meg.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Axane
2014.08.08. 13:20
A kolléga nem arra akart célozni, hogy ha valaki alkoholista vagy drogos az gond (persze gond, de leginkább saját magának és közvetlen környezetének). A probléma ott kezdődik, ha valaki ezt nem _kizárólag_ a saját kárára végzi, értsd betépve autókázol. Én pont leszarom ha beletekered magad a villanyoszlopba, de amint azon az úton nem vagy tök egyedül, onnantól kezdve bizony már káros elem vagy, nem kicsit. Lehet hogy éppen 20/20 alkalommal mákod van és nem ölsz meg senkit, de ez nem jelenti azt, hogy ez így oké.
Nem reagálnék mindenkire a listádról, de kapásból az első név, most komolyan? Szerinted amiről ismerjük azt az embert, annak a közelébe engedték volna, ha iszik? Lehet, hogy alkoholista lett később, de hogy közben nem ivott azt azért adjuk meg, és akkor kimondhatjuk, hogy alkoholistaként nem ért el pont semmit. Az, hogy 1 festő betépve rajzolgat, mert akkor szállja meg az ihlet, hát legyen, de ugye teszi ezt otthon a pincében, és maximum magát szúrja le közben az ecsettel, de egy kísérleti fizikus, vagy űrhajós, pilóta, sportoló, bárki aki nem egyedül végzi a tevékenységét (vagy mondjuk robbanóanyaggal dolgozik) nem érhet el szart sem, mert egyből elküldik, mivel veszélyt jelent. Ja, oké legyen igazad, Nagy Sándor esetleg lehet, hogy csatt részegen hozhatott háborús döntéseket. Neki mennyi köze is van a mi társadalmi berendezkedésünkhöz vagy a NAVhoz úgy bő 2300 év távlatából ?
Abban igazad van, hogy nem szabad korlátok közé szorítani az embereket. engem nem zavar ha iszik valaki, az se ha heroinfüggő, ha nem számomra fontos ember, akkor pont leszarom, egész addig, amég mondjuk a pincéjébe bezárva lövi magát, ahol még csak véletlen sem árthat senki másnak, az viszont, hogy ezt mondjuk 1 Pest belvárosban teszi, az teljesen elfogadhatatlan, én se rohangálok az utcán random lövöldözve, és mondom, hogy eddig úgyse találtam el senkit, mire fel a hiszti.

Egyébként a vita 90%ának semmi köze a hírhez még mindig, miszerint is a drága NAV szarik bele, hogy téged vagy a gyerekeidet megvédje a lehetséges egész vagyon elpörgetésétől. Mindössze arról van szó, hogy valaki elböffentette nekik, hogy bakker mekkora lóvék mozognak ott, amire jó szokásához híven egyből le is csapott, mert milyen már, hogy van olyan dolog a világon, amit ő nem adóztat meg. Következő lépés az lesz, hogy az MMOban lootolt goldod után is adózni fogsz, mert ugye úgyis eladod majd forintért....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Csimbee
2014.08.08. 13:37
Nem akarok ezen tovább vitázni, hiszen egyértelműen más véleményen vagyunk. Részemről az alkoholista / drogos - sőt az összes többi mostanában divatos 'stílusirányzat' - is káros a társadalomban.

Akiket felsoroltál, azok nagy része nem volt drogfüggő, maximum bevallottan kipróbálta a cuccot, vagy egészségügyi problémáját próbálta orvosolni ezúton (mint pl Edison az alvászavarát).

És nem hiszem, hogy a több százezer alkoholista / drogos - akik mellesleg tönkretették magukat, családjukat, környezetüket - mellett releváns lenne az, hogy volt 10 aki csinált valami mást is.

És továbbra is tartom, hogy ezen hatások borzalmasan károsak, és kifejezetten a gyerekek veszélyeztetettek. Meg lehet nézni egy iskolai tanórát, egy edzést, vagy bármit, ahol elég ha van egyetlen bomlasztó gyerek, és a többieknek máris eltereli a figyelmét, hátráltatja akadályozza őket a tanulásban. (és maradjunk annyiban, hogy általában nem a legjobb magatartású és tanulmányi eredményű kölyök fog alkoholizálni, drogozni, bandázni).

Az, hogy a nagy 'művészek' 'celebek' drogozásával van tele a média, az pedig már csak olaj a tűzre. Hiszen a gyerek mit lát? "Nézd apa, ők gazdagok, sikeresek, pedig drogoznak, isznak stb..." Arról persze nem szól a fáma, hogy amúgy család nélküli és üres életet élnek.

Manapság menő 'másnak' lenni, drogosnak, alkoholistának... emó meg buzi felvonulás... lehet hogy én vagyok korlátolt, de ne mond már nekem, hogy ami jelenleg a társadalomban zajlik, főleg a fiatalok körében, az elfogadható, követendő, de legfőképp hogy normális...
(és akkor még biztassuk őket a szabadság nevében?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. eriol Axane
2014.08.08. 14:00
Nem, a probléma ott kezdődik ha valaki annyira felelőtlen, hogy különböző szerek hatása alatt vezet. Merthogy nem a szer kényszeríti rá, hogy most menj és vezess nem is az esetleges függősége, normálisan is úgy gondolja, hogy ez teljesen rendben van így hogy ő ilyen állapotban vezet. Így ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki iszik vagy drogozik, mert a felelőtlen / közveszélyes sofőr különböző szerek nélkül is felelőtlen / közveszélyes sofőr és ember. De nem próbálom tovább taglalni a kettő közötti különbséget, aki ennyiből nem érti mire próbálok kilyukadni, annak már nincs nagyon mit mondanom.
A listához való hozzászólásod meg szerintem csak piszkálódás, mivel azon sztereotípiádon alapul, hogy szerinted hogy élték az életüket és hogy reagáltak az emberek a környezetükben és milyen állapotban "alkottak". De ilyen magánéleti részletekről valljuk be, nem sokat tudunk. És ugye a listán több nagy reál tudományokban sikeres ember is van. A lista pedig azért került oda, mert Csimbee kérdezte, hogy voltak e egyáltalán ilyen emberek, és nem azért mert bármilyen pozitív vagy negatív véleményt nyilvánítanék ezen emberek életviteléről. Egyszerűen: voltak / vannak.
Viszont a többivel egyet értek, amíg nem dörgöli a képembe erőszakosan hogy neki milyen átlagtól eltérő szokásai vannak, és ezzel nem okoz károkat se, csinálja. Ha ismerős, max megkérdezem, hogy te most miért is csinálod ezt..? Aztán beszélgetünk róla.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.08.08. 14:17
Tényleg más véleményen vagyunk, mert én különbséget teszek függők / droghasználók között is, és nem egy nagyként, negatívan bélyegzem meg őket. És ezt nem egy légből kapott vagy divatos ideológia miatt teszem, hanem számomra megfelelő mennyiségű valós tapasztalat alapján. A listáról meg nem mondtam, hogy drogfüggő lenne bármelyik is. Te általánosítottál, elsősorban amikor Steadywarp -ra mondtad, hogy majd az elvonó és egészségügyi kezelését neked kell fizetned. És ha nem is akartál személyeskedni, ez azért elégé sikerült.
Az alsó 3 bekezdéseddel, meg tökéletesen egyet értek. Rossz példa áll az fiúiság előtt, de ez nem a sör vagy a bor vagy egyéb szerek hibája hanem a társadalomé. Ha sikerül normális keretek között felnőnöd képes leszel úgy fogyasztani alkoholt, hogy az neked jó legyen és ne károsítsd a környezeted se. A lényeg a tudatosság, hogy miért használod és az egészséges személyiség. Ehhez pedig a nevelés és egy egészséges társadalom szükséges.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Steadywarp Csimb...
2014.08.09. 11:23
Mit szabad és mit nem, mit tegyek és mit nem tehetek,
mert hogyha jó leszek, majd szabad leszek....
amúgy jól látjátok el fogok menni Akár milyen is vagyok, de jólképzett ,precíz megbízható munkaerő vagyok egy hiányszakmában! Akármikor találok bárhol állást. Nem én fogok veszíteni azzal, ha innen el megyek , ha nem ti!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. matyi009
2014.08.09. 12:42
*franc03
ejha szép komment. Sajnos a dolgok átlátása nem mindig egyszerü.

Hát a kommentek után én büszke vagyok hogy magyar vagyok, mert ilyen szókincs ninsc külföldön
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. raiden
2014.08.10. 19:03
Hát, jogos a két pont a ládikázás miatt.

Ez nekem már a lolban is szúrta a szememet kicsit (a ládikázás), de ott legalább meghatározott érték feletti volt a nyeremény(drágább volt a nyeremény, mint a ládika - ha megvásárolod), és permanens. Nem játszhattad/veszthetted/adhattad/cserélhetted el. Limitálva volt a naponta ajándékozható ládák mennyisége, 2 hete barátlistán kellett lennie annak, akinek ajándékoztál, és legalább 10-20. szintűnek kellett lennie mindkét félnek - bár havi szinten simán el lehetett költeni 60.000-et még így is, ami szerintem jelentős összeg.

Mivel én már nem játszom a CS-vel, és nincs meg nekem a CS:go, de ha tényleg fel lehet tenni tétnek megvásárolt skineket, és el lehet veszteni ezeket, akkor végképp jogosnak érzem a nav cselekedetét, és ezután nem lepődnék meg, ha a LoL-ban is egy új oldalt nyitna meg a launcher.

Mivel én a feltétlenül szükségesnél többet nem költök egy játékra, így nem is nagyon foglalkoztam ezekkel a kérdésekkel, de így, hogy szó esett róla... nem hittem volna, hogy ezt mondom, de egyet értek a navval
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!