iPon Hírek

Ray Tracing gyorsítókártyák profi felhasználásra

Dátum | 2013. 02. 01.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

Az Imagination Technologies jóvoltából megszületett a Caustic Series2-es Ray Tracing gyorsítókártya család, amely első körben két modellt tartalmaz. A Caustic Series2-es család tagjai grafikus tervezőprogramokhoz kínálnak hardveres Ray Tracing gyorsítást. Az új bővítőkártyák a világ első olyan lapkakészletét alkalmazzák, amely kifejezetten Ray Tracing feladatok gyors elvégzéséhez lett kifejlesztve - segítségével a munkaállomások teljesen interaktív Ray Tracing támogatást kapnak, ami jelentős mértékben javítja a produktivitást. A dedikált gyorsítókártyáknak köszönhetően a Ray Tracing-gel kapcsolatos renderelési feladatok valós időben végezhetőek, azaz a korábban megszokottal ellentétben nem kell hosszú percekig várnunk, ha egy változtatás eredményeit látni szeretnénk 3D-s modellünkön. Az új gyorsítókártyák minden olyan alkalmazásban használhatóak, amelyek rendelkeznek PowerVR OpenRL, illetve PowerVR Brazil SDK támogatással. Ilyen például a Maya, ami a Caustic Visualizer for Maya szoftver segítségével tudja kiaknázni a friss Ray Tracing gyorsítókártyákban rejlő lehetőségeket. Az említett szoftver, vagyis a Caustic Visualizer for Maya ajándékba jár az új gyorsítókártyákhoz - a szoftvert kereskedelmi forgalomban egyébként 299 dollárért lehet megvásárolni.

R2100
A Caustic Series2-es Ray Tracing gyorsítókártyák között két modellt találunk: az egyik az R2100-as, míg a másik az R2500-as típusjelzést kapta. A kisebbik modell PCI Express 2.0 x8-as csatolófelületet használ és egyslotos, felezett hosszúságú bővítőkártya formájában érkezik. A kártyán egy Caustic RTU (Ray-Tracing Unit) chip lapul, amelyhez 4 GB-nyi fedélzeti memória kapcsolódik. A rendelkezésre álló memóriamennyiség jóvoltából akár 60 millió háromszöggel is végezhet műveleteket a rendszer. A speciális chipet kisméretű aktív hűtéssel látták el. Maga a bővítőkártya maximum 30 wattot fogyaszt, így a PCI Express sloton keresztül veszi fel a működéséhez szükséges áramot.

R2500
Az R2500-as modell már egy komolyabb termék, amely szintén egyslotos felépítéssel bír, viszont már teljes hosszúságú PCB-t alkalmaz. Ezen a modellen két darab RTU chip található, amelyek PCIe hídchip segítségével működnek együtt. Fedélzeti memóriából nem kevesebb, mint 16 GB-nyi jár - ez a mennyiség már 120 millió háromszög "kezelésére" is elegendő. A PCI Express 2.0 x16-os csatolófelületet alkalmazó újdonság maximum 65 wattot fogyaszt, azaz nem igényel külön külső tápellátást.
Az új bővítőkártyák Windows Vista és Windows 7 támogatással érkeznek, és mind 32-bites, mind pedig 64-bites operációs rendszerek alatt üzemelnek. Az R2100-as modell 795 dollárba, R2500-as társa pedig 1495 dollárba kerül. Az újdonságok forgalmazása elsőként az Amerikai Egyesült Államok területén indult meg, de a termékek Európában és Ázsiában is elérhetőek lesznek, méghozzá rövidesen.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. Gpety
2013.02.01. 10:58
Kívánom, hogy sikeres legyen a dolog, hátha egyszer a játékok terén is érvényesül a Ray Tracing. Csak az a baj, hogy ha sikeres lesz, akkor meg jó eséllyel a jóval nagyobb hardveres cégek is foglalkozni kezdenek majd a dologgal és vagy tönkremegy a gyártó cég, vagy felvásárolják. Igaz, ha nem lesz sikeres, akkor is tönkremegy.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller
2013.02.01. 11:01
Real-time ray tracing egy videójátékban durva dolog lenne. Bejönne még egy kártya a VGA és Hangkártya mellé, mindenki Ray Tracinges karit venne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Gpety
2013.02.01. 11:17
Ha játékokban lesz is jövője az RT-nek, akkor az csak úgy képzelhető el, hogy a GPU számolja. Az Ageia is elbukott a Physx kártyájával és a Geforce-ok szépen számolják. Az itt lévő csipek méretéből, hűtéséből és fogyasztásából kiindulva nem egy ördöglakat lehet a hardver, be tudnák egy GPU-ba is zsúfolni a többi komponens mellé, vagy akár lehet, hogy némi fejlesztéssel a GPU maga tudná az RT-t megfelelően számolni. Ez akár működhetne is egy Quadro, vagy Firepro kártyánál. DE. Az, hogy a modellezők real time tudnak RT-t használni, az nem azt jelenti, hogy másodpercenként legalább 25-30 képkockás (vagy akár 1 képkockás) frissítésre képes a cucc, ami pedig játékok alatt elengedhetetlen lenne. Gondlom úgy működhet a dolog, hogy a változtatásokat néhány másodperces késéssel leköveti, nem kell órákig renderelni szoftveresen az RT-t. Szóval az itteni csipektől klasszisokkal bonyolultabb kellene, hogy RT-s játékot futtassunk. De a jövő még sok mindent hozhat, az Nv foglalkozik a témával.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Leeroy
2013.02.01. 11:43
Az Ageia kvázi nem elbukott, hanem az NV felvásárolta.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Gpety
2013.02.01. 11:50
Olyan szinten bukott el, hogy az Nv még az Ageia kártyák támogatását sem hagyta meg, még a felvásárlást követő kezdeti időkben sem. Kicsik voltak, nem volt megfelelő háttér, ha az Nv (vagy valaki más, nagy) nem lát potenciált a Physx környezetben, akkor mára nyoma sem lenne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. s.donat
2013.02.01. 12:11
Sima videokártyával is van már real time rendering, nem kell hozzá 1500 dolláros kártya
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ByrDer
2013.02.01. 12:27
Blender Cycles renderere is valós időben 'raytracingel' (egyebek mellett) CUDA-val. Luxrender opencl-el is tudja ezt (megy AMD-n is.. nem is akárhogy, amdk sokkal erősebb gpgpuk amióta nvidia lebutította a 6xx széria compute teljesítményét)

Nem olyan nagy szó a valós idejű raytracing mint 5-6 éve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Gpety
2013.02.01. 12:45
s.donat: azért a "sima" videokártya a linkelt videón 2db GTX680 (Igaz a Kepler ilyen célra állítólag sokkal rosszabb, mint a Fermi.) A két darab GTX 680 kb ezer és 1500 dolcsi közt van. Nem is számolva a 2db Xenon x5650 árát, amik ráadásul 4Gh-zra vannak húzva. Emellett a renderelés nem is terjed ki az egész területre, hanem csak ablakban megy, ráadásul igen egyszerű modelleken, sehol egy mozgás, vagy fényforrás változás. Messze van az, hogy olcsón legyen real time RT.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. carraroxt
2013.02.01. 13:25
NA igen, ez a videó vagyon messze volt a sima hardveretől, meg a valós időtől is. Viszonylag egyszerű modellel is kevesebb mint 1/3 fps-t tudott kipréselni magából, max 720p-s felbontáson...
Van egy olyan gyanúm, hogy azt is zömében a processzorok számolták.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. carraroxt
2013.02.01. 13:29
Na ez Ray Tracing: [LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Szefmester
2013.02.01. 13:56
Az NV nem azért nem támogatta az aegiát mert az rossz volt és megbukott. Simán nem akarta hogy más által gyártott (módosított VGA) kártyák termeljenek pénzt, miközben ATi karik mellé pakolják be. Nekik az kellett hogy -ha már NV volt az alapkártya- a saját termékeiket vegyék az emberek, és ezt csak NV-s VGA-k használhassák ki. Ezt sikeresen terjesztették a tisztességtelen lefizetünk mindenkit módszerrel az ingyenes alternatívák mellett. Az egész "nem kell a játékosoknak a physix" kijelentésük pedig csak arra volt jó hogy lejjebb nyomják az árát az Aegiának a felvásárláshoz. Undorító dolog volt tőlük.

Nagyon örülök hogy egy új szereplő jelenik meg a piacon, még ha ez eléggé célhardver is. Pár év múlva -ha nem terjed el addigra a magasabb felbontás- talán megjelennek az első társkártyák amik már RT-ben renderelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Gpety
2013.02.01. 14:45
Az Ageia, mint cég kicsi volt és nem tudott érvényesülni, ezért önmagában elvérzett, de legalább a "csúnya, gonosz" Nvidia megvásárolta őket a Physx licensszel együtt. Sajnos, mint különálló hardver bukás volt, drága is volt, mindenki ezt jósolta nekik. Az meg, hogy a megvásárlást követően az addig legyártott és meglehetősen kevés számban eladott Ageia kártyák mehettek a kukába nem volt meglepő és még csak nem is igen kell miatta az Nv-t megfeszíteni. Egyrészt ők ezért pénzt adtak, másrészt meg minek vesződjenek, öljenek pénzt egy bukott és a felvásárlást követően már nem gyártott hardver támogatására, mikor a Geforce egy GPU-ban képes a grafikát és a fizikát is számolni.
Más kérdés, hogy ha az Ageia cég tönkrement volna, vagy más veszi meg a Physx jogokat, akkor talán a játékkészítők licenszelhetnék, vagy akár extrém esetben szabadon felhasználhatnák a Physx grafikus motort és képes lenne gyorsítani a geforce és a radeon is. Sőt, tuti klasszisokkal több physx-es játék lenne. De nem így történt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Szaandrea
2013.02.01. 20:21
Profi kártya, de az ára nem elszállt. Ez kitermelődik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Szaandrea
2013.02.02. 08:58
:ByrDer
Ez igaz, de nem 3.4 m polival és szőr - üveg stb, ahogy a demo mutatja. carraroxt linkjét nézd meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!