iPon Hírek

Red Dead Redemption: Nyers és véres

Dátum | 2009. 05. 13.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Rockstar társalapítója Dan Houser komoly portrét kívánt festeni a Vadnyugatról a Red Dead Redemption-ben: "Nem akartuk, hogy olyan hangulata legyen, mint egy szombati tévé shownak, vagy egy Western matiné filmnek, ahol a lelőtt emberek megrázkódnak és gyorsan meghalnak, óvatosan, nehogy valami több is látsszon a filmben. Egyszerűen nem akartuk, hogy a Red Dead Redemption olyan legyen mint a 'Farm ahol élünk'."

"Úgy gondolom, hogy szükség volt rá, hogy valamennyire véres, hátborzongató és erőszakos legyen. Ez kellett, hogy megkapja a súlyt és komolyságot amit szántunk neki. Így hitelesen le tudtuk festeni a karaktereket és a világot, ahol az erőszak nyers és visszataszító. Nem lesz olyan benne, hogy igaz embereket lőnek le, akik aztán magasztos méltósággal halnak meg, mert nem olyanok. Lelövik őket és ők félve és nyomorultul halnak meg, ahogy mindenki más is tenné. Ez az a valami amit meg akartunk fogni."

                          


Az 1800-as évek végén az Egyesült Államok és észak Mexikó között dúló erőszak viszont nem az egyetlen dolog volt, amit Houser meg akart ragadni. A másik téma a rasszizmus, ezzel viszont igyekeztek nagyon taktikusan bánni.

"Nem nyúlunk bele túlzottan az időszak faji megkülönböztetéssel kapcsolatos problémáiba, mert ez egy elég kényes terület. Inkább csak érintjük ezeket a dolgokat. Elkerültük az ezzel kapcsolatos feszültséget, inkább csak a hozzáállásra koncentráltunk. A kutatómunkánk során rengeteg nyelvi durvaságra leltünk - nem mintha nagyon visszariadnánk a csúnya szavaktól -, de az emberek elképesztően ellenségesen illették egymást."

A Red Dead Redemptiont még februárban jelentették be. A játékban John Marston bőrébe bújhatunk, egy törvényen kívüli bankrablóéba, aki azt hitte fordítani tud az életén, de aztán rájön, hogy ez lehetetlen (mint Clint Eastwood a Nincs Bocsánatban).

A játék sztorija 3 helyszín körül összpontosul majd. Ezeken a helyeken küldetéseket vehetünk fel, körülbelül úgy mint a GTA-ban. Persze nem lesz annyi küldetés mint abban, de meglesz a szabadságunk,  hogy azt és akkor csinálunk, amit és ahol amikor akarunk. Ezeken túl lesznek egyéb feladatok és lehetőségek is, amikkel elüthetjük az időnket, így például levadászni 40 féle állatot pénzért és egy extra kosztümért. (Lesz pár ilyen "achievement" ami aztán egy ruhával honorál minket a végén.)

Ha elsütjük megbízható kis hatlövetűnket egy városban, akkor számíthatunk rá, hogy az pár NPC karakter üldözni fog minket (azaz Wanted poszteren mosolygunk majd vissza magunkra). A hírnevünk a körözés szintjével egyenes arányban nő, számíthatunk tehát arra, hogy az ember velünk szembeni hozzáállása megváltozik.

Ezen kívül lesznek még mini játékok is, mint kártyázás, ivászat, bunyó és így tovább. Nagyobb hangsúlyt fektetnek a karakter interakciókra és dialógusokra is. "Itt a Rockstarnál imádunk dialógusokat írni. Több tízezer sornyi beszélgetést szoktunk a játékainkba tenni, itt sem lesz ez másként!" Sokszor találkozhatunk majd a világban tőlünk független eseményekkel is, amiket érdemes figyelemmel követni. Így például katonák átráncigálnak az utcán egy tucat sorba állított férfit, falhoz sorakoztatják őket, majd...

A Red Dead Redemption ősszel jön majd ki PS3-ra és Xbox 360-ra.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!