iPon Hírek

Rendezőt váltott a Final Fantasy XV

Dátum | 2014. 09. 22.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Még 2006-ban PS3-ra jelentették be a Final Fantasy Versus XIII-at, és ugyan sokan (köztük mi is) azt hittük, hogy valószínűleg már sosem fog megjelenni, tévedtünk. A játékot átnevezték Final Fantasy XV-re, és tavaly a PlayStation 4 leleplezésével együtt mutatták be újra. Fontos megjegyezni, hogy ugyan a projekt hivatalosan nyolc éve létezik, de ahogy például a Diablo III esetében sem, itt sem ugyanaz a játék készül ennyi ideje. Többször újrakezdték ugyanis, legutóbb 2012-ben, amikor is a Square Enix vezetősége és a Final Fantasy-sorozat legfontosabb fejlesztői eldöntötték, hogy címet váltanak, és már az új konzolokra adják ki a játékot. A Final Fantasy XV mögött az utóbbi nyolc év jelentős részében a korábbi Final Fantasy-designer és a Kingdom Hearts-játékok fejese, a legendás Tetsuya Nomura állt. Nomurának azonban számos más feladata van a Square Enixnél, többek között például a Kingdom Hearts III fejlesztését kéne vezetnie, így került 2012-ben a projekt élére Hajime Tabata, aki ugyan egész életében Final Fantasy-rajongó volt, számozott részen még nem dolgozott - viszont ő dirigálta a Final Fantasy Type-0, a Crisis Core: Final Fantasy VII és a Final Fantasy Agito fejlesztését.
Hajima Tabata, a játék új rendezője
Zökkenőmentes váltás Amikor Tabata átvette Nomura helyét, a két direktor hosszasan és alaposan egyeztetett arról, milyen irányba kellene elmennie a Final Fantasy XV-nek. Tabata elmondta, hogy a legfontosabb karakterek, mint például a főszereplő Noctis, szinte érintetlenül megmaradtak, mint ahogy a Nomura számára nagyon fontos autó is, amivel utazhatunk majd a játék világában. Miután Tabata került az élre, számos változás is történt azonban. Korábban külön dolgozott a játékot és a motort fejlesztő, valamint a CG csapat, ám ezeket gyorsan összevonták, hogy jobban és hatékonyabban tudjanak együttműködni. Elmondása szerint a Final Fantasy XV jelenleg körülbelül 55-60%-ban van kész, ez azonban nem azt jelenti, hogy a nyolc év alatt eddig jutottak - ez körülbelül az utóbbi két év munkája. "Jelenleg a grafikai színvonal olyan 70%-os, és reméljük, hogy a demóra el tudjuk érni a 80%-át annak, amit a végleges játékban szeretnénk kihozni belőle" - mondta Tabata a jövő tavasszal érkező demóról. És ha már az autóról van szó: ez a készítők szándéka szerint a szabadság jelképe lesz, mellyel bátran utazhatunk majd távolabbi helyszínekre is, és amit egyébként mi magunk is vezethetünk, vagy bekapcsolhatjuk a robotpilótát. "Fontos volt számunkra a szabadság és a nyitott világ érzése. De ez nem teljesen nyitott világú játék, az ugyanis kivégezné azt, ami a Final Fantasy lényege - a drámai és filmszerű történetmesélést. Ezért úgy egyensúlyoztuk ki a játékot, hogy azok is megtalálják benne a számításukat, akik a klasszikus Final Fantasy-élményt keresik." Megküzdöttek a hardverrel A PlayStation 3 a legtöbb fejlesztőcsapat számára hatalmas problémát és leküzdendő akadályt jelentett. A Final Fantasy Versus XIII fejlesztése közben rengeteg technikai akadályba ütköztek, melyek elhárultak az új konzolokkal. Az új platformokon két év alatt többet haladtak előre, mint korábban hat év alatt a PS3-as korszakban. Tabata szerint ha a Final Fantasy XV folytatásai is ezekre a platformokra készülnének, és azoknak a fejlesztését is ő irányítaná, akkor még gyorsabbak lehetnének: "Ha ugyanezekre a platformokra dolgoznék ugyanezekkel a folyamatokkal, akkor a fejlesztés menete sokkal gyorsabb lenne. Egy folytatás jóval hamarabb elkészülhetne, mint három-négy év". Hosszú demó lesz Maga a demó egyébként a játék kezdőterületét mutatja be, és lesz benne lehetőség autóvezetésre is. Tabata szerint, ha autóval közlekedünk, akkor körülbelül 3-4 órás játékra számíthatunk, ha gyalog fedezünk fel mindent, akkor ennél jóval többre. Mindenképpen lesz a demóban egy kazamata is, bár főellenség sajnos nem. Az mindenesetre biztosnak tűnik, hogy a demóban is megcsodálhatjuk majd a játékba épített új időjárási rendszert: eső után tócsák lesznek mindenhol, a karakterek haja és ruhája vizes lesz, és ahogy kisüt a nap, elkezd majd minden felszáradni. Ezen kívül igazi napszakváltásokra is lehet számítani (játékmenet videót a tegnapi Aprók nagyban EXTRÁban találtok).
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Shinjiii
2014.09.22. 17:19
Ez is lehet a késé oka, de én pont, hogy örülök ennek, a Crisis Core egy felejthetetlen darab, tele érzelemmel és művészi zenével. Már csak az hiányzik, hogy Takeharu ishimoto komponálja alá a zenét és tuti darab...

Habár igaz, amit felépített a CC-vel, azt úgy is baszta el a Type-0-val...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!