iPon Hírek

Rendkívül strapabíró HDD-k autóipari felhasználásra

Dátum | 2013. 09. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

A HGST egy új, kifejezetten autóipari felhasználásra szánt merevlemez-családot mutatott be, amely az Endurastar szériát erősíti. A J4K320-as családban 80 GB-os, 100 GB-os, 200 GB-os, 250 GB-os és 320 GB-os modelleket találunk, amelyek megbízhatóan üzemelnek még a legszélsőségesebb körülmények között is. Az új sorozat tagjai bevált technológiákra alapoznak, a legnagyobb adattároló kapacitást kínáló tag pedig piacvezető terméknek tekinthető, ugyanis 320 GB-os adattároló kapacitásának köszönhetően 220%-kal több tárhelyet kínál, mint elődje. Hasonló terméket jelenleg egyetlen gyártó sem kínál ekkora adattároló kapacitással. Az autóiparba szánt adattárolóknak igen komoly teszteket kell kiállniuk, ugyanis az ezeknek termékeknek rendkívül mostoha körülmények között is megbízhatóan, stabilan kell teljesíteniük. Mindegy, hogy az Alpokban autókázunk-e a téli zimankóban, vagy a Szahara homokdűnéit másszuk meg az 50 Celsius fokos hőségben - a merevlemeznek állnia kell a sarat. Az Endurastar J3K320-as sorozat tagjai az említett körülmények között tökéletesen helytállnak, ugyanis 5500 méteres tengerszint feletti magasságig üzemképesek, méghozzá a -30 Celsius fok és + 85 Celsius fok közötti hőmérséklet tartományon belül. Az adattárolók üzem közben immár 300G-s terhelést is kibírnak, kikapcsolt állapotban azonban 800G-s erőhatás is érheti őket, ami igen jól hangzik, hiszen így sérült utakon, illetve komoly terepen lavírozva sem kell félni az adattároló, illetve az adatok sérülésétől - persze ehhez az autónak is partnernek kell lennie a mókában.

A fentebb említett, kétségtelenül igen-igen impozáns értékek a HGST 2006-os szabadalmának köszönhetőek. Akkoriban a gyártó levédette a Thermal Fly-height Control (TFC) technológiát, ami segít az extrém hőmérsékletváltozások és a tengerszint feletti magasság változása miatt fellépő, a HDD író/olvasó fej és a média közötti távolság-változások kompenzálásában. A HGST emellett úgy tervezte és tesztelte az új adattárolókat, hogy azok a legtöbb ipari szabvány követelményeit messze túlteljesítsék. Az Endurastar J4K320-as sorozat tagjai egyébként a második olyan autóipari merevlemez-generációnak számítanak, amelyek alkalmazzák a fentebb említett TFC technológiát. Az újdonságok merevlemezkorongjai adattároló kapacitástól függetlenül 4260-as percenkénti fordulatszámmal üzemelnek, maguk a merevlemezek pedig SATA 1,5 Gbps-os csatolófelületen keresztül kapcsolódnak az adott rendszerhez. A termékek átlagos késleltetési ideje 7,04 ms, az átlagos olvasási keresési idő pedig 13 ms. A 8 MB-nyi bufferrel ellátott adattárolók alvás közben 0,14 wattot, készenléti állapotban 0,2 wattot, üresjáratban 0,8 wattot, írás és olvasás közben pedig 2,15 wattot fogyasztanak. A HDD korongok felpörgetésekor a fogyasztás 6,5 wattra ugrik. A termékek üresjáratban 24 dB(A), terhelés közben pedig 30 dB(A) zajszintet produkálnak. A 2,5 colos formátumú, 9,5 milliméter magas adattároló formájában érkező autóipari merevlemezek könnyedén alkalmazhatóak a tradicionális, illetve új tervezésű rendszerekhez, ami nagy könnyebbséget jelent a gyártók számára. A HGST Endurastar J4K320-as merevlemez-család tagjainak szállítása már megindult. Arról nem érkezett információ, hogy az újdonságok pontosan mennyibe kerülnek majd, de mivel főként komplett autós szórakoztató- és információs rendszerek részeként érkeznek, így ez az adalék talán nem is annyira fontos.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. mikej95
2013.09.30. 14:43
Ha 1 árban lesznek a hasonló méretű SSD-kkel, akkor nem lesz sok értelme.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. fagy
2013.09.30. 15:00
Impozáns adatok egy precíziós finommechanikai eszköztől, de meg kellene ismertetni a HGST-vel az SSD-t! Feltalálta valaki a kereket a XXI. században...
Egyetlen érték amelyben egy mezei SSD hátrányba kerülhet, az a -30°C. Ezen van mit csiszolni a teljesen elektronikus adattárolónál, de ez nem komoly probléma, legfeljebb drágul egy keveset.
Mindenesetre csodálatos teljesítmény ez a HDD család, de megkésett egy kicsit.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. TeeJay
2013.09.30. 18:05
miért ártana egy SSD-nek a hideg? szerintem egy vinyónak sokkal jobban árt mivel fém van benne aminek elég komoly a hőtágulása hideg/meleg hatására...
egy SSD-ben van egy NYÁK rajta pár flash chip egy RAM meg egy vezérlő és szevasz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. fagy
2013.10.01. 19:56
" Operating Temperature: 0C ~ 70C
• Storage Temperature: -40C ~ 85C
• Shock Resistance: 1,500G (@ 0.5msec half sine wave)
• Vibration Resistance: 15G / 10 ~ 2000Hz w/ 3 axis "
Ezek egy átlagos SSD adatlapjáról vett értékek, én mondjuk zimankóban is használnám, de a félvezetők rosszabbul hozzák a formájukat hidegben, mint melegben
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. budspencer
2013.10.02. 00:15
Azt felejtitek el, hogy az SSD-ből 300 GB = 160e FT, míg HDD-ből 300 GB = 11e ft. Ha az autóipari HDD 2x drágább lesz, még akkor is bőven versenyképes. Itt nem az a cél hogy 10 sec alatt bootoljon a winfos. Arról nem is beszélve, hogy a HDD lealázza az SSD-t, írási ciklusokban, ami nem egy hátrány ha pl kameraképet rögzítünk. Ennyit az "elavult" technikáról. Sőt, ha kiskerben kapható lesz én elgondolkodom, hogy ilyen másodlagos tárat rakok a gépembe.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. djalienecs...
2013.10.02. 13:00
Nem tudom mikor ellenőriztél utoljára SSD árakat, DE itt van pl egy Corsair, ami 360 GB és csak 87.000Ft. Garantálom, hogy az a HDD sem lesz olcsóbb (ismerem a speciális/ipari felhasználásra szánt eszközök árait!!), viszont csak SATAI-es -> garantált a 30- 40 MB/s-os olvasás/írás.
Nekem is az SSD jutott eszembe egyből, a 0,01ms-os késletetésével és a 500-600MB/s-os írás/olvasásával. Ezt egy winyó se veri meg, legyen 10.000fordulat/perces raptor vagy akármilyen hiper-szuper cucc, főleg nem normál használat mellett! Ezek a paraméterek pedig csak majd fentebb kúsznak az idő előrehaladtával. Már most is vannak PCI-E-s SSD-k amik 2GB/s-al dolgoznak. De ugye jelen esetben nem a sebesség számít, csak megemlítettem.
A hőmérséklet tűrésről meg csak annyit, hogy nem sok hőt termel egy SSD, bebundázva, télire egy kis fűtéssel tuti elviselné az európai körülményeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. budspencer djali...
2013.10.04. 14:54
Mi a fenének egy autóba 600 MB/sec-es olvasás? Konfúciusz mondotta: Ne lőj ágyúval verébre!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!