iPon Hírek

Reset - előzetes

Dátum | 2012. 06. 21.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Az előzetest megtekintése után meglepő lehet, hogy a Reset mindössze két ember munkája. A két finn fejlesztő, Alpo Oksaharju és Mikko Kallinen a benchmark teszteket készítő Furutemarknál dolgoztak és ismerkedtek meg egymással, és amikor rájöttek, hogy ötleteik nagyon hasonlóak, mindketten otthagyták a céget hogy közösen elkészítsék első játékukat. Theory Interactive néven saját céget alapítottak és belefogtak a munkába. Az előzetes elkészítése, amely teljes egészében ingame jeleneteket tartalmaz tíz hónapot vett igénybe.
 

Érdekes módon bár Oksaharjunak van zenei végzettsége, a játék muzsikáját mégis a programozó Kallinen szerzi, míg kreatív partnere felelős a grafikáért és a történetért. A játékban, amelyhez az inspirációt a Portal nyújtotta egy robotot irányítunk és fejtörőket kell megoldanunk. A helyszín egy város, amelyben szabadon mozoghatunk, és a feladatokat is az általunk preferált sorrendben oldhatjuk meg és az időt is manipulálhatjuk. Végrehajtunk egy feladatot, aztán visszamehetünk az időben más feladatokat végrehajtani. Mindegyik cselekedetünk eredménye megmarad, és összefüggésbe kerül egymással. A rejtvények megoldásának segítségével fejthetjük meg aztán a nagy rejtélyt, amiről a játék szól.


A két fejlesztő szeretné, ha játékuk az alacsony költségvetés ellenére magas színvonalat tudna megütni, a filmiparból hoztak erre olyan példákat, mint a Hold (Moon), vagy a Kocka (Cube). Szerintük a látványos és technológiailag fejlett elemek elkészítéséhez elég pár tehetséges ember, a problémát a megfelelő mennyiségű tartalom létrehozása jelenti. Azt is hangoztatták, hogy olyan játékot szeretnének alkotni, amely valóban játék, nem csak interaktív film, és nem is dobál minden pillanatban valami újdonságot az ember arcába, mint a mai FPS-ek legtöbbje. A Reset környezete gondosan behatárolt, ami lehetővé teszi a csapat számára, hogy egy szépen kidolgozott játékot alkosson.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

10. myckie2
2012.06.21. 21:08
Az előzetes szerintem nagyon jóra sikeredett, inkább hasonlított egy film trailerére mint egy játékéra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. tibaimp
2012.06.21. 21:29
Örülök meg minden, de ha 10 hónapig tartott az előzetes, akkor a játék 10 évig fog tartani, hacsak nem vesznek fel még programozókat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. StevyXIX
2012.06.21. 21:43
Valószínű így akarnak támogatót (kiadót) szerezni akik a projekthez pénzt adnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. DogTheDog
2012.06.21. 22:54
Megvan mivel kevertem azt az uj mecha fps-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Norbert09
2012.06.21. 22:58
Nem rossz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. patrik2991
2012.06.21. 23:07
tibaimp, StevyXIX olvastátok a cikket??
Az előzetes elkészítése, amely TELJES EGÉSZÉBEN INGAME jeleneteket tartalmaz tíz hónapot vett igénybe. Tehát nem a videóval szenvedtek 10 hónapig, hanem a játékkal és abból vették fel. Egyáltalán nem lesz az 10 év. (Ha pedig hibás a cikk és nem ingame akkor jogos a dolog, és a videó alapján nekem úgy tűnik. Vagy 2 ember lepipálja a cryteket meg a squaret?)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tikshow patri...
2012.06.22. 08:44
várjuk ki a végét, mert a cry engine-ben az is a jó, hogy baromi jól van optimalizálva, erről még nem tudunk semmit
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. shaddam
2012.06.22. 14:22
Elhiszem hogy csicsás, már csak értelmes játékmenet kell
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. uristen
2012.06.23. 14:54
Csak nehogy az egesz gepet kelljen resetelni a jatek soran fagyasok miatt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Crytek01
2012.06.23. 19:26
Kár hogy semmi az ég világon nem derült ki a játékról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!