iPon Hírek

Részletek a sokmagos Larrabee-ről

Dátum | 2008. 08. 06.
Szerző | Gabriel
Csoport | FŐ EGYSÉG

Felfedett pár részletet amúgy indításképp az Intel a Larrabee grafikai architektúrájáról, amely egyben az első arra tett kísérlete is lesz, hogy közvetlenül szembeszálljon az AMD és az NVIDIA különálló grafikai lapkakészleteivel.

Úgy vélik ugyanis, hogy több, a különálló programszálak felismerésére tervezett (és így értelemszerűen egyszerre több szálat futtatni képes) x86-os processzormag alkalmazásával problémamentesen kiterjeszthetik a grafikai lehetőségeket - annál is inkább, hogy bevesznek a ringbe egy dedikált vektorprocesszort is, hogy besegíthessen a grafikai feladatokba.

Ezzel a megközelítéssel tehát nem csupán a modern grafikai kártyák párhuzamos számítási elvét követik maguk is, de egyben egészen új grafikai- vagy renderelési megoldások alkalmazására is lehetőséget adnak a programozóknak, akiknek ehhez semmi mást nem kell tenniük azon kívül, hogy kihasználják az új hardver lehetőségeit.

Ezen felül a Larrabee várhatóan egyre gyorsabbá is válik a továbbiakban, ahogy egyre újabb magokat kap; az Intel állítása szerint a teljesítménynövekedés akár 10%-os is lehet, bár teszteredményekkel egyelőre még nem tudja szemléltetni ezeket az értékeket.

Arra pedig már végképp nem tértek ki, hogy a megjelenés hány maggal és milyen órajellel várható, csak annyit jegyeztek meg újra, hogy 2009 vagy 2010 körül várható a megjelenésük - amikorra várhatóan már a cég fő processzorai is nyolc vagy több maggal rendelkeznek majd egyenként.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

5. szabtam
2008.08.06. 20:23
vissza a hírhez

"...egyben egészen új grafikai- vagy renderelési megoldások alkalmazására is lehetőséget adnak a programozóknak, akiknek ehhez semmi mást nem kell tenniük azon kívül, hogy kihasználják az új hardver lehetőségeit."

hát ez az: semmi mást nem kell tenniük. - hát nem fognak tenni... még ennyit sem. arra sem képesek pl. a játékírók (1-2 kivétel), hogy több magos cpu-t, és a több gpu-t rendesen kihasználják. túl macerás. de előbb-utóbb kénytelenek lesznek, nincs más választásuk.

laikusként nem látom át az akadályokat, de az ideális az lesz, amikor az alakalmazás az indításkor felméri a hardverkörnyezetet, és annyi magot használ, amennyi van. ha van, akkor 100-at. tudom, ez nem ilyen egyszerű, de ez kell legyen a programírók jövője.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Multitask
2008.08.06. 20:38
Jaja, majd aszerint választ a játék, amit felmért és ahhoz tartja magát. Pl észleli, hogy 4 magod van, akkor azokat a parancsokat indítaná, ami a 4 magosra vonatkozik. Lehet, hogy így meg kéne írniuk, az összes variációra a játékot, ami még drágábbá tenné (ami nem gyakran okoz gondot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Alamos
2008.08.06. 21:29
Majd az Intel optimalizál, és nem lesz mese. Vége a videókártyák korszakának azt csoki.
Csak telne már el az a francos 10-20 év, ami ehhez kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Alamos
2008.08.06. 21:39
ehhh, 100 megás patch. Ezek akkor tényleg bénák.
Volt és meg is van az a játékom, ami 1 DVD - 1 patch létezik hozzá, az a 2 gigás DVD-ripre jött ki, ami 1,3 giga volt vagy 1,5 giga. Az már patch. Kár hogy nem adták akkor már ki újra a játékot. Jobban jártak volna...
Programozók - inkább rendszerből káosz készítőknek mondanám, ha már én is tanultam 1 évet aztán annyira beleuntam, és rosszul voltam tőle, hogy felhagytam a kísérletezéssel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Alamos
2008.08.06. 23:36
Gee ahogy kollegának is mondtam, 3 év mire eljut egy programozó oda, hogy rendszerből káosz lesz, mert építsd egymásra elméleti matematika szerint a rendsz*rt - képzelje mindenki oda, hogy hány DOS kékhalált látott - és aztán gondoljon bele, miért lett az 1 floppy lemezes DOS-ból 4 gigás tömör gyönyör, amibe már csak beletesznek és most kezdtek el először a Vista hatására kivenni dolgokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!