iPon Hírek

Retro FPS készül Dusk címmel

Dátum | 2016. 09. 19.
Szerző | Nephin
Csoport | JÁTÉK

A retro FPS-ként meghatározott Dusk olyan alkotás, melyre ha ránézünk, azonnal láthatjuk, milyen játékok hatottak készítőjére: a források között a Heretic, a Hexen, a Doom, a Quake, de még a Redneck Rampage is megtalálható. A játék helyszíne ugyan nem a Mars, de elég okot szolgáltat arra, hogy bőrünk épségéért kelljen aggódnunk, kezdve azzal, hogy a történet elején egy húskampóra akasztva térünk magunkhoz. A hangulathoz illő muzsika Andrew Hulshult szerzeménye.
A trailer alapján gyors iramú lövöldére lehet számítani, ahol egyik szemünkkel mindig a mögöttünk lévő eseményeket kell figyelnünk, miközben alacsony felbontású textúrákkal megjelenített, középkori és modern fegyverekkel a kezünkben harcolunk az ellenfelekkel. Az arzenálból nem hiányozhat a kétkezes kasza, a mágikus számszeríj és a duplacsövű vadászpuska sem. A Dusk fejlesztője David Szymanski, aki két évvel ezelőtt már létrehozta a játék előfutárának tekinthető, szintén a 90-es évek első felének FPS-nosztalgiájára építő Pitet. A projekttel saját elmondása szerint a régi lövöldözős játékok sebességélményét, folyamatos mozgásait, kézzel készített, nemlineáris pályatervezését és tipikus látványvilágát szeretné visszahozni. Ugyanakkor el akarja kerülni, hogy a Duskot is helyenként játszhatatlanná tegyék a nagy elődökben olykor felbukkanó, zavaros, próbálkozásokkal megoldható labirintusok és fejtörők, melyek sokakat megakasztottak annak idején. A Dusk 2017-ben érkezik majd.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

17. MastR
2016.09.19. 12:05
Szerintem a retro hangulat és a pörgés nem fogja tudni eladni a játékot, a grafika miatt nem hiszem hogy sikeres lehetne. Az FPS műfaj szerintem egyike azon kevés műfajnak, aminél a grafika nagyon fontos. A régi nagy elődök amiket összegyúr a játék, koruk legszebb, legjobb grafikus motorjaival bírtak, és nagyban hozzájárult a sikerhez...
Vagy éppen az ellenkezője történik, és a Minecrafthoz hasonlóan a minimalista grafika ellenére olyan játékélményt hoz ami letehetetlenné teszi, bár ezt kétlem. Végül is semmi olyan nincs benne amit ne láttunk volna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. magerg
2016.09.19. 12:36
"...el akarja kerülni, hogy [...] játszhatatlanná tegyék a nagy elődökben olykor felbukkanó, zavaros, próbálkozásokkal megoldható labirintusok és fejtörők,"
Eh, minek? Hadd hulljon a férgese!
A játék meg úgy néz ki mint valami Quake 1 mod. Azért ennél több kéne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. LGx
2016.09.19. 13:07
ezt sosem értettem... retro így, retró úgy. ezeknek a retro egyet jelent a pixelgrafikával.
örülnék neki, ha észrevennék, hogy a korszakalkotó mivoltuk miatt tekintünk ezekre a játékokra úgy ahogy.
2016-ban (főleg majd 2017-ben) kurvakevés odarakni egy pixelhalmot az asztalra.
én alapból nem is szoktam továbblépni. meglátom a "retro" új játéknál a pixelhalmot, és annyi. nem érdekel a történet, nem érdekel mit akarnak, mert nem attól lesz jó, hogy szar látványt adok a közönségnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Asagrim LGx
2016.09.19. 13:50
Egyetértek. Attól egy új termék nem lesz retro, hogy elavult minőségi standardok szerint készül. Azt mindenki szereti elfelejteni, hogy ezek a régi, emlékezetes játékok akkoriban grafikailag a csúcsot jelentették, tehát nem a "grafikájuk ellenére" voltak szerethetőek, hanem azért, mert az adott, minden tekintetben korszerű játéknak élvezetesebb volt a játékmenete az átlagnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Pecek_2sd
2016.09.19. 16:50
Szerintem azért itt a játékmenet is erősen retro. Btw azért azt érdemes megjegyezni, hogy anno elég volt egy 3-4 fős csapat is ahhoz hogy "AAA" játékot csináljanak, mi értelme van egy 60-80-100 fős csapat munkáját hasonlítgatni 1-6 emberéhez? Ha ez is 60 euró lesz mint a retek no mans sky oké, persze, de gondolom a 10-20 eurós ársávban indul majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. zorrd023
2016.09.19. 17:12
Na ez a baj. Retro mert szarul néz ki. Pedig nem! Akkoriban néztünk hogy mi fasza már Király grafika stb. Most meg ilyen koridegen vacakkal jönnek. Nem kell über graf de akkor a játék élmény legyen állati jó. Meg ne akarják majd 2-3 ezer forintnál többért vesztegetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. predike07
2016.09.19. 18:01
Értékelem,hogy próbálnak visszanyúlni a gyökerekhez úgymond,viszont azért ennyire már ne tegyék
A doom az egész jó lett,azon az elven,hogy vegyítik a mai modern dolgokat a retroval szerintem jobban teljesítene mint így.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thestock predi...
2016.09.19. 18:38
Pont ez jutott nekem is az eszembe. Mai kornak megfelelő kinézetre,és retro játékmenetre van szükség, nem egy 1996-os termék 2017-es megjelenésére.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. sensorprim...
2016.09.19. 19:35
az első 10 másodperc után leállítottam a videót mert fájt nézni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. mikej95
2016.09.19. 20:49
A DOOM (2016) valahogy tudta hozni ugyanezt a pörgést és a retro érzést, a mai játékokra jellemző elemekkel, csúcs grafika mellett. Ráadásul a Doom (1993) szintén a csúcs volt mind grafikailag, mind játékmenetileg amikor megjelent. Ez a játék kb semmit nem tud felmutatni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Fzoltan
2016.09.20. 07:55
Nem értek egyet az előttem szólókkal. A retró érzéshez bizony hozzátartozik a pixelgrafika is. És ez nem is baj. Agyunkat elkényeztették a jobbnál jobb grafikák, semmi nincs a fantáziánkra bízva, ez nagyon jó élvezetet nyújt rövidtávon, majd később nagyobbnál nagyobb igényt. Nem véletlenül lett sikeres a Minecraft. Ott bizony igen erősen az ember fantáziájára van bízva, hogy mit is lát, megdolgoztatja az agyat, hosszú távon serkentő hatással van a kreativitásra és igaz, hogy kisebb élvezetet nyújt, de azt jóval hosszabb távon. Hasonló a mai napig óriási népszerűségnek örvendő Lego, ami szintén erre épít. Egy pörgős FPS esetén pont a pixelgrafika az, ami lehetővé teszi, hogy a játékos az eseményekre koncentráljon.
Nem azt mondom, hogy minden játéknak így kellene kinéznie, sőt! Szerintem a Dusk átesett a ló túloldalára, grafikailag jobban előre kellett volna lépni a Quake-hez képest, mondjuk egy gyenge Quake 2 szintet el kellett volna érni.
Az, hogy el fog bukni, az nem emiatt lesz, hanem az árazás miatt, gondolom ezt is a hype miatt be fogják árazni "rendesen".
Egyébként szerintem ezt az átfordulva lövöldözést már 20 éve bele kellett volna építeni minden FPS-be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. magerg Fzolt...
2016.09.20. 09:44
A pixelgrafika nem az, ami ebben a szutyokban van. Ezek csak low-poly modellek okádék low-res textúrákkal.
A pixelgrafika az pl. a Kingdomban van, de az jól is néz ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. pdx06
2016.09.21. 13:33
Nem értek egyet egyik siránkozóval sem, ezek rétegjátékok, igenis van létjogosultságuk az ilyen játékoknak. Nem véletlenül jön ki egyre több ilyen játék, például a Thimbleweed Park is és a Duke Nukem World Tour is. Attól hogy Puding Jóskáknak nem tetszik, még elférnek a felhozatalban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. thestock pdx06
2016.09.21. 22:36
Ha már ilyen szépen megszólítottad a "siránkozókat" lenne pár észrevételem. A Duke Nukem nyilván egy régen elért sikert próbált meglovagolni,így teljesen érthető hogy felhasználta azt a grafikát (ami mellesleg megjelenésekor nem volt rossz!). A Dusk nevű alkotás a 96'-os DN 3D grafikáját is alulmúlja, közben meg olyan nagy neveket említenek meg mint a quake vagy a doom amik a maguk idejében a csúcsot képviselték. Az akkori játékok tudod miért voltak jók? nem volt meg a technikai hátterük ahhoz hogy élethűek legyenek, viszont mindent megtettek hogy az adott lehetőségekből kihozzák a legjobbat. A Duskon ezt nem látni, elnagyolt munkának tűnik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. pdx06
2016.09.22. 13:47
Fogalmatok sincs erről a dologról. Megnézheted a videó alatt is hogy mekkora a like és dislike arány. Sokaknak tetszenek az olyan játékok amik visszahozzák a régi 3Dfx hangulatot grafikában és játékmenetben, na meg rengetegen építenek retró pc-ket is ezekkel a hardverekkel. Ha kiadják, akkor kiadják ennyi, akit érdekel megveszi. Inkább ez mint a sok optimalizálatlan szemét amit mostanában adnak ki. Még arra se lehetne panasz ha 12 ezerért adnák, hiszen 1996-ban is pont ennyibe kerültek a játékok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. thestock pdx06
2016.09.22. 21:39
És 1990-ban egy kiló kenyér 21Ft volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. 5hR3kY pdx06
2016.09.23. 08:13
Akkoriban 8000- Ft volt egy új játék megjelenéskor: [LINK]
A Stonekeep játékot érdemes megnézni, mivel annak a leírása is ebben a számban van, így friss megjelenés. Voltak drágábbak is mint a Phantasmagoria, de az azért volt drágább mert az 7CD-n terpeszkedett. Viszont arra leszek a legkíváncsibb, hogy ha ilyen ezer éves grafika lesz, akkor a gépigény is 1996-os lesz? Mert ha nem akkor csak parasztvakítás az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!