iPon Hírek

Riccitiello: A digitális eladások idén beelőznek

Dátum | 2011. 01. 10.
Szerző | Svindler
Csoport | JÁTÉK

Az már valószínűleg senkit sem lep meg, hogy a digitális piacterek egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az éves eladások tortájából: PlayStation Store, Xbox LIVE, Apple App Store, Android Market, Steam és társai, lehet válogatni, akármilyen platformon is játszunk, vásárolhatunk két kattintással, majd egy gyors letöltés után már játszhatunk is. A digitális disztribúció egyik nagy pártfogója az EA vezetője is, John Riccitiello, aki biztos benne, hogy idén már nagyobb lesz a digitális eladások forgalma, mint kézzel fogható társaiké. Mielőtt mindenki a fejéhez kapna, hogy ez lehetetlen, mert az emberek szeretik birtokolni a játékaikat fizikailag is, érdemes arra gondolni, hogy bizony ez valamennyire így van, de a digitális piactérhez sok minden hozzátartozik: MMO-k, mikrotranzakciós játékok, DLC-k, kisebb játékok, stb. Főleg az online játékok óriási bevételt tudnak termelni, elég ha csak a World of Warcraftra gondolunk.

Riccitiello az Industrygamersnek nyilatkozott a napokban és ott fejtette ki a véleményét a témában:

„Tudom, hogy találunk majd rá lehetőséget, hogy sok termékünket eladjuk részekre bontva is, előfizetési modellekkel és mikrotranzakciós rendszerrel. Nézzétek mit csinált a Warner és a Turbine a Lord of the Rings Online-nal. Bár még mindig úgy gondolom, hogy a bevételük jelentős része a 15 dolláros prémium előfizetési havidíjból jön össze, rengeteg ember jön és fejleszti a játékát a kipróbálás után.”

„Szerintem az ilyen üzleti modellek fognak elterjedni, mi pedig nagyon vigyázunk majd rá, hogy megfelelően árazzunk platformtól és szellemi tulajdontól függően. A legmagasabb ARPU-t (átlagos bevétel per felhasználó) elérő játékaink mind ingyenesen játszhatóak (a mérésbe csak a fizetős embereket veszik be). Gondolkozz el ezen és biztos eszedbe jut, hogy „hogyan lehetséges, hogy egy ingyenes játékért fizetnek a legtöbbet?’ Vannak játékosaink, akik 5000 dollárt hagynak ott egy hónapban, hogy a FIFA Ultimate Teammel játszanak. Pedig ingyenes (az alapjáték).”

Mint mondta, az egész kulcsa abban rejlik, hogy a játékosokra kell bízni, hogy hogyan és miért akarnak fizetni, hiszen vannak, akik egy MMO-nál például szeretik a tervezhető havidíjat, vannak akik a mikro-tranzakciós rendszereket szeretik és vannak akik szeretnek egyben lerakni egy nagyobb összeget az asztalra, hogy többé ne kelljen fizetniük. Főleg ez utóbbi lehet érdekes, mert Riccitiello azt mondta, hogy ők mindre nyújtanak példát és ez így lesz a továbbiakban is. Kíváncsian várjuk milyen fizetési modellje lesz az Old Republicnak.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. kiskoller
2011.01.11. 01:36
Guild Wars. Megveszed, játszol. Persze ott meg minden addon-patch kieg formájában jelenik meg, így az is csalóka...De még így is az a legjobb rendszer.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!