iPon Hírek

Rise of the Tomb Raider infoáradat

Dátum | 2015. 02. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A GameInformernek köszönhetően tegnap óta egy rakás újabb információval lettünk gazdagabbak a Rise of the Tomb Raiderről. Kezdjük rögtön azzal, hogy a történetet ismét az első részért is felelős Rhianna Pratchett írja. Miután az előző epizód után Lara hazatér, és misztikus, természetfeletti élményeiről beszél, gyakorlatilag mindenki hülyének nézi. Többek között ez is motiválja arra, hogy elinduljon Szibériába felderíteni egy régi, láthatatlan várost, melyet állítólag még Vladimir nagyherceg építtetett a 13. században. Az útra elkíséri Jonah, aki az előző részben a szakács megtisztelő szerepét játszotta, ám azóta Lara hűséges társává vált. A készítők nagyobb változatosságot ígérnek a környezetekben. Ez azt is jelenti, hogy nem csak a havas-hideg Szibériába kalandozunk el, hanem legalább a Föld még egy másik pontjára is. Maguk a felderíthető területek is nagyobbak lesznek, mint ahogy a menet közbeni "gócpontok" is. Lesz például egy olyan település, amit még a hidegháború alatt építettek ide a szovjetek, de azóta - állítólag - elhagyatottan áll. Persze hamar kiderül, hogy közel sem üres. Ezek a gócpontok a készítők szerint kétszer-háromszor nagyobbak lesznek, mint az előző részben.
A játékban a legfőbb ellenségünk a környezet, hiszen a hideg és a vadállatok állandó veszélyt jelentenek. Az időjárás folyamatosan változik, amire reagálnak az állatok és az emberi ellenfelek is. A túlélésünk érdekében különböző dolgokat kell begyűjtenünk és használati tárgyakat készíteni belőlük; például mérgező nyílvesszőket, csapdákat, molotov koktélt és elsősegély felszerelést. A fejlesztők tehát ráerősítenek az egyedüllét érzésére és a túlélésre. Éppen ezért a vadászat is nagyobb szerepet játszik, ráadásul néhány állat csak bizonyos időszakokban jön elő, ezeket pedig sokszor követnünk kell, így egyfajta Monster Hunter-jelleget is kap a játék. A vadászatnak több értelme lesz, mint az előző részben, ahol csak pusztán szórakozásból, XP-ért öltük az állatokat. Az alapvető játékmenet is változik. Míg korábban ha valahol harcolnunk kellett, akkor harcolnunk kellett, nem volt más megoldás. Most a lopakodás, a csapdába csalogatás, és számos más módszer működni fog. Az ellenfelek nem követnek a végtelenségig, el tudunk tűnni a szemük elől - Lara többek között tud fára mászni, és elrejtőzni a susnyásban. Hogy ez az egész flottul működjön, a fejlesztők teljesen újraírták a mesterséges intelligenciát, a hallásukra és látásukra pedig hatással lesznek az időjárási viszonyok. Larának többféle verziója lesz egyfajta fegyverből, és többfajta íj is kerül a játékba, más-más tulajdonságokkal.
És ami talán a legfontosabb: ezúttal jóval nagyobb hangsúlyt kapnak a puzzle-ök és a sírok. A készítők célja továbbra is az, hogy a környezeti puzzle-öknek legyen értelme a valósághű területeken belül, és megpróbálják a feladványok megoldásába integrálni a harcot és a platformer-részeket is. Ahogy az lenni szokott, a Crystal Dynamics egy verzióval foglalkozik. Ez az előző generációban az Xbox 360-as volt, most pedig az Xbox One-os. Elmondásuk szerint 100%-ban erre koncentrálnak, egyáltalán semmilyen megkötést vagy kompromisszumot nem kell hozniuk az Xbox 360-as változat miatt. Az utóbbira portolást teljesen külön végzi a Nixxes stúdió - ez a csapat készítette a 2013-as Tomb Raider PS3-as és PS4-es portjait egyébként. A játék a karácsonyi szezonben jelenik meg Xbox 360-ra és Xbox One-ra, de a Crystal Dynamics szerint "később egyéb platformok sincsenek kizárva".
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

13. predike07
2015.02.04. 17:57
Szerény meglátásom szerint nem a várt ütemterv szerint fogynak az xboxok
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. SgScorpion predi...
2015.02.04. 18:56
Ez... OVERKILL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. zseko
2015.02.04. 19:04
Remélem pc verziót is kiadnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. palasti7
2015.02.04. 19:58
Ez számomra hatalmas érvágás, imádtam az előző részt (PC-n) és nagyon sajnálom, hogy még jó ideig nem játszhatok ezzel a résszel (persze ha egyáltalán kiadják PC-re valaha...).
Remélem azért, hogy a játék nagy siker lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. madcaptain
2015.02.05. 02:58
Szerintem a nagyobb jelzot majd a foszereplo mellbosegere ertik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Shinjiii
2015.02.05. 08:12
A fejlesztők tehát ráerősítenek az egyedüllét érzésére és a túlélésre.

Persze, persze. Mintha az első rész előtt is ilyenekkel jöttek volna, és láttuk milyen lett. Hiszem, ha látom karácsonykor.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. maxpapa
2015.02.05. 11:06
El kell adni először egy halom XboxOne -t.Azért ebben szemét az Microsoft,egy folytatást exkluzívvá tenni.Ez nem volt szép dolog.

Állítólag 1-2 évig kell majd várni a PC -s tábornak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. vivanto maxpa...
2015.02.05. 12:01
Mert GTA5-re nem vársz már másfél éve? Érdekes, amiatt nem hisztizett senki már megjelenés előtt, és még most is relative türelmes és visszafogott módon morgolódnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2015.02.05. 13:16
A GTA5 nem egy gagyi konzolport, hanem kb szétveri minden szempontból majd a konzol verziót, ahogy GTA4 esetében is összehasonlíthatatlan volt a kettő.

Itt pusztán arról van szó, hogy eladták magukat. De remélem saját kardjukba dőlnek ezzel. Én innentől fogva már elvből sem veszek XBONE-t. És ha ki is hozzák később pc-re a fosraidert azt se fogom megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. predike07
2015.02.05. 15:06
Én egy-két egyedi játék miatt alapból nem vennék konzolt
Vagy kijön PC-re vagy nem.Nem áll meg az élet ha nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Th3Ac3 predi...
2015.02.05. 20:16
Pontosan, ezek miatt nem érdemes konzolra váltani bővel van mivel szórakozni ezen a platformon is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Norbert_B Th3Ac...
2015.02.06. 06:35
És mi történik, ha vesz valaki egy konzolt a meglévő PC-je mellé ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. predike07 Norbe...
2015.02.06. 20:05
Végül is nem sokból tart.Bemegyek egy üzletbe és megveszem.Vagy el is kötlhetem értelmes dolgora a konzol árát.Én uóbbit választom
A játék az csak játék,eddig az elmult 6 év alatt vagy 3-4 címet sajnálok,hogy nem jött ki PC-re.Na ennyiért meg nekem nem éri meg konzolt venni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!