iPon Hírek

Rob Pardo Jay Wilson védelmére kel

Dátum | 2013. 01. 21.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Jay Wilson, a Diablo 3 rendezője nemrég jelentette be, hogy távozik a csapatból, hogy más projekten dolgozzon a Blizzardnál. A fórumos búcsúját követően, az ilyenkor szokásos jókívánságok után azonban elszabadult a pokol, megjelentek a rosszmájú megjegyzések is, és voltak, akik kifejezetten örültek Wilson távozásának.

A Blizzard kreatív főnöke, Rob Pardo a hosszúra nyúlt fórum topic 106. oldalán bekapcsolódott a beszélgetésbe, és barátja védelmére kelt. A következőket írta:

"Ez a téma nagyon elszomorít. Tudom, hogy a Battle.net fórumai híresek arról, hogy nem kímélnek senkit, de nem hiszem, hogy igazságos lenne, hogy az emberek ilyen hangnemben beszélnek arról, hogy Jay távozott a Diablo 3-ból.

Nagyon büszke vagyok a Diablo sorozatra, és arra, amit a csapat képes volt elérni a Diablo 3-mal. Játékosként élveztem a játékot, és sok-sok órát töltöttem el vele barátaim és családom körében, de ezt nem fogom kifogásként használni. A Diablo közössége még ennél is jobb játékot érdemel a Blizzardtól, és elköteleztük magunkat, hogy javítsunk rajta. Egy tehetséges csapat dolgozik rajta, és nem áll szándékunkban addig megállni, amíg ez nem lesz a sorozat legjobb része.

Ebben a fórumtopicban én vagyok az egyetlen, aki Jay-jel együtt dolgozott. Én alkalmaztam őt a Diablo projekt vezetésére, és öröm volt vele dolgozni mind a csapatépítés, mind a játékdizájn területén. Nagyon jók voltak a dizájnnal kapcsolatos megérzései, és nagyon sokat adott a játékhoz, jó érzéke volt a véres csatákhoz és ahhoz, hogy poén legyen lecsapni a rosszfiúkat. Nagyon-nagyon sok dizájenrrel dolgoztam a Blizzardnál, és közülük Jay az egyik legjobb. Nagy karrier áll előtte a Blizzardnál, és garantálom, hogy élvezni fogjátok Jay munkáját a jövőbeli Blizzard játékokban.

Ha annyira szeretitek a Diablót, amennyire mi, akkor kérlek továbbra is tudassátok velünk, hogy szerintetek hogyan lehetne javítani rajta. Ha továbbra is úgy érzitek, hogy valakit hibáztatni kell, akkor szeretném, ha azt az én irányomban tennétek, én voltam a projekt executive producere, én fogadtam fel Jay-t, én adtam neki tanácsokat és útmutatást a fejlesztés során. Végső soron én voltam felelős a játékért, amit kiadtunk, és annak minőségéért vállalom a teljes felelősséget."

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

21. Keksz03
2013.01.21. 17:54
nem mindegy h ki hibája ha egyszer unalmas? az első 2 Act-on még látszik h dolgoztak, utána meg h össze lett csapva...épp elég volt a Monk-ot felrántani 60-ra nem hogy még kezdjek másik karit. Ha nem lehetne pénzkeresésre használni negyed ennyien nem játszanának vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. BadDevil
2013.01.21. 18:39
Na végre! Bár ezt már elszúrták és csak futhatnak a végeredmény után...folt esett az eddig makulátlannak (hitt) tűnő hírnéven. A romlás csírái. Ideje volt, a Blizzard valami olyasmivé fejlődött az évek alatt, ami nagyon nagyon nem szép látvány.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Benny
2013.01.21. 20:10
ez is csak szánalmas reklám szöveg. Csak azt tudnám ki hisz még nekik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Szefmester
2013.01.21. 20:17
A rajongóik, és azok akik hisznek a Mikulásban/Nyusziban/jézusban/Csodában?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. lorddiablo
2013.01.21. 23:20
Erre a sok vádra, amit a fórumban meg itt is található: csak a döglött kutyába nem rúg bele senki. Tekintve, hogy pár nap alatt már a bnet fórum a 192. oldalnál tart, valamint a diablo-s témákhoz mindig írtok elegen, mind azt bizonyítja, hogy vannak ugyan hibái, de mindenki érdekelt a témában. Vannak, akik azt mondják, hogy jó lett (az én véleményem az, hogy más, mint a d2, de nem feltétlenül olyan rossz, mint ahogy azt sokan írják), mások persze oltják, de már összesen vagy 5-600 órát belepakoltak a játékba és vannak tényleg egy maroknyian, akik 40 órát sem játszottak a játékkal és feltették a polcra valamilyen okból (a D2 után méltatlannak találták, nem kötötte le őket, félretették, hogy majd a bugfixek után egyszer előveszik, stb.).

Őszintén az elmúlt 4 évben melyik az a játék, ami legalább RPG alapú és több, mint 100 órát játszottatok vele? Gyanítom, hogy nem sok ilyen van.

Rob Padro bejegyzése is arra utal, hogy komolyan veszik azért a munkájukat. Lehet mondani, hogy igen, ennyi meg annyi pénz van benne. Igen. Valóban. De ez segíti őket abban, hogy ne kelljen VGA reklám játékokat készíteniük, ami csak ATI/nVidia kártyán fut rendesen, vagy bármilyen más hardver vételéhez köti. Most írták, hogy az Atari is bajban van, de emlékezzünk vissza: ott feszített az UT-n is az nvidia logo.

A mai világban már egy diablo 2 grafikájú játékot nem lehetne eladni nagy sikerrel PC-re vagy konzolra. Még rendszerében hasonlót sem. Azok az idők elmúltak. Az igény egyre látványosabb, hibamentes grafika és egyre komplexebb játékrendszer felé tolódik el. Egy (floppys) prince of persia-ban hol lehetett többféle felszerelést begyűjteni? Megszereztük a kardot, majd az utolsó pályáig szeleteltük vele a kastély őreit. Akkor sikerjáték volt. Ma meg nem elégszünk meg azzal már, hogy 5 különböző kasztú hőssel lehetünk, amihez jön még rengeteg képességkombináció. Aztán a használható tárgyak sora pedig egy közel végtelennek nevezhető szám. Ha a prince of persia korában jött volna ki ez (tekintsünk el a grafikától), a diablo 1 és a 2 egyaránt halálra lett volna ítélve, ahogy a többi meghatározónak titulált játék is.

Mindenki vonja le a következtetéseket magának. De tény, hogy a Blizzard már annyit letett az asztalra, hogy előreláthatólag 15-20 évig nem fog csőd közelébe jutni és rengetegen lesznek, akik megveszik a játékaikat is. A különböző rendezvények, mint pl. a BlizzCon pedig szintén hozzájárul a cég sikerességéhez. Lehet morfondírozni rajta, hogy ezen vajon mennyit nyernek, de a mindkét fél számára kedvező megoldás hozza hosszútávon a legtöbb hasznot. Szerintem nincs mit szégyellni ezen, unokáink biztosan úgy fogják tanulni a Blizzardot, mint ahogy mi a General Motors-t, General Electric-et, Siemens-et, stb., akik koruk és még inkább korunk meghatározó szereplői.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. CyberPunk6...
2013.01.21. 23:32
lorddiablo - a diablo 2 2000-2010 között az egyik legsikeresebb játék volt. 10 év után több aktív játékos tolta, mint sok más sikeres címet a megjelenéskor. Talán nem is volt olyan pcjáték a történelemben ami ilyen fokú újrajátszhatósággal rendelkezett volna. Iszonyatos, hogy sok sok év után, nagyon elavult grafikával is oda tudta bilincselni az embereket. Nagyon nagy hatása volt a később megjelent címekre, az etalon volt, még 6-7 évvel a megjelenése után is hozzá hasonlították és ő volt a legyőzendő. Pedig messze nem volt olyan frissítése, mint mondjuk a wownak.

Ezért ír mindenki, ezért vannak ekkora indulatok, ezért van itt is mindig sok komment. Ez nagyon sokakat érint. Nagyon nagy csalódás a 3.

Melyik az a játék amivel az elmúlt 4 évben több, mint 100 órát játszottunk? A diablo2. Több, mint száz? lol, több ezer órát.

Nyilvánvaló, hogy nem jay wilson az egyedüli ludas és nem fog hirtelen egycsapásra megoldódni semmi, de a munkahely így működik. Ha a projekt félresikerül, akkor a főnököt veszik elő. Az, hogy ő ezt utána hogy rendezi le belül, az az ő dolga, az belső dolog. Ő a felelős és neki kell koordinálni. Nem végezte jól a munkáját.
Ettől ő nem lesz egy idióta, vagy szarember, de akkor sem végzett jó munkát, ezt ki kell mondani. Megbukott, mint főnök. Ennyi, nincs mit szépíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. nyenyec
2013.01.22. 05:48
Ha ez a kedves úriember volt felelős a játék kreatív részért akkor a legjobb amit tehetne, hogy mihamarabb követi azt a másik csodálatos embert. A Diablo 3 és a kreativitás nem összeegyeztethető fogalmak. Ha mindenképp meg akarnám erőltetni magam, akkor a skill rendszert és az ah t meg lehet említeni mint újdonság. Ezen kívül a játék egy katasztrófa.

A játékból kifelejtették a multi playert, a cartoon graphic élettelen steril, nincs zenéje a játéknak, kevés használható tárgytípus (etheral), nincsenek, rúnál, charmok stb stb.

Ide nem kreativitás kellett volna, hanem egy ctrl+c ctrl+v egy uj grafikai motorral és mindenki boldog lett volna. Összességében örömteli hír, hogy a vezetőknek is felnyílt a szeme, az lehetett az utolsó csepp a pohárban, mikor fél év pvp fejlesztés után bejelentették, hogy eddig nem csináltak semmit.

Vannak dolgok amiken már nem lehet változtatni, de egy hozzáértő vezetővel még menthető lenne a dolog.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Gyurkov
2013.01.22. 08:43
Az a baj srácok, hogy ha valamit annyi ideig fejlesztenek és halogatnak, egyszerűen nem tudja teljesíteni az elvártakat, mert mindenki igénye ultramagas lesz. Ebbe a hibába esett a DNF és a D3 is, idén még csatlakozik hozzá a Colonial Marines és valamikor (ha megjelenik) a HL következő epizódja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. SuhiTomi
2013.01.22. 09:01
Én is rengeteget nyomtam a D2-t, de a sok rosszmájú hozzászólás a D3 megvételétől elvette a kedvemet. És ez a kommentem itt nem a játék ellen van, hanem a sok fikázó ellen. Senkinek nem jó semmi...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Benny
2013.01.22. 10:00
lorddiablo

alapvetően egyetértek veled de ebben nem:
Aztán a használható tárgyak sora pedig egy közel végtelennek nevezhető szám.

A legendary-k közel 95% rögtön vendor vagy kovács. A legtöbb típust kibontani sem érdemes mert már amikor kiesett tudod, h semmit sem ér és nem a statok miatt, hanem mert bármi lehet rajta kuka. A legtöbb karakternek ua. a tárgy a legjobb (vile ward, lacuni, witching stb) Sajnos itt is meglátszik, h kb 0 képzeleterővel alkották meg a tárgyakat is és ez sajnos több helyen is meglátszik a játékban. Amit a "pvp"-vel műveltek az megint csak vicc kategória. Act3-on kívül sehol sem érdemes farmolni és rettentő unalmas már. 1.07-ben sem látok sok értelmes változtatást. Craftnak semmi értelme nem lesz. Xp boost megint csak a síró pistikéknek jó. Így rövid(ebb) idő alatt mindenki nagy szintű lesz, ergó még szarabb lesz az ah. Skill változtatásokra viszont kíváncsi leszek, főleg mivel monk a main karim.
Az a szöveg meg, hogy érdekli őket a véleményünk nagy kamu. Érkezett egy nagyon komplex és remek pvp ötlet bnet forumra már pár hete, sok pozitív visszajelzést kapott. Máig nem érkezett rá válasz v vélemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. bizsu17
2013.01.22. 11:14
Én azon kevesek közé tartozom, aki D3-mal többet játszott, mint D2-vel, de már D3-t is megúntam és 1 hónapja nem játszom. 1.0.7-es patch még érdekel, arra visszamegyek egy időre biztos.
Én továbbra is az AH-t hibáztatom mindenért - ha valamiért Blizz és Jay hibáztatható, akkor ez az. Annak meglétéből minden levezethető. Egyébként pedig jó játéknak tartom, és egyetértek: TÚL nagyok az elvárások.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. s_erno
2013.01.22. 11:15
Az tény, hogy a játék jobb is lehetett volna. Legfőképpen az itemisationt kellett volna megoldaniuk meg az aukciós ház mellett egy normális trade rendszert megalkotniuk és kész + a rare-ektől kapod a cuccot szemléletüket kicsit módosítani kellett volna.
Az egész diablo franchiseban az a jó, hogy az embereknek hirtelen emlékezetkiesésük van úgy tűnik. Még hogy alap d2 jó volt...LoDig elég gengusz volt. Nem is beszélve, hogy anno ebben a kategóriában más alternatíva nem volt.
Grafikát is lehet szidni. Egyeseknek tetszik másoknak nem. Utóbbiaknak talán érdemes az egyik modot leszedni hozzá.
@Benny
Biztos, hogy érdekli őket valamilyen mértékben a játékosok véleménye. Az hogy nem válaszoltak rá még nem jelent semmit. A kommunikációjuk igen lehetne sokkal jobb is, de biztos, hogy fordítottak rá valamennyi időt. (Nem védeni akarom őket, csak más játékoknál rengeteg dolog elromlott amikor a player base-re kezdtek el hallgatni, mondjuk ennél jobban már nem nagyon lehet elrontani semmit ).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. lorddiablo
2013.01.22. 12:02
nyenyec: Ha Rob Padrora célzol, akkor nézz utána kicsit, nagyon értékes embere a cégnek.

A többieknek meg köszönöm, hogy építő jelleggel szóltak hozzá. Tény, hogy monotonná válik a játék a 60-as szint elérése után, valóban a tárgyak közti egyensúly sincs megoldva rendesen. De ezt ők is tudják. Biztosan volt és lesz is hatása a többi projektre ennek, hogy a régi hírnévhez méltó játékok jöjjenek ki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. kiskoller
2013.01.22. 15:10
Még jó hogy a PoP nem egy RPG, nem is Hack 'n' Slash.

Még jó hogy a játéktörténelem legkomplexebb játékai mind 20 évesek.

Még jó hogy az összes mai folytatás BUTÁBB.

Azért, mert megváltozott a réteg aki játszik. Régen tudjátok kik játszottak PC-n? Elmondom, egyetemisták, informatikusok. Mindkét réteg kivánta a szellemileg megterhelő játékot, ma viszont egy átlag júzernek a megjelenés a legfontosabb. Az, hogy technológiailag haladjunk előre, holott ez legtöbbször ront a játékélményen Nem csak azzal, hogy a fejlesztők nem a játék mehcanikáján, hanem a kűlcsín javításával töltik mindennapjaikat, hanem sok más egyéb okból is.

Egy érdekfeszítő, komoly pálya megtervezése egy 2D-s vagy rusnya 3D-s játékban 1 nap, egy Crysisban 2 hónap (a sok object, a növények, a kövek elhelyezése).
Egy érdekes quest elkésítése Morrowindban 4 óra, Oblivionban több hét, tucat emberrel meg stúdióval (full voice acting)


Ezek csak példák arra, hogy miért alakulnak át a videójátékok "interactive expereince"-é. Ahogy manapság könyvet sem olvasnak az emberek, helyette TV-t néznek. Mert szellemileg kevésbé megterhelő. Könnyebb látni a tükröződő vizet, mint elképzelni. Könnyebb hallani a karakter hangját, mint elképzelni.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Humbuk
2013.01.22. 15:17
A régi hírnév: Az marad a múlté...
Ne legyetek már ennyire naívak A régi időket nem lehet visszahozni.. A gyerekkort, az első szerelmet, az igazi régi jó játékokat (C&C95,Red Alert,Diablo,Starcraft,NFS3 stb stb...)
Mellesleg az alap diablo 2 is egy rakás szar volt. 1.10-es és egy rakat fan made patch után lehetett tolni vele egy kicsit, de soloban unalmas volt és egy idő után csalás nélkül az embernek kedve sem volt végig tolni hellben.

Én is azon kevesek közé tartozom, akik a D3-al többet játszottak, mint a D2vel(lvl89 druida). Nekem kifejezetten jobban tetszik a D3! A Grafikája szép, a játékmenet sokkal olajozottabb a craftrendszer 59es szintig egészen jól működik. Már 3 60as karakterem van, mindel végigmentem inferno-n is. (D2ben kínkeservel toltam a hellt-mert már annyira utáltam.) Érdekes módon, nekem a sokak által szeretett Act 1-2 tetszik a legkevésbé
Persze vannak hibái, néha a skillek tök értelmetlenek és az item rendszer is gyengélkedik de ez a játék még korán sincs kiforrva teljesen!
Ezért felesleges is összehasonlítani egy befejezett kiforrott, szénné tuningolt játékot egy még félkész befejezetlen játékkal.
Befejezetlen ez a legjobb szó, hiszen tuti, hogy rengeteg dolog ki van belőle hagyva a következő két kiegészítő miatt!
Sajnos korunk legundorítóbb divatját éljük, hogy fél kész játékokat adnak ki, hogy maradjon egy kis tartalék az elkövetkező lehúzásokhoz is.

Ha a Diablo 3 teljes lesz, befejezett, akkor szerintem mindenkinek meg fog változni a véleménye. Csak győzzük kivárni
Tudjátok a baj az, hogy mindenki úgy várta a Diablo 3-at, ahogy az majd sok év múlva a Diablo3+kieg1+kieg2-vel fog kinézni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. CyberPunk6... Humbu...
2013.01.22. 15:34
A diablo 2 az battle.neten volt a jó.

Kiskoller: +1
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Asagrim
2013.01.23. 04:51
"Nagyon büszke vagyok a Diablo sorozatra, és arra, amit a csapat képes volt elérni a Diablo 3-mal."

.... kb. 5 év fejlesztési idő alatt! Gratulálok! Más ennyi idő alatt egy egész franchise-t hoz létre egy trilógiával, meg egy raklap DLC-vel!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. zulu13
2013.01.23. 09:40
Nevetséges ez a folyamatos D3 fikázás. Ha nem tetszik, nem kell vele játszani, ennyi. De ahhoz képest, hogy mennyire gáz sokak szerint, elég sokat foglalkoztok vele. Nekem személy szerint nagyon tetszik, csak a munka miatt nincs elég időm játszani vele (csak két karit tudtam kihúzni 60-ra eddig).

Kiskoller: +1
Teljesen egyetértek veled. Mondjuk én azok közé tartozok, akik több éven át játszottak a Brutálián (aki ismeri, tudja miről van szó) és nagyon élveztem, sőt még a mai napig belépek néha.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. CyberPunk6... zulu1...
2013.01.23. 12:33
Már leírta, hogy miért foglalkoznak vele az emberek. Amúgy, ha valamit sokan szidnak, akkor az valójában jó, mert sokan csinálják?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zabalint
2013.01.24. 17:56
lorddiablo:
"Ma meg nem elégszünk meg azzal már, hogy 5 különböző kasztú hőssel lehetünk, amihez jön még rengeteg képességkombináció. Aztán a használható tárgyak sora pedig egy közel végtelennek nevezhető szám."

Ja, csak képesség kombinációban éppenséggel a Diablo 2 volt összetettebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Zabalint
2013.01.24. 18:08
"Tekintve, hogy pár nap alatt már a bnet fórum a 192. oldalnál tart, valamint a diablo-s témákhoz mindig írtok elegen, mind azt bizonyítja, hogy vannak ugyan hibái, de mindenki érdekelt a témában."

Az hogy érdekli az embereket a téma, nem jelent semmit, mivel a játék korábbi része nagyon nagy népszerűségre tett szert. És igen, én is több ezer órát játszottam a 2-vel, az elmúlt években is többször elővettem, és sosem bántam meg. A 3-ból viszont elég volt a demo, hogy elvegye a kedvemet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!