iPon Hírek

Romero szerint mélységeket kell adni az FPS-eknek

Dátum | 2014. 09. 09.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Arról már korábban írtunk, hogy John Romero, a legendás dizájner, és olyan FPS-esek egyik atyja, mint a Doom, vagy a Daikatana most is éppen egy új FPS-en dolgozik. Erről anno csak annyi derült ki, hogy MMO-szerű lesz, most azonban az úriember általánosságban beszélt a műfajról, amiből levonhatunk néhány következtetést. Romero szerint ugyanis eddig az FPS-ek még csak a felszínt karcolgatták. Szerinte hatalmas lehetőség lenne abban, ha valaki kombinálná a World of Warcraftot egy shooterrel. Nem vagyunk benne biztosak, hogy a Romero hallott-e már a Destinyről pl. "Mi lenne, ha a World of Warcraft egy shooter lenne? Ott a hatalmas világ, tele küldetésekkel és egy rakás emberel, meg PvP-vel. Ha a World of Warcraft egy shooter lenne, az valami egészen új, friss dolog lenne. Senki nem láthatott még ehhez foghatót". "A végeredmény azonban egyáltalán nem olyan lenne, mint a WoW, hiszen egy FPS-ről beszélnénk. Valószínűleg sok olyan dolog lenne benne, mint mondjuk a Team Fortress 2-ben. Például a falvak egy-egy pályák lehetnének a Team Fortress 2-ből, ahol minél több pontot próbálnál meg szerezni, mielőtt tovább mész. Vagy egy-egy területnek lennének specifikus céljai, például öt sniper, meg két robbantós megölése, vagy valamilyen cucc megszerzése. Amint végeztél ezzel a faluval, mehetnél a következébe, és lenne egy bolygó, ami tele lenne ilyenekkel. Senki nem játszott még ilyen játékkal". Romero szerint az FPS-műfajt nagyon sok irányba el lehet vinni, de jelenleg a fejlesztők inkább egymást másolják, mert félnek letérni a bejáratott útról.
John Romero, a legenda
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. asdsa
2014.09.09. 20:28
Az a baj ezzel a koncepcióval, hogy ehhez marha sok játékos kéne. Rengeteg olyan MMO van, ahol van egy alap kereskedős város, de azon kívül az alsó szintek panganak már a start után egy fél évvel-évvel.
Ha ez nem csak valami felszínes sajtónyilatkozat (hanem komolyan gondolja), akkor nagyon össze kell majd szednie magát a kivitelezésnél.
szerk.: Mondjuk tele lehet nyomni mindent botokkal (mint ellenfél), de az aztán hatalmas élmény egy FPS-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. predike07
2014.09.09. 21:18
Lehet egyedül vagyok már ezzel de az én szememben egy jó FPS nem a multiról szól.Nagyon hiányoznak a régi vágásu lövöldék.A maiak már ilyen multis vackok ahol a játékélmény nagyban másoktól függ.(tisztelet a kivételnek ami nagyon ritka)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. HussarF
2014.09.09. 21:51
Ja, a Daikatana is egy olyan jól sikerült játék lett...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Ereshkigal
2014.09.09. 22:05
Anno, a doomos korszakban felnéztem Romero-ra, de az id-ből való távozása óta nem tett le sokat az asztalra. A szája neki is jár, mint Molinyőnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Szefmester predi...
2014.09.09. 22:06
Nem vagy egyedül.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Phantomstr...
2014.09.09. 22:09
Romero, mint legenda. Ezelőtt 20 évvel dolgozott az id-nél, amíg ki nem vágták. A jóslatainak is kb ennyi hitelt adok. A csoda az, hogy még mindig van, aki hitelt ad neki. Most már médiaprostituált inkább, mint játékipari szakember.

Ami az FPS-ek jövőjét illeti, nem bánom, ha lesz ilyen, néhány darabnak jól tudna állni, de remélem a teljes stílus jövője azért nem ez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. krutyifix
2014.09.10. 00:01
amit vízionál az már pár éve létezik, pl planetside 2
hol élt eddig ez az ember?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.09.10. 00:28
+1
komolyan...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. peti198706...
2014.09.10. 03:54
Adjátok meg a legenda címét had beszéljek vele.. Elpapolom h valójában mire is gondoltam ..ha már ennyire kiveszi a számból a dolgokat..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. dwhcgamer
2014.09.10. 05:25
Én szerintem meg nem mélységesen pofázni kéne, hanem kibaszottul odatenni amit kell...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. McGregor
2014.09.10. 08:28
Hmm, van már ilyen játék, pl Arma3. A moddereknek hála, már egész sok játékmód érhető el, pl. Altis Life.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Lacroix
2014.09.10. 12:05
A Destiny sehol nem MMO. Ne higyj a marketingnek, annyira nevezhető MMO-nak mint a Borderlands...
Inkább a Planetside 2-re hajaz amit mond. Ott is bolygók vannak, és azon belül pályák, ahol alkotni lehet. Nyersz, és mész a következőre, vagy veszítesz, és mész védeni az előzőt. De itt is a mélység hiányzik. Igaza van abban, hogy az FPS egy helyben totyog egy ideje, de azért ezt nem olyan egyszerű továbbgondolni, hogy sikeres is legyen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. btomi1980
2014.09.10. 16:31
Ez a paraszt még él?! El sem hiszem!
Még mindig alkotói válságban van? Pedig eltelt 14év - Daikatana --> 2000 Quake 2-es motorral



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. nedcoleman
2014.09.10. 23:24
Érdekes kis elmélkedés ez egy joint után, amit Romero kifilózott...
,de nem több. Ő is csak egy irányt, egy új irányt próbál felvázolni, ami ráadásul nem is igazán új és egyébként meg semmi értelme...ugye?!

Alapvetően a single player és kooperatív játékokra kellene sokkal jobban ráfeküdniük. Lehet minden évben kiadni multira kihegyezett-single player csőFPS-eket, de hát igény mindenre van. S elvileg a kiadók diktálnak. Szóval amíg valami ultrasok zsét hoz addig meg fog maradni ez is, pont úgy mint a diszkózene....

Szerintem jóval több komolyság, megfelelően tálalt atmoszféra kellene már a népnek. Megemlítve végre egy valóban jó A.I.-t is, mert az ami régóta hiányzik. Kicsit sem vagyok multi párti és egyedül akarom leigázni a világot vagy éppen megmenteni ha akarom... Szóval lehet minden az online interakcióról és közös élményről szól, de én úgy gondolom, hogy az esszenciája veszett el az egésznek valahol...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!