iPon Hírek

Rövidesen drágulhatnak az alaplapok

Dátum | 2011. 01. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

Úgy néz ki, hogy az alaplapgyártó vállalatok áremelésre készülnek. Hogy működésük biztosított legyen, drágábban kell adják különböző termékeiket.

Az árak emelkedése mögött sok tényező áll. Az alaplapok Kínában és Tajvanon készülnek, így áruk nagyban függ az ottani viszonyoktól: a gyárak üzemeltetési költségeinek emelkedése, az infláció és a nyersanyagok drágulása mind-mind szerepet játszik abban, hogy a vállalatok áremelésre kényszerülnek. A fentiek melle – még ha kismértékben is – de szerepet játszik az árak emelkedésében az is, hogy az Intel kivonja a forgalomból az igen olcsó G31-es lapkakészletét, amelynek helyét egy drágább megoldás, a G41 veszi át az abszolút belépő szintű megoldások piacán. Szerencsére ez utóbbi valószínűleg nem sok embert érint.

Az ipari források szerint a három legnagyobb alaplapgyártó, azaz az ASUS, a Gigabyte és az MSI már biztos, hogy emelni fogják alaplapjaik árát, ugyanis ez az egyetlen megoldás, hogy a megemelkedett „rezsi költségeket”, anyagárakat és egyéb költségeket ellensúlyozzák. A tervek szerint a következő három hónap folyamán mintegy 10%-os drágulásra lehet majd számítani az említett vállalatok alaplapjainál, de a felsőkategóriás alaplapoknál akár 20%-os áremelésre is sor kerülhet, ha Kínában tovább emelkednek az üzemeltetéssel kapcsolatos költségek.

Érdekes adalék, hogy a PCB (nyomtatott áramköri lap) gyártók a nagytisztaságú réz árának emelkedése után szintén kénytelenek voltak megemelni a nyomtatott áramköri lapok árát. Ez utóbbi lépés nem is meglepő, tekintve, hogy a minőségi réz ára a korábbi tonnánkénti 6000 dollárról tonnánkénti 9000 dollárra nőtt.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

16. oliba
2011.01.03. 15:21
Ez sajnos szomorú hír
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Aeon
2011.01.03. 15:33
ez szivacs, bár nem tervezek beruázni, de akkor kellemetlen, bár szerintem ekkora ráemelés nem feltétlen fog hatalmas keresletvisszaesést produkálni, az viszont érdekes lehet, hogy egy VGA kari is hasonló alkatrészekből épül fel mint a deszka, szóval talán ők is emelni fognak, lesz még itt szép új világ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. huncut123
2011.01.03. 15:45
szerencsére én 2 hónapja vettem az új lapomat (Gigabyte X58A-UD3R), és még legalább 1 évig nem is tervezem lecserélni, csak ha nem jön valami sokkal jobb az LGA-1366-nál, vagy nem lesz 20 WAY-SLI

A használt piac nem fog változni, egy jó alternatíva lehet, én már régóta adok-veszek használt cuccokat, és eddig nem volt negatív tapasztalatom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller
2011.01.03. 15:56
nemtom keressetek rá a gtx460-ra itt az iponon. Volt az megjelenés után pár hónappal 40ezer forint is, és az 1 Gigás, Gainward GoldenSample verzióról, meg Giga OC verziójáról beszélek!
giga kariai most 50-60k...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. lajthabala...
2011.01.03. 15:57
Ez igazából jó hír!

A hardver árát eddig az eladhatósága határozta meg: ha el lehetett adni drágán, ugyanannyi rézért, ónért, aranyért, homokért többet kértek a piacon. Ez volt a rossz világ. Most jön a jó világ: az anyagnak lesz értéke, ezért érdemes lesz tartós eszközöket készíteni, mert nem fog működni az "olcsóbb cserélni, mint javítani" elv, javítható termékeket fognak előállítani, mert egy kondit kicserélni már európai munkadíjjal is olcsóbb lesz, mint 100-at megvenni az új alaplaphoz. Nem a kis chip adja majd a lap értékét, hanem az, hogy milyen minőségben állították elő, a gyártó ezért hosszabb garanciával igazolja majd a lap minőségét. A szervízhálózat munkalehetőséget jelent a fogyasztók országában.

Ebből kifolyólag ha tényleg emelkedni kezdenek az árak, végre nem pénztemető lesz a hardware vásárlás, hanem befektetés, a felhasználó sem úgy áll majd a fogyasztáshoz, hogy 1 év múlva úgysem ér már semmit, cseréljük minél gyorsabban, amíg el nem veszíti az értékét. A hosszabb élettartam kevesebb szennyezőanyag kibocsájtást is jelent.

Végül a szoftverfejlesztők is jobban skálázódó termékeket fognak készíteni, mert nem számíthatnak arra, hogy egy játék premierjén a közönség a játékhoz szükséges gépet is megveszi.

Ez a hír a fogyasztóknak rossz. A felhasználóknak jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. hexisoft
2011.01.03. 16:09
"A fentiek melle (!)" DDDDDDD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. carraroxt
2011.01.03. 16:09
Rezet kell guberálni gyerekek!
lajthabalazs Látom vannak még köztünk naiv idealisták. Bár igazad lenne...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. jozsefm
2011.01.03. 16:36
Egy ideje számitani lehetett err a hirre sajnos. Már a mult év vége fele, alaposan lecsökkent a választék, szinte minden gyártónál az olcsóbb lapok között.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lajthabala...
2011.01.03. 16:42
Carroxt
Csak rajtunk, naiv idealistákon múlik, hogy igazunk lesz-e. A vásárló dönt, a gyártó igazodik. A termékek jelentős része nem létfontosságú.

Az élettartamról: a termékeket napra veszi az ember. Egy 150.000 Ft-os laptop egy év garanciával napi 500Ft-ba kerül. Egy 200.000Ft-os laptop 3 év garanciával napi 200Ft. Nem vitás, hogy melyik az olcsóbb. Hozzá lehet számolni annak a valószínüségét, hogy a termék tovább bírja, mint a garanciális idő, de a hétköznapi embernek nem barátja a valószínüség. Ha veszel egy házat, ami 1%-os valószínűséggel összedől, akkor ha nem működik, nem fog vígasztalni, hogy ha százat vettél volna, akkor is csak egy dőlt volna össze. A valószínűség a biztosító barátja, aki 100-at biztosít, 99-től beszedi a díjat, és a 100.-nak fizet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. gebana
2011.01.03. 17:00
már nemazért, de minimális összegekről van csak szó, egy átlag ember vesz max 30 ezer Ft-os alaplapot, ott ez 3 ezer forint drágulás. akinek meg van pénze 100 ezer Ft-osra, annak van 110 ezer Ft-osra is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. tibaimp
2011.01.03. 21:23
gebana: neked van igazad, azt a +3000-et még el lehet viselni gépbővítéskor
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Paragiadam
2011.01.04. 00:14
lajthabalazs:

A valószínűség a biztosító barátja, aki 100-at biztosít, 99-től beszedi a díjat, és a 100.-nak fizet.

Ezzel nem értek egyet! Ha a biztosító 99-től beszedi a díjat akkor a 100.-nak nem fizethet hiszen neki nincs is biztosítása
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Paragiadam
2011.01.04. 00:18
Mikrobi:

Igazad van az 1 milliós óra meg a 2 milliós öltöny is szokványos csak nem mifelénk hanem a hálivúdi sztároknak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. norman81
2011.01.04. 00:56
Ebben benne van a kínaiak keze,érdemes elolvasni.
[LINK]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. lajthabala...
2011.01.04. 06:31
Norman
Levettek a tartalmat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. jozsefm
2011.01.04. 19:07
Lassan nem csak pénzügyileg, de technológiailag, ennélfogva katonailag is, át kell értékelni az erőviszonyokat globálisan, ha Kináról beszélünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!