iPon Hírek

Ryse: Son of Rome - részletesen a multiplayerről és a harcrendszerről

Dátum | 2013. 08. 20.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Microsoft és a Crytek a Gamescomon bemutatta a Ryse: Son of Rome ko-op játékmódját, a gladiátort, és betekintést nyújtott a harcrendszer finomságaiba is. A Crytek szerint a multiplayer kulcsfontosságú részei közé tartozik, hogy igen változatos páncélokkal, fegyverekkel, pajzsokkal és bónuszokkal tehetjük egyedivé saját gladiátorunkat. Ezekhez a jutalmakhoz a győzelmekért kapott arany segítségével juthatunk hozzá. Statisztikáink közül nemcsak az életerőt, fókuszt és hasonlókat fejleszthetjük, hanem azt is, hogy a nézők hogyan reagálnak ránk. Elixíreket is ihatunk, ezeknek ideiglenes hatása lesz, pl. egy időre megnövelik életerőnket, vagy lehetővé teszik, hogy azonnal megöljük ellenfelünket. A ókori kolosszeumban a történelmi csaták újrajátszásakor alkalmaztak mozgatható padlórészeket is, ez inspirálta a játékban található "Dynamic Tile Seteket", melyek olyan kihívások elé állítanak minket, amelyre nem számítunk. A színtér mozgó részei szó szerint előjöhetnek a padló alól, így a hadszíntér gyorsan átalakulhat. Tornyok, romok, vagy akár a tenger is helyszínül szolgálhatnak a csatáknak. A Ryse-ban a szerkesztő segítségével magunk is létrehozhatunk arénákat és kihívásokat. A kihívásokhoz toplisták is tartoznak, és minél többen vesznek részt benne, annál nagyobb lesz a jutalom. Induláskor 11 multiplayer pálya áll majd rendelkezésünkre, akik a játék Day One kiadását veszik meg, azok extra pályákat is kapnak. A Gamescomon a Courtyard és a Stronghold pályákat mutatták be. Az előbbi egy nyitott környezet, amely kiemeli a kolosszeum dinamikus természetét. Minden új támadóhullám új kihívásokat hoz az arénába a lángoló gödröktől kezdve a halálos csapdákon át egészen az automata katapultokig. A Stronghold pályán a római erők a barbárok hordáival csapnak össze Germánia távoli pogány vidékein.
A multiplayer mellett a Crytek az összetett harcrendszer részleteiről is beszámolt: a harc a támadások és védekezések mesteri időzítéséről szól, teljesítményünk annál jobb lesz, minél közelebb kerülünk a tökéletes időzítéshez. Egy másodpercre pontosan megfelelő pillanatban végrehajtott védekezés rést nyithat az ellenfél védelmén, és az utána következő támadásaink pontosabbak lesznek. A pajzsot nemcsak védekezésre, hanem támadásra is használhatjuk, és ha ügyesek vagyunk, olyan hatékonyak lehetünk vele, akár egy karddal. Amikor már közel vagyunk ahhoz, hogy legyőzzük az ellenfelet, egyetlen kivégző mozdulattal véget vethetünk a küzdelemnek. A kivégzések több időzített támadásból állnak, melyeket karddal, vagy pajzzsal hajthatunk végre. Karakterünk jellegzetességeinek függvényében különböző jutalmakat kaphatunk. A kivégzéseknek több fokozata van, a drámaibbak és látványosabbakat csak akkor tanulhatjuk meg, ha az alacsonyabb tierűeket már elsajátítottuk. Száznál is több kivégzés van a játékban, vannak olyanok, melyeket csak bizonyos helyszíneken hajthatunk végre (pl. falról való lerúgás), és vannak olyanok is, melyeket csak több ellenfél ellen használhatunk. Vannak különleges kombó kivégzések is, melyek ko-op módban elérhetőek. A perkek (jellegzetességek) rendszere arra szolgál, hogy eldönthessük, milyen jellegű jutalmakat szeretnénk kapni. Választhatunk az xp, a megnövelt sebzés, a több életerő és az extra fókusz közül. Amikor elegendő fókuszunk gyűlt össze, nagy területre ható effekteket hozhatunk működésbe, melyek lelassítják az ellenfeleket. Gladiátor módban a perkek leosztása attól függ, melyik istenséget választjuk ki a csata előtt. Ha társunk is van, az ő perkjeinek áldásait is élvezhetjük. Lesz egy kombó számlálónk, amely figyeli, hány támadást tudunk végrehajtani anélkül, hogy eltalálnának minket. Ha elérünk egy bizonyos értéket, feljebb léphetünk a kivégzések rendszerében. A játékban találkozhatunk távolsági fegyverekkel is, az alap fegyver a pilum (gerely), lesz, de a skorpiók (hatalmas, számszeríjhoz hasonló működésű tüzérségi fegyverek) is felbukkanhatnak. A Gamescom kapcsán örömmel jelentették be, hogy megjelent a Ryse: Sword of Damocles című képregény második része is, amit az elsővel együtt itt elolvashatunk.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

7. Szefmester
2013.08.20. 18:12
Hát ezek a mozgási animációk... Ez tényleg Crytek? Valamit elhagytak a tudásukból vagy mi? Gépies a mozgás, egyik fázisból a másikba váltás hirtelen, és átmenet nélküli... borzalmas...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. DogTheDog
2013.08.20. 18:22
Nalunk az egyik Gamestopban ennek a videoja fut folyamatosan az Xbox one reklamozasara,es bizony eleg vicces a video.Nem tudom milyen fejlettsegi stadiumban volt a jatek amikor az keszult,de a motion blur darabokra esik benne,a kontraszt az egekben,ami arnyekos az ott teljesen fekete,meg ilyesmik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Norbert09
2013.08.20. 19:46
Hangulatosak a képek..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. xilence
2013.08.20. 21:06
OCSMÁNY
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim
2013.08.20. 21:29
Szóval akkor nem nálam akadozott a lejátszás, hanem a mozgásanimációkból hiányzott a folytonosság? Érdekes ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. LechooEdy
2013.08.20. 22:14
A hangulata meg van, de még sokat kell dolgozni az animáción. Amúgy éljenek a QTE-k, én utálom őket, de hát ez konzolos játék, minek a kihívás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. benczeb90
2013.08.20. 22:35
Akár vmi anime hős is lehetne ezzel a mozgással. Minden, csak nem élethű.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!