iPon Hírek

Saját Uncharted kellett az Xboxnak

Dátum | 2014. 08. 20.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Elsőre hatalmas vihart kavart, amikor kiderült az Xbox GamesCom-konferencián, hogy a Rise of the Tomb Raider exkluzív lesz Xbox One-on. Aztán persze kiderült, hogy valójában csak időleges exkluzivitásról van szó, és hogy egyébként az anyag megjelenik Xbox 360-ra is az Xbox One-nal egy időben. De miért vett (időleges) exkluzivitást a Tomb Raiderre a Microsoft? Phil Spencer szerint a megoldás elég egyszerű: szükség volt egy Uncharted-vetélytársra. Az Xbox vezetője elmondta, hogy alapvetően persze arra törekedik, hogy az exkluzív címek egyben a saját tulajdonukba is kerüljenek, de ez nem mindig lehetséges, és nem is mindig muszáj - szerinte például a Ryse egy remek példa az együttműködésre. Egy Uncharted-kihívó azonban még hiányzott a portfólióból, egy új cím felfuttatása pedig sok pénzbe került volna. Spencer szerint fontos figyelembe venni, hogy milyen stílusú játékokkal rendelkezik már a Microsoft: "Ha egy sci-fi shooter lenne, akkor nem csinálnék ilyet, hiszen olyanunk már van. Vagy ha Gears- netán Forza-vetélytárs lenne, akkor sem. De ez nagyon jól beleillene a képbe". Amikor arról kérdezték, a Square-Enix kereste-e meg őket az exkluzivitás lehetőségével, vagy ők akarták mindenképp a Tomb Raidert, Spencer elmondta, ez valójában egy folyamatos kapcsolat a két cég között. "Már 2009-ben is ott voltak a konferenciánkon az E3-on, több éve együtt dolgozunk. Szóval nem újdonság, hogy beszélgetünk ilyenekről. A Tomb Raider többször is szóba került az elmúlt évek alatt". Ráadásul a Microsoft azért is lehetett vonzó a Square számára, mert sikeresen futtatott már fel címeket a múltban - habár a Tomb Raider nem feltétlenül olyan, aminek szüksége van rá. "Ismét remek példa a Ryse. Nem a mi tulajdonunkban van, de bele tudtunk fektetni a Crytekkel, hogy egy igazi franchise-t csináljunk belőle, amit egy stúdió magában nem feltétlenül tudna megoldani". Szóba került persze az is, hogy meddig lesz exkluzív a játék. Spencer erre (ismét) nem volt hajlandó válaszolni, szerinte a Square asztala közölni, hogy mikor és milyen platformokra jelenik meg a játék az Xbox után. Az Xbox vezetője ismét csak annyit mondott, hogy a 2015-ös ünnepi szezonban egyedül Xbox One-ra és Xbox 360-ra lesz megvásárolható a Rise of the Tomb Raider.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

20. gab78
2014.08.20. 14:19
Nem akarom elvenni a M$ kedvét, de ettől még nem fog az egekbe szökni az XBONE eladásuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Crytek01 gab78
2014.08.20. 15:05
Az egekbe nem is ,de lesznek nagyon sokan akik nem fognak várni hogy mindenre megjelenjen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. noherczeg
2014.08.20. 15:51
[Joe megmondja, tobbet nincs mit hozzatenni]
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. harvy666
2014.08.20. 16:02
exclusive= 1 év mulva PC, jo pelda erre a Dead Rising 3 meg a Ryse
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. tookmindeg...
2014.08.20. 18:01
Előző is szar volt, én nem bánom, vigyék csak x-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. tibaimp
2014.08.20. 19:51
Nekem meg nagyon bejött ez az új Lara, 2x is kitoltam, nekem pont, hogy a régiek nem jöttek be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. matyi009
2014.08.20. 20:17
Szerintem is az új jobb lett
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. DogTheDog
2014.08.20. 21:11
Csatlakozok az uj iranyt kedvelokhoz,nekem is tetszett,es a regiek meg alig.
Az izometrikus TR is faja,egesz sokaig elvoltam vele.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. nedcoleman harvy...
2014.08.20. 21:44
Lehet PC-re kijön majd egy idő múlva a Tomb Raider, de a lényeg, hogy PS4-re nem fog...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Seri22 nedco...
2014.08.21. 02:23
Nem feltétlenül, az ideiglenes exkluzivitás sztem azt jelenti, hogy később psen is elérhető lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Lazahunter nedco...
2014.08.21. 10:57
Ideiglenesen exkluzív ... és nem az MS a kiadó ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Lazahunter
2014.08.21. 11:00
Szerintem az első TR is szar volt, úgyhogy egy percig nem sajnálom ... a játékmenet erős ellentétben volt az átvezetőkkel és mindennel ... esik-kel, tiszta seb, minden ... közben ingame meg mindenkit fejlövéssel írt ... kiba éshes, meg előtte prezentálták mekkora vadászás lesz benne ... konkrétan egy zsebkendőnyi területen kell lelőni egy szarvast ... ennél még a TLoU vadászós jelenete is 10x jobb volt, ott még be is kellett cserkészni
1001 sebből vérzett a játék Larához hasonlóan ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. magerg
2014.08.21. 11:41
TR volt az első sikeres 3D platformer, ahol a gyakorlatilag a környezet maga volt a puzzle. Magadtól kellett kitalálnod hogy tudsz fel/el/lejutni bizonyos helyekre.
Tudom ez furcsa mai szájbarágós csőjátékok mellett, de talán érdemes lenne ilyen filozófia mentén nekifutni a folytatásnak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim mager...
2014.08.21. 11:48
Csak ne ilyen tizedmásodpercekre időzített ugribugrival mint az előzőben, mert nagyon kiverte nálam a biztosítékot hogy TUDOM mit kell csinálni, mert RÁJÖTTEM, csak az időzítés nem jön össze!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. 5hR3kY
2014.08.21. 12:26
Ahhoz hogy az Unchartedet lenyomja a Tomb Raider gyúrni kell még neki nem keveset. Az Uncharted 1-2-3-at kiplatináztam annó, úgyhogy nagyon meg kell csinálniuk ha konkurenciát akarnak neki heggeszteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. predike07 tibai...
2014.08.21. 12:38
Pedig a régiek voltak az igaziak.
Kb 2 hét volt mire egy átkozott ajtót kitudtam nyitni,vagy rájöttem,hogy na merre is tovább.Volt hangulata.Ez az új csak gyenge lövölde.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. FRK
2014.08.21. 13:54
A régiekben voltak rejtvények, fejtörők, nem adta magát egyből a megoldás. Hosszan el lehetett velük játszani, nem egy délután volt végigtolni.
Persze ez manapság nem menő, mert végletekig le kell egyszerűsíteni mindent, nehogy gondolkodni és figyelni kelljen már valamire is. A grafika és a csili-vili a lényeg, nem a tartalom.
A helyigény a többszörösére nőtt, de a játék "elhülyült".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. abel0317 FRK
2014.08.21. 15:56
Jaja sajnos a sok "hülye" miatt hülyül a játékok nagy része is, hogy MINDENKI (vagyis a totálhülyék akik azelőtt soha nem játszottak logikai játékokkal meg vérpistikék stb.) tudhasson játszani a játékukkal. Ezzel nem szeretnék senkit megbántani csak magánvélemény.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Asagrim abel0...
2014.08.21. 18:15
Próbálj meg "nem hülyéken" keresni százmillió dollárokat.

Minél többe kerül egy játék, annál nagyobb vásárlórétegnek kell készülnie, hogy megtérüljön a költsége, és még haszon is legyen rajta, ráadásul ugyanannyi dollárba kerül egy új játék a boltban, mint ezelőtt 30 éve, tehát ha figyelembe vesszük az inflációt régen kerestek többet a példányszámon, úgy hogy a mai fejlesztési költségekhez viszonyítva röhejesen kevés pénzből készen volt a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. noherczeg Asagr...
2014.08.21. 19:15
Leszamitva azt, hogy anno megvette 3 szerencses bohoc, most meg 330.000. Ezt a marketing maszlagot, nem a AAA-s jatekokat fejleszto cegeknel kell elsutni. Nyilvan boven megeri nekik, nem veletlen epitgetik az uvegpalotaikat. Indie devek kuckokban laknak 6-an az okes, de itt nem igazan errol van szo...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!