iPon Hírek

Sci-fi FPS-en dolgozik Ken Levine

Dátum | 2015. 01. 29.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Nem sokat hallottunk a BioShock atyjáról azóta, mióta bezárta az Irrational Gamest és egy új, saját projektbe kezdett. Most azonban néhány dolgot elárult aktuális projektjéről, ami egy sci-fi játék lesz, FPS-nézetből. Azért fontos kiemelni, hogy "nézetből", mert valószínűleg nem a lövöldözés lesz a legfontosabb benne, hanem a szerepjátékos elemek. Levine szavai alapján biztosnak látszik, hogy nem egy kis játékról beszélünk, mármint költségvetését tekintve. Maga a játék világa javarészt nyitott lesz, de nem akkora méretű bejárható területtel, mint mondjuk napjaink legnagyobb open world szerepjátékaiban. Az új projekt lényege ugyanis az a koncepció, amiről Levine korábban már a Game Developers Conference-en is beszélt: ez a "narratív Lego". Tulajdonképpen arról van szó, hogy Levine-nek elege van abból, hogy a játékkészítők megírnak egy fix sztorit, esetleg tesznek bele néhány egyértelmű elágazást, és a játékosnak ezen kell végigmennie. Ez nem tesz jót sem a játékos szabadságának, sem pedig a játék újrajátszhatóságának. Egy mai AAA-kategóriás játék fejlesztése rendkívül drága, és igazából senki érdekét nem szolgálja, ha csak egyszeri végigjátszásra jó. Levine ezért azt szeretné, ha a történet különböző módokon és sorrendben összerakható építőkockákból állna össze, és az minden egyes végigjátszáskor teljesen más lenne attól függően, hogy a játékos mit csinál és milyen döntéseket hoz. Ráadásul ez lehetőséget ad arra is, hogy később jelentősen bővítsék a világot és a sztorit, meg a variációkat. Mindez persze hatalmas kihívás, és egyelőre még a munka elején járnak. Levine elmondta például, hogy a játékhoz ugyan alkalmaznak majd szinkronszínészeket, de a szövegeiket teljesen máshogy kell megírniuk, mint korábban, hiszen sok kisebb darabra van szükség, amik többféle sorrendben is összeállíthatók.
A BioShock atyja vajon megint valami meghatározót tesz le az asztalra?
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Kerub88
2015.01.30. 01:47
Anno megnéztem Levin GDC előadását és bár a téma nagyon izgalmas, az még mindig nem a narrativ design spanyol viasza. Egyszerűen túl sok kontentet kell hozzá gyártani. Olyan mintha csinálna egy David Cage játékot csak 10x annyi kontentből. Bár az ő esetében a karakterektereknek motivációja lenne, nem pedig előre kidolgozott plot elágazásai, de amíg nem áll rendelkezésére egy MI addig minddn reakcióját az NPCnek külön külön ki kell dolgozni manuálisan.

Szerintem a Shadow of Mordor automatizált rendszere egy érdekes irány ami még csak most tette meg az első lépéseit. Remélem Levint is megihlette annyira hogy azt fejlessze tovább.

Akármi is lesz, az biztos hogy érdekes lesz. Az viszont szintén boritékolható hogy 3 évnél korábban ebből semmit nem fogunk látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Xesxow
2015.01.30. 20:14
Ott a Stanley Parable. Lényegében annak arra és úgy megy a története, ahogyan a játékos viselkedik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!