iPon Hírek

SCII: Mindenkinek lesz esélye nyerni

Dátum | 2010. 06. 28.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Blizzard ígérete szerint minden játékosnak lesz majd nyerési esélye a StarCraft II multiplayerében. Ez pedig nem másnak, mint a játék rengeteget fejlődött párkereső, azaz matchmaking rendszernek köszönhető, ami remélhetően mindig megtalálja majd nekünk a legideálisabb, hasonló szinten elhelyezkedő ellenfelet.

"A béta kezdetén még voltak kiegyensúlyozási problémáink" - nyilatkozta Chris Sigaty az IGN-nek. "De azóta már rengeteget fejlődött a matchmaking. A végső cél az 50/50-es statisztika mindenkinél, hogy minden játékosnak legyen esélye nyerni minden játékban. Tudjuk, hogy vannak olyan emberek, akik folyamatosan csak nyerni akarnak, de abba nincs semmi élvezet."

Sigaty ismét figyelmeztette a játékosokat arra, hogy ne várják, hogy a StarCraft II single player kampánya akár egy kicsit is képes lesz felkészíteni a mulitra. "Az csak a játék alapjait mutatja meg, nem azt, hogy hogyan csináld igazán jól. Ezen túl lesznek kihívások (challenge), amik már segítenek kicsit a jobb megértésben, olyanokra mutatnak rá például, hogy nem elég ha csak 8 egységet küldesz bányászni."

Persze akármilyen jónak is hiszitek majd magatokat, mindig lesz egy koreai, aki álmából fölkelve is hülyére ver bármelyikötöket. :) A StarCraft II július 27-én érkezik PC-re és Mac-re.

"Korean Air"

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

11. sleepingdr...
2010.06.28. 20:35
Az utolsó 2 mondatban nagyon benne van a lényeg Már csak 28 nap!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Naras
2010.06.28. 20:40
"Mindig lesz egy koreai, aki álmából fölkeltve is szana-széjjel ver mindenkit..."

Ez a szöveg nagyon ott van...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Naras
2010.06.28. 20:43
Mondjuk azért kíváncsi vagyok, hogy a játék mégis honnan a francból tudja, hogy milyen szinten vagyok?

2. Így hogy fog fejlődni az ember? Véleményem pont attól lehet nagyon sokat fejlődni, ha folyamatosan kikapsz, mert ez jobb stratégiák kidolgozására, nagyobb odafigyelésre, tanulásra, stb... ösztönöz.

Ha folyton 50% - os eséllyel állhatsz neki, az igazán jókkal pedig szembe sem kerülsz, akkor még azt sem tudod, hogy mennyire is vagy jó valójában...

Bár, ha billen a mérleg, gondolom betesz egy magasabb szintre...

Hát, érdekes lehet a rendszer, kíváncsi vagyok... Blizz mindig is kitett magáért keményen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. balintdavi...
2010.06.28. 21:55
"Mondjuk azért kíváncsi vagyok, hogy a játék mégis honnan a francból tudja, hogy milyen szinten vagyok?"

A battle.neten lejátszott addigi játékaid statisztikájából
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. sleepingdr...
2010.06.28. 22:43
Jaja. Elég komoly lett ez a Matchmaking rendszer, biztos lesznek hibái, de a béta alatt elég korrekt ellenfeleket kaptam. És azóta nyilatkozzák sorra, hogy még jobb lett/lesz! Az 50%-ott nem úgy kell képzelni, hogy minden 2. nyerő, hanem, hogy hasonló szinten lévő ellenfelekkel sorsol, és ha sokat nyerünk, akkor annyival erősebbeket kapunk, hogy maradjunk 50%-on. Így, ha bénázunk, lejjebb kerülünk, ha jók vagyunk, feljebb! Szerintem ez eléggé igazságos rendszer, persze a nagybetűs PRO-k között nem sokat ér, de ott ez már nem is számít szerintem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. raiden Naras
2010.06.28. 22:59
Volt szerencsém részt venni a bétán...

Szóval ez úgy működik, hogy vannak ladderek (Bronz,Ezüst,Arany,Gyémánt, és Platina). Mindenki 0 ponttal kezd az ezüst ladderben, ahol 100 ember van. Értelemszerűen így nem csak 1, hanem több száz bronz ezüst ... ladder van. A nyert meccsekért pontot kapsz, a vesztettekért levonást. Így feljebb juthatsz a ladderban, és ha az élen vagy, akkor egy idő után feltesz az ezüstből az aranyba, vagy ha folyton vesztesz, akkor le a bronzba. Tegyük fel, hogy az ezüst ladder 50. játékosa vagy, ekkor ellenfélnek a többi ezüst ladderből fog neked keresni ellenfelet az 50. hely környékéről.

Így nem alakulhat ki még az sem, hogy a bronz ladderben elgatyáznak mindig, mert aki nyer, az feljebb kerül...

Tanulás szempontjából meg eleinte nagyon nehéz lesz (ha teljesen kezdő vagy), mert ugye az ezüstben kezdesz. Visszaesel a bronzba, és ott kezdesz el fejlődni, tapasztalni. Új taktikák, micro, stb... eleinte inkább rush, illetve rush-védés lesz a lecke. Rájössz, hogy milyen faj ellen mit kell csinálni, aztán alakulgatnak a dolgok. Feljutsz bronz top10-be, bekerülsz megint ezüst ladderbe, és rájössz, hogy amivel bronzban porig aláztál mindenkit, az szinte semmit sem ér a ezüstben. Tovább bővül a repertoár, el kell kezdeni megtanulni az egységek counterjét (counterjét: \"ellenszerét\", és jönnek a hosszabb meccsek... Fokozatosan tanulsz meg egyre bonyolultabb játékot játszani, taktikázni, \"kémkedni\", szurkálódni, - hogy mondjam szépen - szívatni az ellenfelet ott ahol a legjobban fáj... szóval bronzban még sokat ér, ha tudsz kicsit micrózni, kicsit kémkedni meg ilyenek, de ezüstben ezek már minimum elvárások, hogy nyerhess...

én totál amatőrként kezdtem a starcraft 2-t. az sc1-et párszor játszottam gép ellen, akkor is csak nagyon nehezen tudtam elverni egy gépet egyedül. Ennek ellenére sc2-t is élveztem a béta ideje alatt, mert hasonló szintű játékosokkal játszhattam, mint én. Hamar megtanultam sok dolgot, és egy hét alatt top voltam bronz ladderben, silver-ben is tanultam pár trükköt... és azért fontos, hogy - úgymond - végigmászd a szamárlétrát, mert sokszor nagyon fájó tud lenni, ha egy bronz taktikával vernek el a silver top10-ben...

remélem tudtam segíteni, és kedvet csinálni hozzá =)

(megjelenéskor még lehetnek gondok a ladderekben [erős ellenfelet kapsz] mert mindenki ugyanakkor kezd el majd játszani... a vérprofi is, meg az is aki még sose játszott...)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. xmessor
2010.06.29. 15:56
".... Így hogy fog fejlődni az ember? Véleményem pont attól lehet nagyon sokat fejlődni, ha folyamatosan kikapsz, mert ez jobb stratégiák kidolgozására, nagyobb odafigyelésre, tanulásra, stb... ösztönöz...."

Nem értek egyet. Mert ha fel se fogod, hogyan vertek el, min véreztél el, akkor a 20-ik ugyanúgy beszívott vereség után egyszerűen elmegy a kedved az egésztől...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Svindler
2010.06.29. 17:29
Raiden: köszi a tapasztalatokat, mi sajnos lemaradtunk a bétáról, de így mindjárt érthetőbb a rendszer működése
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. sleepingdr...
2010.06.29. 18:10
xmessor: "Mert ha fel se fogod, hogyan vertek el, min véreztél el, akkor a 20-ik ugyanúgy beszívott vereség után egyszerűen elmegy a kedved az egésztől..."

Pont ezért jó a rendszer, mert nem így törénik! Ha sokszor kapsz ki, akkor egyre gyengébbeket kapsz ellenfélnek, és lejjebb kerülsz! A másik, hogy ha 20x ugyanúgy kapsz ki, akkor a hiba a te készülékedben van, hogy nem tanulsz belőle! Minden meccs automatikusan mentődik, a replayt meg tudod nézni 3 módon (saját szemszög/ellenfél szemszöge - mit mikor csinált/szabad nézetben - mindekét fél egységeit látod) Ha ebből nem tanul a játékos, akkor semmiből sem fog. Ne érts félre, nem téged minősítelek, csak nem tudom, magadról írsz-e vagy csak általában. Szerintem sokkal kevésbé megy el a kedve valakinek így, mint pl. egy MMOban, ahol bármikor lealázhat egy 800lvl ig tápolt kínai 16 éves!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. raiden
2010.06.30. 00:11
youtube-on sokat lehet tanulni, főleg az olyan meccsekből amiket közvetítenek... még egy kis kedvcsináló

Ők már igencsak erős játékosok, még kezdetleges bétával játszanak - szóval már sok dolog változott, de ez egy fordulatos kis meccs, nekem nagyon tetszett =)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Menthix
2010.07.02. 01:00
Csak bírjuk ki a pár hetet
Origiba KELL!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!