iPon Hírek

Seagate + WD + Hitachi = együtt az új merevlemezekért

Dátum | 2010. 08. 19.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

Egy furcsa szövetség létrejöttéről számolhatunk be, amely annak érdekében alakul, hogy a gyártók közös erővel kifejlesszék a jelenleg is forgalomban lévő merevlemezeknél használt technológia utódját. Az új szövetség három nagy gyártóból áll, akik meghatározó szerepet töltenek be a merevlemezek piacán: az egyik a Seagate, a másik a WD, míg a harmadik a Hitachi.

A vállalatok közös erővel szeretnék kifejleszteni a következő generációs mechanikus adatrögzítő technológiát, amely a napjainkban is alkalmazott eljárás helyét fogja átvenni a piacon az elkövetkező évek folyamán. A három cég által alapított szövetség nemes egyszerűséggel a Storage Technology Alliance (Adattároló Technológia Szövetség) nevet kapta és már meg is kezdte a működést. A vállalatok együttesen több millió dollárral szálltak be a kutatásokba, amelyekhez nagy reményeket fűznek. A későbbiekben a Storage Technology Alliance tagjainak tábora  további belépőkkel gyarapodhat, ugyanis számos ismert komponens- és félvezetőgyártó vállalat csatlakozik majd a szövetséghez, akik között jelen van a TDK, a Fuji, az LSI, a Marvell, a Veeco és a Xyratec is.

A szövetség létrejöttére azért volt szükség, mert a következő generációs mechanikus adatrögzítő technológia kifejlesztése számos kihívással jár, amelyekkel az egyes cégek egymagukban nem képesek megküzdeni sem technikai sem üzleti szempontból - nyilatkozta az EE Times riporterének Mark Green, aki a merevlemezgyártók nemzetközi szövetségének (International Disk Drive and Equipment Materials Association, avagy IDEMA) elnöki posztját tölti be. Mr. Green elmondása szerint jelen esetben több milliárd dolláros befektetésekről van szó, amelyek keretein belül a régi gyárakat korszerűsítik és új gyárakat is építenek és ami a legfontosabb: kifejlesztik, illetve tökéletesítik az új mechanikus adatrögzítő technológiát.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

34. gezu1025
2010.08.19. 16:22
Ami tény az tény, ez tisztán üzleti megfontolás, de akkor is követni való példa, hiszen ezzel a technológiát fejlesztik ami végső soron az embereknek is előny. Ezt a példát érdemes lenne követni sok más területen is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. jozsefm
2010.08.19. 17:01
Nem gondoltam volna,hogy ezekre még ilyen hosszutávu grandiozus fejlesztési terveket szönek,mégha szövtkezve prólják is a rizikot a legkisebbre csökenteni..
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. axe
2010.08.19. 17:29
Szerintem az egészet ott kellene kezdeni, (ha már emberek többsége windobozt használ) hogy lecseréljék az NTFS fájlrendszert. Utána jöhetnének a merevlemez fejelsztések, tudom tudom hogy nekik ehhez ég világon semmi közük mielőtt leszólnátok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. asimov007
2010.08.19. 18:11
Tehát nem az SSD lesz az új generációs olcsó, megbízható, mozgóalkatrészek nélküli adattárolója. Legalábbis a következő 10 évben nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Rider15
2010.08.19. 18:17
2020-ra jósolták azt, hogy az SSD-k (szinte)teljesen átveszik a HDD-k helyét. Addig még van idő
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. Szerzetes
2010.08.19. 19:01
Tök jó az összefogás! Samsung, Maxtor miért maradtak ki?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. csicsoblad...
2010.08.19. 19:27
A Maxtor valószínűleg azért, mert felvásárolta a Seagate. Vagy mondhatjuk úgy is, hogy nem maradtak ki, mert a seagate révén ott vannak.
Érdekes, hogy mechanikus adatrögzítő technológián gondolkodnak, mikor nem ez a jövő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Kolondrum
2010.08.19. 19:28
Ez a 3 gyártó tud HDD-ket gyártani, ez így jó ahogy van. A samsung soha sem tudott!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. axe
2010.08.19. 20:33
Idáig az összes Samsung vinyóm meghalt, de WD-ből egysem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. jozsefm
2010.08.19. 20:37
Akárhogy is alakul az érdekes,hogy a felsoroltak egyike sem érdekelt jelenleg az SSD-k piacán.Nem is elsősorban a mechanikus alkatrészek léte-vagy nem léte a kérdés számomra,hanem az ,hogy mit találnak ki a két technógia sebesseg különbségének csökkentésére,hiszen ez az egyetlen terület,ahol jelenleg versenyképtelenek,az SSD-k mai mezőnyével is.Amig ezek a tervek beépithető HDD-vé válnak ,a másik tábor se ül ölbetett kézzel.Nekem ettől még továbbra is az a vélemémyem :ez a háboru már eldőlt,de kisebb csatákat még nyerhetnek a HDD-k ,mielőtt végleg bevonulnak a technikatörténeti muzeumba.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Heroes27 jozse...
2010.08.19. 20:40
erre a múzeumra térjünk vissza 5-7 év múlva, tán akkor totális átállás lesz SSD szempontból, de céges viszonylatban továbbra is HDD adattárolás lesz.

A samsungot meg kikérem magamnak, igeni gyors és jo vinyokat csinál. szart fogtál ki ennyi. Ennyi erővel a hitachi is rossz vinyokat csinál mert nekem abbol 1 meg seagetből is egy szállt el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. jozsefm Heroe...
2010.08.19. 21:31
Ugy legyen!,én céges vagy üzleti szegmensben se jósolok a forgótányérnak hosszu jövőt.A professzionális területre ha lehet még agresszivebben fejlesztik az SSD-t.Már régebben is linkeltem tesztet 1 TB-os belső RAID-et használó SSD-ről/buisness-classe/.Ráadásul ez a terület kevésbé árérzékeny,sőt ott a kisebb fogyasztás,hömérséklet,méret ha lehet még fontosabb szempont,üzemeltetési költségeket is figyelembe véve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Timos
2010.08.19. 21:32
jöhetnek a kis adat-kockák amit bele kell rakni egy kis platformba és előugrik a halálcsillag tervrajza.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. fecaa
2010.08.19. 21:48
Bravó, miért is mennének inkább az ssd-k irányába, amikben nincs mozgó rész, tehát kevesebbet kajálnak, nem terheljük feleslegesen a természetet.
Miközben pedig már elérték a terrát is ssd-vel.
Jók a vinyók (axe meglepődhetsz: 2 samum van 750,1000GB és mind2 jól megy 1,5 éve), de az ssd-k sokkal gyorsabbak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. sedios
2010.08.19. 22:45
mozgóalkatrészes adattárolót, mint új technológiát 2010+-ben? no thx.
szvsz ssd-t tökéletesítsék inkább, mert hosszabb távon arra az a helyes út.
(okokat már leírták alattam)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. killmilan
2010.08.19. 23:59
Nem látom a samsungot! király! azzal a gyenge minőségével nem is szálhat be
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Imre94
2010.08.20. 00:23
Nekem is rossz tapasztalataim vannak samsung winyókkal, sajnos.

Heroes27: Én inkább azt mondanám, hogy pont jót fogtál ki...

fecaa: Addig örülj! Még fél év és cserélheted le...

Havernak egy éves (tavaly nyár elején vette itt iPonon) az 1 terrás samsung winyóját és már nem lehet használni egyes részeit... (Bad sector) Úgyhogy most van egy kisebb meg két nagyobb partíciója, kényszerből... Össz-vissz 200 Gigát vesztett, hogy a hibás részeket kihagyja.

Én szintén hasonlóan jártam, de régebbi, 160Gigással, és ami még nagyobb szívás, ez csere, mert volt egy nagyobb, ami 3 hónap alatt beadta a kulcsot, és erre cserélték be... (a régebbi pontos méretét nem tudom, mert akkor még nem nagyon értettem hozzá. talán 180, vagy 200 Gigás volt, ha van olyan)

Persze lehet jól működő Samsung winyót kifogni, de kb olyan, mint az AMD prociknál a magfeloldás: Vagy sikerül, vagy nem...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. DESTINY
2010.08.20. 01:01
Tapasztalatból mondom, hogy ha vinyó kell, akkor Hitachi meg WD. A többi felejtős!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Insignia DESTI...
2010.08.20. 03:07
én meg tapasztalatból mondom hogy a 3 hónapos 1tb-s wd megadta magát 800gb adattal... de a samukkal jól elvagyok van olyanom ami már több mint 8 éves és még egy bs sincs a wincsin...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Mifee
2010.08.20. 05:48
egyedül még hitachi vinyóm nem halt meg...ilyenem még nem volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Freeware
2010.08.20. 08:41
Nehogy már a Samsung ne tudjon vinyót gyártani... Jópárszor volt PcWorld tesztgyőztes is Samsung vinyó. Én kizárólag Samsung hdd-t használok, sose volt semmi bajuk. Halkan dolgoznak, gyorsak, és minimális mértékben melegednek.
Hitachiból csak cd olvasóm volt, de nagyon utáltam, mert válogatós volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Slavia
2010.08.20. 10:39
MINDENKI AZT ISTENÍTI AMIT ÉPPEN NEKI BEVÁLT!(és ez így van jól)Tapasztalatokat nagyban befolyásolja a gyártók mennyire találták el a szériát van úgy hogy gyártanak gyengébb minőségű lemezeket.Megoldás egyszerű mielőtt megveszed járj utána.Nekem is van 6 éves IDE-s seagate Baracuda vinyóm mai napig még gyenge szektor sincs rajta de van ismerősöm akinek pl samsung van 3 éves azon már van gyenge szektor,hitachiról még sok jót nem hallottam de biztos annak is van jó sorozata!!És lehet tovább vitatkozni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. DrSyrex
2010.08.20. 10:59
a samsungnak inkább a régebbi hdd-i voltak sz@rok, azokat szidta mindenki. a mostani f1-f2 de főleg az f3 viszont minden szempontból nagyon jó iparosmunka.
a hitachi meg érdekes: van egy 750-es ultra star-om, ami kicsit melegszik de semmi más. van viszont egy régebbi 320-as hitachim, aminek a hd sentinel már rég feladta az utolsó kenetet, de csak nem akar elpatkolni (szerencsére) .

ez a szövetség meg jó ötlet, remélem meg lesz majd az eredménye.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. firebuddha
2010.08.20. 11:10
Én is beállok a Samsung védő táborba... Van belőle 2,5"-es 3,5"-es is... A legrégebbi olyan 3 éves elmúlt már, és egyiknek sincs semmi baja... Ellenben WD-t, maxtor-t már sikerült kinyírni, illetve 2,5"-s seagate is szállt már el...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. thedevelop...
2010.08.20. 12:36
Seagate-em, Maxtorom, Samsung-om is volt már. Maxtor 80-as, Samsung 400-as és Seagate 750-es halt már meg a gépeimben. Hitachi-m és WD-m még sosem volt, de szerintem ők sem lennének kivételek.
Forognak, mozognak, egy idő után meg elkopnak és megadják magukat, ez egy autóval, fűnyíróval, stb is így van, márkától függetlenül. Csak idő kérdése minden.
Ebből kifolyólag, mivel ár tekintetében a Samsung verhetetlen, így utóbbi pár évben azokat vettem.
A 'titok' annyi, hogy 2 év használat után el kell adni, majd kis ráfordítással venni egy újat.
De hogy OFF-on kívül is írjak valamit, örülök ennek a szövetségnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. -Melkor-
2010.08.20. 14:47
Nem lehet, hogy a samsung azért nincs benne ebben a szövetségben, mert inkább az SSD gyártása és fejlesztése felé fordítja az erejét a jövőben?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. fecaa
2010.08.22. 12:01
the.developer

Hdd-t nem adnék el, mert az adatokat vissza lehet állítani róla. Ki a fene tudja már, h. 5 éve mit tettem rá, ami nem publikus??

Akinek meg eladod minek kellene neki, ha ő is így gondolkodik, h. 2 év és vége?->
"-Mennyi idős? -2 éves. -Ja,, akkor lassan kihal. -Inkább használd kipurcanásig!"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. arkman fecaa
2010.08.22. 12:28
Azért annyira nem lehet visszaállítani, hogy az 5 évvel ezelőtti adatokat leszedjék róla teljes egészében, ha használtad közben, ha meg okosan csinálod a törlést, akkor meg semmit nem lehet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. h143570
2010.08.22. 14:11
A Xyratec, helyett nem Xyratex az utolso ceg neve?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. jozsefm thede...
2010.08.22. 15:20
A jelek szerint Te magad is "megbizol" benne ha elővigyázatosságból kétévente kicseréled...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Rider15
2010.08.22. 15:55
Nekem eddig csak 1 Maxtorom volt fejhibás, a WD-m jelenleg hibátlan!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. fecaa
2010.08.23. 20:20
arkman

Elég ha pont 1-2 régi v. új kisebb word fájlt megtalál rajta vki, amiben olyanok vannak...néhány kb meg bárhol elfér.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. djspill
2010.08.24. 17:44
Ha a vinyókról beszéltetek, h kinek mi halt meg: Nem nekem, szomszédomnak 3 samsung vinyója adta meg magát, kb 2 év alatt. Az én asztali gépemben is samsung vinyó van, 2006 óta, még semmi baja, hálisten. Nem rég vettem egy WD 1,5 TB vinyót itt az iponnál, de 2 hónapja nem tudom használni. Sem rackbe téve, sem az asztaliba beszerelve, sztem ledobta a fejet, úgyhogy viszem vissza, amint lesz időm felmenni vele Pestre. De úgy érzem az adataimat nem fogják visszahozni, pedig az összes munkám rajta volt Minden vinyóból lehet kifogni jót is és rosszat is. (Ezeken kívül volt már több vinyóm, többek közt 2 maxtor, amik még mindig jók!)

De hogy a cikkhez is legyen hozzászólásom: Hajrá!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. ocalibra
2011.07.29. 22:41
Elég sok vinyó fordult meg a kezeim között (most csak a sajátokat írom):
20 MB MFM-es 5,25 méretű Seagate: bad sectoros lett még mikor használatban volt (megvan még)

40 MB MFM-es WD, hibátlan még mindig (nem használom )

1,2 GB WD hibátlan

10 GB IBM hibátlan

15 GB IBM hibátlan

80 GB Maxtor (csak azért lett bad sectoros, mert egy külső háznak a tápja kontakt hibás volt, és nagyon soxor leállt a vinyó, ezt nem bírta, de garis csere lett belőle)

120 GB Seagate hibátlan (nagyon utálom, mert baromi lassú)

4x320 GB WD 1-1 raidban, másik 2 használatban, jók, szeretem őket

320 GB noti green külső 2,5-ös Black Box-ban: gyors, szeretem

640 GB WD hibátlan, most ez megy, nagyon szeretem

500 GB WD green hibátlan, de alig használom

Szóval én WD párti vagyok, nem volt eddig vele semmi bajom, és a környezetemben sem hallottam semmi bajt róluk. Valszeg most hogy ezt kimondtam lesz vmi WD-vel bajom))

Nekem a vinyó === WD

Maxtor nekem azonosul a lassú traktorral.
Seagate nekem hideg és lassú.
Samsungról véleményem sincs, nem tartom vinyónak.
Hitachi: notimban ez van, nem rossz, de vhogy nem bízom benne annyira mint WD-ben. De WD után nekem ez a 2. kedvenc talán.

Szóval ezek mind személyes vélemények/tapasztalatok, nyilván minden márkából ki lehet fogni jót és rosszat is...

Hogy a témához is hozzászóljak: nekem kicsit ez a szövetség egy utolsó elkeseredett kapálódzásnak tűnik, de ami tuti, hogy jó fog belőle kisülni az utolsó 10 évre
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!