iPon Hírek

Secret World: Ígéretes start

Dátum | 2012. 07. 11.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

A Funcom bejelentette, hogy a növekvő számú The Secret World játékosok számára új dimenziót, vagyis szervert üzemel be, melynek neve Leviathan lesz. Az új szerver RP jellegű lesz, tehát inkább a hardcore szerepjátékosokat várja tárt karokkal. Amennyiben csak az volt a vágyatok, hogy egy ilyen szerveren játsszatok, de már generáltatok karaktert sincs baj, mivel a dimenziók átjárhatók a játékban. Mi több, egy titkos szervezet (guild) tagjai akár több dimenzióból is származhatnak.

A hivatalos honlapról azt is megtudhattuk, hogy a jövőben milyen ütemben jönnek a frissítések a játékhoz. A cég tanult előző MMO-jának hibájából és komoly gondot fordít a folyamatos tartalommal való ellátottságra, minden hónapban számíthatunk újdonságokra. Ragnar Tornquist kreatív főnök elárulta, hogy az első pakk július 31-én jön, a tartalmát pedig ezen a héten, valamikor később jelentik majd be.

Nézzük, mit hoz a távolabbi jövő:
 
Ragnar Tournquist biztosította arról is a rajongókat, hogy Trond Aas Funcom vezérigazgató lemondása egyáltalán nem veti vissza a terveiket.

"Trond Aas addig akart vezérigazgató maradni, míg a játék el nem startol és így is történt. Az még nagyon korai, hogy kijelentsük a játék mekkora siker, szóval a távozása egyáltalán nem köthető ehhez. Trond egyébként marad a cégen belül, csak más beosztásban, szóval nem kirúgták vagy lefokozták."

 
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. Zoe01
2012.07.11. 15:47
Istencsászár a játék, nem vitás!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Whysper
2012.07.11. 18:00
Zoe megvetted klasz? Megeri!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Leeroy
2012.07.11. 18:09
Sokáig azt hittem, free to play lesz a történet. Így már annyira nem mozgat...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. 0rigami
2012.07.11. 18:13
Nekem nem jött be, pedig nagyon vártam!

Sztem a T.S.W. kevés így 2012-ben, és nem vitaindítónak szánom ezt. Max 2 év és f2p lesz szvsz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. dilofekete
2012.07.11. 18:20
Szép, csak egy idő után egyáltalán nem szórakoztató, hogy az embert irányítom és nem a fegyvert, akkor már szaladhatna magától folyamatosan és csak nyomogatom a joypad gombokat, de szép a játék, mert sok hangulatos pálya van, de a régi mmo élvezet visszaköszön, hogy mindig mindenre rá kell nyomogatni, szerintem nem annyira jó a játék élmény benne, ha a történések nem maguktól történnek, attól még szaladgálhatok akármerre, de itt ilyen esetben semmi sem történik a fölösleges xp szerzésben, olyan, mintha nem is ezzel a játékkal játszanék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. dilofekete
2012.07.11. 18:28
A Fallen Earth is hasonlóan unalmas, de jobban bejön a környezet, nem úgy mint ehhez képest ez a szép játék, de ott legalább lövöldözhetek, amúgy semmi különbség nincsen köztük, ez a két különbség közt. Az egyik falloutos, a másik meg dungeonos kb
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Zoe01
2012.07.12. 07:46
Whysper: Megám! Királyság!

dilofekete: Middle mouse button

F2P meg ne legyen... Így havonta kapunk legalább rengeteg friss contentet. Meg kevesebb a vérpistike is legalább.

Ha ez valakinek unalmas... hát nem tudom. Nekem ez az első MMO, amit nem dobok ki az ablakon 10 perc játék után. Nagyon nem szeretem az MMO-kat amúgy. Laposak, unalmasak, érdektelen küldetések, karakterek.

A SW-ben meg tényleg minden megvan, amiket én egy MMO-ból mindig is hiányoltam.

Számomra Ragnarék csodát tettek ezzel a játékkal. Soha nem gondoltam volna, hogy egy MMO-t ennyire fogok imádni. De tényleg. zseniális, megunhatatlan!

És eddig *lekopog* sikeres is!

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. 0rigami
2012.07.12. 18:32
Zoe01: hát... nem vagyunk egyformák!

A beszélgetések CSAK(!!!) monológok, miközben a karakterünk idiótán bámulja a szónoklót, még ha megszólítják is(!!!); a "titkos társaságok" ennél jobban nem is lehetnének szem előtt: túl sokat mondó falfirkák, mindenki tudja, h "kik vagyunk" az adott pályákon, stb; több sebből vérző harcrendszer: pl. majdnem mindegy mivel nyomulsz, hátrálsz és lősz/ütsz/varázsolsz... kész.

Igaz, ezeket csak a béta alapján mondom, de ott nekem valahogy nem volt meg sem a hangulat sem a kihívás sajna!
De a grafika - különösen a természet megjelenítése - tényleg nagyon pofás lett!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Zoe01
2012.07.13. 00:02
0rigami:

Dialógusok = monológ? Szerintem itt semmi probléma nincs. Amúgy ez azért van, mert te csak egyetlen átlagos szereplő vagy, semmivel sem több, fontosabb, mint a többi. Egy kis porszem a millióból. A játék nagy részében te "csak" szemlélő vagy, nincs nagy befolyásod a történésekre, az eseménykre, neked fel kell fedezned ezt a titokzatos világot. Itt nem az van, hogy te vagy a legnagyobb, te mented meg a világot, erről szó nincs. Ezért ezt ne is úgy képzeld el, mint a mai RPG-kben található dialógus rendszert. Itt a körülötted lévő világ a fontos, nem pedig te.

Amúgy minden egyes NPC-t a cinematic dialógus előtt/után megkérdezhetsz bizonyos témákról, jobban megismerheted őt, a véleményét a körülötte lévő helyzetről, emberekről, stb...

A secret societies-ek meg köztudott, hogy léteznek, de cselekedeteik, szándékaik nem nyilvánosak az átlagos polgárok számára, inkább a háttérben tevékenykednek, ezért is titkosak.

A harcrendszer részét meg nagyon leegyszerűsítetted. Nem mindegy, abszolút nem. Attól függ, mire akarsz specializálódni. De a választás a Tiéd, szinte mindennel tudsz kombinálni, nincsenek megkötések. Ahogy haladsz előre a játékban, úgy lesz egyre több képességed, aka egyre több lehetőséged a harcban.

Nincs kihívás? Gyere el Savage Cost-ba. Vagy csinálj meg pár investigation-ös küldit. A hangulat meg szerintem irtózatosan jó, a játék egyik legerősebb része. De ezt nem tudom leírni, ehhez tényleg játszani kell - a mitológiák, a folytonos kutakodás, legendák felkeresése... ááá, nagyon sok mindent lehetne még írni..

Beta alapján persze nem tudsz teljes képet kapni erről, de nem is az volt a cél.

De én nem akarok rábeszélni/lebeszélni senkit a játékról. Az aki unja a sablonos MMo-kat, a sablonos témákat, előbb-utóbb úgyis rákap. Márha ad neki esélyt persze.

Én erre vártam évekig, s most végre megkaptam!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Mage
2012.07.13. 03:57
Soha nem láttam még rondább animációt MMO-ban, mint ahogy a TSW-ben mozognak a karakterek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. dragon83
2012.07.13. 07:48
Mage, nem sok MMO-t láthattál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Whysper
2012.07.13. 21:54
Amgy ennek milyen gépigánye van mert nekem 3.6 Ghz-es dualo coreral meg 4 giga rammal emg egy ati 6850-el elég érdekesen ment 8( a 24 óráts kulcsos változat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Whysper
2012.07.13. 21:56
Amúgy nagyon tetszett klassz csak eza sok betöltés zavart ,de lehet Én vagyok csökött. szóval ,hogy ide mentem DL oda mentem DL első része csak loading kép volt! az első 15 percbe
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. dragon83
2012.07.14. 15:06
Whysper, Ramból nem árt neki a 6 giga, hogy a betöltések gyorsabban menjenek. Videókártyám és CPU-n nagyjából nekem is olyan, mint neked, és én is érzem, hogy kicsivel erősebb kellene neki. De nekem azért nem megy rosszul.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 0rigami
2012.07.14. 21:53
Zoe01: lehet, de számomra ez olyan "lehetne" marad, mert pénzt nem költök erre. Ott van ugyan a potenciál, de valahogy nem lett az igazi.

Nem a monologizálással van bajom, hanem ahogy megvalósították az egészet: gondolom az is tökéletes, h a karakterünknek nincs is hangja, mert habár mindenkivel beszélget, ő maga nem szólal meg... Viszont a partner néha feltesz kérdéseket, amire pár másodperc után meg is válaszol, lévén csak bambulunk rá hang nélkül - kifejezéstelen arccal! Ez 2012-ben?

A harccal kapcsolatban, csak annyi a bajom, h olyan repetitív/semmilyen. Ha jól emlékszem 8 aktív és 8 passzív képességed lehet egyszerre. Passzívakat nem nyomogatod, azok tápolják vmelyik aktívat - ez ok!
Marad 8 lehetőséged, amik többnyire "csak" sebeznek - elementalistaként pl.
Ennyi.
Sztem ez elég fantáziátlan!

Háttér/világ tekintetben nem tudok hozzászólni, investigation q-et asszem csináltam, de nem hagyott nyomot bennem!
Amúgy engem spec idegesített, h csak pár küldetés lehet nálad fajtánként. Ez itt feature, bár sztem más MMO-knál simán bug kategória!

Na, de mindegy, ha megtaláltad az igazit, akkor GZ hozzá!
Nekem ez sok... izé kevés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Zoe01
2012.07.14. 22:19
0rigami: szerintem elég hosszasan kifejtettem, hogy miért nincs hangja a karakterünknek, de leírom mégegyszer: ez egy designer-i döntés volt (volt erről egy fejlesztői videó is), amire azért volt szükség, mivel te csak egy külső szemlélő vagy, nem vagy ráhatással a világra.

A fejlesztők amúgy sokáig gondolkoztak azon, hogy legyen-e hangja a karakterednek, de végül elvettették - szerintem helyesen. Mondjuk ha nagy solo RPG-s vagy, akkor el tudom képzelni, hogy zavar. Bár ezt még egy review sem említette meg problémaként.

A harc: 8 passzív/aktív elég, így is sokszor megzavarodok a képességek tengerében, hogy összeállítsam a megfelelő kombót (összesen több mint 500 képesség közül választhatunk).

Nem csak sebző aktívak vannak: taunt, heal, support - és ezeken belül rengeteg képzettség.

Melyik investigation missiont csináltad meg?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. 0rigami
2012.07.14. 23:01
Zoe01: na jó!
Szar filmek is vannak, pedig azokat sem direkt kakira csinálták, hanem rosszul döntöttek az alkotók, így nem érték el a céljukat az adott dologgal. Számomra a "nincshagjaéscsakbámul" is egy ilyen. Értem én, h koncepció, de facepalm rá a válaszom és a mélység/misztikum helyett csak egy idióta avatart látok, akit ha megkérdeznek, h "érted, h mi folyik itt?", akkor nem tudja rávágni: "igen/nem".

És igen, mikor kipróbáltam, sokat soloztam, mert vártam, h megfog a hangulat... de sajnos nem!

Mission: fingom sincs!
Terület szempontjából átjutottam a kihalt fősulihoz és ott nézegettem körül.

Képességek: összesen tényleg sok van, de mindhez kell vmi fókusz/tárgy, nem? Tehát mivel 2 kezed van lehet nálad pl. az elementálhoz kellő baba - vagymi - és mondjuk egy géppityu és ha mindkét ágból (elemental/assault rifle) megvetted pl. az első 8 képességet, akkor 2*8-ból rakhatod össze az aktívat és a passzívat is.
Ergo max kétféle ágat tudsz vegyíteni egyszerre - azt, h megéri-e most hagyjuk ki.

Jól látom?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Zoe01
2012.07.14. 23:41
Hát jó, nem tudlak meggyőzni, nekem -és még sokaknak - ezzel nincs problémám, de értem, hogy neked miért lehet zavaró.

Kell fókusz tárgy, igen. De mivel rengetek felé specializálódhatsz, ezért nem 2 * 8, hanem 3*8 ( plusz 3*8 az inner (fist, blade, hammer pl a melee-nél) + ugye az outer weel, amit most nem számolok ki ) - magyarul k. sok lehetőséged van. S ha azt nézed, még így is elég kaotikus tud lenni a sok képesség miatt, hogy mit állítasz be magadnak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. 0rigami
2012.07.15. 01:30
Igen, néztem, h outer wheelben asszem 8 féle külön ág van... de azt kitolni maxig sztem rengeteg idő!

Nem meggyőznöd kell, mert próbáltam már pár MMO-t és tudom, h nagyjából mit szeretnék - a többit a játék varázsára bízom!
Amúgy én sem meggyőzni akarlak, ez csupán eszmecsere/infógyűjtés, mert azért maradtak sötét foltok a rendszert illetően.

Az első csalódásom egyébként, a karakteremmel kapcsolatos volt. Nagyon vártam már a TSW-öt, csak attól féltem, h ezt is elszúrják vmivel. Elindítottam az Illumis arcomat, belevetettem magam a fegyverekbe és kiszúrtam magamnak a villám/tűz + AK-47 kombót. És itt ért a meglepetés, h technikailag majd' ugyanúgy működnek! Ok, ok: az egyik a célpontra rakja a "kis kombopontokat", a másik rám - de ha összejön pár ilyen mindkettőből el tudok lőni vmi durvábban sebzőt... jah és a fegyverrel tudok területre sebezni, elementalistaként meg kezdetben nem! De se mana, se lőszer nincs, szal igazából semmire nem kell ügyelned a cooldown-okon és a HP-csíkodon kívül!

A zombik gyorsak, többen jönnek, mindenképp odaérnek és ütnek, szal gyorsan kell DPS-elnem, mert baj lesz! Ez még nem lenne baj, de nekem nagyon úgy tűnt, h mindegy mit csinálsz egy harc mindig így fog kinézni - pl. Ak-val is közvetlen közelre eregettem meg a sorozatokat (jah, lol még, h van olyan assault rifle lövés, amivel gyógyítod magad, miközben sebzed az ellent, elementalistaként, meg nincs gyógyításod, pedig az tiszta varázslat...).

Hát, kb ennyi, mikor azt mondom, h ez számomra elég fantáziátlan és kevés így 2012 derekán.
Persze itt az "egyszerűség" lehet egyfajta kulcs a casual, illetve műfajt nem kedvelők felé, csak - sztem - sajnos sokan lesznek, akik hamar ráunnak/el sem kezdik e miatt! (Vagy a PVP megmenti az egészet? De akkor csak a PVP fog igazán hasítani?)

Pl. ha nincsenek kasztok és minden elérhető, akkor miért kezdjek új karaktert???

Asszem be is fejezem ennél a pontnál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Zoe01
2012.07.15. 12:05
Te a resource pontokra gondolsz, igaz? Azért arra figyelni kell, hogy milyen képességeket használsz, mert pl van olyan chaos AP, ami minden fegyvernek a resource-át tölti. Vagy, hogy egy képesség mennyi resource pontot fogyaszt el. Mert hidd el, ahol most tartok, baromira oda kell figyelni, hogy milyen sorrendben "lövöd" el a képességeidet - nagyon megszívhatod a nehezebb ellenfeleknél, ha figyelmetlen vagy, s csak össze vissza nyomogatod a képességeidet. Meg ugye nem mindegyik képesség sebzi az egyes ellenfeleket. Valamikor pl. a Fist ág haszontalan, mert csak magic-el lehet megsebezni. Engem speciel idegesítene, s szerintem egy ilyen játékba nem is illene, ha folyamatosan a lőszerre, meg a manára kellene figyelnem - elég frusztráló lenne szerintem.

Szóval van itt variáció rendesen, meg - szerintem - elkülönülnek az egyes ágak, főleg több képesség birtokában. Minél többet játszik az ember, annál jobban látja, h mennyi lehetőség van ebben a rendszerben. Nem gondolom, hogy casual lenne a játék, csak itt más adja a rendszer összetettségét.

És pont azért nincs minden ágon heal, meg support, mert úgy nem különülnének el az ágak. Mindenki egy ágra specializálódna. S a fejlesztők pont ezt akarták elkerülni.

PVP-t meg nem próbáltam, inkább a story, meg a küldik miatt játszom. Egyszer majd.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Zoe01
2012.07.15. 12:23
Ja, és még valami: frakció küldik miatt érdemes új karaktert kezdeni. Meg ugye ha meg akarod jobban ismerni őket - engem az ilyenek speciel nagyon érdekelnek. Márha neked a karakterek meg a küldik fontosak persze.

Ha csak harcot nézzük, meg a képességeket, akkor sok értelme nincs, valóban.

De persze ez játékostól is függ, hogy ki miért játszik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. 0rigami
2012.07.15. 13:31
Nah, majd ha egyszer F2P lesz, adok neki egy esélyt és megnézem a mélységeit!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Zoe01
2012.07.15. 15:13
Jól van, majd felveszlek friend-nek!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. DogTheDog
2012.07.15. 15:41
Adok neki 6 honapot max
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Zoe01
2012.07.15. 17:35
Hát elég sokan játsszák, meg ha van van content, akkor biztos nem. Eddig úgy néz ki nagyon sikeres. Remélem jó darabig nem lesz ingyenes, és akkor kapunk hozzá minőségi update-eket..

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Mikury
2012.07.16. 18:19
Én már nem is írok semmit, Zoe01 tökéletesen összefoglalta a játékot! Számomra pont olyan, amire évek óta várok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!