iPon Hírek

Shader hiány a Sapphire Vapor-X 5770-nél?

Dátum | 2010. 01. 02.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | MEGJELENÍTÉS

A Sapphire Vapor-X sorozatú videokártyái igen nagy népszerűségnek örvendenek a felhasználók körében idehaza és külföldön egyaránt. A termékek hatékony hűtésüknek és kitűnő tuningpotenciáljuknak köszönhetően igen jól helytállnak a piacon, így érthető, miért szeretik őket annyian.


A Vapor-X hűtéssel ellátott sorozat egyik tagjáról, a Radeon HD 5770-es modellről kellemetlen hírek érkeztek: kis mennyiségben forgalomba kerültek ebből a szériából olyan videokártyák, amelyek hibás BIOS-t tartalmaznak, így ugyan megfelelő órajelen üzemelnek, de 800 darab helyett csak 720 darab stream processzor van rajtuk engedélyezve, emiatt pedig szerényebb teljesítményre képesek, mint "normál" társaik. A hibát néhány nappal ezelőtt jelezte néhány felhasználó, majd nem sokkal később a külföldi híroldalak hasábjain is megjelentek a problémával foglalkozó írások, sőt, időközben a Sapphire illetékesei is elismerték, hogy a probléma valóban fennáll.

Balra a hibás BIOS, jobbra a hibátlan.
Az érintett kártyákon a 012.014.000.004-es verziószámú BIOS van jelen, amely 2009. december 3-án készült. A gyártó időközben megígérte, hogy a lehető leghamarabb kijavítja a hibát és egy új BIOS fájlt tesz elérhetővé a weboldalán keresztül. A TechPowerUp adatbázisából már most is beszerezhető olyan BIOS fájl, amely engedélyezi mind a 800 darab shadert. Videokártyánk shadereinek számát a GPU-Z legfrissebb verziójával magunk is könnyedén ellenőrizhetjük.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

62. Szaby59
2010.01.02. 15:49
Lehető leghamarabb... 2 perc és szerkesztem a BIOS-t...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
61. kleinguru
2010.01.02. 15:52
Akkor ez azt jelenti, hogy a HD5750 is HD5770 és csak biost kell benne cserélni és több mint 10% plusz teljesítményt érhetünk el?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
60. Szaby59
2010.01.02. 15:57
Nemhinném, mivel ott más különbség is van, viszont ha ráraksz egy 5770-es BIOS-t, lehet, hogy nem fog működni, viszont tönkre nem teheti...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
59. gylovag
2010.01.02. 16:11
Szerintem itt is úgy megy, ahogy a processzorgyártásban is. Nincsenek külön gyártósorok a különféle azonos architektúrájú procikra, hanem a teszteken dől el mennyi rész működik hibátlanul és a többit letiltják.
Ha egy eleve gyengébbnek eladott kártyán bioscsere történik szerencsés esetben hibamentesen működik, de feltételezhetjük, hogy játékok alatt instabillá is válhat a rendszer, mert nem véletlenül tiltották le a hibás részeket.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
58. Azrael
2010.01.02. 17:39
Hát persze, hogy úgy történik, mert ez is processzorgyártás
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
57. ThePoweR
2010.01.02. 17:42
Mondjuk 5750-be bios módosítással nem lehet shadereket engedélyeztetni? Lehet hogy hibásak de lehet mondjuk 740 vgay 750 és esetleg úgy?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
56. Kajafun
2010.01.02. 18:25
Nem mindig a 799. a hibás de egy próbát megér
Amúgy a második kép kicsit nehézkesen megnézhető
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
55. tibaimp
2010.01.02. 18:31
ez olyasmi let mint annó az ati 9500-->9700 verziójánál, ott is mebvettem az olcsó 9500-ast és omegadriver segítségével 9700-est "csináltam" belőle úgy, hogy a meglévő 4 futószalag mellett engedélyeztem a letiltott 4-et is, így a sebesség majdnem duplája lett, de bizonyos gamek, mint pl. a Far Cry 1. hibázott (grafiaki hibák voltak a növényzeten mikor lőttem), viszont futott szépen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. b1gz
2010.01.02. 18:37
rossz a nagyithato kep, megnyitaskor is az xyz_s.jpg nyilik meg
kapaljatok le az vegerol a _s-t es lass csodat

igy ni
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. mtrx220
2010.01.02. 18:38
ha nem látod rendesen, akkor töröld a kép nevéből a _s -t és frissíts.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. ThePoweR b1gz
2010.01.02. 18:41
Zsír.

Ja és ilyesmit hogy lehet átírni. A shader számot? Me ATI bios editorral néztem de nincs ilyesmi benne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. Nikolas155
2010.01.02. 19:06
lehuztam a uj biost de hogyan tovab ??? S pls help
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. Fzoltan
2010.01.02. 19:08
Milyen programmal engedélyezhetőek a letiltott eszközök? (Ha létezik egyáltalán ilyen) Radeon 4730-am van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. csicsoblad...
2010.01.02. 19:12
Egyáltalán nem erről van szó. Itt nem az van, hogy 720 van rajta, de lehet 800-ra varázsolni, hanem pont ellenkezőleg. A sok user megvette a 800sp-s kártyát, és csak 720 van rajta engedélyezve.
Itt mindenki bukik. Aki észreveszi, az szépen szarakodhat a bios cserével, aki meg nem, annak szépen lassabb lesz a kártyája, mint kéne.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. Fzoltan
2010.01.02. 19:14
Milyen programmal engedélyezhetőek a letiltott eszközök? (Ha létezik egyáltalán ilyen) Radeon 4730-am van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. Nikolas155
2010.01.02. 19:28
igen tudjunk de mijen programot hasznajak
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. Greathoof
2010.01.02. 20:17
Nem azért, de most mondja valaki, hogy az Ati milyen über, még úgy is hogy ilyen dolgot csinál. És nem első ilyen (ha jól emlékszem 4770-nél is csinált ilyet.)

Amúgy meg, akinek kell a hibamentes BIOS, és lusta volt elolvasni a cikket:erre tessék. (BIOS FRISSÍTÉSSEL CSAK AKKOR FOGLALKOZZATOK, HA VAN EGY SZÜNETMENTETESEK, ÉS ARRA VAN DUGVA A GÉP! ELMEGY AZ ÁRAM = van egy túl méretezett kulcstartótok!!!! Ha elmegy az áram, és úgy elszáll a videókártya, akkor senki sem fogja nektek kicserélni. )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. _András_ Great...
2010.01.02. 20:28
Nem tudom mit pattogsz ez nem az ati hibája hanem a Sapphire-é
nem tudom hogy 4770 el volt-e ilyen de azt igen hogy 4830 al volt de akkor 640shader helyett 800 volt
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. Greathoof _Andr...
2010.01.02. 20:41
@_András_
Valóban a Sapphire hibája, igazad van.
És valóban a 4830-nál volt, ebben is igazad van.
Egyébként elég vicces, hogy ezeket a hibákat nem vették észre. (-> Nem tesztelték (eleget?).)
Na mindegy, engem nem érintenek ezek a hibák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. Phantomstr...
2010.01.02. 21:53
Csak érdeklődésképpen. Régebben rengeteg 4830-at eladtak hibátan RV770-nel a nagy kereslet miatt, ezért voltak (véletlenül?) 800 SP-sek. Szóval fel lehet oldani (esetleg bios cserével) a hiányzó 160-at, és 4850-et csinálni (esetleg 4730-ból 4870-et, persze butítva), vagy sem? Kimondottan elméleti kérdés extrém esetet feltételezve.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. Phantomstr...
2010.01.02. 21:54
Bocs a duplázásért, de ha még tudom szerkeszteni, kihasználom, hogy ne kétszer álljon itt ugyan az. Ez a Sapphire-tól tényleg szokatlan hiba. Ezzel tényleg alátett egy a vásárlóinak. Sokan lesznek, akik nem fogják lecserélni a biost, mert nem tudják, vagy nem merik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. Sturmtiger
2010.01.02. 22:36
És mi van azokkal amik nem Vapor-Xesek? a Sima Sapphire RadeOn HD5770 is beteg vagy csak a fent említett? (Márcsak azért is mert olyat akarok venni már ha lesz raktáron)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. Szimat
2010.01.03. 06:35
Nekem is ez a gáz a kártyámmal! Most őszintén mit lehet ilyenkor csinálni?
Nem volt olcsó és nem kapom a pénzemért azt amit vettem? Ez mi?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. ThePoweR
2010.01.03. 10:14
Gariba az ilyet nem lehet visszaküldeni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. zsolt85
2010.01.03. 10:24
Hi all csak 1 kérdés annyit számít az a 800-720?? Vagy ez megint olyan dolog mint a porci teszteknél hogy 0.9mp gyorsabban tömörített amit úgy se veszel észre vagy kb 3 fps lassabban megy a játék
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. ThePoweR zsolt...
2010.01.03. 11:13
Ha 720 van akkor annyit tud mint egy 5750. Vagyis kicsit többet me magasabb órajel. Kb 10%-al lassabb mint a 800 shaderrel rendelkező 5770.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. pal07
2010.01.03. 11:52
Na ennyit az atirol ugy vannak vele ugy is megveszik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Norba
2010.01.03. 12:12
lol... mennyi agyatok van... most mindenki azt hiszi,hogy az 5750-esekből ki lehet szedni a maradék tartalékokat. na hajrá gyerekek aztán majd jöttök sírni,hogy nem cserélik ki a videókártyát mert próbáltatok okoskodni... am is ha belenyúlsz a vga biosba és nem a gyárit teszed fel akkor a garancia repül. sok sikert... amúgy egy 5770 nem csak kevesebb shader-al van felszerelve...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Norba
2010.01.03. 12:13
elírtam... "amúgy egy 5770** nem csak kevesebb shader-al van felszerelve... "

5750**
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. _DiEGO_
2010.01.03. 12:32
Na ennyit az atirol ugy vannak vele ugy is megveszik...

Ennyit az eszedről , még olvasni sem tudsz ! Ez csak e gyártó ezen szériájával van ...

Előbb olvas majd értelmez - azután ír ! Nem meggondolatlanul irni NV fan révén csípőből ... így ez már kicsit ciki ugye - égés , de gáz ...

Egy BIOS frissitéssel ezt korrigálják is , ennyi

Ha gyártó készit uj BIOS-t mert elszurták , a BIOS frissitéssel NEM veszik gari !!! ha meg nem sikerülne , tuti visszaveszik , hiszen TE jó hiszemüen vetted meg a VGA karit ... Jobb gyártóknál online BIOS frissités van ... 1 perc se a dolog....

Shaderek 720 vagy 800 - // uj geforce :

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. dragonplat... pal07
2010.01.03. 12:34
pal07: arról nem az ati hanem a sapphire tehet. Olvastad a hírt biztos láttad hogy más gyártónál nem fordult elő csak a sapphirenál.
Figyeljük a topikot hátha beindulnak a flamek okosabbnál okosabbakat fognak mondani
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. ThePoweR Norba
2010.01.03. 12:36
Csak kérdés volt hogy lehetséges e. Amúgy mibe van még butítva az 5750 a kevesebb shader és az alacsonyabb órajeleken kívül?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Norba
2010.01.03. 12:38
"Ha gyártó készit uj BIOS-t mert elszurták , a BIOS frissitéssel NEM veszik gari !!! ha meg nem sikerülne , tuti visszaveszik , hiszen TE jó hiszemüen vetted meg a VGA karit ... Jobb gyártóknál online BIOS frissités van ... 1 perc se a dolog...."

Ha ezt nekem írtad akkor olvasd el a hsz-em még1x. Csak akkor veszik el a gari,ha a sok okoska belenyúl a biosba...(személyre szabja). am nem kell itt mindenkinek tettetni az okosat.

am meg az nvidia soha nem tett be sok shadert a kártyáiba. teljesen más az elképzelésük. ATI fan révén csípőből nem kell lejáratni magadat
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. _DiEGO_
2010.01.03. 12:57
@Norba

Megszólítottalak ? NEM !

Akkor miért is kérdezted ... nem értek embereket ... én az elszúrt BIOS-ra írtam, nem arra aki buherálja , tuningolni akarja ...
Aki megvette e karit , Ő jóhiszeműen a gyártó által feltüntetett adottságokkal redelkező kártyát vett , no ezt a gyártó kicsit elszurta egy rossz BIOS -al. Ujra írták a proggit , mert ugye nem BIOS csere van , csak a benne lévó programrész cseréről... Garancia mindeképp van , még ha nem is sikerült a BIOS frissítése .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. csicsoblad...
2010.01.03. 14:43
_DiEGO_ : Élőszőr is azok mobil gpu-k, nem lehet összehasonlítani asztali gpu-kal.
A SP-k számát szintén, mivel az NVIDIA skalár stream processzor-t, az ATI komplex és egyszerű stream processzort használ. A kettőt nem lehet összehasonlítani.
Pl: A 4870-ben van 160 komplex és 640 darab egyszerű stream processzor, a GTX260+ ugyanazt a teljesítményt hozza 216 darab skalár stream processzorral.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Norba
2010.01.03. 16:38
_DiEGO_

de ezt meg mindenki tudja... amúgy semmit sem kérdeztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Szimat
2010.01.03. 16:50
alap usernek érdemes próbálkozni a bios frissítéssel vagy valami szakértő inkább? Mer ha elromlik valami az szopóka
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Szimat
2010.01.03. 17:04
alap usernek érdemes próbálkozni a bios frissítéssel vagy valami szakértő inkább? Mer ha elromlik valami az szopóka
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Greathoof
2010.01.03. 17:21
Újra leírom:
"Amúgy meg, akinek kell a hibamentes BIOS, és lusta volt elolvasni a cikket: erre tessék.
(BIOS FRISSÍTÉSSEL CSAK AKKOR FOGLALKOZZATOK, HA VAN EGY SZÜNETMENTETESEK, ÉS ARRA VAN DUGVA A GÉP! ELMEGY AZ ÁRAM = van egy túl méretezett kulcstartótok!!!! Ha elmegy az áram, és úgy elszáll a videókártya, akkor senki sem fogja nektek kicserélni.)"

Egyébként, ezt TechPowerUp csinálta, szóval nem a gyártótól származik => Veszik a garancia
(egyrészt nem gyártó által kreált BIOS, és egyébként is BIOS cserével már nem biztos hogy állják a garanciát)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. pal07
2010.01.03. 17:38
_DiEGO_


Ki monta hogy én Nv fan vgyok volt nekem is atim ennyi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. rcsuhai
2010.01.03. 18:12
Üdv!
Én megcsináltam a BIOS frissítést. És nem a TechPowerUp oldalról letöltött verzióval, hanem a Sapphire által saját oldalukon publikálttal, a saját leírásukat használva.
Azóta minden ok a kártyával: stream processzorpk száma 800. Szóval nem egy ördöngősség.

r.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Szerzetes
2010.01.03. 20:31
Olyan ne próbáljon már meg BIOS-ba beleokoskodni, aki a google-t nem tudja használni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. raiden
2010.01.04. 13:08
Mi Atyánk aki a távvezetékek felett vagy,
szenteltessék meg a Te neved,
ne jöjjön a kóboráramod, amint a szomszédban, úgy nálam se mikor épp biost frissítek... DDD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Norba
2010.01.04. 14:48
raiden

LOOL : DDDDD
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Xeon
2010.01.04. 16:17
Öhm lehet hogy hülye kérdés

De, mivel tudom ellenőrizni, ezt a dolgot?
Nekem is ilyenem van, mondjuk ASUS gyártó, de mivel lehet ezt ellenőrizni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. ThePoweR Xeon
2010.01.04. 16:52
GPU-z, de neked úgyis megvan me ez a hiba csak a sapphire-nél van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. 19ludwig90
2010.01.10. 20:37
sziasztok!

HD 4890 jobb mint ez? dx 11 nem számit.. néztetem teszteket 4890 en jobban bizonyult játékra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. 19ludwig90
2010.01.10. 20:37
sziasztok!

HD 4890 jobb mint ez? dx 11 nem számit.. néztetem teszteket 4890 en jobban bizonyult játékra
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Hc Toxic
2010.01.10. 20:39
Igen a HD 4890 jóval erősebb. A HD 5770 vetélytársa a HD 4870 v GTX 260.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. foxinjapan
2010.01.20. 12:05
Sziasztok, nálam is fennáll a probléma a frissen vásárolt sapphire 5770-esmnél és az lenne a kérdésem, hogy pontosan hogyan lehet biost frissíteni. Ezidáig még sosem csináltam ilyet, se alaplapon, se videókártyán. Légyszíves valaki részletesen írja már le, vagy linkelje már be részletes folyamatot, mert már egy ideje keresem és nem akarom elrontani a bios frissítést! Köszi!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. esox
2010.01.23. 17:01
Én pont most akarok ilyen kártyát venni és szóba jöhet még a Vapor-X helyett

- a sima Saphire
- MSI 5770 (PMD1G),
- Gigabyte GV-R575D5-1GD,
- XFX XXX Edition
- PowerColor AX5770 1GBD5-DH HD

Fentiek közül szóba jöhet valamelyik Vapor-X helyett?

Előre is köszi az esetleges válaszokat.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. arkman esox
2010.01.23. 17:38
Ha azt akarod kérdezni melyik lenne jó a Sapphire Vapor-X helyett, akkor akármelyik ami 5770. Powercolor szokott lenni a legolcsóbb. Szerintem azt vedd. (XFX-nél sokat kell fizetni a márkára, A gigabyte csak 5750-es, de a többit simán megveheted)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. dragonplat... esox
2010.01.23. 17:41
Szerintem még EZ sem lehet rossz kártya. A 3. legolcsóbb 5770 itt iponon és 1gb-os.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. esox
2010.01.23. 21:46
Köszi a válaszokat. Igazából az 1-2 ezres árkülönbözet nem érdekel. Leginkább az lenne a kérdés (mondjuk rosszul tettem fel), hogy érdemes-e mást venni vapor-x 5770 helyett?

XFX-ek 32-33nettó körül vannak,
PowerColor és Gigabyte (5770-es az előbb rossz típust írtam, sorry) 31,5,
Saphire Vapor-X 34,6
sima Saphire 32,5

Nekem 34,6+büntit megér a vapor-x, ezt már húzni sem kell és ha tényleg ilyen jó a hűtés, mint amit írnak, akkor ez nekem nagyon jó lenne. Keveset játszok, de akkor egy jót szeretnék, ha pedig nem megy game, akkor ne legyen semmi hangja a hűtésnek. Ha ezeket hozza, akkor nálam Ő a nyertes.



 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. esox
2010.01.23. 21:52
Ebbe a gépbe menne:

egy Zotac AMP! 9600GT helyére.
Gondolom látványos előrelépés lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. foxinjapan
2010.01.24. 17:26
Kérdezem azokat akik már flasheltek biost, hogy ha SSID mismatched miatt problémázik a dos akkor attól még force-al rá lehet pakolni az új biost, vagy ne próbálkozzak meg vele? Jelen helyzetben ezt írja:
Old SSID: E132
New SSID: E147
SSID mismatched

Válaszotokat előre is köszönöm!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. esox
2010.01.26. 11:50
Sziasztok,

tegnap megvettem a kártyát.
"Rendes" 800 stream processzoros volt, nem kellett BIOS frissíteni, egyébként a sapphire oldalán a driverek mellett ott flashelő progi, leírás, bios...minden.

Esox

GPUZ info az új kártyáról
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. foxinjapan
2010.01.26. 16:29
Én meg már megoldottam a problémát, de azért köszi
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. esox
2010.02.18. 10:09
10.2-es Catalyst felrakását javaslom mindenkinek a sorozatos fagyások és big cursor, csíkos képernyő elkerülése érdekében.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. forintuser esox
2010.02.18. 10:48
Te már próbáltad?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Perillustr...
2010.02.18. 16:04
Nekem egy halvány kis csíkocska sem volt 10.1-gyel és Vapor-X-szel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Keller Gáb...
2010.03.26. 19:51
Én is most vettem egy 5770vapor-x et és az lenne a kérdés hogy lehet megnézni hogy jo e vagy sem...Thx
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!