iPon Hírek

Sikeres lehet a Kinect nélküli Xbox One? (vélemény)

Dátum | 2014. 05. 14.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Microsoft tegnapi döntése, mely szerint a jövőben Kinect nélkül is adja az Xbox One-t a PS4-gyel megegyező, 399 dolláros áron, legalábbis érdekes. Nem meglepő, csak érdekes. Az elejétől egyértelműnek tűnt, az Xbox 360 hanyatlásáért, és az Xbox One bejelentése körüli rettenetes döntésekért leginkább az Xbox-részleg előző vezetője, Don Mattrick a felelős. Mióta Phil Spencer átvette a kormányrudat, láthatóan elkezdett visszatérni a józan ész az Xbox körüli döntésekbe. Mert ne verjük át egymást: ezek a döntések nem valami forradalmi gondolkodás eredményei, pusztán a józan ész megnyilvánulásai. Egyértelműen hiba volt ugyanis egy olyan konzolt kiadni drágábban a konkurenciánál, melynek egyetlen egyetlen felmutatható előnye a Kinect. Az early adopterek ugyanis a keményvonalas játékosok, csak ők fognak ennyi pénzért megvenni egy teljesen új konzolt, amire a szokásoknak megfelelően az első évben viszonylag kevés exkluzív játék érkezik. Az pedig már ezerszer bebizonyosodott, hogy a keményvonalas játékosokat hidegen hagyja a Kinect, mint ahogy az is bebizonyosodott, hogy keményvonalas játékot nem lehet építeni Kinectre. Sőt, igazából másmilyen játékot sem. Valószínűleg a Kinect Sports Rivals lehetett az utolsó szög a kötelező Kinect koporsójában. Ha a Rare nem tud kihozni egy olyan kinectes játékot, ami legalább nagyjából működik és élvezhető, akkor nagy valószínűséggel más sem fog tudni, tehát felesleges erőltetni. Ezen kívül pedig a Microsoft mind a megjelenéskor, mind pedig a megjelenés után hat hónappal képtelen volt bármit felmutatni, ami miatt azonnal rákívánnának a vásárlók a kinectes Xbox One-ra. Persze, a biometrikus bejelentkezés és a hangvezérlés menő, de... de azért ezek nem fognak eladni egy drágább, a DRM-botrányok miatt eleve rosszabb hírnévvel induló konzolt. A Kinect kivétele a csomagból tehát egyértelműen jó döntés volt. Lesz munkája persze a Microsoftnak: az operációs rendszer ugyan kezelhető kontrollerrel, de sok fontos részét leginkább hangvezérlésre lőtték be, így anélkül sok helyütt nehézkessé és frusztrálóvá válhat a használata. Ezeket mindenképpen át kell alakítani. Aki igényli, még mindig megveheti a prémium pakkot, vagy külön kiegészítőként az eszközt. Aki viszont nem, és alapvetően nem húz egyik oldal felé sem, és az ár alapján döntött volna két konzol között, annak most már végre igazi alternatíva lehet az Xbox One is. De ha már az árnál tartunk, egy érdekes dologra azért felhívnám mindenki figyelmét. A Microsoft többször is elmondta, hogy az új Kinectet majdnem annyiba kerül gyártani, mint magát a konzolt. Ami persze valószínűleg marhaság, de feltételezhetjük, hogy így is többe kerül az előállítása 100 dollárnál. Az Xbox One ára viszont 100 dollárral csökkent 499-ről 399-re. Ami azt jelenti, hogy ez valójában egy rejtett árnövekedés. Ami pedig azt jelenti, hogy a Microsoft többet fog keresni a hardveren, mi pedig kevesebbet kapunk a pénzünkért.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

26. nemlehet
2014.05.14. 14:10
A végső gondolat igen érdekes. Kiváncsi vagyok pontosan mennyi is a gyártási költsége az egész packnak. Ha jól emlékszem az előző generációban maga a hardver eladása sokáig veszteséges volt.

Amúgy a világot nem fogja megváltani a Kinect nélküli Xbox. Inkább csak kiegyinlíti a versenyt, de a Sony már így is tetemes előnyt szerzett amit nem fog tudni ledolgozni az XOne, inkább csak nem marad le jobban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. HUFEUR nemle...
2014.05.14. 15:22
Ha nem is nyereséges, de nagyon kevés a veszteség egy eladott Xbox után.
PS4 esetén ha jól rémlik 370 vagy 380 dollár a gyártási költség, de ez csak az alkatrészeknek és az összeszerelésnek az ára, viszont egy eladott játék után már nyereséges a PS4, Xbox-nál is hasonló lehet a helyzet, tekintve, hogy hardveresen nem túl nagy a különbség.

"a Sony már így is tetemes előnyt szerzett amit nem fog tudni ledolgozni az XOne"

Ez egyáltalán nem így van. A legújabb eladási adatok már régiek, de tegyük fel, hogy PS4-ből 10, Xbox One-ból meg csak 5 milliót adtak el. A PS4-ből hiába adtak volna el ebben az esetben kétszer annyit, ez akkor is még csak 5 milliós előny, ha mostantól jól csinálja a Microsoft, akkor ez még simán behozható.
PS3 is 1 év késéssel indult X360-hoz képest, ráadásul jóval drágább volt és az első években elég hiányos sok téren, de generációváltásra beérte az X360 eladásokat.
Szóval bármi előfordulhat, még nagyon a generáció elején vagyunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kray
2014.05.14. 15:24
Valójában a konzoloknál mindig veszteséges a hardver. Szóval nincs ezen meglepődni való, de az érdekes, hogy ennyire megváltozott a széljárás az MS-nél.
Még a végén a win9 is használható lesz
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. koponya209... kray
2014.05.14. 15:50
Ámen
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. siriq HUFEU...
2014.05.14. 20:08
Hiaba termelnek nyereseget a jatekok aran, a usereknek eleguk van a 30fps-bol. Ismetlem a console tulajoknak van eleguk belole. http://uk.ign.com/articles/2014/05/12/watch-dogs-on-ps4-confirmed-to-run-at-1080p-60fps
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. KatonaKM
2014.05.15. 06:30
Minden szava igaz a cikknek. Egy apró korrekció:
"Persze, a biometrikus bejelentkezés és a hangvezérlés menő". Nem, nem menő.

És most kérjük az engesztelhetetlen, minden józan ellenvéleményt vakbuzgó fanatizmussal elutasító MS trollokat, akik hónapokig osztották itt az észt és ordították le kétségeinket, hogy bocsánatkérésüket dísztáviratban a szerkesztőség címére eljuttatni szíveskedjék, az pedig majd szemlézzen belőle. Cyberpunk66 vagy-e még?

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. nemlehet HUFEU...
2014.05.15. 09:28
Igen, de ott volt egy óriási fegyverténye a PS3-nak. Méghozzá, hogy BD lejátszóval jött. Sokan azért vettek PS3-at mert alig került többe mint egy normális BD lejátszó akkoriban. Itt most semmi ilyen fegyvertény sincs a Xone-ban, ráadásul a PS4 sokkal pozitívabb viszhangot kapott. Ez az árcsökkentés szép meg jó, de nem hiszem, hogy a vezetés átvételéhez elég lenne. HA fele annyiba kerülne az Xone mint a PS4 az árvágás után akkor már más lenne a leányzó fekvése...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. djgeg
2014.05.15. 10:40
"A Microsoft többször is elmondta, hogy az új Kinectet majdnem annyiba kerül gyártani, mint magát a konzolt. Ami persze valószínűleg marhaság"
Igen mert nem fogod fel amiről írsz, mivel nem azt mondták, hogy annyiba kerülnek az alkotórészei a kinectnek, hanem a tényleges összköltsége annyi... Ami azt jelenti, hogy benne van a fejlesztési költség, marketing és minden egyéb velejáró költség. MS-nél külön osztály van a kinect fejlesztésre és irdatlan nagy pénzeket pumpál bele. Szumma szummárum, a kinect tényleges előállítási költsége majdnem akkora mint a konzolé. Mivel egy termék ára nem csak az alkatrészek/alkotóelemek össz értéke. Meg is kell azt tervezni, tesztelni, kivitelezni, szoftvert írni rá. Ez a nagyon nem mind 1.

Az meg, hogy "mi pedig kevesebbet kapunk a pénzünkért.".... Ugyan már... Lehetne a konzol előállítási költsége 300$ vagy 450$ mind 1. Az árat a konkurenciához lőtte be.
Lehet, hogy nem kerül 400$ ba a konzol... De azért elgondolkozhatnál... Sony is veszteségesen árulja! Szinte ugyan azokkal a hardverrel az MS szerinted nem? Bullshit.... Gondolkozzunk már...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. djgeg djgeg
2014.05.15. 10:54
ui.: Ha abba bele gondolsz, hogy új csomagot kell csinálni, módosítani az OS-t, megtöri a jelenleg egységes hardver környezetet. Sokkal több munka generálódott, ami szintén x Millio $-ra fog rúgni... Kicsit az orrunknál tovább kéne látni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. mikej95
2014.05.15. 11:33
Az eredeti Orwell-i rendszerrel tényleg innovatív és jó lett volna az xBone, de az emberek nem nyelték le(jó okkal).
Megjelenés óta(ami túl korai volt) pedig árulnak egy drágább, hardveresen gyengébb (ami már most is meglátszódik az fps-ek és pixelek számában), az emberek többsége számára felesleges perifériával rendelkező dobozt amire van kb 20-30 játék.

De még semmi sincs veszve, bár az M$ után talán még a részvényesek sem sírnának, mert az EA után (vagy előtt) ők a "főgonoszok".
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. djgeg mikej...
2014.05.15. 18:43
"pedig árulnak egy drágább, hardveresen gyengébb (ami már most is meglátszódik az fps-ek és pixelek számában" Muttas már pár tesztet amiben tényleg kiütközik a gyengébb hardver
Nincs... és mivel még az elején van minden okozza ezt. nem volt fél év a fejlesztőknek a végleges hardver a kezükben az első játékokhoz. Most jönnek majd csak normálisan optimalizált játékok mind 2 platformra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. InGen djgeg
2014.05.15. 18:55
Csakhogy az MS konkrétan a gyártási költséggel kapcsolatban nyilatkozta, hogy majdnem annyira kerül mint a konzol.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-07-15-kinect-costs-almost-as-much-as-xbox-one-to-make-says-dev
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. mikej95 djgeg
2014.05.15. 21:16
Oké, csak minimálisan látszódik meg. Most. A generáció utolsó pár évében viszont semennyi optimalizáció nem fog segíteni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. nemlehet djgeg
2014.05.15. 21:26
Amikor valaminek a gyártási költségéről beszélünk rendszerint nem az anyagköltséget értjük alatta. Legalábbis mérnöki vagy közgazdaságtani kommunikációban nem. Természetes, hogy rájön a K+F, marketing, logisztika, bérköltség meg kicsi Abdull ebédje és a CEO kokója is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. djgeg nemle...
2014.05.15. 23:20
Pontosan. Csak a cikk írója nem látja ezt, és titulálja baromságnak, hogy majdnem annyi az előállítási költsége a kinectnek mint magának a boxnak.
mikej95
Nincs akkora különbség hardverben. Duma ide vagy oda. Nem lesz oltári nagy különbség a kettő között és majd optimalizációnak hála mind kettő platformon egyre jobb lesz, de hatalmas szakadék mint egyesek itt beképzelnek egyáltalán nincs.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. djgeg InGen
2014.05.16. 00:58
"The majority of the masses care only about the console, except that the success of the Kinect carries much more weight to us. The sensor costs almost as much as the console to make"
Hmmm...
Amúgy cost of production≠cost to make de lényegtelen.
Egy termék igazi költségét nem az alkatrészek összessége. Éppen ezt nyilatkozták, csak nem tették oda zárójelbee, hogy ja azért kerül ennyibe mert vagy xyz millát öltünk a fejlesztésebe, marketingbe, külön erre igazítottuk az OS-t a DRM rendszert és még pár játékot is. Nem azért mert méregdrága alkatrészekből raktuk össze... vagy kamuzunk.
Gazdasági alapismeretek:
"-Költség: a termeléshez, tevékenységhez felhasznált erőforrások értékének pénzben kifejezett összege (termékktg vagy időktg)
- Költségszámítás: az a folyamat, amelyben meghatározzák, hogy a gazdálkodó szervezet által kifejtett tevékenység értékben kifejezve mennyibe kerül a tevékenységet végző szempontjából. (tárgya egy tevékenység vagy egy termék)
...
"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. djgeg djgeg
2014.05.16. 01:12
BTW. A Konzolok mindig is veszteségesek voltak ha a vasat nézzük. Örülni lehet ha a ciklusuk felénél-végén nyereséget hoz maga a vas. Eddig ez volt és ez is a bevett gazdasági helyzet. A profit a tartalomfogyasztásból és a kiegészítőkből van.
Ha az eddigi össz költséget nézzük, és vetítenénk ki az eddigi legyártott/eladott darabszámra nem lenne csoda, ha x 1000$ lenne a tényleges költség /eladott xbox. Jelenleg.
Ugyan ez a PS nél se jobb...
Az meg, hogy olyan alkot véleményt aki ezt a részét még végig se gondolja az azért merész és olyat leírni, hogy "Ami azt jelenti, hogy ez valójában egy rejtett árnövekedés. Ami pedig azt jelenti, hogy a Microsoft többet fog keresni a hardveren, mi pedig kevesebbet kapunk a pénzünkért." egyenesen őrültség. Se az MS se a Sony nem keres és nem is fog még egy jó darabig profitot a vason... de végig se gondolod, csak írod a baromságot "Microsoft többet fog keresni a hardveren,"
Nevetséges...

ui.: na befejeztem a floodolást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. InGen djgeg
2014.05.16. 10:32
Nem volt mindig így, a Nintendo például a Wii U előtt sosem árult veszteségesen konzolt.

Ráadásul közgazdaságtani terminológián lovagolsz (amit lehet rosszul használtam, ezért sorry), de a mondanivaló lényegét nem érted.

Az ár/érték arányt a Kinecttel egybecsomagolt Xbox One-hoz kellene viszonyítani.

Ráadásul mindkét konzolon annyira kicsi a vesztesége most a két gyártónak (összesen kb. 20-30$ darabonként), hogy simán lehet, hogy pont ez lendítheti át pozitívba a Kinect nélküli Xbone-t (ha a Kinect előállítási költsége ennyivel többe kerül, mint a 100 dolláros árcsökkentés).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. djgeg InGen
2014.05.16. 12:00
Az a baj, hogy nem fogod fel még mindig....
Xbox one $396 legyártani, már ha az alkatrészeket nézzük (nagy tétel kedvezmény beleszámítva)
Kinect nélkül és kiegek nélkül.
$471 Mindennel együtt.
+csomagolás és szállítás.

Komolyan kérlek fogd már fel, hogy a nyomorult Xboxnak
nem az alkatrészekből összeadódó értéke a tényleges költség.

Xbox One igazi költsége:
$471+Csomagolás+Szállítás+ Hardver fejlesztés+ OS fejlesztés+ Kutatások+ Marketing/Megnyitók+ Játék fejlesztés+ Szerverpark kivitelezés/ fenntartás/ fejlesztés.+ Az ezeket a feladatokat végzők FIZETÉSE
Minden olyan tevékenység ami költséggel jár és a termékkel kapcsolatos az hozzá adódik a termék tényleges költségéhez

Ha semmit nem számolunk akkor is $396 +Csomagolás+Szállítás a költsége egy Xbox One kinect nélküi verziónak.
A baj, csak az, hogy te nem fogod fel, hogy az alkatrészeken felüli költség ennek akár a többszöröse is lehet, és ezt nem lehet számításon kívül hagyni.

Látszik, hogy életedben nem kereskedtél...
Lehet ez a véleményed, attól meg nem lesz igaz vagy helyes.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. djgeg
2014.05.16. 12:25
Gondold végig a Processor értékesítést.
Egy processzor tényleges költsége nem a felhasznált homok árából adódik össze.
Óriási összeget ölnek bele a kutatásban, fejlesztésbe, és még hatalmasabb összegeket ölnek a gyártósorok lecserélésére egy egy nm csökkenés gyártósori bevezetés után.
Egy processzor tényleges költsége ha az alkatrészeket néznénk lenne mondjuk 30$ ?
Ennyi volt a költség? Nem....
Gondolkozz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. 5hR3kY
2014.05.16. 13:42
Hardver fejlesztés mint költség? Fogtak egy PC-t és ráírták hogy Xbox One. Szoftver fejlesztés mint költség? Fogtak egy Windows-t és kicsit átpofozták.

Az Xbox One alkatrészköltsége lehet olyan 60-70 ezer HUF. Egy attól gyorsabb PC-t összerakok 90 ezerből. Aki next-gen konzolt vesz, az meg is érdemli.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.16. 18:40
Te is tanúbizonyságot tettél az értelmi szintedről. Köszönjük.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.16. 18:40
dupla
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Kajafun
2014.05.17. 10:35
Maradok a PC+Xbox360 kontroller kombónál!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. 5hR3kY Kajaf...
2014.05.18. 15:55
Totál fölösleges annyit kiadni egy kontrollerre. Simán lehet emulálni a viccbox kontrollert, így akármilyennel tolhatod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2014.05.19. 12:54
Arra nem gondoltál, hogy valaki azért használ Xbox 360 kontrollert mert k kényelmes és jó a fordított d-joy ?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!