iPon Hírek

Skyrim: 13 perc gameplay!

Dátum | 2011. 06. 08.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

HC RPG rajongók, közeleg a mi időnk! Todd Howard mester nem kevesebb, mint 13 perc gameplay bemutatót hozott nekünk, hogy a nélkülözés még fájdalmasabb legyen november 11-ig. A játék fantasztikusan gyönyörű, a képsorok az Xbox 360-as verzióból származnak, a Bethesda új motorja remek lett.

Már rengeteget írtunk eddig is a játékról, mindezt képekben látni viszont egészen más tészta. Az új interfész rendkívül látványos, de mielőtt kifogynánk a felsőfokú jelzőkből, megpróbáljuk visszafogni magunkat. A két kezünknek külön menüje van, kedvünk szerint pakolhatunk beléjük amit akarunk (fegyverek, pajzsok, mágia). A varázslatok kombinálásáról már korábban esett szó, amit viszont most láthattunk egy új aspektusát fogja meg a dolognak. Megtehetjük például, hogy mindkét kezünkbe ugyanazt a varázslatot rakjuk, egyszerre használva őket pedig jóval erősebb verzióját tudjuk kibocsátani az adott mágiának.

A Skyrim hatalmas nyílt világában rengeteg felfedezni való vár, a legjobb pedig az, hogy ritkaságszámba mennek a scriptelt események. Minden teljesen esetleges, minden változik és soha nem tudhatjuk, hogy mi vár ránk a következő domb vagy hegy mögött. Utunk során találkozhatunk az Őrzők állóköveivel (Guardian stones), melyek extra buffot adhatnak karakterünknek. Több fajta van, mindegyik mást erősít, de egyszerre csak egynek az áldása lehet rajtunk. Ha már kövek, akkor essék szó a Szavak falairól is. Ezekről tanulhatjuk meg a sárkányok nyelvét, melyek a különleges kiáltásainkat adják. Minden kiáltásnak 3 szintje van, minél tovább nyomjuk kiáltáskor a gombot, annál tovább mondja őket sárkányszülött hősünk. A szavakat viszont nem elég megtanulni, a kiáltás tökéletes elsajátításához szükségünk van egy sárkány esszenciájára is. Ehhez pedig le kell vadásznunk és elpusztítanunk egyet a királyi hüllők közül.

A játék bámulatosan (már megint ezek a jelzők) részletgazdag, milliónyi tárgyat találhatunk, végre kedvünkre szöszölhetünk a szakmákkal, az alkímiához például ezernyi növényt és más egyebeket gyűjtögethetünk és nincs minden a szánkba rágva. Hosszan fejleszthetjük a képességeinket, tanulhatunk a mesterektől, vagy akár szabotálhatjuk a békés mindennapjaikat elő munkások dolgát. Nincs megkötve a kezünk, de mindennek viselnünk kell a következményeit. A tárgyakra visszatérve a művész és dizájner csapat megint kitett magáért, egy igazi fantasy kedvelő akár órákat is tölthet majd azzal, hogy az összegyűjtött míves felszereléseket nézegeti az inventoryban, ahol 3D-ben tárul elé minden.

Ahogy azt már korábban írtuk, több mint 150 kazamata lesz a játékban, mint ahogy azt is mondtuk, hogy mindenütt random események fogadnak minket. Itt fontosnak érezzük megemlíteni, hogy a tájak és helyszínek viszont nem random generátor művei! Skyrim teljes világa, minden apró részletével pályatervezők műve. Nem fogunk 20 ugyanolyan Ayleid romot találni, minden teljesen egyedi lesz.

Az eddig látottak és hallottak alapján már most jó esélyekkel lehetne fogadni, hogy az év RPG-je lesz a Skyrim. Annyi biztos, hogy az Elder Srolls V "nem lett lebutítva konzolokhoz", amitől sokan féltek. Ha akarjuk segít nekünk a játék ha totál eltévedünk (clairvoyance megmutatja hogy juthatunk tovább), de azt semmiképp sem mondhatjuk, hogy az orrunknál fogva vezet minket a Skyrim.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

33. Terror
2011.06.08. 20:16
Tud valaki egy épeszű indokot mondani arra, hogy mostanában miért divatos az, ha a karakter nem középen van, hanem oldalt? Mi értelme van ennek? Fel nem foghatom... Amúgy láttam már Oblivion modot/textúra packet, ami nézett ki úgy, mint ez, szóval azzal sem ölték meg magukat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Magrathea
2011.06.08. 20:32
1. Nem tudom te hogy vagy vele, de a játék túlnyomó részében én first person nézetben tolom, a harc úgy sokkal jobb, a felfedezésnél meg nézelődésnél meg kb mindegy ha egy kicsit oldalt áll a fickó.
2. Ez az Xbox 360 verzió, ahogy azt a cikk elején írtam. Mit vársz tőle?! Szerintem ennek fényében nagyon jól néz ki. A PC verzió természetesen szebb lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. yesname Magra...
2011.06.08. 21:35
Nyugi, nem lesz szebb. Maguk mondták, hogy elsősorban konzolra fejlesztették. GOndolod, hogy akkor időt öltek a nagyobb felbontású, részletgazdag textúrákba? PC-n is marad az alacsony felbontású, homályo és paca... Sebaj, majd a modderek ingyért elvégzik helyettük amit nekik kellett volna már az oblivionnál is...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. skateout
2011.06.08. 21:48
Na jönnek az értelmes fikázások is
Én nagyon várom a játékot. MMO-t soha nem tolnék, ahhoz nincs időm, meg már energiám se lenne meló után, stb. De ahogyan az Oblivion-t 10 hónapig toltam (suli kezdetétől végéig) napi 5-6 órában, nos ezt is sokáig fogom nyomni. Az ilyen játékok megérik a pénzüket, mert kizárt kipörgetni (értelmesen) pár nap alatt. Ezekhez hetek kellenek (nem számolom a napi 24 órás játékosokat).
Egyszóval nagyon várom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. NEoNoxD
2011.06.08. 21:50
Terror, valószínüleg azért van a karakterünk oldalt hogy lássuk azt is ami előttünk van, hiszen ha középen lenne akkor eltakarná azt, ami az orrunk előtt van. ;-)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. -Melkor-
2011.06.08. 21:52
Nem csak a játékidő mennyisége, hanem a minősége is lényeg. Szerencsére az Elder Scrolls sorozat ebben sem hibádzik. Várom már én is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Terror
2011.06.08. 22:22
Jó, hát tőlem távol álljon, hogy a grafikával kekeckedjek, csak azt hittem, hogy ennyi idő után kapunk valami újdonságot. A kameranézetet azért hoztam fel, mert mondjuk a Morrowindet is külső kameranézetből játszottam, a három Gothicot szintén, a KOTOR-ban alap, hogy középen volt a karakter, aztán ha ilyen oldalazó kameranézetet látok, mindig úgy érzem, mint ha be lennék rúgva. Egyik említett játékban sem takart ki semmit, ami előttem van, főleg hogy magasabban van a kamera. Így zavaró is, mert nem látom, hogy balról mi van. Például a sárkányos jelenetnél kimondottan előnyös lett volna a külső nézet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. alfred_001
2011.06.08. 22:25
Másnak is feltűnt, hogy olyan 7:10 környékén, amikor arról beszélnek, hogy máris GOTY-ként emlegetik a játékot, akkor hirtelen a két riporter teljesen más lesz? A kopasz csóka helyett egy fiatalabb gyerek a fekete hajú csaj helyett meg egy dögös barna.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Hallgi
2011.06.08. 22:56
Szerintem monumentális lesz, ami külön tetszett, hogy a párbeszédeknél végre nem közelít rá telibe a másik arcába, az előző résznél az egy kicsit gagyin hatott.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Asagrim Terro...
2011.06.09. 03:41
Már taktikai szempontból is baromságnak tartom, mert így vak vagy egyik oldaladra, de ez itt nem tűnik annyira zavarónak, mert nem teljesen oldalt van a karakter.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. xsanctusx
2011.06.09. 05:26
Lehet egyedül leszek ezzel a véleménnyel, de úgy gondolom, játékot akarok venni, nem filmet, ha a játékélmény jó, teszek a grafikára. Másrészt ekkora világot ha ennél részletgazdagabban (mert a hangulatára a képek alapján nem hiszem hogy bármelyik RPG rajongó panaszkodna) megcsinálnak, akkor egyszerűen az átlag user gépén nem futna rendesen, aminek nincs értelme.

"PC-n is marad az alacsony felbontású, homályos és paca... Sebaj, majd a modderek ingyért elvégzik helyettük amit nekik kellett volna már az oblivionnál is..."

Amikor az Oblivion nevű paca megjelent, a gépek jó része maximum mediumon tudta futtatni, és mindenki el volt ájulva még így is (tudom, most mindenki le fogja írni hogy neki már megjelenéskor 100 fpst produkált full hdn...). Aztán a modderek hozzátették a magukét a még tökéletesebb élményhez, csak abba kell belegondolni, hogy a megjelenés és a legjobb modok között eltelt 1-2 év. Nyílván a fejlesztők is húzhatnák a végtelenségig a fejlesztést, mert valamit mindig hozzá lehet tenni.

Meg hát ne egy youtube videóból induljunk ki, az ilyen nyílvános teszteken nem szokás beállítani maxra a grafikát, különben a még nem teljesen optimalizált játékból csak lassan váltakozó állóképeket láthatna a közönség.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. JackFeryll
2011.06.09. 06:43
Kíváncsian várom. Az Oblivion nagyon tetszett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Kislui
2011.06.09. 08:29
én befostam ....

(szerintem ez mindent elmond mennyire várom)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Kislui
2011.06.09. 08:41
Amúgy meg a fikázóknak üzenem:
- sosem az értékelik, ami van ami új, örülj neki hogy egyáltalán van, lesz
- fikázni mindenki tud (a magyar ebben különösen nagy bajnok)

u.i: csinálj jobbat akkor !
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ThePoweR Kislu...
2011.06.09. 08:43
Hajaj. Csinálj jobbat. Általános iskola alsó...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim xsanc...
2011.06.09. 10:26
"... csak abba kell belegondolni, hogy a megjelenés és a legjobb modok között eltelt 1-2 év."

Ami rendszerint amiatt volt, mert néha egyetlen ember, de max három csinált több ezer textúrát egy projekt keretén belül, és mivel ugye ezért fizetést nem kapott, olyan gyorsan ment a projekt mint amennyi szabadidőt rá tudtak szánni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. nedcoleman
2011.06.09. 11:01
ígéretes
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. GhaZim
2011.06.09. 12:40
fasza lesz az már tuti
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Micromatic
2011.06.09. 14:22
Megnyugtató hírek, sőt egyre jobban várom! Hála az égnek ezt nem butítják el! A videó alapján szerepjátéka cím tuti meg lesz!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Qouzey
2011.06.09. 19:12
Én is várom, szerintem is jó lesz, főleg hogy lehet benne főzni, kovácsolni. Ezt hiányolom a mai RPG-kből, legutóbb az Arx Fatalisban láttam, ami szerintem eddig még mindig a legjobb RPG habár 10+ éves.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. MaximumGam...
2011.06.09. 21:23
Remélem nem lessz Elrontva az optimalizálás és egy átlagos 4 magoson elmegy
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. lackoo1111
2011.06.09. 21:43
A kutyát sem érdekli a konzolra megjelenő verzíó .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. shaddam
2011.06.10. 01:23
lackoo1111 ajnos engem meg 3-4 millió játékost igen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. coltuci
2011.06.10. 12:06
Ez mind szép, de miért kellett féltávnál lecserélni a műsorvezetőket? már kezdtem megszokni a kicsit bamba barnát
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller
2011.06.10. 14:04
Nagyon jó! Isteni gameplay. Eddig minden jónak tűnik, a harcrendszer csodás, sárkányok nagyon jól néznek ki.

Még a pofás városi élet (korrekt AI) kell, plussz a jó kis tolvaj, bérgyilkos, vámpír életutak. Ezek nagoyn bejöttek az Oblivionban. Ha ezek meglesznek, hivatalosan is fúzionálni fogok a székemmel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. lackoo1111
2011.06.10. 15:32
@ shaddam
Nem azért írtam . De ha már RPG , akkor gondolom inkább a PC-s tábornak kívánják inkább eladni . Illő lett volna egy PC-re megjelenő demót bemutatniuk,nem pedig egy konzolost .
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. benczeb90
2011.06.10. 21:04
@kiskoller

jaja, én is szeretek különböző stílusokkal játszani. először természetesen a fullharcos üzemmódot választja az ember, de aztán szeret specializálódni bizonyos területekre. nekem a lopakodás és az íjhasználat volt a "szakterületem" remélem a skyrimban is lehet majd előnyöket találni az alternatív fejlődési irányokban.
de azt hiszem ettől kell a legkevésbé félni én kemény leszek és csak január végén játszom majd vele...nem csúszhatok többet
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. HUNrobar
2011.06.11. 17:26
Most játszok az Oblivionnal, nagyon várom már a folytatást is. De a Bethesdában csak antiszociális kockák tervezik a játékokat? Az összes játékukban iszonyatosan frusztráló hogy semmi emberi kapcsolat vagy érzelem nincs, a főhős hiába már a legjobb harcos a világ megmentője még mindig ugyanolyan senki mint az elején. Nagyon kiábrándító amikor ott a nagy világ, ott a sok npc, de minden értelmét veszti mert semmi érzelmi kötődés nem alakul ki semmihez, 5 óra szenvedés után annyit kapsz hogy "kösz" és ennyi mintha mi sem történt volna. Igazán tanulhatnának a Bioware játékaiból vagy a Witcherből, mert a láthatólag nem csak az Olbivionból, hanem ebből is hiányzik ez, pedig ez az egyik legfontosabb egy rpg-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. uristen
2011.06.11. 22:36
En maradok a jo oreg Titan Quest -nel. 1.17 nem hivatalos patch-el es csalas nelkul nekem ez jott eddig be a legjobban, jobban kedvelem a Diablo szeriaknal is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. kiskoller
2011.06.13. 10:44
Azért amikor hozzászólsz egy őrhöz a játék végén eléggé pátoszos a köszönése. (vagy úgy szól hozzád mint egy kutyához ha annyi embert kinyírsz mint én hihi)
Ha te vagy a Listener akkor a sima gyilkosok a Dark Brotherhoodban dadogva szólnak hozzád.
Szal nem maradsz ugyanaz a senki, de igaz, nincs benne túl sok érzelem , az biztos. Nameg mindent egyedül csinálsz. Ezek főleg a sandbox jelleg miatt hiányoznak. Könnyű egy Dragon Ageben érzelmeket rakni, ahol csak a főküldi vonalán mehetsz végig, max a küldik végrehajtásának sorrendjét változtathatod meg Sokaknak ez jön be, másoknak hiányzik a szabadság. Én inkább barangolok egyedül, de egy hihető, hatalmas világban.

Sajnos Oblivionban túl sok volt a párbeszéd és túl kevés ember, így szinte minden mondat ugyanúgy hangzott, a főküldi emberien kívül mindenki unalmas volt. Ezért nem kellett volna a hangot annyira erőltetni sztem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Asagrim kisko...
2011.06.13. 11:43
Engem a hangon kívül sokkal jobban idegesítettek azok az ostoba arckifejezések amikre állandóan rázoomolt a játék mikor beszéltem egy NPC-vel, hogy azt a szánalmas baltával faragott árnyékot a nyakuk alatt már ne is említsem.

Oblivionnak rengeteg hibája volt, de mégis sikeres játék volt. Azért nagyon remélem, hogy ez a leírás egy Skyrim-ra már nem lesz igaz, mert ha ez is tele lesz idegesítőbbnél idegesítőbb dolgokkal, amik mondjuk az 5 éves Oblivionból köszönnek vissza, akkor nem hiszem, hogy nagy sikere lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. HUNrobar
2011.06.13. 12:51
Szerintem sandbox ide vagy oda, azért barátságok és akár egy-két romantikus szál igazán nem szűkitette volna be a szabadságot, csak értelmet adott volna neki. Merthogy a szabadság az Oblivionban abban merül ki, hogy melyik barlangot/várat/ayleid romot dúlsz fel és mészárolsz le mindenkit a benne először. A mellékküldetések szellemessége viszont nagyon megragadott, de sajnos mint mondtam nagyon kár hogy semmi hatásuk nincs a játékra, miután befejezted mint ha mi sem történt volna. Én csak azt szeretném, ha a Skyrimban ezeket orvosolnák, mert egy sandbox rpg-be kell valami belső motiváció, mert nekem pl egy kínszenvedés az Oblivionban a 8. kaput is bezárni csak hogy bezárhassak még párat és egy bamba vigyorral egybeközött vállveregetésen kívül mást nem váltok ki az emberekből.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim HUNro...
2011.06.13. 13:03
Oblivion már 5 éves, ne olyan játékokkal hasonlítsd össze amelyek 1 évvel később kezdtek megjelenni. Most hogy már van egy csomó játék ahol csapatban játszol több NPC-vel, meg barátság/szerelem fűz hozzájuk, már könnyű azt mondani hogy ez kellett volna oblivionba is.

Amúgy lehetett egy csomó "kísérőd", például én úgy játszottam hetekig a mellékszál küldetésein, hogy Jauffrey meg Martin végig mellettem volt, és harcoltak velem, mert szimplán nem kísértem addig vissza őket Cloud Ruler Temple-be.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!