iPon Hírek

Skyrim eladási adatok

Dátum | 2011. 11. 17.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Bethesda közzétette, hogy az induláskor a boltokba leszállított Skyrim példányok száma elérte a 7 milliót, és ennek több mint a felét el is adták már az első 48 órában. A szám az Xbox 360, PlayStation 3 és PC verziókat jelenti összesen, az eladási adatok Európára, Ausztráliára és Észak-Amerikára vonatkoznak. A Bethesda 450 millió dolláros bevételre számíthat, ha a 7millió példány mind elkel.

 

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

55. dongo84
2011.11.17. 15:13
Azért ez nem gyenge... ha elkel mind akkor 90 milliárd forintot kerestek a játékon? Vajon mennyi lehetett a fejlesztési költség? Abból kiindulva, hogy a grafikus motor már adott volt (ugye az Oblivion-ban is ez teljesített) csak kicsit turbózták, szerintem nem érte el a 60 millió dollárt sem. Ehhez még hozzá jöhetett egy erős marketing költség, ami kitehetett vagy 40 milliót.

Mindenesetre szép teljesítmény az már biztos és tényleg nem a véletlen műve, mert a játék már most etalon lehetne az őt követők számára.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
54. princeps
2011.11.17. 15:18
sztem nem ez a motor volt az oblivion ban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. afro
2011.11.17. 15:38
Nem ez a motor volt az oblivionban, ez egy teljesen új grafikus motor! Csak a játékmotor (szkriptelés) hasonlít (de ez független a grafikától).

Amúgy árulja már el valaki: Magyarországon hol lehet ezt megvenni? Nekem a Steam ki se adja mint létező játékot, és a boltokban sem nagyon találom...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. mcganyol
2011.11.17. 15:41
Biztosan nagyon sokba került a fejlesztés is. Az azért messziről is látszik rajta, hogy RENGETEG munka fekszik benne (még kicsit félkész, bugos állapotban van, de mostanában már ez az etalon).
Engem már megint az lep meg, hogy többe kerül ha csak le akarom tölteni a steamről, mintha elmegyek az asztóriához és megveszem, majd kiírom belőle a sorozatszámot (hogy steamen aktiválhassam) és az egész csomagot dobozostúl, dvd-stől, kézikönyvestől kivágom a kukába.

A játékról meg annyit, hogy azért tudnak ilyen sokat eladni, mert abszolút nem kell hozzá agy. De semennyi sem. Már az Oblivion is visszalépés volt a Morrowindhez képest ilyen szempontból, nem is beszélve a Daggerfall-ról. Itt már nem csak kasztod nincs, de a faj is teljesen lényegtelen, olyan meg hogy tulajdonságok nem is létezik. A fegyverek pajzsok nem használódnak el, az életerő magától töltődik... stb. Legnehezebb szinten elvittem lvl 20-ig, de egyszerűen lehetetlen benne meghalni(de, a sárkánynál sikerült 1x), már bánom hogy megvettem.

Persze rétegjátékkal, amiben tényleg van kihívás és ami emiatt nem szórakoztatja az 1bites usert meg nem pepecselnek a nagy kiadók (tisztelet a kivétel Paradox-nak).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. gyjoco
2011.11.17. 15:41
Azért nem kapod meg itthon, mert a készletek elfogytak. De egy pár bolt már kirakta a beérkezést 11.25-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. afro
2011.11.17. 15:49
Hát az igaz, hogy eléggé leegyszerűsítették, de azért a faj meghatároz pár passzív képességet, illetve a kezdő skilleket, amiben így 10 különbség is van. (mondjuk ezeket pénzért is lehet turbózni, ami eléggé megkönnyíti a dolgot).
Hogyne lennének már tulajdonságok? Sőt a tulajdonságok áttételesen megjelennek a perkek szintjén is, tehát mindenki úgymond alapon kezd, de ha veszel fel specifikus perkeket, akkor gyakorlatilag az alaptulajdonságaid változnak. (pl. speech fejlesztése).
Meghalni mondjuk egy harcossal, full páncélban tényleg nehéz, de pl. ha egy kicsit elrugaszkodsz, és valami varázsló karaktert alakítasz ki (és nem aggatsz rá 100 pajzsot, és megmaradsz kicsit szerepjátékosként), akkor azért nem olyan könnyű...

Akkor várok, mert nekem meg annyira megtetszett, hogy boltban akarom megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. Gyurkov
2011.11.17. 15:55
afronak igaza van, én pl. mágusként tolom köpenybe, kard és páncél nélkül, és eléggé megizzaszt a játék...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. SyRew
2011.11.17. 16:01
Lehet itt fanyalogni amennyit csak tetszik,de se jobb,se bonyolultabb rpg ilyen minőségben,ennyi tartalommal nem lesz mostanában.Irdatlan sok mod készül majd hozzá,kedvedre lehet majd alakítani a nehézséget,bonyolultságot.
Persze lehet ehelyett siránkozni,hogy Kádár idejében bezzeg a kerítés is kolbászból volt(ugyanez a szindróma),vagy egyszerüen csak élvezni egy remek játékot csodálatosan megvalósított sandbox világgal. Suck it up, marine.

Elérhetőségről:a csodálatos kiadó nem küldött elég példányt Magyarországra,ugyanakkor viszont ugy kötött szerződést,hogy errefelé csak dobozos formában forgalmazzák,tehát Steamen le van tiltva az elérhetőség,ugyanez van pl lengyeleknél is.Viszont ha veszel egy kulcsot,az elfogadja a Steam,végül így lett nekem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. mistagee
2011.11.17. 16:19
Steamen minden játék drágább, mint a dobozos verzió, kivéve, ha elkapsz valami jó kis leárazást, ami elég gyakran van. Bár az számomra is rejtély, Magyarországon miért nem lehet Skyrimet venni steamen, pedig szemeztem vele...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. mistagee
2011.11.17. 16:20
Upsz, most így az előző hozzászólást végigolvasva már nem rejtély
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. sanyix
2011.11.17. 16:30
@afro: azt mondják hogy más grafikus motor, de nem az... mindig ezt mondják egyébként minden játéknál(és a windows verzióknál is), hogy a fanyalgók akik kitalált dolgok miatt fanyalognak ne tegyék (és mivel kitalált dolgok miatt fanyalognak (pl nem lehet nagy felbontású arctextúrákat használni mert az oblivionban nem volt alapon, ami persze marhaság), úgy sem tűnik fel).
Ha valaki figyeli a részleteket, látja hogy ez a jó öreg gamebyro, ami átesett az oblivion óta a fallout3, falloutNV fejlesztésein, és most a skyrimén, és átnevezték.

Nehézséggel nemtudom mi baj. A fő történet második küldetésében amikor a romokból kellett felhozni valamit, kellemes meglepetés volt az ajtónál a kis rejtvény, a forgatható domborműves, és utána a boss előtt (ami tényleg kemény volt, rendesen futni kellett előre mert különben szétcsap), bár nem voltak olyan nehezek, de az oblivionban max 2 ilyen volt az egész játékban. Ezen kívül elmentem egy romba is ott volt egy csapat bandita, amik nem voltak egyedül erősek, de cigány módra támadva(csoportban) azért eléggé kemény, de volt egy fő fő bandita, aki a bárdjával full hp-ról 3! csapással megölt, és úgy tudtam megölni hogy 17 nyilat lőttem bele miközben futkároztam előle... (light armoros egykezes kardos íjas sneakelős témában nyomom).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. sanyix
2011.11.17. 16:33
Ja meg eltévedtem a pályán kicsit és találkoztam néhány óriással néhány mamut társaságában. Az egyik meglátott odajött, megcsapott, és a karakterem egyből meghalt, miközben úgy 100 méteres magasságba repült, majd leesett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. mcganyol
2011.11.17. 16:39
még egy off: az hogy speech az nem tulajdonság, hanem képzettség. a tulajdonság, az erő, az ügyesség, intelligencia ilyesmik lennének. Erről ebben a játékban abszolút szó sincs. A nagy szerepjátszásdiról annyit, hogy egy 1.szintű high-elf varázslónő pont annyit bír el, mint az 50. szintű ork harcos. Ja nem, a jó zsebtolvajok egy picit többet is tudnak cipelni (wtf?)!
Ne röhögtess már hogy nem bírod, én is varázslóval tolom, de kínomban már ököllel szoktam agyonverni az ellenfeleket. Próbáld ki, ha folyamatosan hátrálsz sosem tudnak megütni.
Az meg hogy nincs xp, az azt eredményezi, hogy a játékban kifejezetten ellenérdekelt vagy, hogy minél elöbb és hatékonyabban leirtsad az ellenfeledet. Jobban jársz ha még párszor jól pofán vág, legalább fejlődik a light armor meg a restoration skilled is és lépsz még egy szintet.

A történet, a világ, az npc-k de még a küldetések nagy része is tetszik. Egy fallout 3 "bonyolultásgú" fejlődési rendszer szerintem tökéletes lenne ide.
De Bethesda úgyis jobban tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. kullo1
2011.11.17. 17:50
Ez a játék tök ugyan az mint a Fallout 3 még a szinkron hangok is csak fantasy környezetben ami nem baj mert nekem az is be jött.Szóval én el vagyok vele elég részletesen fel van építve,bár a főzést azért már picit soknak tartottam
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. s_erno
2011.11.17. 18:01
"Az meg hogy nincs xp, az azt eredményezi, hogy a játékban kifejezetten ellenérdekelt vagy, hogy minél elöbb és hatékonyabban leirtsad az ellenfeledet. Jobban jársz ha még párszor jól pofán vág, legalább fejlődik a light armor meg a restoration skilled is és lépsz még egy szintet."

Ez mennyire igaz. Már úgy vagyok vele, hogy a csapdákat sem kerülgetem, hogy a restorationt skill-t tudjam növelni. Hangulatilag a játékot szerintem jól eltalálták, régi grafikus motor ide vagy oda. Egyedüli dolog amit nagyon gáznak tartok az ez a totál gáz konzolos interface. Igazán rakhattak volna már egy rendes hotkey bar-t középre, hogy ne mindig a hülye kedvencek menüből kelljen a fegyvereket/spelleket/potionokat kiválasztani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. afro
2011.11.17. 18:13
@mcganyol
A cipelés a staminádtól függ, ha arra nem pakolsz, akkor alapon 100on marad.
Varázslóval, köpenyben én jó párszor meghaltam már.
Az, hogy kihasználsz ilyen bugokat, vagy inkább hiányosságokat, a te játékélményedet öli meg, én teljesen jól megvagyok azzal, hogy nem hátrálgatok 2 kilométereket És hogy így akarsz tápolni, annak mi értelme, ha úgyis ilyen könnyű neked? Ha most szakadt le valaki a wowról, vagy már belefásult az RPG-kbe és a powerlevelingre megy az vessen magára

@sanyix
Erre nem tudok mit mondani, mert nem tudom milyen szintről írták újra, és itt lehetne vitatkozni, hogy mikortól számít új engine-nek. Nem olvatam utána sokat, csak pár cikket (http://raidingparty.net/featured/what-the-creation-engine-really-means-for-skyrim), illetve végignyomtam az új falloutokat, és látszatra sincs egy súlycsoportban a kettő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. lackoo1111
2011.11.17. 21:25
Nem tudom miért , de egyáltalán nem izgat ez a játék . Jobban szeretném ezt látni a gyűjteményemben .
http://www.gog.com/en/gamecard/lands_of_lore_1_2/
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. ThePoweR
2011.11.17. 21:49
Ez a játék egy SPRPG ha jól tudom. Szal hogy lehet ezzel olyan sokat játszani? Ja és ki a rák veszi meg?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. EHyde
2011.11.17. 22:51
Egy hülye kérdés:
Az miért lenne hiányosság, hogy egy 1,5m hosszú karddal hadonásznak feléd, de te 2,5 méterre vagy az illetőtől és az illető nem talál el?
Új motorról akkor beszélünk(szvsz), ha teljesen az alapoktól új az egész motor. Pl CoD, ugyanaz a motor mindegyik alatt, csak épp minden új részre átdolgozzák, foltozzák, és szépítik a dolgot, attól még ugyanaz a motor.
a cipelhető cuccok mennyisége meg a következőképp alakul: 250 az alap ehhez hozzáadódik a stamina/2 valamint a +100 a jó zsebtolvajkodásból.
vagyis egy jó közelharcos akár 250+400+100=750 tömegegységnek megfelelő tárgyat tud cipelni. ennek a dolognak három feltétele van:
1, felhúzol 70. szintre egy karaktert.
2, csak a staminát növeled
3, az extra zsebek képességet kifejleszted a pickpocket képességfán.
viszont sajnos azzal egyet kell értenem, hogy ez a fejlődési rendszer visszalépés az elődökhöz képest, mivel csak három tulajdonságot lehet növelni, közvetlenül, s nem kell odafigyelni semmire a leveling közben. Azért az oblivionban is figyelni kellett, hogy milyen képességeket használsz a fejlődés alatt, ugyanis, ha nagyon sok mindent, akkor kevés tulajdonságpontot tudtál szétosztani.
Itt ilyen nincs. Minden képesség használatakor fejlődsz, és szintlépésnél sincsenek árnyalások, hogy sok mágikus képességet használtál, akkor a magika tulajdonságodat jobban tudod növelni mint a health tulajdonságodat. Szóval az a minimális összetettség maradhatott volna benne. Valamint az is, hogy a tárgyaknak van durabilityje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. sanyix
2011.11.18. 01:21
@afro: Én is játszottam minddel, és az NV-nél nem olyan sokkal néz ki jobban, látszik hogy csak apró fejlesztések voltak, főleg az árnyékolásban. Persze ezt leszámítva is szebbnek tűnhet mert most nem csak egy kopár puszta az egész hanem növényzet is van.
De a víz pl visszalépés, annyira átlátszóra állították hogy simán látszik a folyómeder alja, ahol a gyakran ismétlődő textúranégyzetek távolabbról természetellenesnek néznek ki, a szabályos négyzetrácsos ismétlődés miatt, na meg amúgy sincs ilyen átlátszó víz.
Emellett a bejárható terület is kisebbnek tűnik mint az oblivionban volt (tudom hogy skyrim kisebb, de az arányokkal lehetett volna játszani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Asagrim
2011.11.18. 08:37
Hogy csak olyat említsek amit más még nem:

1: Követőid teljesen használhatatlanok többféle játékmódhoz is, a "frontal assault hack & slash" féléhez viszont kiválóak. Nem öröklik semmiféle képességedet a felvételükkor, és később sem, így például teljesen esélytelen ellenfélhez közel osonni, még olyan követővel is, amelyik állítólag ilyen képességgel rendelkezik (uesp.net szerint).

2: Nem értem miért jó az, hogy talált mágikus tárgyakat kell disenchantolni az effektek tanulásához. Így teljesen a szerencsén múlik hogy mikor fedezel fel egy-egy effektet, van hogy bőven 30 vagy mikor rátalálsz egy olyanra amire már akkor nem, viszont korábban égető szükséged lett volna! 28-as szinten jóval a 100-as pickpocket megszerzése után találtam meg az első olyan varázstárgyat ami pickpocket bónuszt ad, a tolvajcéh ruháján kívül, amit eszem ágában sem volt disenchantolni.

3: Karakter "lipsync" totál gáz. Arcmimika egy nagy nulla, még akkor is ha wireframe módban az arc valóban mozogni látszik és nem csak az ajkak, de az meg hogy beszéd közben semmiféle gesztikulálás nincs, csak állnak az NPCk mint Katiban a fájás, az a hab a tortán! 9 év után is ennyi a max?

4: Youtube TÖMVE VAN olyan videókkal ahol Morrowind meg Oblivion lakberendezést mutogatnak a játékosok. Skyrimben nem tudsz elhelyezni semmilyen tárgyat a házadban amit az inventory-ból dobtál ki, mert mentéskor a játék nem jegyzi meg a helyét ahova raktad, hanem csak azt a helyet ahova kidobtad. Így totálisan felesleges a saját ház, ágyad van bármelyik céhnél a csatlakozásod után, bárhova rakod a cuccaidat nem tűnik el ha legalább hatnaponta visszanézel, minden mást meg a városban megtalálsz!

5: Ölsz/lopsz stb. és meglát egy CSIRKE vagy egy KUTYA, netalántán egy ÖKÖR, vagy egy szelídített KECSKE? Kapod a vérdíjat, és már üldöznek is az őrök!

6: Fegyverpolc? Próbababa? Alkímia asztal? Könyvespolc? Kihagytam valamit? Kábé ennyi az összes plusz (a sok minusz mellett) a főzésen kívül, és ehhez semmit nem kellett nekik agyalni, ezeket már évekkel ezelőtt megcsinálták Oblivionhoz a szorgalmas modderek, és sajnos körülbelül ugyanilyen minőségre is számíthatunk mert:
- Próbababa csak férfi van, női nincs, így marhára nem vagy kisegítve vele, ha női karaktered van!
- Alkímia asztalhoz hiába rendelkezik több ház "Apothecary's Satchel" tatyóval - Breezehome-ban rajta magán az asztalon -, nincs semmiféle link a tatyó és az asztal között, mert ha belerakod az alapanyagokat, onnan nem tudod használni alkímiához, ennyi erővel rakhatod egy hordóba is!
- A fali fegyverállványok bugosak! Ha kétkezes fegyvert raksz bele, akkor ott ragad, nem tudod kivenni. Ez alól kivétel amelyikre 2 fegyvert és egy pajzsot tudsz rakni, az szerencsére működik, habár Riften-be mikor beléptem a házba, elsőre az fogadott hogy a földön hevert 2 kard meg egy pajzs, és kerestem hova valók, hát abba.
- Hiába van 3 szintes könyvespolc, csak az alsó 2-re lehet könyvet rakni.

7: 7-es szinten 2 mamutot öltem! Hogyan? seggbenyilaztam egyet, aztán jött a haverjával. Igen ám, csak felugrottam egy kb. fél méter magas kőre a közelben, és onnan lövöldöztem őket, innentől már csak türelem kérdése volt az egész, mert az égvilágon semmit nem csináltak, csak engem lestek!

8: Tudsz főzni? Igen. Szintezhető képesség? Nem. Mennyi HP-t ad vissza a kaják nagy része? 5. Mennyid HP-d van magasabb szinten? 3-500. Van főzhető kaja ami konkrétan manát ad? Nincs.

9: Ló? Minek? Van rajta valami táska textúra? Van. Tudod használni teherhordásra? Nem. Tudsz lóháton harcolni(lőni)? Nem. Könnyen döglik? Igen. Ennek ellenére betámad minden szart a közelben? Igen. Még akkoris ha NPC vs. NPC harc, tehát közöm nincs hozzá, hogy legalább azt lehessen mondani segít? Igen. Érdemes egyáltalán gyors közlekedésre használni egy olyan környezetben, ahol állandóan l kell szállnod róla valami random event miatt? Nem.

És ha már random event, végül de nem utolsó sorban, egy szituációs játék:
Éppen vadászok, mert kell a nagy agancs, szóval kiszemelek egy szarvast. Becélzom, osonva oldalazok, a lövés előtti pillanatban keeedves követőm meglök, szarvas messze van, szóval elhibázom. Persze erre rögtön elkezd menekülni, szóval követem. Talán 50 méterrel később 3 farkas úgyszint üldözőbe veszi ugyanazt a szarvast. Gondoltam kicsit lejjebb veszek az iramból, nézem ahogy megölik, aztán nekem csak lootolni kell. Naigen, de a rohadt őz csak nem akar megdögleni, hiába rágják! Oké, rásegítek, lelövöm. Megállok hogy célozzak, követőm ISMÉT MEGLÖK, így a farkast találtam el! Másik 2 hagyja a francba a szarvast, jön felém. Gondoltam nem érdekel, nekem akkoris kell az az őz, megyek utána. Követőm nagynehezen leszedi rólam az egyik farkast, a másik alapból rajta volt már, célzom be megint a szarvast, hogy leszedjem. Éppen lőnék, na mi történik? Na mi történik? Nem, nem a követőm lök meg, hanem Maci Laci, meg Bubu! GAME OVER!

Így elsőre 8-10 óra játékidő után ennyi lenne. Már bánom hogy időt szakítottam erre a játékra a rengeteg dolgom mellett, mindenesetre nekem most ennyi elég is volt belőle, majd karácsony körül vagy előveszem újra, vagy nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Magon
2011.11.18. 08:43
mcganyol: "Ne röhögtess már hogy nem bírod, én is varázslóval tolom, de kínomban már ököllel szoktam agyonverni az ellenfeleket."
És mindezt master nehézségi fokozaton. Persze, persze. Maximum a leggyöngébb/lassabb ellenfelek ellen működhet ez, kicsit is nehezebbek ellen már kizárt light armorban azon a nehézségi szinten. A hátrálós technika megint jó alap (már ahol van rá hely, és messze nincs mindenhol), de nehogymár az legyen a gond, hogy egy mágus karakterrel az a cél, hogy ne üssenek meg, de te tudjál ütni. Mi más lenne?
A teherbírás meg staminafüggő, rendben is van ez így, egy mágusnak messze nincs rá akkora szüksége, mint egy harcosnak, így ez bizony hosszútávon a 'többet tud cipelni a harcos, mint a mágus'-hoz fog vezetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. Asagrim Magon
2011.11.18. 08:51
"A teherbírás meg staminafüggő, rendben is van ez így, egy mágusnak messze nincs rá akkora szüksége, mint egy harcosnak ..."

Ezt gondold át még egyszer! Minden karakternek egyforma szüksége van rá - minél több, annál jobb -, mert "abból élsz", abból van pénzed, hogy kapkodod fel a cuccokat, aztán eladod a városban!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Magon
2011.11.18. 09:21
Asagrim: a staminára, mint statra nincs akkora szüksége, mert magickából 'varázsol', amíg a harcos a power strike-ot staminából csinálja. Az eredeti complaint az volt, hogy a mágus annyit tud cipelni, mint a harcos, erre mondtam, hogy _gyakorlatban_ nem igaz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. Asagrim Magon
2011.11.18. 09:26
Ilyen szempontból igaz. Amúgy utálom a mágiahasználatot alapból, minden játékban. Elfogy a stamina még mindig tudsz csapkodni, de ha elfogy a mana ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. Beatmad
2011.11.18. 09:41
Asagrim: Túl szigorúan állsz hozzá játékhoz, amiket leírtál számomra apróságok és kicsit sem rontja a játékélményt, plusz ezek a dolgok ki lesznek finomítva patchek és modok álltal. ja és a házat be lehet rendezni, illetve a ládába bepakolva ott lesznek a cuccok akármikor amikor visszamész, ja és én is úgy csináltam ahogy írtad, lepakoltam az egyik frakciónál egész pontosan a dark brotherhoodnál és szépen be is szoívtam... Azt már nem írom le miért mert erős spoiler lenne
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. vzolee123
2011.11.18. 09:55
Kedves Asagrim!
A hozzászólásod a szőrszálhasogatásnak az a fajtáj, ami már a fájdalmas kategória. Komolyan még a kákán is csomót keresel és ilyen apróságokon hisztériázol, hogy a fali fegyvertartókba hány fegyvert lehet rakni, meg hogy miért nem lehet átrendezni a szobát? Akkor menj Sims-ezni úgy tűnik az való neked.

A teherbírás kérdéséhez: Igen számomra teljesen elképzelhető, sőt reális, hogy egy törékeny mágus kevesebb terhet tud cipelni magával, mint egy megtermett spártai harcos. Ha a mágus is sokat akar cipelni akkor majd nem csak magickára gyúr.

1. Te hős vagy a követők csak csatlósok. Nyilvánvaló nincsenek olyan képességek birtokában mint egy hős. Nem beszélve arról h. a lopakodós játékstílus egy magányos farkas életérzés. Nem tetszik a követő? Ne használd!
2. Nekem tetszik az új enchant rendszer, lehet húzni a skill a disencahantolásokkal. Azt nem tudom merre indultál, de nekem lvl 14-en már kb az összes skill húzó enchantom megvan.
3. Én oldschool gamer vagyok, így nem tudok azonosulni az olyan QQ-val, ami az eyecandyt - grafikai motort fikázza. A játékélmény és a hangulat 100x többet ér mindenféle élsimításnál és színes fénye effektnél.
4. Irány a Sims!
5. Ez lehet kellemetlen, én még nem találkoztam vele, van game fórum meg kell kérdezni a devek mint gondolnak erről.
6. goto 4.
7. És mennyi sikerélmény volt a 2 mamut leölése? Mivel az ellenfelek nem tudnak ugrani, lehetnek ilyen bugok a játékban. Az igazán nagy kérdés az h. kihasználod-e vagy inkább megpróbálod élvezni azt h. "egyenlő" küzdelemben tudod leverni az ellenfeleket.
8. Megint csak realitás (nyilván fantasy realitás, ami önmagában oximoron, de ettől most tekintsünk el), egy kis étel jólesik az összetört testnek, de ehetsz te bármilyen mamut steak-et attól nem fog begyógyulni a széttrancsírozott lábad. Ahhoz mágia kell (varázslat vagy gyógyital)
9. A lovas harcot én is hiányolom, de ez csak egy apró hiányosság a rengeteg zseniális ötlet és finomság mellett amit a Skyrim nyújt.

Összességében azt kell, hogy mondjam a hozzászólásod 80%-ból egy olyan hozzáállás tükröződik, amivel amúgy nehéz lehet együtt élni szóval próbáld meg a dolgokban az örömöt és az jó dolgokat meglátni és meglásd minden sokkal könnyebb lesz.

Elnézést a személyeskedésért, őszintén mondom, nem ellenségeskedés, csak a jószándék vezetett.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Asagrim Beatm...
2011.11.18. 09:58
Ha ez mondjuk a BF3 lenne, akkor tényleg apróságok lennének, de egy az "RPG játékok etalonjának" titulált játékban ezek igenis valós problémák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Asagrim vzole...
2011.11.18. 09:59
Lásd #28. Játszhatsz valami huszadrangú üsd vágd RPG-vel ilyen hozzáállással ami neked van, az Elder Scrolls nem erről szól!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. vzolee123
2011.11.18. 10:25
Pff. Úgy tűnik nem tudod értelmezni az RPG mozaikszó jelentését. Role Play Game. Szerepjáték. Itt a hangsúly azon van, hogy mennyire tudod beleélni magad a környezetbe. Ha a hibákat keresed úgy nehéz. Szerénytelenség nélkül mondhatom, hogy kívülről belülről ismerem a számítógépes RPG paletta legeldugottabb zugait is, számtalan órát töltöttem az EoB-okkal, az Arena és a Daggerfall mellett, a Might and Magic sorozattal és még sorolhatnám órákig. (Kicsit más a stílus, de csak érzékeltetés képen, a Master of Magic a mai napig fent csücsül a gépenen) Mindezeket figyelembe véve szerintem reálisan és relevánsan meg tudom ítélni egy RPG játék színvonalát és a Skyrim öt csillag.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. Heroes27 vzole...
2011.11.18. 10:50
pontosan. Szerintem is elképesztő játék, bár amiket Asagrim leírt, van benne valami, mert tényleg vannak benne hülyeségek, és mondjuk az ő mondandóját azzal egészítem ki, hogy pl én egy sárkány ölök, azt erre az meg elmegy egy lovat "füstölni", ami teszem hozzá, nem döglik meg. Ezen jót nevettem, a ló csak nyerített. Nem is velem foglalkozott, aki lövi, üti, harapja. Tény, vannak benne butaságok, de még így is feledi a hangulat, a hatalmas terület, a rengeteg küldi, a kerekterfejlődés és sorolhatnám. Nálam a játék 10/9
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. Asagrim vzole...
2011.11.18. 11:01
Ja, marhára releváns, hogy visszalépés(ek)re azt válaszolod nekem hogy "Sims!", meg mondod hogy öt csillag, közben fogalmad sincs róla hpgy miről beszélek, mert TES játékban műfajidegennek tartod az általam felhozott problémák felét! Ám legyen:

1: Szarok rá, követő kell aki igazodik a játékstílusomhoz, rugó mellé rugót alkalmazva SEM valósul ez meg.
2: lvl14-en? Vicces, én 28 felett kezdtem újakat látni.
3: Lehetsz bármennyire oldschool player, az sem érdekel ha olyan idős vagy hogy még az eredeti pong-gal toltad, az nem mentesít a szövegértelmezés - vagy annak totális hiánya - alól! Nem a grafikát, a mimikát kifogásoltam!
4: Morrowind, Oblivion!
5: Meg van kérdezve.
6: goto 4
7: Mi köze ennek sikerélményhez? Hiányos az AI, ennyi!
8: Idézek developerektől szó szerint, még tooltipként is megjelenik játék töltése közben "Cooking is a cheaper but less effective way of regaining health, instead of potions." Hát a "less effective" az erősen hangsúlyos!
9: Kösz, marha zseniális, hogy nem tudok mágiahasználó íjász elfet csinálni ... például!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. mcganyol
2011.11.18. 11:38
aki itt foggal körömmel védi, és nem ismeri el a felhozott hibákat érvnek, annak sem ártana azért elgondolkodni a világnézetéről szerintem még ezen felsorolt hibák ellenére is jó hangulatú játék, csak arra hívtuk fel a figyelmet, hogy technikai megvalósítás és finomhangolás szempontjából jelenleg jóval elmarad pl az oblivion mögött.
nyílván rengeteget fog fejlődni a patchekkel, dlc-kel és modokkal, és akár még az obli fölé is nőhet idővel. de per pill ez a játék olyan mint egy béta teszt, ami nagyon ígéretes, csak sajnos lépten nyomon hibákba, befejezetlen fejlesztésekbe lehet botlani.
Azért a plussz teherbírás képességét berakni a pickpocket skilltree-be elég meredek fejlesztői döntés. akkor már rakták volna a heavy armorba, azt még mindíg jobban bele lehetne magyarázni, hogy megerősödött a karaktered a teljesvértben szaladgálástól.
Szerintem is szánalmas, hogy követőt CSAK teherhordásra érdemes használni, és minden dungeon elött stay here... erre a ló lenne való, de az meg alkalmatlan...
Az hogy a játék nem "áll meg" miközben beszélgetsz rohadt idegesítő, szerintem jobb volt oblivionban. mint ahogy a párbeszéd rendszer is (pl volt az npc-nek valami viszonya hozzád)
Most így fejből nem tudom, de ha tippelnem kéne puszta ököllel pont ugyanakkorát csap az 1szintű elf nő, mint az 50es ork. Javítsatok ki ha tévedek, és az is a staminától függ de nem hinném.

A kutyás dologhoz meg, elösször tetszett mert betörtem a kovácshoz, ahol kiszúrt a kutya (detected) és elkezdett ugatni, mondom de frankó! aztán megkaptam a bounty-t pedig az őrök vagy a kovács még nem értek oda. biztos jó személyleírást nyomott a kutya.

Annyira leegyszerűsítettek mindent, hogy lépten nyomon meg kell erőszakolni a rendszert és így is csak groteszk eredményeket kapunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Asagrim mcgan...
2011.11.18. 11:52
"de per pill ez a játék olyan mint egy béta teszt, ami nagyon ígéretes"

Itt a lényeg! Hülyére koptattam már az F5 billentyűmet! Legutóbb most leszállt egy jégsárkány Ivarstead-be, kinyírta az egyedi lovamat amit questből kaptam (Frost), 1 quest NPC-met (Temba Wide-Arms), meg a fél falut, köztük 2 vendort! Na itt léptem ki és azóta még nem indítottam el újra!

SZERK:
"Annyira leegyszerűsítettek mindent, hogy lépten nyomon meg kell erőszakolni a rendszert és így is csak groteszk eredményeket kapunk."

Éljen a PC-s konzol parancssor! Én azzal kényszerítem normális eredményre.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Magon
2011.11.18. 11:56
Asagrim: És ez szerinted bug?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. s_erno
2011.11.18. 12:11
Tegyél egy vödröt a kutya fejére, mindjárt nem lesz gond a lopással
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. verminaard
2011.11.18. 12:12
Nem akarok nagyon belefolyni a kialakult parázs vitában, de magam is az öreg motorosok azon táborát képviselem, akik egy RPG játékban a role play részt értékelik és nem azt figyelik, hogy hogy mozog az NPC-k szája, vagy hogy lehet e csipkés asztalterítőt rakni a kredencre. Ugyanakkor az AI útkeresés helyenként tényleg esetlen, de ilyen stílusú játékokban ez rendszeresen visszatérő hiba. (Konkrétan most hirtelen nem tudnék felidézni olyan gamet, ahol mondjuk az ellenfelek / követők ugrani tudtak volna, vagy értelmesen kezelni a szintkülönbségeket) Engem az esetlen companion rendszerszer sem zavar, ha a fantasy világban kéne elhelyeznem én is inkább tekintek rájuk fegyverhordozóként mint társként. Kis Sancho Panza-k minimális önvédelmi képességgel

Asagrim hozzászólásához annyit tennék hozzá, h. igen a cooking pont ezt a célt szolgálja, olcsón és könnyen lehet kis HPt töltős cuccokat kreálni. Lehet h. csak 5-10-15 HPt tölt vissza, de van belőle rogyásig. Azt pedig, hogy ne lehetnek mágiahasználó íjász elfet készíteni cáfolnom kell. Magam is egy lövöldözős darkelf tolvaj/mage jellegű karival és nagyon jól lehet operálni a mágiával megtámogatott hit and run taktikval.
Nem állítom h. nincs 1-2 zavaró hiba, de mindent összevetve kategóriájában még mindig messze megelőzi a társait.

Szerk: ja és igen vannak hibá, de szerintem jól jelzi a fejlesztők hozzáállását, hogy már a megjelenés napján kint volt, egy hibajavító patch és már úton van az 1.2 is. Igyekeznek a srácok legyen bennük bizodalmunk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Asagrim vermi...
2011.11.18. 12:23
"RPG játékban a role play részt értékelik és nem azt figyelik, hogy hogy mozog az NPC-k szája, vagy hogy lehet e csipkés asztalterítőt rakni a kredencre"

URISTEN! Akkor mi a roleplay ha nem _pontosan_ez_? Átöltözök enchantolt Blacksmith's Apron-ba mielőtt cuccot készítek! Kinn hagyom az ajtó előtt a kutyát mielőtt belépek a házba! EZ a roleplay, nem az hogy egyik kezembe tűzlabda, másik kezembe rozsdás fakard, aztán most spellsword a kasztom és megyek gyakni!

Ez a megszólalásod akkora hihetetlenül nagy (helyettesíts be valamit) volt, mintha azt mondtad volna hogy "magam is az öreg motorosok azon táborát képviselem akik a testedzésben a sport részt és nem a testmozgást értékelik".

Öööö .... kérdés:

Ha az íj kétkezes, mihez társítod a varázslatot? Van 4 kezes faj, vagy valami elkerülte a figyelmemet? Vagy esetleg gyakrabban használsz Q-t mint WASD-t?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. Asagrim Magon
2011.11.18. 12:34
Az, bug. Tudod 2 fajtája van az NPCknek TES-ban, "essential" és "non-essential". Az előző nem hal meg, csak összeesik, majd egy idő után max HP-val megint felegyenesedik. Az utóbbi sima NPC, HP-t leszeded, hulla. Namármost az összes quest NPC elvileg "essential" kellene hogy legyen, Temba Wide-Arms nem az.

De bug ide vagy oda, mi az hogy egy olyan NPC amelyik általában ki se mozdul a házából fogja magát, és csatlakozik a többihez sárkányt ölni? Iszonyat mód idegesítő, mert így eggyel kevesebb olyan NPC maradt amelyikkel pénzt tudok keresni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. verminaard Asagr...
2011.11.18. 12:49
Gyanítom az szövegértési probléma nem az én oldalamon van. De legalább kiderül itten, hogy a fogalomzavar okozza a konfliktust. A role play kérlek szépen az, hogy mennyire tudod beleélni magad az adott helyzetbe, az megálmodott karaktered szerepébe. Hogy mennyire tudja elhitetni veled a játék, hogy egy rettenthetetlen hős vagy akinek döntései a világ sorsát határozzák meg. Hogy mennyire adja vissza a szabadság illúzióját, hogy tényleg azt tehetsz, amit csak a "való életben" is megtehetnél az adott helyzetben.

Igen elég elég gyakran használom a quick menu-t és mindig a szituációnak legmegfelelőbb eszközöket igyekszem bevetni. De nehéz is lenne elképzelni, hogy miként is hadonászik egy varázsló miközben mind2 keze foglalt. Vagy azt hiányolod h. ha épp nincs kifeszítve az ideg, akkor a leengedett íj mellett másik kézben lehetne castolni?

Ezt már tényleg nem kötekedésből, de nekem az is reális, hogy ha egy sárkány támadja meg a várost, akkor minden épkézláb ember védekezik, nem csak aki pont az utcán lófrál. (persze az h. közben jobb létre szenderül, az a játékos szempontjából roppant kellemetlen, de hát a egy sárkány az embert is eszik meg tüzet is okád )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim vermi...
2011.11.18. 13:17
"A role play kérlek szépen az, hogy mennyire tudod beleélni magad az adott helyzetbe, az megálmodott karaktered szerepébe. Hogy mennyire tudja elhitetni veled a játék, hogy egy rettenthetetlen hős vagy akinek döntései a világ sorsát határozzák meg. Hogy mennyire adja vissza a szabadság illúzióját, hogy tényleg azt tehetsz, amit csak a "való életben" is megtehetnél az adott helyzetben."

Igen, és pontosan azok a dolgok amiket felsoroltam rombolják ezt az illúziót, eléggé erősen, főleg azok, amelyeket az előző részekben meg tudtál csinálni, itt meg már nem. És még fel sem soroltam olyan dolgokat amelyek nem konkrét hibák, hanem már tényleg csak a kozmetika részbe sorolhatók. Például marhára örülnék, ha én választhatnám ki, hogy milyen trófea legyen a falon, és mondjuk csak abból engedjen választani amit már konkrétan le is öltem.

"Vagy azt hiányolod h. ha épp nincs kifeszítve az ideg, akkor a leengedett íj mellett másik kézben lehetne castolni?"

PONTOSAN!

"Ezt már tényleg nem kötekedésből, de nekem az is reális, hogy ha egy sárkány támadja meg a várost, akkor minden épkézláb ember védekezik, nem csak aki pont az utcán lófrál."

Nekem meg nem, mert nem az otthonmaradós bezárkózós típus a tipikus hős, hamarabb képzelem el, hogy elbújik a pincébe, míg fura hangokat hall.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Magon
2011.11.18. 13:33
A TES-ban már a csak a main quest NPCk essential-ok. (Morrowind-ben még ezek is meghaltak, de ilyenkor azért szólt a játék, hogy innentől sok szerencsét, de folytathattad, ha akarod.) Nyugodtan ki lehet próbálni az Oblivionban is, ugyanez. Amúgy pont ezzel az NPC-vel nem találkoztam, de jól olvasom, hogy még csak nem is ad sidequestet csak misc objective-t? Mitől is essential akkor? Nekem ez a viselkedés tökéletesen megfelelő (sőt, jobban, mintha nem így lenne) és tuti vagyok benne, hogy szándékosan van így. Az árusok dettó, ha kevesled a pénzt, akkor vagy gyúrjál rá a speechcraft-ra és akkor lesz az árusoknál több, vagy pihenjél egy napot és megint lesz pénz, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. Asagrim Magon
2011.11.18. 14:08
"Mitől is essential akkor?"
Attól, hogy "PotentialMarriageFaction" flag miatt essential kell hogy legyen.

"ha kevesled a pénzt, akkor vagy gyúrjál rá a speechcraft-ra és akkor lesz az árusoknál több, vagy pihenjél egy napot és megint lesz pénz"

- Speechcraft-ra nem lehet rágyúrni - exploit nélkül -, egyetlen módja a növelésének az, hogy egyenként adsz el cuccot kereskedőnél, meg _néha_ lehet használni az Intimidate/Persuade párbeszéd lehetőségeket egy-egy questnél.

- 2 nap, ha 6-nál több napot töltesz el "beltér"-nek minősülő helyiségben (bárhol ahonnan nem lehet a fast travel opciót használni) akkor az egész játékvilág resetel. Követőid elállnak tőled, NPCk akiket eddig kinyírtál respawnolnak, akárcsak az összes container, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Magon
2011.11.18. 14:25
"Attól, hogy "PotentialMarriageFaction" flag miatt essential kell hogy legyen."
Ugyan már, 30+ ffi és ugyanennyi női jelölt van, egy részük indoor is ráadásul, szóval nem alanya az ilyen jellegű eventeknek.

"Speechcraft-ra nem lehet rágyúrni"
Skill trainer.

A 6 napos témát nem tudtam, de semmi jelentősége a téma szempontjából. Sleep/Wait ameddig a vendornak nem lesz aranya (én egy napra emlékeztem, lehet, hogy kettő, de akár lehet több is, miért érdekes?) és mehet az eladás. Amúgy alig van jelentősége a témának, mert az arany úgyis jön bőségesen - de akár még pickpocketelhetsz is, úgy állítólag igazi goldshower van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Beatmad
2011.11.18. 14:28
én az alábbiakból csak annyit szűrök le hogy: nem jó, semmi nem jó, ha tízszer ilyen részletes lenne akkor se lenne jó!
hihetetlen, mi kerekedik egy kis eladási adatok hírből
Én SyRew kolléga véleményét osztom még az elejéről röviden és tömören....

Viszont az még mindig nagyon érdekelne ha steamen le van tiltva, akkor majd a dlc-ket se tudjuk megvenni? Ha így lesz na akkor leszek idegbeteg!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Asagrim Beatm...
2011.11.18. 15:29
Semmi rosszat nem tudnék mondani róla, ha a 11.11.11 kedvéért nem egy bétát adtak volna ki! Heroes27 véleményét osztom!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kullo1
2011.11.19. 15:05
1 hülye kérdés a pickpocket képességem mitől fejlődik?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. EHyde
2011.11.19. 20:43
kullo1
hmmm... pl zsebmetszéstől, skill trainertől, skill bookoktól?
több ötletem nincs
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. kullo1
2011.11.19. 21:30
ok kösz mondjuk a skill vásárlást vágtam,de ez a zsebmetszés nem akar össze jönni,de amúgy lopok mindent ami mozdítható
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. s_erno
2011.11.21. 14:03
Zsebmetszés: Sneak és E gomb a célponton. A cuccait minden gond nélkül megnézheted, csak az aktuális lopásnál történhetnek 'balesetek'
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. matyi009
2011.11.21. 18:03
Szerintem jó a játék, végre több dolgot is sikerült újra feltalálni amik már a Morrowindbe is bennevoltak, de így is van pár dolog ami számomra hiányzik.Pl:

1.hand to hand skill
2.attribútumok
3.speell making
4.levitate
5.khajitnak imperial hangja van

De ezek után a legfontosabb az hogy a invisibility(láthatatlanság) olyan szinten bugos hogy elsírom magam.Konkrétan 20méterröl meglátnak, de ha sneakbe vagyok pl 90es skillel akkor elmennek melletem szó nélkül. Amin kiábrándultam tegnap az az volt hogy a feladatért járó egyedi tárgyak mágikus képességei attól függnek hogy milyen szinten kapod meg. Szóval kapsz lvl 15-s szinten egy Nightingale íjat akkor az sokkal kevesebbet sebez mágikusan mint ha azt lvl 40 en kapod meg. Mivel egyedi tárgyakat nemlehet ujra megszerezni ezért vagy igy használom vagy megy a falra.
Szerintem jólenne az elder of scrollsba beletenni egy enchant cserélési lehetőséget vagy valamilyen értelmesebb megoldást pl minden skillt adjon vagy % os növekedést. Ne is beszéljünk azokról a doglokról mikor a tenyérbelövés ugyan akkora sebzést okoz mint ha fejbelövöm az ellenséget

60 óra játék után már kezd unalmas lenni, bár messze nincs végigjátszva. Oblivionhoz képest többnyire jobb, Morrowindhez képest sehol sincs játékélményben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Asagrim matyi...
2011.11.21. 19:18
Attribútumok nélkül akár lehetne teljesen passzív is az összes képességfa. Úgy értem amint megvan a megfelelő szint, pontelosztás nélkül is igazán megkaphatnád ami akkor jár. Így a karakterszintet is el lehetne felejteni úgy ahogy van. Robe adhatna plusz magickát, meg úgy általában minden ruha minél jobb annál több HP-t. Ha már ennyire nincs nyoma se kasztnak, se attribútumoknak, nem értem mit kell a karakterszintet erőltetni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. matyi009
2011.11.21. 20:46
Hát igen ellehetne hagyni a szintet,és akkor a szint szerint spawnoló ellenfeleket is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Castiglion...
2011.11.22. 11:32
Némelyik perket is elég szerencsétlen fába sikerült betenni. Extra carry capacity a...pickpocketnél. Jobb ökölsebzés a...heavy armornál.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Asagrim Casti...
2011.11.22. 15:02
Jobb ökölsebzés a heavy armorba illik teljes mértékben. Ha arcon küldenek egy nehézpáncél kesztyűvel, azt nem köszönöd meg!

A +100-as extra pockets az viszont tényleg böszmeség.

Én úgy gondolom, hogy a HP/Magicka/Stamina kaphatott volna külön perk fát, és a Stamina perk fán szerepelhetett volna a +100 kapacitás, úgy sokkal több értelme lenne az egésznek.

HP perk lehetne a gyorsabb regenerálódás, a több HP, a méregellenállás stb.

Stamina perk lehetne a több stamina, kevesebb stamina fogy sprintnél, power attacknál, akár egy olyan perket is elképzelek, hogy ha túl vagy terhelve, még mindig tudsz normál sebességen futni, de akkor a staminád úgy fogy mintha sprintelnél.

Mana perk lehetne a több mana, varázslatok kevesebb manába kerülnek stb.


Ezért nem csípem a játékot, egy kis gondolkodással sokkal színesebbé lehetett volna tenni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!