iPon Hírek

Skyrim + elkötelezettség + 2000 óra = Falskaar

Dátum | 2013. 07. 17.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Mit tehet egy 19 éves játékrajongó, akinek minden álma, hogy a Bethesda Game Studiosnál dolgozzon fejlesztőként? Elérhetetlennek tűnik, nem? Hiszen ők állnak az Elder Scrolls sorozat és a Fallout 3 mögött, komoly csapat, komoly pénzek és presztízs vannak az asztalon. Ifjú titánunk viszont tudta, hogy milyen is a játékipar. Tudta, hogy nem az a megoldás, hogy 20 évet kell gürizni, hogy megmássza a szamárlétrát. Ez egy kreatív szakma, ahol az elkötelezettség és a tehetség mindennél fontosabb. Alexander J. Velicky pedig úgy döntött, hogy egy fantasztikus moddal hívja fel magára a figyelmet. (forrás: Eurogamer) Velicky nagyjából 2000 órát tett bele a Falskaar elkészítésébe, melyet ha végig akartok játszani, akkor legalább 2 szabadnapra lesz szükségetek, mert 25 órába telik. Területe csaknem a harmadát teszi ki Skyriménak. A készítő viszont nem volt egyedül, stábot is verbuvált magának, 54 szereplőjét 29 félprofi vagy profi szinkronszínész szólaltatja meg. Még zenét is szerzett hozzá, az alábbi videó ezt tartalmazza.
A szülei megengedték neki, hogy kihagyja a felsőoktatást, vagyis a tervező sulit és ezt a Skyrim modot csinálja meg helyette. "Apukám mindenben támogatott. Megengedte, hogy itt lakjak és fizette a megélhetésemet. Meg volt engedve, hogy ne járjak iskolába és ne vállaljak állást. Ez annyit tesz, hogy a Falskaar volt a munkám." Velicky tisztában van vele, hogy a Falskaar nem tökéletes, de úgy hiszi, hogy most már felkerült a Bethesda radarjára. "A legjobb módja, hogy megmutassam a Bethesda Games Studiosnak, hogy munkát szeretnék náluk és érdemes engem alkalmazniuk, az, hogy olyan tartalmat generálok, ami megfelel az ő általuk támasztott elvárásoknak" - nyilatkozta. A sikere persze tőletek - a közösségtől is függ, nézzétek meg milyen a mod és értékeljétek!
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

25. KisDre
2013.07.17. 19:27
Kezdem kényelmetlenül érezni magam 20 évesként.
Mindenesetre gratulálok a srácnak, nem semmedli Bár, szinkronszínészt, és zenéket tekintve, akkor pénz is van a dologban, nem csak munkaóra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kray
2013.07.17. 19:41
Kíváncsi leszek, hogy mit válaszolnak neki
Lehet, hogy megköszönik, adnak neki valami díszdobozos kiadást és szépen elköszönnek egymástól.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. KisDre
2013.07.17. 20:06
#kray
Hááát, szerintem az kegyetlen lenne Egy körbevezetést a Bethesda főhadiszállásán még legalább kapna szerintem, de hogy azontúl... Azt csak ők tudnák.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. uristen
2013.07.17. 20:08
Kicsit túl lett terhelődve a Skyrim Nexus a mod után. Remélem sikerül neki, amit megálmodott és eltervezett. Sok kárt tud okozni az emberben, ha nem sikerül egy ehhez hasonló óriási terv.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Asagrim
2013.07.17. 20:24
Pillanatok alatt felment files of the month első helyre. Azért telepítettem újra a játékot, hogy kipróbálhassam a modot!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. uristen
2013.07.17. 20:27
Én még mindig azzal próbálkozok, hogy letudjam tölteni a modot, de nem enged belépni, mert túlterhelt a szerver.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. Asagrim urist...
2013.07.17. 20:29
Prémiumnak megvannak az előnyei!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Digu
2013.07.17. 20:42
Aki kipróbálja, remélem megírja a véleményét a mod-ról
Illetve akinek esetleg megvan Legendary Edition-ben a játék, ahhoz is jól beépül a mod?

Off:
Sajnos most egy gyenge VGA-m van a gépben ideiglenesen, ami nem elég a játékhoz, de Skyrim szakértőket kérdeznék is ez ügyben, milyen VGA-t ajánlanátok minimumnak a Skyrim maximum grafikás, high resolution texture pack-ot is tartalmazó 1920x1080-as felbontású futtatásához?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. uristen
2013.07.17. 20:45
#8
GTX660Ti / HD7850
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. attee0002 urist...
2013.07.17. 21:39
uristen: a HD 7850 NVIDIA megfelelője a GTX 660, a két kártya szinte tökéletesen egyforma erős, haveromnak Gigabyte HD 7850 2GB OC-je van, nekem pedig Gigabyte GTX 660 2 GB OC, kipróbáltuk Skyrimben, textúracsomagok (nem az a gagyi gyári, hanem egy csomó sokkal jobb minőségű, ami a páncélokat, fegyvereket is áttextúrázza) a két kártya gyakorlatilag egyforma FPS-t produkált ugyanabban a gépben (Phenom II x4 965, Kingston 8 GB 1600 MHz CL9 dual channel KIT), minimális eltérések vannak, van amit az egyik kártya bír jobban, van amit a másik, de igazából nincs olyan eltérés, hogy ki lehessen jelenteni, hogy valamelyik egyértelműen jobb. (Pár tesztet csináltunk Heaven Benchmarkkal meg Valley-vel is, ezek alapján GTX 660 egy picivel jobban teljesít)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Digu
2013.07.17. 22:05
uristen és attee0002

Köszönöm a válaszokat, akkor ezek szerint még maximális textúrák esetén is elég a 2 GB VGA memória neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. hypermania
2013.07.17. 23:42
Becsulom az ilyen szulot! Ez a jo parenting.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. kiskoller
2013.07.18. 07:30
Nem. Nekem 2.5 Gigát fogyaszt bekapcsoláskor a HD7950, ami aztán simán felkúszik 3 gigára. A 2 szerintem kevés volt.

Mondjuk én 4k textúrákat használtam meg többszörös polygonszámú modelleket...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. maci
2013.07.18. 08:00
Texture Pack Combinerhez összeszedtem az összes modot amit lehetett, mindenhol a legnagyobb textúrákkal ha lehetett választani, igy néha-néha megtorpan egy HD7850 2GB OC kártyával. De ahhoz képest ahogy kinéz, kit érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Oggy
2013.07.18. 08:21
Az apja meglátta azt, hogy tökmindegy min dolgozik, a lényeg, hogy van egy álma, egy célja és mindent megtesz azért, hogy elérje. Teljesen mindegy, hogy felveszik-e munkaerőnek objektívan nézve. A folyamat végén valószínűleg több szaktudást szerzett meg mint egy átlag infós frissdiplomás és szépen el fog tudni helyezkedni a szakmában.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Flegeton
2013.07.18. 09:48
Ezt feltétlen kipróbálom.
Ami így negatívnak hat, hogy nem láttam új dolgokat. A creation kittes elemekből rakta össze szépen a tájat és egyéb dolgokat. Látványban így sok újat nem adott hozzá. Nem tudom hogy van e extra saját készítésű fegyver vagy hasonló dolgok.
Zene, hangok meg történetet majd megnézem. Remélem az jól sikerült neki.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. vivanto Oggy
2013.07.18. 09:49
"A folyamat végén valószínűleg több szaktudást szerzett meg mint egy átlag infós frissdiplomás és szépen el fog tudni helyezkedni a szakmában."

Készítettél már modot bármely gamebryo játékhoz? Elismerem, a papyrus lényeges előrelépés és már kezd hasonlítani egy rendes programnyelvre, de azért ne legyenek illúzióink.

Ettől még nem fogja megismerni a rendes programozási pragmákat, algoritmusokat, gráfelméletet, fejlesztési technológiákat stb. Analízisről meg linalgról már nem is beszélve. Nem mondom, hogy ehhez mindenképp egyetem kell, de csak moddolással még nem lesz senkiből (jó)programozó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Asagrim vivan...
2013.07.18. 10:13
Egyetértek. GECK, CK vagy akármilyen játékmod szoftverhez való értés még nem ad általános tudást jóformán semmihez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. RomanAttil...
2013.07.18. 11:12
Nem példa nélküli, hogy moddert alkalmaznak:
[Valve alkalmazza a Minerva mod készítőjét]
Mojang (Minecraft) munkát kínál népszerű moddereknek
Diego Jimenez - Modderből játékfejlesztő

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Oggy
2013.07.18. 11:35
vivanto, végzett infos vagyok, ne fárassz.

Van aki programozóként megy tovább, és tényleg tud meríteni ezekből a dolgokból, ezt nem lehet vitatni, de ez nem sok ember.

Meg nem is ezzel érveltem, hanem azzal, hogy az amit csinál, olyan alapokat fektet le, amire aztán már nagyon könnyen tud akár már a munkában is szakosodni, építkezni. Nagyjából tudja milyen csapatban dolgozni, beosztani az erőforrásokat, tud kommunikálni, ötletelni és van már valami a kezében ami egy késztermék, amihez a nevét adja. Nem minden frissdiplomás képes ebből akár az egyikre is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. cipo
2013.07.18. 13:49
Informatika nem igényel diplomát.
15 embert alkalmazok és csak egynek van diplomája. Tapasztalat ezerszer többet hoz.

Ha kijön egy friss diplomás semmit nem ér....nem tudok vele mit kezdeni. Tudása nullával egyenértékű.

Fejlesztettem már én is szórakozásból unreal módot. Amit itt a srác megtanulhat az a gányolt pálya és a művész pálya közötti 1-2 év. Ezt csak építgetéssel lehet elsajátítani. Én is visszanéztem 2 év múlva az első pályáimra és mintha egy óvodás csinálta volna.
S hogy a srácot Level Designerként fogják-e alkalmazni (pályaépítő) vagy programozóként... valszeg neki ez tök mindegy teszterként is szívesen beszállna.

Apuka meg nem biztos, hogy okos. Én is dolgoztam egy ilyen fiú alatt.
Apja mindenbe támogatta. Egy iwiw klónt csináltunk (akkor még nem volt facebook) és az apja már 25 millió Ft-os hitelt is felvett a házra, csak mert hitt a kölökben. Persze az egész megbukott. A srác meg hónapokig öngyilkos akart lenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. cipo
2013.07.18. 13:54
Egyébként egy év halasztásról beszélünk a gimi és fősuli között, nem a világ.

Szinkronszínészek meg nem olyan drágák, nem kell megijedni. Munkahelyem alkalmaz egyet. Persze nem Brad Pit-et. Az biztos drága lenne.

Szerintem minden azon múlik mennyire lesz sikeres.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Zephyrus
2013.07.19. 01:03
Cipó: akkor mondd el kérlek hogy mire alkalmazod őket, mert játékot fejleszteni megfelelő matematikai és logikai háttér nélkül nem lehet, mert optimalizálásnál elbukik a dolog... php-zni meg c#-ban gui alkalmazásokat összepakolni editorral meg egy majmot is belehet tanítani.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. deviant01
2013.07.19. 12:50

Először is gratulálok a srác elkötelezettségéhez és a szülei hozzáállásához.

A moddal viszont képek alapján nem vagyok kibékülve, semmi nincs benne ami arra ösztönözne, hogy kipróbáljam. Semmi fantázia, ugyanolyan helyszínek, mint az alapjátékban (vagy csak a srác nagyon gyenge marketingből). Néhány screenshoton úgy látszik, mintha tipikusan lelkes kezdő módra össze lennének zsúfolva a tereptárgyak.

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2013.07.19. 13:04
Csak úgy megjegyzem, hogy az Oblivion leghíresebb modjának, az Oscuro's Oblivion Overhaulnak a készítője már rég a Bethesdánál dolgozik...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!