iPon Hírek

Skyrim harcrendszer

Dátum | 2011. 01. 26.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az Elder Scrolls V: Skyrim a fejlesztők elmondása szerint sokkal brutálisabb, de ugyanakkor taktikusabb és bonyolultabb is lesz, mint az eddigi részekben.

A játék kétkezes rendszerének köszönhetően megtehetitek, hogy egyik praclitokba fegyvert raktok, a másikkal pedig varázsoltok. Helyzettől függően persze érdemes lesz majd variálni, hogy melyik kezetekbe mit pakoltok, ezt megkönnyítendő lesz egy gyors menü, amivel váltogathattok előre beállított kombinációk között.

A fegyverek közt lesznek kardok, pajzsok, buzogányok, balták és különböző kétkezesek is, melyekhez más-más perkek tartoznak. A baltacsapások például vérzést hagynak maguk után minden ütést követően, míg az íjak jóval nagyobbat sebeznek, amiért cserébe hosszabb időt is vesz igénybe a használatuk (felhúzás).

Ami a mágiát illeti, a Skyrim rendszerét a BioShock prögős plazmid rendszere inspirálta. Több mint 85 varázslat áll majd rendelkezésetekre a - pusztítás, gyógyítás/helyreállítás, illúzió, átalakítás és idézés - iskolákból. A régi misztika iskolát kivették, a varázslatait pedig szétszórták a többi ág között. Ami miatt még izgulhatunk, hogy a varázslatok kombinálásának lehetőségét még nem erősítették meg: "Szeretnénk betenni, fantasztikus lenne".

A lopakodás terén gyökeres változás nem lesz, csak finomítanak rajta. Ha egy ellenfél például úgy hiszi, hogy hallott valamit, átmegy éber "üzemmódba" ilyenkor már a legügyesebb lopakodóknak is csak rövid idejük van, hogy visszahúzódjanak. Egy sunnyogó karakter adu ásza a tőr lesz, ha ugyanis sikerül elég közel kerülnötök egy óvatlan lélekhez csupa rossz szándékkal vezérelve, akkor a tőrötök 10x-es sebzést képes produkálni, midőn emberünk bordáit térképezi fel a lapockái alatt... (Verseket is írhatnék.) Magyarán szólva ha lopakodásból hátba szúrjátok a csókát, az helyben elterül az esetek 95%-ban. Nnna.

Mint az az eposzi első trailerből kiderült, hősünk sárkányivadék lesz. Ennek megfelelően lesznek származásából adódó extrái is. Ezek közt lesznek sárkányüvöltések is, az egyik például lelassítja az időt, de tudtok majd sárkányt idézni is magatok mellé.

Amit még alaposan felturbóztak, az a védekezés lesz. A blokkolás időzítése különös jelentőséget kap, bejön egy olyan blokk-bash kombináció, ami szabad utat nyit a visszatámadásnak. (Így már volt értelme pár bekezdéssel feljebb a pajzsot a fegyverek közé sorolni.) A legjelentősebb változás viszont az, hogy igaz még lehetséges lesz kitérni az ütések elől, azt nem játszhatjátok majd folyamatosan, hogy bevisztek egy ütést és utána gyorsan elszaladtok.

A harcok vizuális effekteket is kapnak majd, támolygás, kamerarázkódás közel harcban és speciális animációk minden öléskor az összes fegyverhez és ellenfélhez. A Havok fizikai motor sokat dob még a varázslás esetében is.

A Skyrim 2011. november 11-én jön PC-re, PS3-ra és Xbox 360-ra. A játékot a Bethesda új motorja, a Creation Engine hajtja.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. Cooley
2011.01.26. 16:12
November 11!? Jobban örültem volna mondjuk február 11-nek. Sebaj, nov. 11. ünnepnap!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. felziusz
2011.01.26. 16:37
jó az a nov 11 el tudom majd ütni az időt a vizsgaidőszakból (jelenleg 2 hét alatt csináltam meg minden vizsgát és 1 hónap lazulás ) Mass Effect 3-al fogom váltogatni sztem
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!