iPon Hírek

Sokba kerül a játékfejlesztés

Dátum | 2015. 10. 21.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A Lab Zero Games vezetője, Mike Zaimont szerint ezzel a kérdéssel sokan nincsenek tisztában, és ennek a számlájára írja, hogy nem áll éppen jól a Indivisible kampánya az IndieGoGo-n. Alapvetően ugyanis úgy néz ki a dolog, hogy a stúdió megállapodott egy kiadóval, de nem úgy, ahogy általában egy stúdió és egy kiadó megállapodik. Az 505 Games vállalta, hogy ad 2 millió dollárt a fejlesztésre, és átvesz néhány feladatot a fejlesztőktől, mint például a tesztelés egy részét, a lokalizációkat és a marketinget. A pénzt azonban csak akkor rakja le, ha a Lab Zero Games össze tud szedni még 1,5 millió dollárt közösségi finanszírozásból - így tehát összesen 3,5 millió dollár lenne a költségvetés, és ez Zaimont szerint tisztán a játék elkészítésére menne el, a kiadó által átvállalt feladatok ebben nincsenek benne. Zaimont szerint az egyik probléma, hogy az utóbbi időben számos olyan projekt került fel a Kickstarterre és hasonló oldalakra, ahol a fejlesztésre szánt pénz már alapból megvan, például egy kiadótól vagy befektetőktől, és a kampányt tulajdonképpen csak a közönség megszondáztatására használják fel - az ott összegyűjtött pénzre igazából nincs szükség. Így tehát Zaimont szerint fenn áll annak a veszélye, hogy a Indivisible-nél is ezt hiszik a felhasználók, így nem is motiváltak annyira abban, hogy beledobjanak valamit a kalapba. A Lab Zero Games vezetője úgy véli, a felhasználók egyszerűen nincsenek tisztában azzal, hogy valójában mennyire drága egy játék elkészítésére. Példának a fizetéseket hozta fel: az Egyesült Államokban évi 20 ezer dolláros fizetéssel valaki szegénynek számít. Ha azt nézzük, hogy a Super Metroidon 23 ember dolgozott, az évi 460 ezer dollárt jelent, ami egy hároméves fejlesztés esetében 1,38 millió dollár. Ha azonban a fizetést felemeljük az Amerikában középszerűnek számító évi 40 ezer dollárra, akkor már 2,76 milliónál járunk - és ezek csak a fizetések, az iroda, a rezsi, a fejlesztői kitek, a marketing és a többi még nincs is benne. Zaimont szerint ennél több ember kell az Indivisible elkészítéséhez. A stúdió előző játékán, a Skullgirlsön például az alap csapaton kívül 70 szerződéses művész is dolgozott, ezért lehetett ennyire szép a grafika. Az Indivisible esetében inkább több embert akarnak felvenni, és a hároméves fejlesztési időt leszorítanák két évre - ez így a jelenlegi számítások szerint 3,5 millió dollárra emelné csak a fizetések költségét.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

22. FaL
2015.10.21. 09:12
Ha elég jó az ötleted a Kickstarter kampány is sikeres lesz és befektetőket is simán találsz... ha nem, akkor rinyálsz, hogy az emberek nem veszik komolyan a crowdfundingot és mennyibe kerül a fejlesztés.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. Lazahunter FaL
2015.10.21. 09:45
Pont akartam mondani, hogy ez nem tűnik többnek, mint rinyálásnak, sírásnak-rívásnak ... és persze mindenki más okolható lehet a sikertelenség miatt.

Tök mindegy ki mire gyűjti a pénzt, az emberek arra fognak adni, amiben látnak fantáziát ... és nem azért, mert jaj nekem jobban kell, meg nekem másra kell.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. magerg
2015.10.21. 09:58
Az embereknek a fejlesztés időigényéről és bonyolultságáról sincs fogalmuk.
Mégis látják ha a fejlesztő sz*rul dolgozik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. gombabacsi
2015.10.21. 10:12
a legtöbb játékfejlesztő cégnél hatalmas pazarlás, kényelmeskedés van. tisztelet a kivételnek. talán kisebb cégeknél jobb a helyzet néha...

van ismerősöm külföldi giga cégnél is, ő úgy fogalmazott hogy "hatalmas halmokban égetik a pénzt"

na persze biztos van gigacégeknél is ellenpélda, egy GTA-t nézve még csodálkozni is szoktam hogy tudták azt annyiból kihozni, pedig nem semmi amennyibe egy GTA kerül... (na persze a titok az hogy kínába meg indiába kiszerveznek marha sok melót)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. kadarivi mager...
2015.10.21. 10:12
Nem biztos hogy itt gond van a fejlesztéssel. Egyszerűen nem sikerült megszólítani a célközönséget.
Illetve a játékosok is egyre bizalmatlanabbak. Nehezebben ad ki valaki 3 évre előre pénz valamire, amikor a kb. kész játékok előrendelésének is hatalmas pofára esés lehet a vége.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. tibaimp
2015.10.21. 10:50
"Sokba kerül a játékfejlesztés" -- A 200 millás gta5 után ez a kijelentés teljes mértékben helytálló...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. straylight
2015.10.21. 11:45
A hülye ukránok meg valahogy összehoztak egy Metro 2033-at, prémes kabátban, sálban ülve a monitor előtt, ha nem volt fűtés, meg a sötétben beszélgetve, ha nem volt áram. Az meg nekem kicsit komolyabb projektnek tűnik, mint egy ilyen himihumi indi izé. Persze van az elhivatottság, meg van az, hogy $20k-val valaki szegény. Hozzáállás kérdése.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. predike07
2015.10.21. 12:00
Amíg fejlesztenek játékokat addig nincs ott gond.Majd ha nem fejlesztenek egy árva játékot se akkor majd talán elhiszem,hogy nem éri meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. axe
2015.10.21. 12:40
"a fejlesztők szerint, a felhasználók nincsenek tisztában vele mennyibe kerül a fejlesztés"

KIT ÉRDEKEL? csináljanak jót, elenyésző lesz a fejlesztési költség...

ők vannak értünk és nem fordítva...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. ChoSimba axe
2015.10.21. 13:04
Igen, én is azt akartam írni, hogy most akkor ők tesznek szívességet a játékírással ?
Ez kérem még mindig piacgazdaság.
A pékek sem sopánkodnak, hogy ejj-ejj, a vásárlók nem tudják mennyibe is kerül a kenyér, mert kérem roppant drága ám a kenyérgyártás.
Ha valamit nem éri meg gyártani, akkor ne gyártsák. Vagy szerezzenek hozzá állami támogatást
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Sephirot83
2015.10.21. 13:04
Persze hogy drága, mikor ha jó ha rossz a játék akkor is piszok jó fizetéseket tesznek zsebre a költségvetés felét meg gagyi marketingre szórják el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. turborudi
2015.10.21. 13:33
Így van, ez mind csak üzlet és mint olyan totál nem fér össze a művészetekkel. Az ilyen játékot pl, mint a skullgirls 2-3 fős lelkes indie csapat is el tudná készíteni otthon 1 év alatt és nem kerülne töredékébe sem mert szeretettel készülne. Még a technológián is javíthatnának, hisz a 21-ik században nem kell már rotoszkopolni se. Na ennyit a studió játékokról, erőltett és arcátlan szemfényvesztés, rongyrázás ez az egész.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. mikej95
2015.10.21. 16:12
Gondolom, ha ilyen drága szívesen világgá kürtölik a teljes analitikus könyvelésüket is(Activision, Ubisoft, EA ti is gyertek), aztán tegyük melléje a CD Projekt RED-ét. Rögtön kiderülne hol megy el a pénz még összehasonlítás nélkül is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. VikMorroHu... mikej...
2015.10.21. 19:09
Most is lehet tudni, hova megy el a pénz: új irodákra, főnökök prémiumára, marketingre, stb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. tomchee
2015.10.21. 20:00
Ha egy játék fejlesztési költségének, több mint 75%-át marketingre költik, akkor ne legyenek már ennyire meg lepve....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Enno
2015.10.21. 20:04
Még ha játékot csinálnának... de helyette tucat szart többnyire, amit kiadást követően leszarnak... ha nem igy lenne akkor jönne a stfu and take my money, de igy.... tehetnek két szivességet is
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Balucsek
2015.10.21. 20:10
Most nem azért de ha összeszedtek/szednek 3,5milliót ami már elmondásuk szerint is fedezi a fejlesztési költségeket akkor hova a sipánkodás???
Ez azt jeleni, hogy neki és tizen-huszon akárhány barátjának biztos munkahelye van a fejlesztés idejére és amint elkészült onnantól kezdve már minden egyes eladott példány némi pluszt hoz nekik/a kiadójuknak (attól függ hogy egyeztek meg).
Ennél többet nem tudom mit kell várni??? A tündérkeresztanya nem fog megjelenni néhány milliárd dollárral, hogy egy animésitett prince of persia-ára költse nem törődve azzal, hogy valaha is megtérül-e az a pénz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Phantomstr... mikej...
2015.10.21. 20:17
Ja. EA, Ubisoft, Activision. Aki futószalagon gyártja a középszerű játékokat, azoknak kellenek is a 10 milliók marketingre, hogy el is tudják adni. Amíg a marketing jobban megtérül, mint a kreativitás, addig ez így is marad.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Flegeton
2015.10.22. 10:03
Pofátlan kis pénzsóvár! Hozni fejlesztés kína, olccó lenni.
Skullgirlsön "70 szerződéses művész is dolgozott" - az valami és mit csináltak, mert nekem személy szerint nem tetszik a grafika. A 2Ds technikákhoz képest kb 10-20 évvel ezelőtti rajzfilmes színvonalon van a játék.
Csak két példa a rengetegből mit értek mai 2Ds technikának. 1 2

A játék fejlesztés annyiba kerül mint egy bármilyen másik munka! Ami drágává teszi a sok igazgató és marketingszeméttel foglalkozó irattologató.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. m76
2015.10.22. 13:53
Ha nem adnak pénzt az nem azért van, mert tudni vélik mennyi pénz kell a fejlesztésre, hanem azért mert nem érdekli őket már ötlet szinten sem a játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. KisDre Flege...
2015.10.24. 03:44
"Kép példa" Eléggé rossz példák, mint képek jók, de ezek képek és függetlenek a technikától, ezt 10 évvel ezelőtt is már megtudták csinálni, ugyanakkor időbe telik ezt megfesteni és nem pedig 2 kattintás és a többit a gép. Persze lehet te se így értetted, csak ilyen szempontból meg félreérthető a "mai 2Ds technika" fogalmazás.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. tbalazs Baluc...
2015.10.28. 09:21
Ezt én sem értem, ez egy vállalkozás, vagy befektetés kéne, hogy legyen, akárhogy is nézzük. Az pedig normál esetben kockázatvállalással jár, ergo hogy lehet azt várni, hogy előre kifizetik az összes költségüket, hol lesz a kockázat, miért akarnának utána egyáltalán egy jó játékot kiadni, ha ők nem is fektettek bele, csak a más pénzén éltek az alatt az idő alatt, míg elvileg fejlesztettek? Vagy az a koncepció, hogy előre kifizetik őket egy-két évre egy játék fejlesztés címén, aztán rövid vakáció míg összeszedik a következő évekre a fizetésüket?
Jól mondtátok ez csak egy kis rinyálás. Eddig úgy vettem észre az emberek olyan projekteket is támogatnak, amikre már összejött a kitűzött összeg, ha nekik annyira tetszik. szóval miről is beszélünk akkor?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!