iPon Hírek

Sorcery megjelenés és részletek

Dátum | 2011. 12. 16.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A Sony bejelentette, hogy várva várt PlayStation Move-os varázslós játéka, a Sorcery 2012 tavaszán fog megjelenni. A játékot először 2010-ben, az E3-on mutatták be, ahol elnyerte a közönség tetszését. Utána sokáig nem lehetett tudni róla, és az idei E3-on sem tűnt fel, ezért sokan attól féltek, hogy talán el sem készül.

"Az E3-as bemutató után rájöttünk, hogy van pár dolog a játékban, amivel nem vagyunk elégedettek" – nyilatkozta a dizájnért felelős Brian Upton. "Át akartuk alakítani a játék kinézetét, világát. A játékmenet akkor már elkészült, de a maga a játék még nem állt készen arra, hogy a nagyközönség birtokba vegye. Amit az E3-on bemutattunk, nagyrészt egy dungeonban játszódott. Rájöttünk, hogy nem ezt akarjuk: teljesen kidolgozott fantasy világot szeretnénk, nem pedig egy rakás alagutat."

"Az átalakítás nagy része arról szólt, hogy az akciót nagyobb, természetesebb környezetbe helyezzük. Az E3-as verzióban a főhős sokkal fiatalabb volt, és az ellenfelek is gyerekesebbek, képregénybe illőbbek voltak. A játékot a hardcore PlayStation játékosoknak szántuk, de úgy nézett ki, mint a Spyro" – mondta Upton nevetve. "Nem akartuk megtéveszteni az embereket, ezért a játék külsejét a játékmenethez kellett igazítanunk."

Arra a kérdésre, hogy mi volt a filozófiájuk az irányítással kapcsolatban Upton a következő választ adta: "A mozgással irányított játékokban sokszor nincs választási lehetőségünk, azt kell tennünk, amit mondanak. De az akciójátékok nem így működnek, azokban lehetünk kreatívak, saját megoldásokat találhatunk a problémák megoldására.
Ezért olyan játékot akartunk készíteni, amelyben egyszerű mozdulatokat tanulhatunk, melyeket a harcban eszközként használhatunk. Az alap varázslatokat változatos módokon alkalmazhatjuk, kombinálhatjuk komplexebb és erősebb hatások elérése érdekében.

"A legelső varázslat, amit megtanulunk az arcane bolt, melynek használata nagyon egyszerű: csak előrepöccintjük a varázspálcával. Olyan, mintha megdobálnánk az ellenfeleket. Ahogy egyre többet fogjuk használni, rájövünk, hogy valójában sokkal összetettebb dologról van szó: a varázslatot ívben is dobálhatjuk, a mágikus lövedék így meg tudja kerülni az akadályokat. A jégvarázslatok segítségével lelassíthatjuk az ellenfeleket, vagy lefagyasztjuk és utána összetörhetjük egy másik varázslattal."

"Persze nem akarjuk, hogy a játék csak a harcból álljon, részben azért, mivel ez egy mozgásos játék, és így könnyen elfáradhatunk, ezért az intenzív harcos részeket fejtörőkkel kombináltuk."

A Sorcery az Unreal motor erősen módosított verzióján fut, a játékbeli kamera God of War stílusú automata mozgással segíti tevékenységünket. A varázslatok mellett alkímia rendszert is tartalmaz, a világban talált hozzávalókból kb. 56-féle mágikus löttyöt készíthetünk, melyekkel permanensen növelhetjük az általunk választott statisztikáinkat, de erre csak korlátozott alkalmunk lesz, ezért jól meg kell gondoljuk, hogy mondjuk életerőnket, vagy jégvarázslói képességeinket fejlesszük.

A történetben Finnt, a forrófejű varázslósegédet alakítjuk, aki mindig olyasmibe üti az orrát, amibe nem kéne. Nem csoda, hogy mesterének mágikus beszélő macskája, Erline kihívásának sem tud ellenállni, és titkos kirándulást tesz a holtak birodalmába,  melynek során véletlenül rászabadít valami nagyon nagy gonoszt a világra. Finn feladata ezek után az lesz, hogy rendbe tegye, amit elrontott. Az is kiderül, hogy a macska sokkal több, mint aminek látszik, és az  sem véletlen, hogy körülötte bonyolódnak az események, így Finn lesz Erline védelmezője is.

Kapcsolódó cikkünk:
Él és virul a Sorcery

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

1. Magrathea
2011.12.17. 02:27
Jelenleg a legjobban várt játék a Sorcery számomra. Ezek után az infók után meg főleg. Ennek a játéknak a trailere volt a legnagyobb motiváló erő, hogy befektessünk egy Move szettre, ha olyan jó lesz mint amilyennek a cikkből látszik... mhhhh...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!