iPon Hírek

Sorozatgyártásban a világ legfejlettebb DDR4-es memóriái

Dátum | 2013. 08. 30.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Samsung megkezdte a piac legfejlettebb DDR4-es memóriachipjeinek, illetve memóriamoduljainak sorozatgyártását, amelyek az üzleti felhasználókat, pontosabban a következő generációs adatközpontok szervereit veszik célba. Azáltal, hogy az új, 20 nm-es csíkszélességgel készülő, 4 Gigabites kapacitású DDR4-es memóriachipek kezdenek elérhetővé válni a piacon, növekedhet az igény a 16 GB-os és a 32 GB-os kapacitású memóriamodulok iránt, amelyek az új memóriachipekkel könnyedén előállíthatóak. A hagyományos, DDR3-as memóriamodulok esetében ezzel szemben manapság leginkább 30 nm-es csíkszélességgel készülő memóriachipeket alkalmaznak, a kész memóriamodulok pedig többnyire 4 vagy 8 GB-os kapacitással bírnak, igaz, már 16 GB-os DDR3-as memóriamodulok is elérhetőek. Azáltal, hogy az OEM partnerek már korán elkezdik alkalmazni a DDR4-es memóriamodulokat, minimalizálhatják a működési költségeket és maximalizálhatják a teljesítményt, így befektetéseik sokkal kedvezőbben térülhetnek meg. A következő generációs, nagy memória-sávszélességet kínáló DDR4-es memóriamodulok érkezésével jelentősen növekedhet majd a különböző konfigurációk teljesítménye, ezzel együtt pedig a fogyasztás is csökken, ugyanis a DDR4-es memóriamodulok érezhetően alacsonyabb fogyasztás mellett üzemelnek, mint DDR3-as társaik.

Érdekesség, hogy a Samsung 2008-ban mutatta be 2 Gb-es DDR3-as memóriachipjét, amely még 50 nm-es osztályú gyártástechnológiával készült, ma pedig arról számoltak be a cég illetékesei, hogy megkezdődött a 20 nm-es osztályú csíkszélességgel készülő, 4 Gb-es kapacitást kínáló DDR4-es memóriachipek sorozatgyártása. A szóban forgó 4 Gb-es DDR4-es memóriachipek maximális adatátviteli sávszélessége 2667 Mb/s-os értéket képvisel, ami a gyártó állítása szerint 1,25x-ös növekedés a 20 nm-es osztályú gyártástechnológiával készülő DDR3-as memóriachipek sebességéhez képest. További jó hír, hogy az új memóriachipek fogyasztása több, mint 30%-kal alacsonyabb, mint ugyancsak 20 nm-es osztályú csíkszélességgel készülő DDR3-as társaiké. A Samsung újdonsága a világ legfejlettebb, leggyorsabb és legkisebb DDR4-es memóriachipjének tekinthető, a vele felszerelt memóriamodulok pedig hamarosan elérhetővé válhatnak.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

27. atti2010
2013.08.30. 16:35
Persze ha 2 év múlva még 1150 foglalat lesz, 1 év múlva nem nevezel be az biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. MrFox
2013.08.30. 16:38
Szóval az userekből még 4-5 évig szipkázzák a pénzt a ddr4-el, azután jön csak a gddr5. Okos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. NovaTerra MrFox
2013.08.30. 16:50
Nem szipkáznak semmit, nem kötelező ddr3-ról váltanod.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. eligor
2013.08.30. 16:59
Arról nem beszélve, hogy utána kellene olvasni kicsit a gddr5 szabványnak. Nem egyenlő a ddr5-tel. Alma és szalonna. Mindkettő étel, de a pite az utóbbival érdekes...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Reinkz
2013.08.30. 16:59
MrFox a gddr5 az módosított ddr3, a ddr4 megérkezésével már gddr6-ról is beszélhetünk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. jozsefm
2013.08.30. 17:06
Kár hogy az árakról nem esik szó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. MrFox
2013.08.30. 17:06
Oké, elfogadom a korrekciót.

Ettől függetlenül a "nem kötelező váltani" ugyanazt jelenti pécés nyelven, mint ahogy nem kötelező pendium D-ről sem váltani, SD RAM-ről sem és ATI HD9600-ról sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. kubione
2013.08.30. 17:07
2015-ben jön a Haswell utódja a Skylake. 14 nm-es gyártás technológiával és DDR4 támogatással. Lehet, hogy megmarad a 1150-es foglalat, elvégre jövőre elég drasztikus revízión esik át. Az lga 775-ös foglalatot 5 évig 2004-2009-ig használta az Intel (egészen 2011-ig, amikor is leállították az utolsó processzorok gyártását). Akkor megtudták oldani a ddr2-ről ddr3-ra váltást foglalat váltás nélkül. Igaz akkoriban a memória vezérlő nem a processzorba volt integrálva.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. spdrfx
2013.08.30. 17:16
Jo lesz ez, a cpu ba integralt grafikus egysegek jol fognak kijonni belole, altalaban ezeknel a memoria a szuk keesztmetszet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. tombar
2013.08.30. 18:02
1150 lesz, csak más lábkiosztással. szóval haswellnek nem lesz jó.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. atti2010 jozse...
2013.08.30. 18:19
Vagy talán jobb is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. Wolgor
2013.08.30. 18:29
"2667 Mb/s" - nem inkább 2667 MT/s, ami 64 biten számolva 21 336 MB/s? (Lehet tévedek, de nem hinném hogy lassabbak lennének mint egy SSD...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Smooth44 MrFox
2013.08.30. 19:43
Igen, azt jelenti... és ki kötelez a váltásra? Ezzel nem mondtál semmit. Van nem egy ismerősöm, akinél még a PD szintet sem üti meg a rendszer. Egyiküknél nem rég upgradeltem az ágyam alól elővakart egyik HTPC-ből kibányászott alkatrészekkel 433-as celeronról prescott magos pentiumra
De még nem kopogtatott náluk senki fegyvert tartva a halántékukhoz, hogy azóta vagy 8 generációváltás volt, azonnal váltson Haswell-re, vagy a családjával együtt betonba öntik a lábát és a dunába taszítják őket.
Netezésre, office-ra elég, nem megy a marketing bullshit után és nem használja egyébre, így tökéletesen elég.
Én is csak akkor váltottam rendszerek közt, mikor már meg is érte. Majd, ha már annyiért lesz DDR4, mint féléve DDR3, akkor elgondolkozom a váltáson.
Addig továbbra is a háttértárakat érzem a leggyengébb pontnak (SSD ide, SSD oda, itt még azért van mit csiszolni).
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. 0rigami
2013.08.30. 20:22
Smooth44: nyilván arra gondolt mindenki, h agyonlőnek, ha nem veszed meg... és természetesen bárkinek elég lehet a 90'-es évek PC szintje még böngészésre is!
Most akkor ki is dramatizálja túl a dolgokat?

Én mindkét álláspontot megértem és személy szerint örülök a technológiai előrelépésnek - még akkor is, ha jó darabig nem is tudom majd megvenni. APU szempontból is jó lehet, de nem úgy volt, h az AMD előre forrasztott GDDR5-öt rak majd a platformszintű APU-alaplapjaira?
Vagy ez csak egy meg nem erősített pletyka volt?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. alfoldi
2013.08.30. 21:14
Szerintem ez nem nagy előrelépés a DDR3-hoz képest, én személy szerint elvagyok a 2400 Mhz-es DDR3 ramjaimmal, s megvárom a DDR5-öt, na ott már lesz értelme váltani, igaz az még 4-5 év, de addig úgyis alaplapot sem volt szándékomba cserélni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. enisherpa
2013.08.30. 21:27
Nekem netezésre egy socket 754-es egy magos sempron 2800+ proci van passzív hűtéses Radeon 9200 LE karival, 2x512 MB DDR400 memóriára bővítve. Eredetileg nem volt pénz videokártyára amikor vettük, ezért egy darabig S3 trio 64v+ kártyával ment.

A codegen táp kezdett megcsuklani benne, meg betelt a merevlemez, ezért tettem bele FSP Raider 550 tápot meg 1 TB merevlemezt. A bővítés következő üteme alaplap + apu + memória lesz. De egyelőre húzott procival még viszi a youtube videókat 360p felbontáson. Hűvösebb napokon 480p-n is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. tombar
2013.08.30. 21:52
nálam p4 2.0 512 mb rdram 6600gt volt a kiinduló gépezet. ezután jött ingyé egy a64 3200+ x300se 2 gb ram. 720p már laggolt youtubeon, de fogjuk rá. imádom a mai napig. szintén ingyé volt egy e6600 2gb ram, na ez már tényleg megváltás volt. utána vettem egy 3470+660ti kombót és mindegyik váltásnál éreztem a különbséget. jah meg a hdd műveleteket is
szóval oké h jó az a régi netezésre, de csak azért, mert megszokták. ahogy kapnának 2 hétre egy gyorsabb és jobb rendszert, azonnal váltanának. édesanyám az élő példa.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Gpety
2013.08.31. 06:23
A késleltetés meg gondolom a csillagos egek felé veszi az irányt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. ThompsoN Gpety
2013.08.31. 09:31
A magas órajel többet ér, mint az alacsony késleltetés. Én kipróbáltam ezt, és bizony 1600MHz@CL7 és 1600MHz@C11 között nem volt különbség, csak szintetikus programokban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. atti2010 Thomp...
2013.08.31. 09:39
Pláne ha APU -t használsz számít sokat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. ThompsoN atti2...
2013.08.31. 09:42
Igen, azok még 2400MHz-es memóriával is gyorsulnak egy 2133MHz-eshez kéepst.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. zsolt200
2013.08.31. 22:33
Én még 133mhz-es sdrammal kezdtem, 1.6-os p4-es procival, meg fx5500-al. Arról váltottam 1.5gb ddr2-re, 2.8ghz Cerkával, 1gb gt430-al, na az előrelépés volt! Viszont most van egy d925-öm 4gb ddr2-vel és ugyanazzal a gt430-al. Hát nem bánnám ha valaki hozzám vágna egy ddr3-at vagy ddr4-et!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Balucsek
2013.08.31. 23:26
Az alacsony késleltetésnek, pontosabban elérési időnek, mert az csak az időzítéstől függ hanem az órajeltől is, tudtommal akkor lenne értelme ha sok egymásra épülő memória műveletet szeretnél elvégezni (mint pl a PI közelítése is), de ezeket a mai CPU-k a 10-en akárhány mega cache-el lazán megoldják házon belül a memória macerálása nélkül. Egy átlagos gépen ezek viszont ritkák és ha kell is többnyire nem kell nagy pontossággal illetve mivel több szálon dolgozik a gép (főleg a GPU) egyszerre sok adatot kell mozgatni nem pedig 1-1 adatot újra meg újra.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Cannapeace
2013.09.01. 13:01
Azt írja hogy kevesebbet fog fogyasztani drasztikusan egy DDR3 modul felvesz kb.2-2,5Wattot *4 = ~ 10W Hurrá most már 4 modulra csak 5Wattot fog kajálni hatalmas fogyasztás csökkenés ebből megint a mobil piac fog profitálni inkább. procim fogyasztana így az lenne a drasztikus. Azt nem értem hogy mértnem lehet azt hogy ráintegrálnak a lapra GDDR5 szlotott?
Mivel a APU tudja azt is kezelni célszerübb lenne az egész rendszert a gyorsabb memóriából építeni kicsit feleslegesnek érzem ezt a ddr4et contra PS4-ben is csak gddr5 van.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. enisherpa
2013.09.01. 21:30
A legtöbb memóriánál van olyan opció, hogy egy paranccsal egyszerre több adatot kérjünk le. DDR3-nál is van. Emiatt a burst mód miatt kevésbé látszik a CL értékek hatása normál használat mellett. [LINK] Az órajel viszont burst módban is fontos. Ezért gyorsabb a CL12 2400 MHz memória, mint a CL6 1200 MHz. Burst nélküli írás/olvasásnál a CL értékekkel osztott órajelek súlyozott számtani közepe számít..

Ha bírja a youtube videózást a lenti konfig, akkor lehet, hogy kihagyom a kaverit, és bevárom a DDR4-et. Vagy egy ipon akciós szerdát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. hans648
2013.09.01. 22:36
Azt senki ne felejtse el a DDR3 1066Mhz-el kezdte a pályafutását ami még lassabb is volt néhány esetben, mint a DDR2 1066Mhz. Ma meg repkednek 2400Mhz-es DDR3-ak. DDR4 esetében is hasonló lesz a váltás. Biztosra veszem DDR4-ből lesznek majd 4800Mhz típusok is, de az biztosan nem megjelenéskor, hanem majd arra pár évre. Jó lesz ez csak nem az elején.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. scsabee
2013.09.02. 10:20
"Érdekesség, hogy a Samsung 2008-ban mutatta be 2 Gb-es DDR3-as memóriachipjét, amely még 50 nm-es osztályú gyártástechnológiával készült, ma pedig arról számoltak be a cég illetékesei, hogy megkezdődött a 20 nm-es osztályú csíkszélességgel készülő, 4 Gb-es kapacitást kínáló DDR4-es memóriachipek sorozatgyártása. "

Ebben mi az érdekesség? Moore törvénye érvényesül a memória gyártási technológiákban? AZTAAAAAAAAAAA...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!