iPon Hírek

SpatialOS-re épülhet a RuneScape készítőinek új játéka

Dátum | 2017. 05. 18.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

A SpatialOS egy különleges kezdeményezés, ami számos (főleg kisebb) csapatnak segíthet megvalósítani elképzelésüket. Miről van szó? A SpatialOS-t készítő Improbable stúdió számos fejlesztővel beszélgetve arra jutott, hogy sokan vágnának bele nagyobb, perzisztens világú online játékok elkészítésébe, azonban rögtön technológiai akadályokba ütköznek - leginkább abban a tekintetben, hogy nem tudnak egy hatalmas szerverinfrastruktúra kiépítésére és az azt működtető rendszer elkészítésébe fektetni. Az Improbable ezért a Google felhős szolgáltatásával együttműködve építette fel a SpatialOS-t, kifejezetten a játékosok igényeinek megfelelően. Egy felhős megoldásról van tehát szó, ami leveszi az ilyen rendszerek kiépítésével járó terhet a fejlesztőkről. Ráadásul az ígéretek szerint a SpatialOS több ezer játékost tud majd kezelni egyetlen világban, valamint több millió objektumot - ráadásul az utóbbiak változásait is nyomon tudja követni, így tehát a játékosok ténylegesen beleavatkozhatnak a játék világába, jelentékenyen befolyásolhatják azt. A SpatialOS lehetőséget ad arra, hogy a játékosok már a fejlesztés közben benépesítsék a világot, és elvégez minden adatszinkronizációs munkát. Ezt ráadásul a különböző játékmotorok között is meg tudja tenni, így például egy PC-n Unreal Engine-t használó anyag és annak mobilos Unity-motoros változata is együtt tud működni. Az egyelőre bétafázisban leledző SpatialOS-t jelenleg a készülő Worlds Adrift MMO használja, azonban az Improbable bejelentette, hogy partneri kapcsolatra képtek a RuneScape-et készítő Jagex stúdióval, akik bevetik majd a technológiát a készülő új projektjükben. Talán nem véletlen, hogy éppen pár nappal ezelőtt szivárgott ki "véletlenül", hogy a Jagex egy next-gen játékon, valószínűleg a RuneScape új részén dolgozik.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!