iPon Hírek

SSD meghajtók következő generációs NAND alapokon

Dátum | 2012. 08. 03.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | ADATTÁROLÁS

Az idei Computex alkalmával a SandForce illetékesei már megemlítették, hogy az idei év második felében számíthatunk olyan SSD meghajtók érkezésére, amelyek már következő generációs NAND Flash memóriachipekre alapoznak. A jelek szerint az Intel az elsők között dob piacra ilyen SSD meghajtókat.

A kiszivárgott útiterv alapján először az Intel 335-ös sorozatú SSD családja jelenik majd meg, amelyben első körben csak egy 240 GB-os modell lesz jelen, de később, a 2013-as év első negyedévében egy 180 GB-os és egy 80 GB-os példánnyal bővül majd a család. Ezek az SSD meghajtók a 330-as sorozat tagjaihoz hasonlóan szintén SandForce SF-2281-es SSD vezérlőt használnak, ám 25 nm-es helyett immár 20 nm-es NAND Flash memóriachipekre alapoznak, amelyek ezúttal is MLC típusúak.


Az útiterv alapján egyéb érdekességről is lehullott a lepel. A jelek szerint az Intel 525-ös SSD sorozata az idei év negyedik negyedévében debütál. Ebben a családban az 520-as sorozatú SSD meghajtók mSATA formátumú változatai lesznek jelen, amelyek SandForce SSD vezérlőre és 25 nm-es csíkszélességgel készülő, MLC típusú NAND memóriachipekre támaszkodnak. Ezeknél a modelleknél tehát még nem számíthatunk következő generációs NAND Flash memóriachipekre.

Persze nem az Intel az egyetlen, aki következő generációs NAND Flash memóriachipekre alapozó SSD meghajtókat készít. Az EXPreview informátorai szerint a Plextor kínálatában már készülnek az M5P sorozat tagjai, amelyek a következő hónap folyamán már be is mutatkozhatnak. Ezek az SSD meghajtók a jelek szerint a Marvell 88SS9187-es SSD vezérlőjét, valamint 19 nm-es csíkszélességgel készülő memóriachipeket rejtenek. A családban többféle modell is jelen lesz a 128 GB-ostól egészen az 512 GB-os adattároló kapacitásig bezárólag. A jelenlegi információk szerint ezeknél a termékeknél akár 540 MB/s-os folyamatos olvasási- és akár 450 MB/s-os folyamatos írási tempó is rendelkezésre állhat.

Az EXPreview kínai nyelvű oldalának információi alapján úgy tűnik, hogy az M5P család tagjai ugyanannyiba kerülnek majd, mint a jelenleg is forgalomban lévő M3P modellek. A Newegg kínálatában az M3P család 128 GB-os tagja 180 dollárba, a 256 GB-os modell 280 dollárba, az 512 GB-os példány pedig 680 dollárba kerül.

Arról persze ezúttal nem szólt a fáma, hogy a fejlettebb gyártástechnológiával készülő NAND Flash memóriachipeknél hogyan alakul az általuk élettartamuk során elviselt írási/törlési ciklusok száma.
 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

23. Asagrim
2012.08.03. 09:25
450 MB/s írás? Az igen!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. Turai
2012.08.03. 09:54
Na ez itt a lényeg...
"Arról persze ezúttal nem szólt a fáma, hogy a fejlettebb gyártástechnológiával készülő NAND Flash memóriachipeknél hogyan alakul az általuk élettartamuk során elviselt írási/törlési ciklusok száma."
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. franc0 Turai
2012.08.03. 10:22
Balfasz vagy, nem értesz valamihez de a hangulatot kelted. Inkább valld be, hogy még ennyiért sem tudod megvenni.

Ismersz egyetlen embert is, akinek elfáradtak a NAND-ok a sok írástól? Ha kibír 2000 ciklust a 120 gigás drive, akkor napi 131 gigát írhatsz rá ha 5 évig akarod használni.
Hova a faszba nem elég ez egy átlagembernek?

Akinek meg corporate environmentbe kell, az fizessen a drágábbakért, ez mindenhol így működik.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Turai
2012.08.03. 11:06
franc0

A hozzászólásod stílusával csak magadat minősíted.
Egyébként amit írtál az igaz is lehetne de sajnálatos módon csak akkor ha nagyon alapvető műveletekre használód.
Ha tényleg minden esetben megállná a helyét az állításod akkor a gyártok vajon miért fukarkodnak a garanciális idővel arról már nem is beszélve, hogy vajon miért gyártanak egyre magasabb írási ciklussal rendelkező chipeket...?
Ja és még valami...
A cikkben sem írnak arról, hogy a cellák írását/újraírását hogyan szabályozzák vagy ennek is az lesz a gyenge pontja mint az elődjének...?
Ha követted anno a dolgokat akkor biztosan emlékszel arra az esetre mikor pár hónap elteltével komoly gondok jelentkeztek pont az alacsony írási ciklus és szabályozás hiánya miatt.
Minden esetre ennek is biztosan meglesznek a gyermekbetegségei már csak az a kérdés, hogy ezek miben fognak megnyilvánulni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. 20l33p4p4
2012.08.03. 14:29
ocsabi! Az 5+3-ból mégis hány volt ocz? Olcsó húsnak... Mellesleg Intel ssd-re 5 év garanciát adnak, igaz drágább is mint a többi, de nem véletlen. Csak rá kell keresni hogy ssd return rates, a számok magukért beszélnek. OCZ, Kingston, Corsair pedig 2-3 év gari. Nem értem ez miért fukarkodás a garival. Franc0-nak pedig annyiból adok igazat, hogy még pendrive-ból sem láttam sokat ami az élettartama miatt adta volna be a kulcsot. Értelmesen kell konfigolni a Windowsodat is, mire bedöglene az ssd-d addigra úgyis lecseréled mert kapsz nagyobbat, jobbat, gyorsabbat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. Mage
2012.08.03. 14:40
OCZ vs. Intel: soha többet OCZ. 120G adatom szállt el vele. Számítottam rá, olvastam, hogy ez várható, a munkámról készült mentés. Intel 3 db van itthon, gondolkodom a negyediken, ez mindent elmond.

Viszont olvastam az iPonon, hogy csökkenni fog az Intel SSD-k ára. Pár nap múlva le is zuhant 43 ezer forintról 67 ezerre a 180GB 330-as SSD. Azóta visszaemelkedett 45-re, tehát még várok, hátha megy feljebb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. mythbuster
2012.08.03. 15:08
Nem tudom mi bajotok van az OCZ SSDk -el, nekem egy 60 gigás Agility 3 van és kivállóan teszi a dolgát. Először voltak fagyási problémák, de mint kiderült a Microsoft ACHI drivere szemétkedett, azóta letöltöttem az AMD driverét, amivel tökéletesen működik! Hamarosan tervezem az asztali gépemben is a cserét, valamint gondolkodom a MacBookomba, bár azt majd később mert HDD -vel is szárnyal OSX alatt, inkább bővítem a 4GB memóriát 10 gigára(sajnos a szabad memória folyton 10MB körül van).

Ami a megbízhatóságot illeti, én rengeteget programozok és tudom hogy mekkora érvágás már ha 2 napi munkád kárba vész, ezt mind merevlemezeken tanultam! Manapság mindent az SSD -re mentek, és hetente mentek ki HDD -re.

Aki az SSD miatt tépi a haját, annak üzenem, hogy egy SSD átlagos élettartama 9-10 év, egy HDD -é 5-6 év.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. franc0 Mage
2012.08.03. 15:10
Az Intel 330 második generációs Sandforce vezérlőt és aszinkron NAND-okat tartalmaz.
Ugyanúgy, mint az OCZ Agility 3, Corsair Force 3 és még ezer másik.

Persze a firmware sokat számít, de nem hiszem hogy csak az Intelnél tudnak programozni a világon...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. Asagrim mythb...
2012.08.03. 16:45
" ... egy SSD átlagos élettartama 9-10 év, egy HDD -é 5-6 év."

1984-es gyártmányú Olivetti IBM AT 2x21 MB merevlemezzel üzeni, hogy köszöni szépen jól van! (Még pár év és eladom múzeumba jó drágán! )
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Mage
2012.08.03. 17:30
"Nem tudom mi bajotok van az OCZ SSDk -el, nekem egy 60 gigás Agility 3 van és kivállóan teszi a dolgát."

Nem az számít, hogy hány embernél nem romlik el valami, hanem az, hogy hánynál igen. Attól, hogy nem láttál még jéghegyet, még létezik jéghegy. Az égvilágon minden eszközhöz találsz olyan embert, aki leírhatja, hogy neki van belőle egy, és nála még nem romlott el, mert ha valami az égvilágon minden vásárlónál elromlana, akkor nem lehetne kapni a boltokban. Esetleg, ha veszel belőle 10 darabot, annak már van információértéke. Száz darabnak még inkább.

Egyszer láttam egy RMA grafikont, az Intel 1/10-e volt a többi gyártónak. Nem érdekel, hogy milyen vezérlő van benne, nem érdekel, hogyan hívják. Az adataim érdekelnek.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. csabi02
2012.08.03. 17:50
"Attól, hogy nem láttál még jéghegyet, még létezik jéghegy."
A jéghegyet ki is lehet kerülni...
Nekem is 120gigás OCZ agility3 van.Elsőnek 1hét után meghalt a vezérlője,de visszaküldtem és 2héttel később küldtek helyette 1másikat.
Azóta hibátlanúl megy.
Persze szar volt,hogy behalt az új cumó,de miben nincs selejt ezen a világon?!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. Asagrim csabi...
2012.08.03. 19:52
Ekkora hibaszázaléka egy HDD-nek is simán van.

Én mielőtt használatba vennék egy új merevlemezt, mindig ráeresztek egy 7 menetes szabad lemezterület törlést ccleanerrel, mióta bekaptam egy selejtet. Annyiból már lehet tudni hogy gyári selejt, vagy jó-e.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Mage
2012.08.03. 22:05
Én meg ZFS-t használtam rajta, tudod, mi az? Egyetlen bithibát is észrevesz.

Háromnegyed évig semmi baja nem volt az OCZ-nek. Amikor elköszönt, a garancia bőven élt még, csak az adatok hiányoztak némileg.

http://hdd-compare.com/userfiles/images/blog/2011/rma-ssd.png
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Mandris90
2012.08.03. 22:08
[LINK] angolul tudoknak ajánlom figyelmébe hameg kapásbol döglötten érkezik eleve szarok voltak a bga chipek forrasztásai, hameg maga a chip döglött meg hát. annak meg még pár száz oka lehet , mindenesetre egy ocz vertex 2 120gb szépen üzemel lassan két éve, ismerösnél még mindig müködik egy 250 es wd vinyo amit bö 10 éve vettem közel 24/7 ben ment szegény egyetlen bad sectora sincs, vinyobol eddig 3 samsung egymás után döglött be. 2 gariba vissza harmadik járolapon megrogyasztva utána pattant kb 4 szer a falrol és egyéb tárgyakrol vissza
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Mandris90
2012.08.03. 22:09
érdekes az a hiba arány, lássukcsak mennyi is fogyott el ocz/corsair és haverjaibol és intelböl, sztem jopárszor több de ha tud vki számokat örömmel megnézném
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. ChoSimba
2012.08.03. 23:05
Mi a csuda köze van az eladott darabszámnak a hibaszázalékhoz ???
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. alfoldi
2012.08.04. 00:41
Nekem egy Samsung 830 van nemrégóta,és azért esett rá a választás mert sok jót hallottam róla hogy nagyon megbízható, strapabíró kis cucc s nem mellesleg brutál gyors is, remélem hosszú évekig fog szolgálni nálam.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. jamborka
2012.08.04. 15:14
"Mi a csuda köze van az eladott darabszámnak a hibaszázalékhoz ???"

Értelmezd a mit írtál.....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. csabi02
2012.08.04. 19:25
Az ssd cserém februárban volt,azóta működik szépen.
A fontos cumók meg adatok másolata egy 500gigás F1 spinpoint-on vannak...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomchee
2012.08.05. 00:43
ChoSimba-nak igaza van. A hibás darabok arányát nézzük nem a számát. Így nem számít az eladott darabszám.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. jamborka
2012.08.05. 11:11
tomchee

Ha a gyökereit nézzük valóban nem,
de az eladási mutatókban ha az intel elad 1000000 db-ot és abból 1000 megy vissza
vagy az ocz elad 100 000 db-ot és abból is 1000 megy vissza mire következtetsz?
és lehet raktáron van még 900000 db hibátlan? - kétlem

Ez csak egy példa volt, nem fedi a valóságot
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. franc0
2012.08.05. 11:47
Asszed a RAID felveheti a versenyt egy SSD-vel? Ha igen, tévedsz.
Ha nekem nem hiszed el, keresd meg a prohardver idevágó tesztjét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Mandris90
2012.08.05. 16:27
nem mind1 hogy 50 millio eladott darabbol 1% döglött, vagy 500000 böl 1% döglött csupán ennyit a hibaszázalékokrol
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!