iPon Hírek

Stabilizálódni látszik a tabletpiac az IDC adatai alapján

Dátum | 2017. 08. 08.
Szerző | DemonDani
Csoport | MOBILTELEFON

Az IDC az okostelefonos piac elemzését követően a táblagépek szegmensét górcső alá vevő statisztikáival is előállt, ami ezúttal talán egy fokkal jobban fest, mint a korábbi negyedéves jelentések. A mostani negyedévnek főleg a kisebb gyártók voltak a vesztesei, de ahogy azt látni fogjuk, egy toplistás szereplőnél is komolyabban negatívba fordult a mérleg nyelve.
37,9 millió táblagépet értékesítettek világszerte 2017 második negyedévében. Ez a mostani példányszám 1,4 millióval marad el a szegmens tavalyi produkciójától, de ez már jónak számít. Az előző negyedév során még csaknem 10 százalékkal estek az eladások éves szinten, most azonban már csak 3,4%-kal kelt el kevesebb táblagép, mint 2016 azonos időszakában. Arról sajnos továbbra sincs szó, hogy újra növekedésnek indulhat ez a szegmens, jó esetben szépen lassan beáll majd ezen a szinten, és nem fog tovább zsugorodni. Az IDC korábbi számítása nem jött be, nagyon úgy fest, hogy nem a kettő az egyben gépek fogják megmenteni a tabletpiacot, hiszen továbbra sem tudott például a Microsoft előre lépni a ranglétrán a Surface modellekkel, és az ASUS is kicsúszott az első ötből, pedig szintén nagy figyelmet fordít a csatlakoztatható billentyűzetes termékekre. Most úgy fest, hogy az igazán olcsó gépek fogynak jól, és a kiemelkedő kapcsolati lehetőségek is sokat segítenek az eladásokban.
Apple iPad Pro 10.5
Az eladási listán továbbra is az Apple az első, aki ebben a negyedévben még rá is erősített a vezető pozíciójára, ugyanis úgy tudta növelni az értékesítéseit, hogy közben a Samsung csak a tavalyi produkcióját volt képes megismételni. Az Apple sikerrel adott túl április és június között 11,4 millió nagyképű készüléken. A siker titka itt egyértelmű. A cupertinói alakulat rendesen átrajzolta a kínálatát a vizsgált időszak alatt. Új modellek érkeztek és ezek között akadt olyan is, ami a költséghatékonyságra gyúrt rá. A 14,7 százalékos előrelépéssel az Apple 30,1%-ra tudta növelni a piaci részesedését, ami elég nyomasztó lehet a többi szereplő számára. Valószínűleg a következő negyedévben is jól teljesít majd a vállalat az új iPad Pro 10.5 révén, aminek az érkezésére régóta vártak a felhasználók, de minden bizonnyal a generációváltáson átesett iPad Pro 12.9 is sokak érdeklődését kelti fel, a 330 dolláros áron kínált iPad pedig egészen széles vásárlói kör számára lehet érdekes.
Samsung Galaxy Tab S3
A Samsung a fent elhangzottaknak megfelelően stagnált, ahogy egy évvel korábban, úgy most is nagyjából 6 millió táblagépet értékesített a negyedév során. A dél-koreai alakulat egykor még arra pályázott, hogy majd ezen a fronton is az Apple elé kerül, de az biztos, hogy a dolgok mostani alakulása mellett ez szinte esélytelen. Márpedig minden téren próbálna érvényt szerezni magának a vállalat, hiszen van a kínálatában hagyományos és kettő az egyben masina, akad óriási képátlóval szolgáló tábla, és van Windows, valamint Android operációs rendszerű konfiguráció is. Sőt mi több, még olyan is, ami kínál egyebek mellett például 4G LTE támogatást, de mindez csak arra elég, hogy tudja tartani a forgalmát a korábbi szinten. Kíváncsian várjuk, hogy legközelebb mit fog lépni a gyártó, milyen megoldással próbál majd a csúcs irányába lépdelni.
Huawei Matebook E
A Huawei folyamatosan jól szerepel a táblagépek piacán, de arról azért még egyelőre nincs szó, hogy előzne, a biztos harmadik helyet viszont kisajátította magának, már korábban is a dobogó harmadik fokára tudott felállni. Ezúttal 47,1 százalékkal növelte a forgalmát a vállalat, ami remek eredmény azt tekintve, hogy egyébként milyen rosszul áll a szegmens szénája. A Huawei állítólag meglehetősen sokat fordít a marketingre Európa-szerte, valamint Ázsiában is, és ennek köszönhetően is tudnak ilyen erős szereplést felmutatni. A vállalat megfizethető gépekkel rukkol elő általában, de ez távolról sem azt jelenti, hogy csak ilyenek lennének a kínálatában, elég megnézni a Surface riválisnak tekinthető Matebookokat. Nagy vonzereje a Huawei megoldásainak, hogy sokszor kínálnak mobilhálózati modemet is, így jó választás azoknak, akik sokat vannak úton.
Amazon Fire 8 HD
A negyedik helyen zárta az áprilistól-júniusig tartó időszakot az Amazon. A tartalomszolgáltató nagyon agresszívan árazott táblagépekkel vívta ki magának ezt a pozíciót a toplistán, már 100 dollár alatt is számos táblagépet kínál a vállalat. 2,4 millió táblagépet adott el az Amazon, ami 51,7 százalékkal több, mint az egy évvel ezelőtti forgalma. És ami igazán érdekessé teszi a dolgot, hogy a tartalomszolgáltató az előző negyedévben még stagnált. A hatalmas lökést most az adhatta, hogy a górcső alá vett negyedévben az Amazon bemutatta a Fire 7 és a Fire 8 HD modellek utódját. A vérfrissítés jót tett az értékesítési mutatóknak, a valamelyest jobb képességekkel rendelkező gépezetek iránt rendesen megugrott a kereslet. És új területek felé is nyitott a vállalat, ami szintén hozzájárulhatott a sikerhez és a szép eredményhez. Az Amazon direkt a gyerekeknek is kínál különböző konstrukciókat, ez is segíthet neki.
Lenovo Yoga tabletek 8 és 10 colos méretben.
Egyedül a Lenovo volt az, aki az élmezőnyben gyengélkedett. A kínai alakulat neve mellett tavaly még a harmadik hely szerepelt 2,5 millió táblagép értékesítésével, idén azonban az ötödik hellyel kell beérnie, mivel kb. 300 ezer készülékkel csökkent a forgalma. A Lenovo kínálata is változatos, de most nem igazán jött ki a lépés a vállalatnak. A portfólióban itt olyan különleges megoldások is akadnak, mint a Yoga széria különböző módon hajtogatható tagjai, de vannak itt egészen olcsón kínált eszközök, illetve felcsatlakoztatható gombsorral megtoldottak is. Az IDC elmondása alapján a Lenovónak annyiból elfogadható a helyzete, hogy az értékesítések csökkenésével egyidejűleg növekedett az átlagos értékesítési ár (ASP), szóval legalább a drágább masinák fogytak jobban.
Az egyéb kategóriára is ki kell térnünk, ide sorolja az IDC azokat a vállalatokat, akik nem fértek bele a top ötösbe. Szóval a szerényebb értékesítési mutatókkal rendelkező cégekről van itt szó, köztük a például a Sony-ról és az LG-ről, meg mások mellett még számtalan távol-keleti alakulatról. Nos, ezeknek a gyártóknak a sora nagyon rosszul alakult, egészen hihetetlen mértékben csökkentek itt az eladások; egy év alatt 24,6 százalékkal esett a forgalmuk. És így alakult ki az a helyzet, hogy már összesen csak 33,9 százalékos piaci rész jut a sok kisebb szereplőnek, tehát az egész táblagépes tortának durván a 2/3 része az első öt kezében van – és majdnem 1/3 rész jut az Apple-nek. Nem csoda, hogy egyre többen fordítanak hátat a tabletek világának.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!