iPon Hírek

Star Citizen – az űrszimek újjászületése

Dátum | 2012. 10. 11.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

Chris Roberts, a klasszikus Wing Commander sorozat alkotója felfedte új űrszimulátorát, mellyel visszatér a játékiparba. A Star Citizen kizárólag PC-re fog megjelenni. Roberts aki a filmipar kedvéért egy időre visszavonult a játékok készítésétől 2011-ben alapított céget Cloud Imperium néven és csapatával elkezdte kidolgozni a Star Citizen prototípusát. Maga a játék, amely állandó online univerzummal fog rendelkezni 2014-ben láthat napvilágot.


A Star Citizen nyitott univerzumában dinamikus lesz a gazdaság. Roberts úgy írtja le, mintha két korábbi játéka, a Freelancer és a Privateer keveredne a Wing Commander sorozattal. A szóló részt offline játszhatjuk majd egyedül, vagy co-opban barátainkkal, ez utóbbi a Demon's Soulshoz hasonló módon fog működni. A történetet a Római birodalom hanyatlása és bukása körül bonyolódó politikai dráma isnpirálta. A játékosokat leginkább a Squadron 42 fogja érdekelni, amely egy olyan elit alakulat, mint a mi világunkban a Francia Idegenlégió, és sorai közé bekerülni is épp olyan nehéz. A játékot folyamatosan újabb pályákkal, csillagrendszerekkel és küldetésekkel fogják bővíteni. Az a játékos, aki először feltérképez egy csillagrendszert el is nevezheti, a térképeket pedig eladhatja a nagy űrcégeknek.

Roberts és csapata még nagyba dolgozik a játékmechanikán, de annyit már lehet tudni, hogy az űrharcban váltogathatunk külső és belső nézet között, és a fizika is élethű űrhajó mozgásokat fog produkálni. A játék támogatni fogja a 3D-t is. A CryEngine motor által hajtott játék Roberts szerint "leolvasztja majd a HC játékosok PC-jét". Roberts saját bevallása szerint nagy játékos, és sosem azért készített játékokat, hogy milliókat keressen. A Wing Commandert gyerekkori emlékei inspirálták, a Star Wars hatására űrpilóta szeretett volna lenni, aki megmenti a galaxist. "Amit most készítek, az olyasmi, amit eddig hiányoltam. Mindig is voltak high-end PC-im, és játszottam PC-s játékokkal, de konzolaim is vannak. Őszintén szólva a legtöbb játékkal konzolom játszom, mert tudom, hogy konzolra készültek. Szerintem sokan vannak ezzel így. Nem fogom a Call of Duty-t PC-n játszani, konzolon fogom, mert arra készült." Roberts szerint a PC-s játékosok nem kapnak elég figyelmet, ezért nagy lehetőséget lát abban, hogy játékát, amely műfaja alapján amúgy is hiánypótló szerepet tölt be PC-re készíti az igényes játékosok számára. A PC-n alapozta meg hírnevét, és ez az a platform, amelyen rengeteg nagyszerű alkotás született, még a mai top konzol sorozatok közül is.

Az alkotó a Star Citizent kiadó közreműködése nélkül fogja létrehozni. Saját pénzéből már belefektetett, de szüksége van a rajongók segítségére, mert a játék nem lesz olcsó, megalkotása 12-14 millió dollárba fog kerülni. A támogatóktól Roberts 2-4 millió dollárt szeretne összegyűjteni. "Azért kerül ennyibe, mert nem a megszokott rendszer keretein belül készítem. Ha úgy készíteném, 20 milliónál is többe kerülne" – mondta Roberts, aki úgy döntött, a gyűjtést saját kezébe veszi, és nem használja fel a Kickstartert, amelyet nagyon szeret ugyan, és sok projektet támogatott is rajta keresztül, de szerinte extra lépést jelent a közösség és a fejlesztők között. A gyűjtés Roberts saját honlapján folyik. Akik gyorsan lépnek és támogatják a játékot azok hamarabb kipróbálhatják a megjelenés előtti korai verziókat. Az alfa megjelenését  2013 végére tervezik, a tesztelés ebben a fázisban még nem a játék nagy univerzumában fog történni, hanem kisebb pályákon. 10 hónappal ezután jelenik majd meg a másik alfa, amelyben már az egész világ és a teljes játék is benne lesz.

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

14. zoltantan
2012.10.11. 14:15
"Nem fogom a Call of Duty-t PC-n játszani, konzolon fogom, mert arra készült."
Lehet, hogy konzolra készült, de szerintem FPS játékot konzolon játszani kb olyan mint láncfűrésszel maszturbálni, főleg multiban. Jó tudom, hogy van célzás rásegítés, de akkor sem az igazi.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. hEngi zolta...
2012.10.11. 14:50
Pont a célzás rásegítés a legjobb példa arra hogy nem való konzolra Remélem egyszer eljutunk oda hogy csak futni kell majd az fps játékokba meg a lövés gombot nyomkodni Biztos sok verseny lesz egy ilyen kihívásokkal teli játékból
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. 5hR3kY
2012.10.11. 14:56
Én konzolon tolok FPS-t, TPS-t, de még nem találkoztam célzás rásegítéssel. Lehet azért mert nem tolok olyan gyökér 12 éveseknek való játékot mint a CoD?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Toorop
2012.10.11. 15:54
Végre egy olyan Ember/Fejlesztő, aki Szerint a PC-s játékipar nem csak hogy NEM halott, hanem Kiaknázatlan

T
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. RicMarten
2012.10.11. 15:56
Ezzel csak annyi a probléma, hogy nem csak a CoD készül totál agyhalott szefósoknak, hanem minden más is. Utolsó igazán élvezetes FPS számomra a Ghost Recon Advanced Warfighter 2 volt. Lehet, hogy én vagyok koki, de az utolsó küldetést máig nem sikerült megcsinálnom, érezni lehet a feszültséget és a kihívást mindenféle hülye átvezető videó meg szájbarágós "NYOMJ xy-t te szerencsétlen" nélkül.
Mikor megláttam ezt a mára annyira divatossá vált "lassítunk az időn kedves játékos, hogy véletlenül se told el a breach-elést" játékmechanikai elemet az új Ghost Recon-ban is, azt hittem fejre állok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Toorop
2012.10.11. 16:01
RicMarten

Igazad van, a GRAW2 tényleg atom volt! Nekem is vagy 2 hétig húzta az agyam az uccsó pálya...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Balucsek
2012.10.11. 16:20
Ha a fele igaz annak amit elmond akkor a kedvenc játékom lesz. Végre én is vmi hasonló játékot szeretnék jó ideje.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. DogTheDog
2012.10.11. 16:46
Jol hangzik
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. scsabee
2012.10.11. 16:52
"leolvasztja majd a HC játékosok PC-jét" == nincs pénz az optimalizálásra...

Amúgy a franci idegenlégiós hasonlat iszonyat sánta. Oda könnyű bekerülni. Végig csinálni, na az a kib***ott nehéz...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. ncc1701
2012.10.12. 08:08
Na, ezért a játékért veszek otthonra pc-t.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. vizmi
2012.10.12. 08:15
scsabee: a francia idegenlégió tényleg ilyen VOLT Rejtő korában.
Mostanában olyan túljelentkezés van, hogy bekerülni is nehéz. Volt kint haver akinek nem jött össze a fizikai alkalmassági, pedig elég kemény gyerek volt.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. fillesy
2012.10.13. 03:40
Bitches about consoles... then holds a controller in the video. EPIC FAIL
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kullo1
2012.10.14. 22:46
Remélem sikerül nekik összekaparni az összeget , mert ekkora ziccer nem mostanában volt/lesz hogy talán kaphatunk egy igaz klasszikus űr szimulátort mai köntösben.

Már most nagyon jól néz ki a játék,a tapasztalata is meg van hozzá, úgy hogy Freelancer rajongók ha tehetitek támogassátok őket,szerintem 10 dollárt a legtöbben megengedhetünk magunknak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Humbuk
2012.10.16. 16:05
Jónak tűnik Bár a felszállásnál nem értettem a kondenz csíkot a szárnyak szélén

Nem is tudom mikor játszottam utoljára igazán jó űrös játékkal. Az eve-online nem volt rossz, bámulatos a realitása. A Nexus is egy nagyon szuper játék volt de nekem nem volt az igazi
Az X széria tetszett ugyan, de a szavatossága nem tartott ki nálam sokáig, főleg, hogy volt pár dolog ami nagyon idegesített. (remélem az X-Rebirth minden ízében újdonság lesz)

Remélem ez a játék behozza a hozzáfűzött reményeket és akkor tuti megveszem! Sajnos már nagyon szeretnék egy jó űrös szerep/stratégia/akció játékkal játszani, de ilyennel még nem találkoztam

Jó lenne szerintem egy "Mass Effect1+Nexus+Imperium galactica II" combo az biztos, hogy fel sem állnék a gép elől!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!