iPon Hírek

Star Trek Online: Mire is számíthatunk?

Dátum | 2009. 08. 31.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Még csak most hajnalodik a sci-fi MMO-k napja, annyi bizonyos. Néhány éven belül a műfaj rajongói hazaérve a munkából nap mint nap kemény döntéseket kell majd hogy meghozzanak: "Ki legyek ma? BugiBorg a kíméletlen klingon hadúr?, netán IKillJaffas a CSK666-ból?, vagy esetleg SkYwAlKmAn a rettenthetetlen jedilovag?"... Nehéz lesz kérem szépen. Lássuk, nagyjából mire is számíthatnak azok, akik az egyes opciót fontolgatják.


Annyi biztos, hogy sokan reménykednek benne, hogy a Cryptic-nél jó helyen van a Star Trek licensz. A fiúk igyekeznek is bebizonyítani, hogy a játék nem csak az elvetemült fanatikusoknak szól majd, hanem mindenkinek érdemes lesz egy esélyt adni neki, aki egy kicsit is szereti a sci-fit.

Aki eddig aggódott, hogy igencsak unalmas lesz a játék eleje, mert azzal kell majd töltenünk, hogy átrágjuk magunkat a Csillagflotta Akadémián, majd pedig szépen lassan elindulunk a ranglétrán a hőn áhított kapitányi címért, az megnyugodhat. "Nem hisszük, hogy túl izgalmas lenne üldögélni a transzporter szobában és gombokat nyomkodni a nap 24 órájában, hogy szintet lépjük, aztán meg nekiállni gépészkedni." - magyarázta a vezető producer Craig Zinkievich. "Mindenkit az érdekel, hogy milyen is kapitánynak lenni."


Ebben igaza is van, a többi játékossal nem egy hajón találkozhatunk majd, hanem inkább egy flottában (Föderációs vagy akár Klingon flottában). Kedvünk szerint bármilyen fajt választhatunk magunknak, vagy akár megcsinálhatjuk a sajátunkat is! A játék alapvető filozófiája, hogy úgy játsszuk azt, ahogy nekünk tetszik. Megtehetjük, hogy kalandozunk a semleges zónában és kereskedő missziókat vállalunk, vagy csak bevetjük magunkat a végtelen űrbe a harcra való alkalmat keresve. Követhetjük a sztorit, de ha úgy tetszik akkor szabadon elmehetünk felfedező utakra is. A játék egyenlő arányban tartalmaz űrharcot, csillagrendszerek közti utazgatást és bolygófelszíni küldetéseket. Ahogy a sorozatban sem tartózkodtuk sokáig ugyanazon a helyen, a játékban sem kell majd így tennünk, a helyszínek nagyon változatosak lesznek (bolygók, hajók, űrállomások, szatellitek, különböző csillagrendszerek).


Igaz a Klingonok és Föderáció háborúban fognak állni, a legyőzendő ellenfeleink mégis mind számítógép irányította egyedek lesznek, mivel a játék gyakorlatilag instance-okból fog felépülni.

A harcok teljesen mások, mint mondjuk az EVE-ben. Lassabbak és taktikusabbak lesznek. Sok múlik majd azon, hogy hogyan pozícionáljuk a hajónkat, vagy melyik rendszerhez küldünk több energiát (elülső pajzsok, fézerek, fonton torpedók stb.).

Fejleszthetjük majd a hajónkat, illetve mi oszthatjuk be a hídon lévő tisztjeinket, és növelhetjük azok szintjét. Tulajdonképpen ők fogják a skilleket képviselni. Ha nem vagyunk partyban más kapitányokkal, akkor ők kísérnek minket a bolygófelszínekre, így támogatott lesz a szóló játék is. A csapat minden esetben 5 főből áll, lehet az akár 5 játékos, vagy mi egyedül a hajónkról hozott tisztjeinkkel. Utóbbiakat tudjuk mi magunk is irányítani, de ha úgy tetszik, akkor teljes egészében az AI-ra bízhatók.


Már most több száz féle térkép van, a felszínek nagyon változatosak lesznek. Ha minden igaz akkor már van algoritmusuk rá, hogy a játék magától generáljon új planétákat és fajokat akikkel majd találkozhatunk.

3 alapvető karrier lesz a játékban: science (tudomány), enineering (gépészet) és tactical (taktika). Ezekhez járulnak még másodlagos tulajdonságok, a warrior (harcos) és stealth (lopakodó) archetípusok.

Ami történetet illeti, 2309-ben játszódik majd, 30 évvel a Nemesis és 22 évvel az után, hogy elpusztult a romulánok szülőbolygója, de nincs Star Trek időutazás, párhuzamos univerzumok és Borg nélkül. Szóval számíthatunk rá, hogy találkozhatunk majd eleget a sorozatokból megismert hősökkel.

A Cryptic már tele van ötletekkel azzal kapcsolatosan is, hogy mik legyenek a jövőbeni kiegészítőkben. Így például földi járművek, lehetőség mászkálni a saját hajónkon, mintegy előcsarnoknak használva azt (természetesen megfelelő testreszabási lehetőségekkel). Ha szerzünk egy új hajót, még hozzáférhessünk a régiekhez is, ha nosztalgiázni támad kedvünk. A magas szintű tartalom is érdekesnek ígérkezik, nagyszabású Borg raidekkel és exkluzív helyszínekkel, kimondottan maximum szintű játékosoknak.


Hamarosan kezdődik a játék bétatesztje, kiadás 2010-re várható PC-re, amit nem sokkal később a konzol is követ.

                         

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. rabib
2009.08.31. 21:37
VISSZA A HIRHEZ

Jó kis játék lesz.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. TescoZsomi
2009.08.31. 23:16
"SkYwAlKmAn a rettenthetetlen jedilovag"

A "Szkájwóker Lajos" le van védve??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Radon
2009.09.01. 09:05
agy melyik rendszerhez küldünk több energiát (elülső pajzsok, fézerek, fonton torpedók stb.).

Hát, ha a foton torpedóknak is akkora energia kell, amit teszem azt a fézerektől kell elvenni, akkor már régen rossz.

Az egész Star Trek univerzumban az a legkiábrándítóbb, hogy ami az egyik epizódban így működik, a másikban már nem. Az egyikben a Galaxy osztály legyőzhetetlen, a másikban meg úgy szeletelik őket a Klingonok/Romulánok, mint kés a vajat.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. stanmart
2009.09.02. 16:19
Egy kis javítás: 2409-ben fog játszódni, nem 2309-ben.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!