iPon Hírek

Statisztikák a noteszgépek és a táblák piacáról

Dátum | 2012. 02. 27.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | NOTEBOOK

A DisplaySearch elemzői elkészültek a mobil PC piac teljesítményét bemutató előzetes statisztikákkal, amelyekből kiderül, hogy az egyes gyártók egymáshoz képest milyen piaci részesedésre tehettek szert, valamint az is, hogy a mobil számítógépek szegmense – amelybe a noteszgépek mellett a tábla konfigurációk is beletartoznak – pontosan hogyan teljesített az elmúlt negyedév folyamán.

A teljes mobil PC piac esetében 88 millió egység leszállítására került sor az elmúlt év negyedik negyedévében, amely éves szinten 44%-os, negyedéves szinten pedig 12%-os növekedést jelent. A kedvező eredmények mögött a tábla PC-k iránti hatalmas kereslet áll. Utóbbiakból, azaz a táblákból 31,7 millió darabot szállítottak le a gyártók a 2011-es év negyedik negyedévében, ami negyedéves szinten 42%-os, éves szinten pedig félelmetesen magas, 210%-os növekedést jelent. A noteszgépek piacán negyedéves szinten stagnálást figyelhettünk meg, éves szinten pedig 11%-os emelkedés mutatkozott. Az említett időszakban 56,3 millió noteszgép leszállítására került sort.


A mobil PC-k szegmensében az Apple a piacvezető, aki az elmúlt év negyedik negyedévében 26,6%-os piaci részesedésre tett szert. A vállalat közel 23,4 millió mobil PC-t szállított le a negyedév folyamán, ami éves szinten 128%-os növekedést jelent, míg 2011-ben összesen 62,8 millió mobil PC-t tudott leszállítani, ami éves szinten 132%-os emelkedésnek felel meg. Ez az eredmény nagyrészt annak köszönhető, hogy az Apple a táblák piacán rendkívül komoly növekedést könyvelhetett el. Az említett szállítási mutatóknak körülbelül a 80%-át tették ki az iPad-ek: a negyedik negyedévben 18,7 millió, éves szinten pedig 48,4 millió iPad-et szállított le a vállalat, ami sorrendben 156%-os és 183%-os növekedésnek felel meg. A második helyezett HP-nál így közel háromszor több mobil PC-t tudott leszállítani a cég, ami figyelemreméltó teljesítmény. A TOP 5-ös listán szereplő vállalatok – az Apple-t leszámítva – főként a noteszgépek piacán elért eredményeiknek köszönhetik piaci részesedésüket.


A noteszgépek piacán már a HP vezet, aki 15,5%-os részesedéssel zárta a negyedévet. A Dell és az Acer egyaránt 11,8%-os piaci részesedést ért el. A Lenovo 10,8%-kal a negyedik lett, míg az ötödik helyre az ASUS-t és a Toshibát megelőző Apple léphetett fel a maga 8,3%-os notebookpiaci részesedésével.


A táblák piacán az Apple az összes régióban folytatta erős növekedését, így 59,1%-os piaci részesedéssel zárta a negyedévet. Az újoncnak számító Amazon és a Barnes and Noble sorrendben a második és az ötödik helyet szerezték meg – előbbi 16,7%-os, míg utóbbi 3,5%-os piavi részesedést könyvelhetett el. Ezek a vállalatok piacra lépésüket követően az észak-amerikai régióra koncentráltak. A Samsung minden kulcsfontosságú régióban javítani tudta szállítási mutatóit, így 6,7%-os részesedésével a harmadik lett. Az ASUS is jól szerepelt, így végül 4,6%-os piaci részesedésre tehetett szert.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!