iPon Hírek

Steam Link és Steam Lighthouse - két új tech a Valve-tól

Dátum | 2015. 03. 04.
Szerző | InGen
Csoport | JÁTÉK

Úgy látszik a Valve komolyan veszi a Steam Machine-koncepciót (tehát továbbra sem adja fel, annak ellenére, hogy a SteamOS még sehol nincs), és új gépeket mutogatott a GDC-n az Alienware és a Falcon Northwest gyártásában. Gabe Newell elmondása szerint a Steam Machine-ok árban ugyanott kezdődnek, mint az új konzolok, cserébe azonban magasabb teljesítményt kínálnak, és persze hardverük testreszabható. Az Epic 4K-ban demózza rajtuk az új Unreal Tournamentet, és Tim Sweeney szerint "Akár a szuperrészletes 4K-t, akár az 1080p-t és a 120fps-t választod egy intenzív shooter élményért, ezek a gépek olyan játékélményt és grafikát hoznak el a tévékre, amire korábban nem volt példa". Ennél azonban talán némileg érdekesebb a frissen bejelentett Steam Link. Ez a kis kütyü tulajdonképpen arra jó, hogy egy központi platformról streamelhessük játékainkat a Steam segítségével bármilyen tévére a házban. Az eszköz a belső hálózaton működik, a Valve szerint nagyon alacsony késleltetéssel, és legfeljebb 1080p-t és 60hz-et támogat. A kis eszközt idén novembertől lehet majd megvenni 49,99 dolláros áron, amihez ugyanennyiért adnak majd egy Steam kontrollert is, hogy legyen mivel játszani.
Hölgyeim és uram, ez a Steam Link!
Szintén új technológia a Steam Lighthouse. Ez a virtuális valósághoz kapcsolódik, és tulajdonképpen egy teljes szobára kiterjedő mozgáskövető rendszerről van szó, ami elengedhetetlen a megfelelő VR-érzéshez. A Valve szerint annyira sikerült leszorítani a Lighthouse működéséhez szükséges bekerülési költséget, hogy simán be lehet építeni TV-kbe, monitorokba, headsetekbe, beviteli eszközökbe, sőt, még mobilokba is. A Valve a technológiát ingyenesen elérhetővé akarja tenni az érdeklődők számára. Ha már a Lighthouse megvan, már csak egy kontrollert kellett építeni hozzá, amit a rendszer követni tud, és amivel megfelelően lehet vezérelni a virtuális valóságra épülő játékokat. Erről egyelőre nem sokat beszélt a Valve, de elmondásuk szerint a Steam Controller adja az alapokat, és alapvetően a mozgásérzékelésre és érintésre épül. Valószínűleg a Lighthouse-hoz hasonlóan ez is egy licencelhető technológiai alap lesz, de mindenesetre a Valve nagyon lelkes az eredményekkel kapcsolatban: "Évek óta dolgozunk a VR-on, ám amikor először tapasztaltuk meg a SteamVR kontrollerek által nyújtott teljes lekövetés varázsát, csak onnantól kezdve tudhattuk elkészíteni azokat a VR-os játékokat, amiket mindig is szerettünk volna". Hogy milyen játékokat? Nos, arról nem esett szó, de ahogy a Source Engine 2-nél is írtuk, itt a Valve elsősorban a fejlesztőknek demózik, a játékbejelentésekkel kapcsolatban logikusabb megvárnia a cégnek egy nagyobb konzumer videojátékos eseményt.
Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

2. SgScorpion
2015.03.04. 18:08
Már várom....

A konzolpiacra be fog törni ez a #STEAMMACHINEMASTERRACE

Bár érdekes koncepció.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. kiskoller
2015.03.04. 18:19
Bárcsak összejönne ez, a Windowsról váltás csak jót tehet a PC-nek, mint játékplatformnak!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!