iPon Hírek

Steve Ballmer szerint jól fogy a Windows 8

Dátum | 2012. 10. 31.
Szerző | J.o.k.e.r
Csoport | FŐ EGYSÉG

A Microsoft legfrissebb operációs rendszere október 26-án debütált, azóta pedig a jelek szerint jól fogy. Annak érdekében, hogy minél többen váltsanak korábbi legális operációs rendszerükről Windows 8-ra, a vállalat akciókkal rukkolt elő, amelyekkel valóban kedvező áron juthatunk Windows 8 operációs rendszerhez.

A cég első embere, Steve Ballmer a BUILD konferencián számolt be arról, hogy az első néhány napban mennyire jól fogyott az új operációs rendszer. Szerinte az elmúlt három nap folyamán már négymillió Windows 8 upgrade licencet sikerült értékesíteni, ami igen jó eredmény. A Windows 8 a vállalatok körében is jól fogy, hiszen eddig több tízmillió Windows 8-as vállalati licenc talált gazdára. A különböző szervezetek ezzel együtt akkor válthatnak Windows 8-ra, amikor csak kedvük tartja – igazság szerint nem „hajtja őket a tatár”, hogy ezt a közeljövőben rohamtempóban megtegyék.

Ballmer szerint a Windows 8-as számítógépek iránt figyelemre méltó a rajongás. A vállalat első embere szerint jövőre több száz millió Windows konfiguráció eladására lehet számítani. Utóbbiak persze előtelepített Windows 8 vagy Windows RT operációs rendszerrel érkezhetnek.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

54. LechooEdy
2012.10.31. 13:24
Én az ismerőseim és baráti körömben senkit nem ismerek aki hozzányúlt volna a Win8-hoz, nem, hogy vásárolt volna. Bár ez Magyarország, egészen más tészta. Ha valaki tud arról, Mo-n vásárolt már valaki Win8-at akkor írja le. Nekem egy darabig bőven jó lesz a 7.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
53. franc0 Lecho...
2012.10.31. 13:34
Én biztosan fogok vásárolni kettő frissítőcsomagot is (jelenleg a Previewt használom), amikor végre megírják a szükséges drivereket a külsős cégek.
De ez nem a MS sara, a rendszer jó és idővel nagyon meg fogja érni a pénzét.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
52. proton
2012.10.31. 13:42
En feltettem mar a betat is hasznaltam egy jo honapig majd a driver hiany miatt visszatettem a win 7 et. Hat a kulonbseg kezzel foghato volt alig birtam ki hogy legyen tamogatas es telepithessem ujra a win 8 at. Pedig 3 hetnel nem vartam tobbet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
51. gab78
2012.10.31. 14:02
Én azt hiszem, ha ez lesz a Microsoft iránya, csempék meg tapi (asztali környezetben), akkor 10 év múlva is a Windows 7-et fogom használni... De van egy olyan érzésem, hogy ezzel nem leszek egyedül...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
50. nedcoleman
2012.10.31. 14:04
Tegnap vettem meg. Telepítettem (ENG 64bit Pro).
Teljesen személyreszabható és ezáltal nagyon is hasznossá vált a start felület.
Multimonitoros felhasználással valami félelmetesen gyorsan és jól műlködik a parallel desktop. Gyorsan megszokható, könnyen kezelhető.
A régi rendszerből egyedül a felugró startmenü amit sokan hiányolhatnak, de az új, átgondolt menürendszer miatt semmi szükség már rá.
-Szerintem ügyes.
Én ajánlani fogom bárkinek aki picit többet tud annál, hogyan kell crackelni egy játékot...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
49. hEngi gab78
2012.10.31. 14:11
még mindig nem csak metro felület van... De van még értelme ezt leírni? Újra és újra minden egyes win8 as hírnél...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
48. bestyen
2012.10.31. 14:23
Én is szombaton váltottam Win8-ra és azt kell mondanom, hogy nem bántam meg. Nekem nagyon tetszik. Nagyon gyors lett, a multimonitor támogatás is nagyon jól sikerült, a design is remek. Szerintem aki nem ilyen maradi, és kicsit nyitottabb az mindenképpen frissítsen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
47. bestyen
2012.10.31. 14:23
Én is szombaton váltottam Win8-ra és azt kell mondanom, hogy nem bántam meg. Nekem nagyon tetszik. Nagyon gyors lett, a multimonitor támogatás is nagyon jól sikerült, a design is remek. Szerintem aki nem ilyen maradi, és kicsit nyitottabb az mindenképpen frissítsen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
46. sunyijanik...
2012.10.31. 14:29
Az egyik legnagyobb baj, hogy nem a desktop felülettel indul...(még a választás esélyét sem adják meg) Asztalra is ezt a metro-t erőltetik, de minek? had döntsem már el, hogy melyiket szeretném használni, könyörgöm.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
45. bestyen
2012.10.31. 14:32
Tényleg olyan nehéz rákattintani arra az egy csempére?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
44. nedcoleman
2012.10.31. 14:59
..vagy épp megnyomni a windows billentyűt? ...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
43. ByrDer
2012.10.31. 15:03
A start képernyő továbbra is csúnya és kényelmetlen használni asztali gépen.

Ha meg valaki úgyis az asztali módot használja, az megteheti anélkül is hogy új oprendszerre váltana. Más "javulás" az új kezelőfelületen kívül meg nincs. Egy picivel gyorsabban bootol meg áll le mint a win 7, de csak mert hibernálással csal, egyébként pedig nincs mérhető teljesítmény különbség a két rendszer között. Aki azt mondja gyorsabb az csak placebo effektus.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
42. dozsi
2012.10.31. 15:05
Kipróbáltam, nem feltétlenük használhatatlan, de nem is jó. Már-már nyilvánvalóan teljesen síkhülyének nézi a felhasználókat a Microsoft. Aki dolgozni is akar vele, az nem fog a metróval szívni, mivel lehet, hogy csicsás, lehet hogy valamire azért jó, de produktív munkára semmiképpen sem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
41. gabest
2012.10.31. 15:08
Jó? Lehet. Előrelépés? Hát nem.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
40. LechooEdy
2012.10.31. 15:42
dozsi
Pontosan, munkára használom a gépet és borzasztóan idegesítő. Mi a tökömnek kell a csempe? Miért nem lehet kikapcsolni, hogy rendes desktop-ként induljon... Majd talán később.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
39. Seraph6
2012.10.31. 15:46
A sebességnövekedés nem placebo, tényleg jobb az eröforráshasználata, a gyenge kis atomos netbookom sokkal gyorsabb vele minden téren. Kezdetben nagyon idegenkedtem, söt egyenesen undorodtam az új felülettöl, de némi testreszabas után nem csak megszoktam, hanem még meg is szerettem.
A hagyományos desktop funcionalitása pedig semmivel sem lett megcsonkítva vagy butítva, szóval alaptalan a sírás hogy produktív munkára nem alkalmas.
Annyi változott hogy amit eddig a start menüböl indítottál vagy kerestél ezután a startképernyön fogod.
Engem meggyözött, és hibrid gépeken, pl dokkolható tabletek tökéletes megoldás.
Szóval én megrendeltem az asztali gépemre.
Ha meg nem tetszik még mindig ott a 7, és lesz számtalan program arra célra hogy mutatóba se lássa az új felületet az aki nem akarja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
38. Seraph6
2012.10.31. 15:50
LechooEdy :

Azért indul így mert egyetlen kattintas és már indul is a program amit használni akarsz, és azonnal az asztalra visz. És rá lehet zsúfolni mindent ahelyett hogy az asztalból csináljon ikon és mappadzsungelt az ember.
Elhiszem hogy sokan idegenkednek töle, én is a legszkeptikusabb ellenzök közé tartoztam ameddig bele nem ástam magam a tesztelésébe és be kellett látnom hogy jó.
Ha valakinek utána se jön be azt is megértem és tiszteletben tartom, de egy esélyt adjatok neki
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
37. budspencer
2012.10.31. 15:50
Aki már olvasott marketing tankönyvet, az tudja: leginkább az "innovátor" típusú fogyasztók vásárolnak a megjelenést követő 1-2 hónapban. Kár még azzal jönni, hogy "milyen jól fogy". Ez a fogyás az újdonságnak szól és nem a terméknek. Majd meglátjuk, hogy 1-2 év elteltével hogyan fogy, és hányan downgradelnek 7-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
36. kex
2012.10.31. 15:59
Én már két gépemen használom, van ősrégi linuxom is, win 7-em is, mindegyiken dolgozom, és nem tudom megérteni azt, aki a 8-as windowson nem tud dolgozni. Van a csempés felület, ok, nem dől össze a világ. Tálcára lehet kitenni gyorsindítókat, onnantól kezdve hozzá se kell nyúlni a csempéhez. Aki meg hardcore programozó hogy ő aztán hozzá se nyúl az egérhez, text editor elindításához és szerkesztéséhez nem kell...

Mellesleg a VS2012 iszonyat jó, minden új funkciójával együtt. Már csak azért is megéri... és lényegesen gyorsabb az egész, megpróbálja kihasználni a gépet ahol tudja.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
35. Zabalint
2012.10.31. 16:35
Ebben azért benne van szerintem, hogy igencsak olcsón adják az upgrade-et, mondjuk egy kisvállalatnak nagyon megéri a váltás XP-ről 8-ra, hiszen az XP-ről amúgy is váltaniuk kell, mert lejár a support, a 8-at pedig a megfelelő segédprogrammal közel teljes értékű 7-ként is lehet használni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
34. Zabalint
2012.10.31. 16:39
ByrDer:
"Más "javulás" az új kezelőfelületen kívül meg nincs."

De megfelelő segédprogrammal már romlás sincs, és olcsóbb az upgrade 8-ra XP-ről vagy Vista-ról.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
33. expander
2012.10.31. 16:42
Egyetértek! Szerintem is kiváló a win8! Már 4 gépre is felraktam. Senki sem bánta meg, inkább megköszönték Gratula...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
32. Zabalint
2012.10.31. 16:43
Seraph6:
"A hagyományos desktop funcionalitása pedig semmivel sem lett megcsonkítva vagy butítva, szóval alaptalan a sírás hogy produktív munkára nem alkalmas.
Annyi változott hogy amit eddig a start menüböl indítottál vagy kerestél ezután a startképernyön fogod."

De a start képernyő a metro része, és ennek megfelelő a kinézete és az átláthatósága is. Tehát igenis megváltozott a hagyományos desktop funkcionalitása, mert nincsen Start menü, de alternatívája desktopon belül. De sebaj, nosztaliga érzést ad, mikor anno Windows 3.1-re telepítettem segédprogramot, hogy legyen start menü.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
31. expander
2012.10.31. 17:37
Van startmenü amúgy. Jobb klikk a bal alsó sarkoban
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
30. realman
2012.10.31. 17:51
start8,(8gadget pack) és minden idők legjobb rendszere
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
29. LGx
2012.10.31. 19:35
láttam, használtam, semmi különös.
amíg jó lesz mindenre a 7, addig nem váltok az biztos. "ne piszkáld azt ami jól működik"
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
28. Terror
2012.10.31. 19:43
"A hagyományos desktop funcionalitása pedig semmivel sem lett megcsonkítva vagy butítva"

Én még nem láttam eddig jumplistet, de ha te mondod, hogy semmivel nem lett megcsonkítva, akkor biztos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
27. Asagrim Terro...
2012.10.31. 23:03
Hála annak a magasságosnak, hogy nem csak nekem hiányzik a jumplist, hogy aztán mindenki hülyének nézzen!

Aki meg azzal válaszolna hogy rakjam ki a programikont tálcára és ott a jumplist:

Rühellem a felirat nélküli gombokat, így a régi kinézetre vannak szabva a tálca gombok. Egyrészt ha ugyanabból a programból több van megnyitva (mappaablak, böngésző stb.) akkor úgy kell miniatűröket bogarászni az egérrel hogy akkor most melyik kell. Másrészt röhejesen hangzik, de a régi tálca támogatta jobban az érintőképernyős felületet (meg úgy általában a hatékony ablakkezelést), ugyanis ha minden programnak megvan a saját gombja tálcán, tehát nincs csoportosítva, akkor egy egyszerű kattintással a gombra az ablaka miniatürizálható illetve előtérbe hozható, míg ez a csoportosított gomboknál egyáltalán nem működik.

Más:

Windows 8 memóriakezelése nálam pocsék! Indokolatlanul minden memóriaigényes program aktív memóriahasználatát akár 7%(!!!)-ra csökkentette amint átváltottam egy másik programra, aztán leshettem ahogy percekig fagy mikor éppen vissza akartam váltani rá, és tekerte a merevlemezemet mint az őrült, hogy visszaolvassa swap-ból a memóriába az egészet.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
26. Meadows
2012.11.01. 02:24
Mindenki vegye figyelembe, hogy ezek az adatok rettenetesek, és Ballmer csak szépítget.

A Windows telepített bázisa több, mint 1 milliárd PC. Ehhez képest 4 millióan frissítettek W8-ra. Ez szégyenletes és mutatja az új rendszer jelenlegi megítélését.

Az Apple is 4 milliót adott el -- ugyanennyi idő alatt -- a legújabb OS frissítéséből, annyi különbséggel, hogy húszszor kisebb piaci részesedésük van.

Kérek mindenkit, hogy ebben a megvilágításban kezelje a "4 millió eladott példány" fantasztikumát, és ezt követően nevessen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
25. dobko
2012.11.01. 09:22
Asagrim: Nem tudom mi értelme ennek a memóriamizériának, mint ahogy te is említed, csak a merevlemezt harcolja le.

Szóval a sok tudatlan vegye már észre,hogy a memória manapság ingyen van, és nem azért pakol már az átlag is minimum 4 GB ot a gépébe, hogy abból 3 szabad legyen, hanem, hogy használva legyen, gyors legyen a gép.
Az jó pont, ha sok memóriát zabál, mert be van töltve minden a memóriába ami épp kell, és gyorsan elérhetőek a programok.

A Chrome böngésző is hasonló okokra vissza vezetve olyan gyors. Nézzétek csak meg a feladatkezelőben,hogy hány chrome.exe fut egyszerre....
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
24. kiskoller dobko
2012.11.01. 09:36
"Szóval a sok tudatlan vegye már észre,hogy a memória manapság ingyen van, és nem azért pakol már az átlag is minimum 4 GB ot a gépébe, hogy abból 3 szabad legyen, hanem, hogy használva legyen, gyors legyen a gép.
Az jó pont, ha sok memóriát zabál, mert be van töltve minden a memóriába ami épp kell, és gyorsan elérhetőek a programok."

Pontosan. Ugyanezt magyaráztam a Vista megjelenésekor. Akkor (nagyon okosan) kitalálta az MS, hogy ha van 2-3 giga szabadon, akkor szépen betölti a Win a porgramokat, előre, így gyorsul a gép. Csak népnek nem tesztett, mert azt hitték hogy a "maradék" fél gigával nem fog elfutni egy 1 gigát használó progi, holott ekkor ezek a lefoglalt területek felszabadulnak.

Nekem most üresjáratban Linuxon 150 megát foglal a rendszerem, de nem zavart az amikor a Win7 lefoglalt 6 GB-ot, mert volt még 10 szabadon.


Chrome gyorsasága és a folyamatok mennyisége között nincs összefüggés. Azért van annyi folyamat, hogy ha az egyik lefagy (mondjuk egy plugin) akkor a többinek ne legyen baja, emellett biztonságosabb is. Minden tabnak és minden pluginnek van egy külön folyamata. Anno egy szar plugin teljesen hazavághatta a firefox 3.6-ot, ilyen Chromeban nem fordulhat elő.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
23. Simba
2012.11.01. 12:01
Lekváros bukta ez. Nálam marad a Win7 még nem kényszerítenek bele a váltásba. Főleg, hogy én megveszem a rendszereket is.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
22. pdx06
2012.11.01. 13:08
Szokni kell, de attól a ciánszínű Microsoft emblémától a falnak megyek bootoláskor. Hasonló érzésem a 20 évvel ezelőtti színes CGA monitorok előtt volt. De legalább valaki kapott dollár tízezreket ezért az új logóért ami 4 darab cianid négyzetből áll. A régi kezelőfelület nekem jobban bejött. A start gombbal sem volt semmi gond nemértem miért kellett mindenképp kiszedni. A téglatologatás pedig kicsit kényelmetlen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
21. atti2010 pdx06
2012.11.01. 13:26
Egy kis google és máris van startmenü, a win vista megjelenésekor mindenki kiakadt hogy minek az a csilivili aero csak zabálja az erőforrásokat, most az a baj hogy miért tűnt el.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
20. Moodshoote... Meado...
2012.11.01. 13:34
Soha nem lehetett még ilyen olcsón eredeti windows rendszerhez jutni. Ezt én ki is használtam. Vasárnap fogom telepíteni a gépre. Kíváncsian várom.
A kommentekhez csak annyit, hogy azért így néz ki így a win 8, mert ez nem csak egy desktop os, hanem tabletekre és telefonokra is szánta a microsoft. Ott meg baromira baráti lenne egy start menü. Pfff
Egy díjmentes OS frissítést hogy lehet össze hasonlítani egy fizetős Os megjelenéssel??
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
19. ThompsoN
2012.11.01. 13:37
Virtuális gépként kipróbáltam a Windows 8-at. A kinézetével ki tudnék békülni, szerintem az teljesen rendben van. Ami egyedül nem tetszik benne, hogy nagyon erőltetve van ez a modern felület. Váltani egyenlőre biztosan nem fogok.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
18. beleutomaz...
2012.11.01. 14:11
kiskoller:"Anno egy szar plugin teljesen hazavághatta a firefox 3.6-ot, ilyen Chromeban nem fordulhat elő."
Egy elmelet igaz ha mukodik. 2 napja lefagyott a flash plugin Youtube-nezegets kozben. Hatterben szolt a zeneje es jatszottam a gepemen. meggondoltam magam es ki akartam kapcsolni a chrome-ot merthogy zavart jatszas kozben. A chrome nem kapcsolt ki, a plugintol kifagyott a vga driverem amitol kek halalt halt a win7. Meg ilyen nem volt de azert mar sokat sejtet. Az elmelet azt mondja hogy ha elhal a driver akkor a win7 se fagy le de meg ez is bebukta.

Nem minden arany ami fenylik mondtak regen.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
17. xSanchez Lecho...
2012.11.01. 20:46
Én már a megjelenés napján megvettem, nem bántam meg.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
16. wyattthoea...
2012.11.01. 22:20
Bő egy hónap használat után, sokkal gyorsabb és kényelmesebb használni a windows 7-nél. Részemről semmi gond az új felülettel, szokást igényel, utána viszont pörgősebben lehet használni.
3 monitorral munkára használom, nem kérdés, hogy frissítek e.
A munkahelyen pedig legalább tíz gépre fogom megvenni.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
15. wyattthoea...
2012.11.01. 22:22
Akinek ez feladja, az vegyen ájfónt. Egy gombbal csak elboldogul valahogy...
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
14. Zabalint
2012.11.02. 11:36
kiskoller:
Én nem sokkal a Vista megjelenése után vettem új laptopot, 2 giga rammal, és szégyenletesen lassú volt a rendszer, úgyhogy váltottam XP-re, majd később 7-re. A Vista megjelenésekor ennyire még nem volt olcsó a ram, nem normális hogy anno 4 giga kellett a normális működéshez.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
13. yodamester...
2012.11.02. 12:04
Én olyan emberkét kérdeznék aki win 7-et használt mondjuk Samsung 830-as ssd-vel,és win 8 ra váltott,ott is van sebesség különbség?Vagy azok írogatják,hogy húú micsoda gyors akinek szaggatott az xp?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
12. atti2010 yodam...
2012.11.02. 12:30
A Win 8 inkább a HDD-t használókon segít az SSD-n is gyorsul de nem annyira látványos.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. DogTheDog Zabal...
2012.11.02. 13:09
Nem volt normalis bizony,de kellett a RAM gyartoknak a dolog.
Sir is a pofajuk,hogy a 8 elmegy egy-ket gigan lazan.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. yodamester...
2012.11.02. 13:29
Akkor ezek szerint nem érdemes win8-ra váltanom,win7-ről.Hasit így is a Samu 830+8 giga corsair+i5 3570kJa és én imádom a mini alkalmazásokat,ami ebben nincs ha jól tudom.Talán ha lesz normális "asztal" akkor lehet kipróbálom.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. kiskoller
2012.11.02. 14:25
Valaki meg tudná modnani hogy ténylegesen mekkora helyet foglal be a rendszer? Több/kevesebb mint a win7? (Az nekem 27-30GB)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. xSanchez kisko...
2012.11.02. 15:31
Ugyanannyit, 26-30GB.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. Asagrim xSanc...
2012.11.02. 15:36
Többet, jóval. 7890 MB-ra már hajlandó felmenni a Windows 7 (ki lehet próbálni), a Windows 8 viszont szóba se áll veled 20 GB üres hely nélkül. Az ajánlott tárhely mindkettőnél ugyanannyi persze.

atti2010:

Jah, rajtam mint HDD használón mocskosul segített a Win8, olvasd már el a #28-ast!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. pdx06
2012.11.03. 00:03
Érdekes egy Windows az biztos. Még azt sem írja hogy Windows 8, csak sima microsoft embléma van a boot screen-en. Start-ot pedig átírták Kezdőképernyőre, szerintem ez hülyén néz ki a magyar változatban.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. tomboy013
2012.11.03. 00:07
26-30 gigát foglal csak a rendszer? Hogy a fenébe, nekem 16.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. tomboy013
2012.11.03. 00:09
A csak-ot gondoljátok a 16 elé Amúgy nálam a win7 is csak 20-22 gigát foglalt úgy hogy tele volt nyomatva programokkal.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Terror
2012.11.03. 00:33
Nálam is 16 giga úgy, hogy fel van installálva minden. Szerintem ti tele vagytok szeméttel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. djtboy
2012.11.07. 17:25
Ingyen is lehet klassz Start menüje a Windows 8 ban :
Classic Shell

http://classicshell.sourceforge.net/

TÖBB MINT TÖKÉLETES !!!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. djtboy
2012.11.07. 17:29
www.facebook.com/photo.php?fbid=362482893842183&set=o.331440570245280&type=1&theater
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!