iPon Hírek

Survarium – már lehet regisztrálni az alfatesztre

Dátum | 2013. 04. 04.
Szerző | Morte
Csoport | JÁTÉK

A S.T.A.L.K.E.R szellemi örökösének tekinthető Survarium ingyenesen játszható posztapokaliptikus túlélő MMOFPS fejlesztője, a Vostok Games megnyitotta az alfa regisztrációt a játékhoz. A csapat, amelyet a S.T.A.L.K.E.R fejlesztői hoztak létre a blogján részletezte a teszt menetét, és elmondták, mire számíthatunk. "Hamarosan elsőként lehettek tanúi a "zöld apokalipszisnek" és belebújhattok a különböző frakciók harcosainak bőrébe. A szerver nyugalmát a lövések zaja fogja megzavarni, ember harcol ember ellen, az egyik harcos akaratereje ütközik a másikéval." Az alfateszt persze nem csupa móka, kacagás és önfeledt lövöldözés; a vállalkozó kedvű teszterektől visszajelzést is várnak. Különböző stílusú (HC, casual és minden a kettő között) és hardveres felszereltségű játékosokat keresnek (az oroszoknál nem te teszteled a játékot, hanem a játék tesztel téged). Nem kell elkeseredni, ha valakit nem vesznek be elsőre, több hullám is lesz, és később is be lehet kerülni az alfázók seregébe. A PC-s játék megjelenése 2013 végén várható. Kapcsolódó cikkeink.

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

4. Trolltaxi
2013.04.04. 21:43
A világban rengeteg a lehetőség egy jó MMO-FPS-re.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. Shinjiii
2013.04.05. 07:44
Én elképzelni nem tudom, milyen lehet egy mmo fps, bizonyára újdonságnak számítana nálam. De hogy kell ezt elképzelni? Jönnek velünk szemben a többiek, és kinyírnak? Vagy hasonló, mint egy rpg, csak itt mutánsok fognak a terepen szaladgálni?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. kiskoller
2013.04.05. 09:01
Planetside 2 is egy mmofps, probald ki. Dayz meg tulelo fps multival, akar az is tekintheto mmonak.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. Trolltaxi
2013.04.05. 10:19
Milyen egy MMO-FPS? Mint egy háború.

Az MMO mennyiségű játékos először is csapatokba van osztva, a Planetside 2-ben például van 3 hadviselő fél, ők harcolnak egymás ellen. Tehát nem ilyen free for all pogózás, hanem 3 hadsereg.

Aztán ne kis térképeket képzelj el, hanem akkora területeket, amik a BF3 nagy pályáinak is a sokszorosai! Míg a BF3 2x2 km körül kezel területeket, addig a Planetside 8x8 km, ez a területszámítás szabályai szerint ugye 4 négyzetkilométer és 64 négyzetkilométer területet jelent, tehát lényegesen nagyobb a harctér.

Ezen harcol egymás ellen nagyságrendileg 2000 ember térképenként. Nyilván ez sokfelé oszlik el (viszont a harc jó eséllyel valahol a közép környékén lévő frontok körül összpontosul). A nagy harcok bőven 100-as nagyságrendben mozgatják meg az embereket (minden résztvevő oldalon) egy-egy nagyobb bázison és környékén. Egy-egy ilyen nagyobb bázis megfelel mondjuk egy COD map-nek. Érezhető hogy itt fut fel igazán a népsűsűség, és a játékos is itt érzi meg az MMO lényegét egy FPS-ben. Nem a játék hiteti el veled, hogy háborúban vagy, hanem tényleg egy háború zajlik körülötted.

Ez persze csak az egyik út. A Planetside-ban nincsenek gépi ellenfelek, ami mozog, cselekszik, azt egy ember irányítja. Nincsenek bossok, mobo RPG-s terminológiával tiszta PvP (illetve EvE empire vs empire) az egész. A világ állandó, nincsenek instance-ok. A játék lényegében egy nagy homokozó. Korrekt free to play modellje van, ha elég erős a géped hozzá (CPU és videókártya IS kell hozzá, bár a videón alaposan lehet butítani, én integrált GPU-val is eredményesen tudtam futtatni) akkor érdemes letölteni. Ha az elején sokszor meg is halsz, az az ellenfelek nagyobb tapasztalata miatt lesz, nem pedig a felszerelés miatt. Első szinten is pikk-pakk le lehet szedni egy 100-as szintűt is, őt is (nagyjából) ugyanúgy fogja a golyó.

Jönnek más játékok is, máféle megközelítéssel, ilyen lesz pl a Defiance amiben űrmutánsokra (is) lehet majd vadászni. Gondolom, hogy a világából adódóan ilyen lesz a Survarium, hisz a Zóna mutánsait jó eséllyel nem a játékosok irányítják majd, illetve nyilván lesznek combosabb ellenfelek, afféle bossok. Hogy mennyire lesz ezekben a játékokban PvP, vagy EvE, azt majd meglátjuk.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!