iPon Hírek

SWTOR: Mennyit is kell majd fizetnünk?

Dátum | 2010. 03. 19.
Szerző | Magrathea
Csoport | JÁTÉK

Az Electronic Arts azt reméli, hogy legalább 2 millió előfizetőt sikerül majd megnyerniük nagyszabású MMOjuknak, a Star Wars: The Old Republic-nak, amit a BioWare fejleszt hatalmas költségvetésből.

Belsavis
A játék amióta készül, igen csúnyán hazavágja a kiadó haszon mérlegét, de bíznak a sikerében. "A mérlegük kissé nyomasztó a Star Wars MMO kiadásai miatt, de a menedzsment nagy reményeket fűz a játékhoz és legalább 2 millió előfizetőre számít." - nyilatkozta Arvind Bhatia Stern Agee elemző, a kiadónál tett látogatását követően.

Azt is elmondta, hogy a SWTOR-nak minimum 1 millió lelkesen fizető játékosra lesz szüksége ahhoz, hogy behozza csillagászati fejlesztési költségeit, amivel kiérdemelte, hogy az EA valaha volt legnagyobb projektje legyen. Igaz ez az 1 millió a WoW táborának csak töredéke, de ha körülnézünk az MMO piac többi nagy nyugati versenyzője közt, akkor láthatjuk, ez a törekvés messze túlnyúl a többiek eredményein. Ez az előfizetői mennyiség körülbelül kétszer annyi, mint amennyit az Everquest fénykorában elért, ugyancsak a kétszerese annak amennyire a Blizzard vágyott mikor belefogott a WoW készítésébe és háromszorosa az EVE Online és a Warhammer Online jelenlegi játékos bázisának.

A BioWare pápa Ray Muzyka a Kotakunak nyilatkozva elmondta, hogy az Old Republic a szokásos előfizetői modellt követi majd, de az árazásban lehetnek majd "csavarok".

"Amit próbálunk megvalósítani, az az, hogy a rajongók és a közönség, akiket próbálunk elérni érezzék, hogy amit kapnak az megéri a pénzüket és legyen rá mód, hogy kivegyék a részüket az élményből mind játékos oldalról, mind pedig fizetés tekintetében. Ez a felsőbb célunk."

Szépen megfogalmazta, az már biztos. Lehet, hogy valami olyasmit terveznek, mint a DDO? Hogy lesz hagyományos előfizetésre is opció és mikrotranzakciókra is a casual rétegnek, akik csak ritkán játszanának és nem éri meg nekik havi előfizetést venni?

A legutóbb bemutatott bolygó: Belsavis

 

Új hozzászólás írásához előbb jelentkezz be!

Eddigi hozzászólások

12. Azrael
2010.03.19. 20:10
A D&DO modellje szerintem nem lenne rossz, emellé BioWare minőség, és kész egy király MMO játék.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
11. Stormrage
2010.03.19. 20:28
bioware++
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
10. Gatee
2010.03.19. 22:10
Hát merésznek merész, 2 milliót én sokallok mindenképp, 1 millió még talán meglehet. Bemásolnám 1 interjú részét Jeffrey Kaplannal a wow egyik fejlesztőjével ami eléggé idevág és szerintem 1 jó történet:

J. Allen Brack: Nem meséled el az E3-as Adhem storyt? Azt hiszem, egész jó.

Jeffrey Kaplan: Igen! OK, amikor még a WoW fejlesztése a korai stádiumában volt, elmentünk az E3-ra, hogy bemutassuk a játékot. A fejlesztő csapatnak egyszerre volt ijesztő és izgalmas a pillanat, hisz a csapat abban reménykedett, hogy pozitív reakciókat fogunk kapni. Az E3-as bemutató igazán jól sikerült, de nem a WoW volt az egyetlen MMO, ami jó véleményeket kapott. Ott volt például a Star Wars Galaxies is, aminek a bemutató mozija megkapta a “Best of Show” díjat. A rendezvény után összehívtunk egy team meetinget, hogy megbeszéljük az E3-as tapasztalatokat. Néhány tag a fejlesztői csapatból egy kissé le volt törve, és valami olyasmit mondtak: “Hogyan tudnánk versenyezni a Star Warsszal? Mind a Star Warson nőttünk fel, ráadásul jön az EverQuest II is, és mind a kettő remek játéknak tűnik.” Ekkor Allen Adhem, aki a Blizzard egyik alapító tagja és akkoriban a játék vezető designere volt, a csapat elé állt és azt mondta: “Srácok, ennek a játéknak egymillió előfizetője lesz.” Teljesen kész voltunk, hisz a csapat nagy része úgy gondolta, hogy már az is sikernek számít, ha lesz legalább néhány százezer játékos. Annak idején egy sikeres MMO-nak ennyi játékosa volt.

Nethaera: Pontosan. Akkoriban még senki se tudott felmutatni egymillió előfizetőt.

Jeffrey Kaplan: Pontosan. Nagyszerű pillanat volt, amikor a cég egyik vezetője és a vezető designer – akiben borzasztóan hittünk – elénk állt, és azt mondta: “Ez a játék van annyira jó, hogy egymillió előfizetője legyen.” Amikor Allen kiment a szobából, egymásra néztünk és azt kérdeztük egymástól, hogy “Megőrült? Egymillió? Hogyan fogjuk ezt elérni?”

 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
9. Ravermeist...
2010.03.20. 11:27
Hát, ha azt nézzük, hogy létezik WoW meg sok más "kicsi" aztán jön a SW amire szerintem már a KotOR megjelenése óra várunk és hozzávesszük, hogy apáink és a 20 év körüli fiatalok jó része Indiana Jones-on és Staw Wars-on nőtt fel - legalábbis én és öcsém tutira - és még azt is megnézzük, hogy egy wowcopy Runes of Magic is odaveri a legtöbb "nagy"költségvetésű MMO-t a maga 1-1,3 milliós játékostáborával akkor a SWtOR-nak bőven van jövője. Én számítok és reménykedem egy jó indulásban aztán amikorra jól beindul minden akkor olyan 5-6 millió játékosra feltétlenül de szerintem több is lesz mert eleve többet ad mint a wow. története van ami külön játszatja majd magát.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
8. Ace0098
2010.03.20. 13:04
"eleve többet ad mint a wow. története van ami külön játszatja majd magát."

A Warcraft univerzuma is van olyan nagy és kidolgozott, mint a Star Wars, ha nem nagyobb.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
7. mamo33
2010.03.20. 14:54
Azt azért nem mondanám, hogy nagyobb, sőt! De így is elég nagy! Mire mindent felfedezel,kipróbálsz, az évekbe telhet!
De egyet értek Ravermeisterrel, szerintem is többmilliós tábora lehet a SW-nak, és úgy hogy közben a WoW sem fog csökkenni!
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
6. Ace0098
2010.03.20. 19:32
"Mire mindent felfedezel,kipróbálsz, az évekbe telhet!"
Nem csak a WoW-ra gondoltam, hanem a Warcraft világára.
A Star Wars univerzum nem olyan részletes és nagy. Van két filmtrilógia, amik összesen is max 60 évet fednek le. A sok-sok rajzfilm, animációs sorozat, képregény meg játék legtöbbje ezen az időintervallumon belül mozog. Emellett van az "Old Republic", ami szintén érdekes meg minden, de nem valami sokat foglal magában.

A Warcraft univerzum sokkal kidolgozottabb.

De a Star Wars MMO-ra én is nagyon kíváncsi vagyok persze. Főleg azért, mert az Old Republic története mindig is jobban tetszett, mint a filmtrilógiáké.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
5. Stormrage
2010.03.20. 21:56
pont annyira kidolgozott SW világa is, ha nem jobban, csak valószínűleg nem vagy annyira sw rajongó, hogy ezekről tudj, wow világát is és annak mélységeit is csak azok ismerik, akiket érdekel.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
4. Azrael
2010.03.21. 10:06
Ahogy Stormrage mester mondja

Amúgy inkább az a kérdés, hogy a játékban mennyire lesz kidolgozva az a bizonyos univerzum.
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
3. ng0ofy Azrae...
2010.03.21. 11:01
Nem az a kérdés, hogy mennyire előre "kidolgozott", kész az adott világ (kerettörténet! (hogy lehetne kidolgozott egy képzelet szülte világ, mindig találhatsz ki vmi újat, csak valamennyire illeszkedjen, ez a lényeg!)

Az lesz a probléma, amit Azrael ír, hogy mennyi munkát és ötletet ölnek bele.

Azon
ban, nem hinném, hogy probléme lenne majd a dologgal: Lásd mas effect! a bioware szinte ráfeküdt a csillagközi témára, nem is rosszul. Lásd költségvetés! Szerintem nem a kidolgozatlanságra költötek csak a kreatív, ötletelős fejlesztési időszakban dollármilliókat (gondolom ara, hogy sci-fi rajongó kockák rajzolgassanak meg történeteket írjanak naphosszat ) valamint lásd fejlesztési idő! Eilyen sok idő alatt csak kihoznak vmi értelmeset nem?


Olvastatok vmi használhatót az árazásról?
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
2. Ace0098
2010.03.23. 15:55
"Eilyen sok idő alatt csak kihoznak vmi értelmeset nem?"

*khm* Duke Nukem Forever *khm*
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!
1. troy89
2010.08.15. 19:58
Ace0098-nak válaszként
Ez nagyon nagy butaság,hogy az sw nem annyira kidolgozott történet mint a wow,söt sokkal összetettebb. Ez a játék nem a filmböl indul ki hanem a nagysikerü rpg -böl,(Eredeti Bioware gyermek) a Knights of the old republikbol ,amivel ha játszol megtudod,hogy mien összetett,nem 60 év hanem 30 ezer év a történet,visszanyulik az elsö jedi és sith lovagokig és az egész sith és jeditörténetet megtudhatjuk a 2 részes rpg kijátszása után,( persze az adott korig mint az Old Republik) és csak azután lesz sok száz évvel a filmes történet is.Magyarán garantált lesz a bioware összetett története ,ettöl nemkell majd félni,az biztos aki játszik vele megtudja az sw világ ,titkait és történetét.
.
U.I. 2 évig wowoztam szoval nem megszültem a tapasztalatom,volt benne warcraf 1-3 Én az SWTOR-ra szavazok persze igy látatlanba is,tudván,hogy mekkora lett az SWKOTOR és ha csak annyira lesz jo a game akkor is nagyot fog ütni.
(Amit leirtam ,természetesen a történetre és nem a grafika, játékmenet és irányitásra gondoltam)
 
Válasz írásához előbb jelentkezz be!